Aloitetaanpa omista.. toki täällä pohjosemmassa ei tuo ajokausi ole niin pitkä kuin etelässä, mut kovasti täällä ainaki yritetään ottaa sitä kovaa ajoa.. :hiphopcar:
Pärrätki passaa tähän ketjuun hyvin.. :custombike:
Craisu otettiin ajoon 22.5 ja tietokanta sylkäsi tommoset tilastot ulos:
Screenshot_20200828_001_edit.png
Kovin kaukana sillä ei tänä turkasen coronakesänä käyty tukikohdasta, saariselkä oli pisin etappi. Kesän aikana sillä tuli ~650 litraa poltettua bensaa.. :rolleyes:
Screenshot_20200828_002.png
Paroniin tais vajaa 3tkm tulla ajoja, muistelen olleen jotain sen suuntaista.. se oli käytössä huhtikuun lopulta tuonne heinä-elokuun vaihteeseen.
Normikesänä menee sen ~1000 litraa polttoainetta kuussa tai vähän yli yleensä ::)
Tänäkesänä ei oo kyl varmaa tullu ku jotai 4000-5000km ehkä so far, mutta ajokauttahan on ympärivuoden 8)
Tismalleen saman verran kuin viimekesänäkin, eli 0km...
Eijjoo harrastevehkeitä mihin kilsoja vois tulla.
Ei kyllä nuihin amerikan/britti romuihinkaan oo metriäkään tullu ees eikä taas... :-[
Lainaus käyttäjältä: Stige - 28 elokuu, 2020, 19:01Normikesänä menee sen ~1000 litraa polttoainetta kuussa tai vähän yli yleensä ::)
Tänäkesänä ei oo kyl varmaa tullu ku jotai 4000-5000km ehkä so far, mutta ajokauttahan on ympärivuoden 8)
Aika samoilla linjoilla stigen kanssa. Viime vuonna tuli ~15tkm ja tälle vuotta on vissiin tullu jo reilu vitonen. Tuo toisen auton hankinta hieman hillinnyt kilsoja letukalta ::)
Kun on noita pyöriäkin niin autoon ehkä tullut jotain 1000-2000km. Hauskoja kilomertrejä tosin!
Lainaus käyttäjältä: Kalu - 28 elokuu, 2020, 19:11Tismalleen saman verran kuin viimekesänäkin, eli 0km...
Ens vuonna ainakin 50% enemmän sitte!
Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 28 elokuu, 2020, 19:40Ens vuonna ainakin 50% enemmän sitte!
Ei tyhmä tehdastyöläinen mitää prosenttilaskuja osaa. Paitsi ehkä nippanappa tuon 0 kertotaulun...
Periaatteessa valehtelin tuossa hiukan, liikkuihan koppa edestakas yhteesä 50m, kun se kävi tallin perukoilta etuosassa kun väritin sen pohjamaaliin...
Pikapilla kerkesin 1.1.2020 alkaneella ajokaudella ajaa kympin ennenkuin möin sen, jeepillä pari tonnia mutta se paska nyt on vieläkin laiton alla kuten koko kesän.
Uskaltaako tämmöiseen ketjukkeeseen ilmoittautua jos harrastaa vaan käyttiksiä?
Yhden hengen perheessä molempiin MoPaReihin tainnu tulla 6tml
Yhtään harrastelaitetta ei oo vielä ainakaan tälle kesää ollut liikenteessä, Impala olis vielä toiveissa saada leimattua tälle kesää, mut eipä siihen paljoa ehdi tulla tietysti enää kilsoja.
Käyttöautoon eli '74 Malibuun on tällä ajokaudella tullut noin 30 000 kilsaa. Ajokausi alkoi viime heinäkuussa jolloin katsastin tuon. Tänä vuonna kilsoja on tullut vähän vähemmän kun viime vuoden puolella, kun yhtäkkiä ei ookaan tarvinnut ajaa ihan kaikkialle vaan on voinut aina välillä delegoida kuskin hommat tuolle naiselle, ja ollaan silloin yleensä kurvailtu Novalla. 8)
Ei mitään hajua.. :o
Caprice on ollu liikenteessä, mutta aika vähän on tullu ajeltua.. Ehkä joku 3-4tkm.
Jammuun tuli ehkä 3-400km.
Ei ole tarvinnu pahemmin liikkua, kun mieleisiä tapahtumia ei ollukaan ja mitäs sitä muuten kotoa lähtis..
Juu minäkin ihmettelen että mikäs tämä kysely onkun parhaat ajokelit vielä edessäpäin, palataan marraskuussa aisaan.
No kelekkaan tuli vissiin 700 km.
Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 29 elokuu, 2020, 07:59Juu minäkin ihmettelen että mikäs tämä kysely onkun parhaat ajokelit vielä edessäpäin, palataan marraskuussa aisaan.
No kelekkaan tuli vissiin 700 km.
Norjassa oli vielä lunta viime talvelta.. ;)
Kyllähän nuo hurjat kesäkuulla ajelee Riksgränssenillä (taivutinkohan oikein :oushit: )
Oiskohan joku parituhatta kilsaa tullut valsun tauluun?
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 29 elokuu, 2020, 07:54Ei ole tarvinnu pahemmin liikkua, kun mieleisiä tapahtumia ei ollukaan ja mitäs sitä muuten kotoa lähtis
Joo!..... Maalis - toukokuu oli todella poikkeuksellista, kun työmatkoja lukuunottamatta ei käyty oikein missään.
Ja vähiimpä noi jäi vielä kesälläkin.
Täällä oli jo yöpakkasta.. auton ikkunat jäässä. ::)
Käyttöharraste gempsuun tulee sellaisen 1000kilsaa kuukaudessa,kawalla tuli sellaiset 5000km.
Ajokausi alkoi viime vuoden syys-lokakuun taitteessa,jolloin tuo kotelon hommasin ja nyt on vajaa 12tkm tullut mittariin (oli myös koko talven käyttiksenä).
(https://manha12.kuvat.fi/kuvat/sekalaiset/Kes%C3%A4-rodi.jpg?img=medium)
Lainaus käyttäjältä: manha - 29 elokuu, 2020, 10:25oli myös koko talven käyttiksenä
Soosoo, oli kyse harrastevehkeistä ;D
Lainaus käyttäjältä: manha - 29 elokuu, 2020, 10:25Ajokausi alkoi viime vuoden syys-lokakuun taitteessa,jolloin tuo kotelon hommasin ja nyt on vajaa 12tkm tullut mittariin (oli myös koko talven käyttiksenä).
(https://manha12.kuvat.fi/kuvat/sekalaiset/Kes%C3%A4-rodi.jpg?img=medium)
Hittolainen, mä haluisin tommosen :iwantit: :panic:
2750 km näkyi tuohon meidän perunaan kertyneen tänä kesänä. Aika paljon vähemmän kuin viime kesänä.
Lainaus käyttäjältä: manha - 29 elokuu, 2020, 10:25Ajokausi alkoi viime vuoden syys-lokakuun taitteessa,jolloin tuo kotelon hommasin ja nyt on vajaa 12tkm tullut mittariin (oli myös koko talven käyttiksenä).
(https://manha12.kuvat.fi/kuvat/sekalaiset/Kes%C3%A4-rodi.jpg?img=medium)
Anteron kanssa olikin puhe, että miten tuo oikein loskakelillä heittää kuraa?
Kävin mä katsastuksessa.
Imperialilla kurvailin keväällä +3000km ja Chryslerilla tähän mennessä about 15000km, mutta ajokausi jatkuu vielä.
Lainaus käyttäjältä: ImpJay - 29 elokuu, 2020, 14:01Imperialilla kurvailin keväällä +3000km ja Chryslerilla tähän mennessä about 15000km, mutta ajokausi jatkuu vielä.
millä chryslerillä?
puolet vähemmän kuin aiempina vuosina epäilen. äkkiseltään arvataan tonnin verran ehkä.
ja on käyttikseenki tulnlut kai normaalia vähemmän (en muutenkaan nykyään aja paljoo enää per vuosi). ei o ollut paljoo töitä, ei oo ollut tarve siis ajella sinnekkään, ei oo tullu rahaakaan joten ei oo ollu varaa ajellakkaan miten sattuu huvikseen. ja harrasteautolla ajeltu vähemmän samasta syystä, sen lisäksi ei oo ollu niitä tapahtumiakaan niin paljon läpi kesän joissa käydä sillä.
Lainaus käyttäjältä: toyopet - 29 elokuu, 2020, 12:28Anteron kanssa olikin puhe, että miten tuo oikein loskakelillä heittää kuraa?
Alle 50:n vauhdissa vähän tulee etusista tuulilasille,mutta vauhdin kasvaessa,tätä ongelmaa ei enää ole ;) Ja talvellahan tuolla ei voi aivan samalla tavoin nojailla penkkoihin,kuin lokasuojallisilla vessoilla...
Näköjään 1700 mailia oli tullu Buikin mittariin katsastusten välillä...
Tänä kesänä tosin ei olla käyty sataa kilsaa kauempana kotisatamasta, yleensä kesälomareissulla on tehty pauttiarallaa tuhannen kilsan lenkki.
Lainaus käyttäjältä: manha - 29 elokuu, 2020, 23:05Alle 50:n vauhdissa vähän tulee etusista tuulilasille,mutta vauhdin kasvaessa,tätä ongelmaa ei enää ole ;) Ja talvellahan tuolla ei voi aivan samalla tavoin nojailla penkkoihin,kuin lokasuojallisilla vessoilla...
Kaupungissa ajohan se kaikista vittumaisinta on, kun risteyksissä se kaikki paska lentää tuulilasille ja mä en edes tohon omaan kikottimeen tehny minkäänlaista tuulilasinpyyhkiää. Ootko ikinä päässy näkee lokaritonta kikotinta märällä tiellä takaapäi? Se vesi muuten hienon näkösesti lentää aika pirun korkeelle.
Lainaus käyttäjältä: Kalu - 29 elokuu, 2020, 23:45Kaupungissa ajohan se kaikista vittumaisinta on, kun risteyksissä se kaikki paska lentää tuulilasille ja mä en edes tohon omaan kikottimeen tehny minkäänlaista tuulilasinpyyhkiää. Ootko ikinä päässy näkee lokaritonta kikotinta märällä tiellä takaapäi? Se vesi muuten hienon näkösesti lentää aika pirun korkeelle.
Totta,mullakin tos leveät kummit,niin näky on kuin formuloiden märän kelin kisassa...
Lainaus käyttäjältä: HendriXXX - 29 elokuu, 2020, 10:58Hittolainen, mä haluisin tommosen :iwantit: :panic:
Tsättiautossahan noita kanttikoppia on useampi tyrkyllä...ei tosin tuollaisia vähemmän haluttuja taxi-malleja(4dr.)
Avo corvetella noin 2000 km. Ei oikein mihinkään kauemmas jaksa enää lähteä.
Tulihan tota vajaa 600km taas vknloppuna lissää, ajokausi jatkokuun siis taas 8)
Aika vähän ehtinyt moottoripyörällä ajelemaan kun on taloremontti vienyt vapaa-ajat. Olisko joku 1600 km tähän meneessä. Tosin kausi jatkuu niin kuin aloittajakin totesi. Toivottavasti pitkään.
Eipä ole tullut kilsoja seurattua, pitäs kyllä kun bensamittarikaan ei toimi ;D mutta olipahan taas ihan parasta vaan huvikseen käydä ajelulla. Ei ihan vielä ole ajokausi ohi :hiphopcar:
Olisiko 2 varsinaista reissua ja muutaman kerran työmaalle. Edelliset 4 vuotta pyöreä nolla, joten on tuo edistystä.
Kolme vuotta ollut koko harrastus telakalla taloprojektin takia.
Ehkä ensi vuonna taas Norjaan, muutama vuosi jäänyt väliin.
Pärrällä ny vajaa 900 km
Sotolla kerkesin vetää n 500km
Vallulla joku 1000km ajanu vaan koko ajan lisii
Subu liikkuu jatkuvasti (firman ajossa) ny joku 20 tkm
Vani ,galaxie, pikkis muutama satametriä piha siirtelyitä siinäpä ne taitaa olla
Joitain tuhansia. Hankala sanoo, ku ei mittarit pidä paikkaansa, tai ei ees toimi.
Lainaus käyttäjältä: Rusty - 09 syyskuu, 2020, 20:49Aika vähän ehtinyt moottoripyörällä ajelemaan kun on taloremontti vienyt vapaa-ajat. Olisko joku 1600 km tähän meneessä. Tosin kausi jatkuu niin kuin aloittajakin totesi. Toivottavasti pitkään.
Syksyhän on parasta moottoripyöräilyaikaa. ötökät vähenee ja kelit viilenee. Jonnekin marraskuun puoleenväliin olen monasti ajanut katteettomalla.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 21 syyskuu, 2020, 12:32Joitain tuhansia. Hankala sanoo, ku ei mittarit pidä paikkaansa, tai ei ees toimi.
mulla lakkas omasta harrasteautosta mittaristo pyörimästä, 850 pitkäkatto
Tallin Fomocoja ulkoilutettu arviolta 2000 kilsan verran. Yks on vielä ajossa...
Reilu 2000km Triumphilla
13K täyttyi eilen lapiopäälle. Satkupari max lisää. Ens sunnuntaina telakointi.
12m 70cm
ja seuraavalle
7m 50cm
Lainaus käyttäjältä: heh heh© - 24 syyskuu, 2020, 17:4512m 70cm
ja seuraavalle
7m 50cm
Alkaa lähennellä jo Kellarin ennätystä, luulen. :))
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 24 syyskuu, 2020, 18:30Alkaa lähennellä jo Kellarin ennätystä, luulen. :))
onhan meillä perhe redneck :coolsmoke:
Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 24 syyskuu, 2020, 20:25Ei ole mahdollista lyödä ennätystä, koska
A: Meillä ei ole vielä harrasteautoa
B: Ei olla aloitettu ajokautta.
Tota on kyllä vaikea ylittää.. :o
Pyörällä 3500 km,eli ei paljon,aloittelin vasta Heinäkuussa kun oli nilkka keväällä leikkurissa.Auton kilsoja ei voi oikein harrastuksena pitää vaikka sitäkin joutuu harrastamaan.Kesän ollut Camaro ajossa,sain jopa leiman siihen.Sitten kun nastakausi alkaa niin vaihdan autoa,helpompaa kuin renkaitten vaihto.
Lainaus käyttäjältä: heh heh© - 24 syyskuu, 2020, 17:4512m 70cm
ja seuraavalle
7m 50cm
Öö tota lasketaanko peruutukset (autolla) vähentävästi vai lisäävästi kokonais matkaan? :thinking:
Lainaus käyttäjältä: Vuppe - 24 syyskuu, 2020, 13:0013K täyttyi eilen lapiopäälle. Satkupari max lisää. Ens sunnuntaina telakointi.
Suunnilleen kokolailla melkein tasan 13282km.
Eilen lopetin kauden, valuttelin kaikki liemet pois. Jos ensviikolla purkais ensiövedon tieltä pois että saa lehmänläjän esiin.
Lainaus käyttäjältä: Stige - 07 syyskuu, 2020, 17:28Tulihan tota vajaa 600km taas vknloppuna lissää, ajokausi jatkokuun siis taas 8)
Tuli mullekin 150km ku kävin siellä teilläpäin.
Eilen kävin junakeula VW kleinbussin katsastamassa lähes päivälleen viime vuodesta. Muutamalla km yli 4000km oli mittarilukema kasvanut poikkeusvuodesta huolimatta.
Ei ou viälä kerenny laskea mutt useempi kilometri kumminki :P
Noin 2000 joista katto auki 1800.
MItäs tässä on palkintona? Vastasin SAHKin vastaavaan kyselyyn ja sain 100 e Motonetin lahjakortin! En mää nyt pienemmillä porkkanoilla ala vastaileen ja kallista aikaani tuhlaamaan.
Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 08 lokakuu, 2020, 05:57MItäs tässä on palkintona? Vastasin SAHKin vastaavaan kyselyyn ja sain 100 e Motonetin lahjakortin! En mää nyt pienemmillä porkkanoilla ala vastaileen ja kallista aikaani tuhlaamaan.
Tässä voi menettää maineen ja kunnian. :))
No ei oo kovin isot panokset.
Entä jos ne on menny jo aikoja sitten?
Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 08 lokakuu, 2020, 05:57MItäs tässä on palkintona?
Ilmainen viikonloppu lähimaastoon fillaroimaan..
(https://pbs.twimg.com/media/DorhEEYVAAAKZ3G.jpg)
Stenan lahjakortin.
Saunahetken miun ja karpovin kaa
Lainaus käyttäjältä: rb - 10 lokakuu, 2020, 12:10Ilmainen viikonloppu lähimaastoon fillaroimaan..
(https://pbs.twimg.com/media/DorhEEYVAAAKZ3G.jpg)
Kohta sattuu Perttiä leukaan.. :shitfan:
Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 08 lokakuu, 2020, 05:57MItäs tässä on palkintona? Vastasin SAHKin vastaavaan kyselyyn ja sain 100 e Motonetin lahjakortin! En mää nyt pienemmillä porkkanoilla ala vastaileen ja kallista aikaani tuhlaamaan.
Satkulla mätänetistä porkkanoita????? Taitaa olla aikaa kun oon viimeksi käynyt mätänetissä.
en yhtään ihmettelis jos sieltä raijattais mäkeen jotain autoilijoille/tee se itse ihmisille hyödyllistä ja korvattaisiin jollain vihannestiskillä. Sen suuntasta on ollu meininki koko ajan.
Kun ei matkamittari toimi ja ajelu on ollut lähikulmilla, kerran kävin stadissa, kerran lahnajärvellä. Muutama tankillinen, eli varmaan se tuhat kilsaa?
Nii, joo..
Aika vähiin jäi Capricella ajelut.
Olisko pari tuhatta mailia tullu mittariin.. :o
Alkaahan tuo kausi olemaan ehtoopuolella, niin huippupalkintojen houkuttelemana tässä omien häristimien mittarilukemat. Laitan viimeiseltä 12 kk:lta kun on sen verran häilyvä tuo "kausi"-käsite.
Camaro 3400 km
Typhoon 300 km
Cube sähköcycceli 900 km
Matkamopar 2500 km
Käyttis-Mersu 14900 km (josta n. puolet rouvan ajamia)
Yllättävän paljon Mersuun tullut kilometrejä kun nyt korona-aikana tullut ehkä 1-2 krt/viikko ylipäätään sillä ajettua eikä juuri maakunnasta ole poistuttu. Ainoa vähän pidempi reissu Kuusamoon tammikuussa.
Ainiin kelekalla 700-800 km.
Tuossa muuten kyselyn tuloksia mistä voitin sen lahjakortin:
(https://img.aijaa.com/b/00048/14899059.jpg)
Ja seuraavaksi laitoin sveitsiläisen kellon tilaukseen: https://fiva.org/en/Fiva-survey/#1597867196672-d8800dc8-45fc
"Maailmanlaajuinen historiallisten ajoneuvojen tutkimus 2020
Tervetuloa osallistumaan vuoden 2020 kansalliseen historiallisten ajoneuvojen tutkimukseen.
Tämä kysely on suunnattu historiallisten ajoneuvojen omistajille ja harrastajille (ajoneuvot 30 vuotta tai vanhemmat) sekä Young Timer -ajoneuvojen omistajille ja harrastajille (ajoneuvot 20–30 vuotta). Kysely toteutetaan 15 eri kielellä maailmanlaajuisesti FIVA:n jäsenjärjestöjen kautta, jotka edustavat historiallisten ajoneuvojen omistajien ja harrastajien etuja."
Kannattaa vastata, siitäkin voi se pieni apu olla autoharrastajien etujen ajamisessa. Vastausaikaa lokakuun loppuun ja kellojakin vielä 4 jäljellä.
Vauxhallilla tuli pörräiltyä joku 100km tässä nurkkapielissä ;D Josko sen ens kesälle sais oikein tieliikennekäyttöön :hiphopcar:
Swingerillä 1350km (harvinaisen paljon) ja dartilla 120km josta ehkä ite 20 km pyörinyt nurkissa,ja loput sata istunut kyydissä.
Vaikuttaa paljon kun viikonloput ollut päivystyksessä,ei paljon ehdi ajelemaan.Forssan piknikkiäkään kun ei järjestetty...
Taas ois eilen tullu jokunen kymmenen kilsaa vihiriän antivoortin mittariin lisäää, jos se vaan toimis.
Se mittari siis.
0.2km
-----------------------------
Ja vanhempien käyttöjenkkiin "hieman" enemmän, mutta kysyttiinkin harrasteita. Tänä vuonna sitten vielä enemmän jokaiseen paitsi viime vuotiseen käyttikseen.
-----------------------------------------
Ajokausi 2021 alkoi luonnollisesti 01.01.21 ja loppuu viimeiseen päivään.
No paljon on tullut tänä vuonna harrasteeseen? Mulla 0.
Amukalle tuli menneenä kesänä rapiat 1600 km. Enimmäkseen paikallispörräystä, kun ei nuita tapahtumiakaan sattuneesta syystä ollut.
Harrasteautoon ei tullut kuin vajaa sata kilsaa kun ajoin sen Hyvinkään tallilta kotitalliin. Tämä korjataan ensi kesänä.
Käyttöautoon ('74 Malibu) tuli enemmän, en oo katsonut tarkkaan mutta olisko noin 20 000 kilsaa viime vuonna. Tietysti duunimatkoja jonkin verran, mut tapahtumiakin tuli kierreltyä ahkeraan, toisaalta kilsoja tuli nyt vähemmän kuin aikaisempina vuosina, kun ei tarvinnutkaan kaikkialle suhailla omalla autolla. :o
Tuon lisäksi meni käyttöautolla 8 paria takarenkaita.
Lainaus käyttäjältä: 1320 - 05 tammikuu, 2021, 22:13Harrasteautoon ei tullut kuin vajaa sata kilsaa kun ajoin sen Hyvinkään tallilta kotitalliin. Tämä korjataan ensi kesänä.
Käyttöautoon ('74 Malibu) tuli enemmän, en oo katsonut tarkkaan mutta olisko noin 20 000 kilsaa viime vuonna. Tietysti duunimatkoja jonkin verran, mut tapahtumiakin tuli kierreltyä ahkeraan, toisaalta kilsoja tuli nyt vähemmän kuin aikaisempina vuosina, kun ei tarvinnutkaan kaikkialle suhailla omalla autolla. :o
Tuon lisäksi meni käyttöautolla 8 paria takarenkaita.
Siinähän niitä kilometrejä tulee kun kumia polttelee! ;D
Meinasin crownia työntää metrin eteenpäin mutta etupyörä oli jäätynyt maahan, en saanut liikkeelle. Ei siis yhtään liikettä tänä vuonna, vielä.
Lainaus käyttäjältä: Esmi - 05 tammikuu, 2021, 22:25Siinähän niitä kilometrejä tulee kun kumia polttelee! ;D
Joo, tulee kilsoja mittariin vaikka auto ei liiku mihinkään. :))
Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 05 tammikuu, 2021, 22:26Ei siis yhtään liikettä tänä vuonna, vielä.
Juu, ei. rouvan Cadi on ainoo kun on ehtiny liikkua. Harrastehan sekin tuntuu olevan.
Traktorikin on liikkunu enemmän ku Chevyt. Ainakin 100m tuli lumitöissä.
2021 alkoi hyvin kun kaikki käyttöautotkin on liikennepoistossa. Tää on sitä verojalanjäljen minimoimista.
Tosin eikö kaikki Alfat ole harrasteautoja jo kun ne rullaa ulos tehtaalta?
Minkä verran muilla tuli kilsoja harrastevekottimiin viime vuonna?
Ramblerilla ajelin 27 000 kilsaa, toimi kyllä erinomaisesti koko vuoden ja mukava ajella.
Impalalla ei käyntihäiriöiden takia ehtinyt ihan hirveästi ajelemaan, mittari ei toimi mutta oliskohan siihen tullut ehkä joku 2000-3000 kilsaa?
Malibulla kerkesin ajella ehkä 1000-2000 kilsaa, se ei ollutkaan ajossa kuin vajaa kuukauden tammikuussa ja sitten yhden viikonlopun syksyllä.
Consulilla ei paljoa tullut ajeltua kun joulukuun puolivälissä vasta ostin, siirtokilvillä tuli kuitenkin muutama sata kilsaa ajettua ja yks pari takarenkaita sulateltua.
0,3 km neljässä vuodessa.
Uudella Ykällä varustettuna kävin koeajolla varmaan ~10km verran :o
C1500 tuli kymppitonni mittariin elokuusta elokuuhun katsastusvälille. Loskakelejä ja päivittäistä ajelua talvella yrittäny välttää.
Ei tullut ei,kilsan kilsaa viime vuonna.Ei yhtään vapaata vkl koko kesässä,ja ei edes keskiviikkoisin kerennyt turpakäräjille.Swingeriä en ehtinyt ottaa tallista ulos,se kun tarvii puolen metrin kynnyksen takia hinausautoa(mistähän senkin tilaisi? ;D ),ja darttia en edes ehtinyt käydä morjestamassa,kai se siellä tallissa on johon hylkäsin sen toissa syksynä.Ikuisuusprojekteista ei kai kannata edes puhua.
Vähän alle tuhat mailia Eldorado Coupe 20.7.->syksyyn asti
Ladalla n12km ,desotolla parituhatta ,galaxiella 0.6km,valiantilla 0km ja satunnaisia metrejä muilla vehkeillä.
Subulla sit melkein kaikki muut kilsat
Vauxhalliin tuli se 10tkm viime vuonna ;D Ilman tekniikkamurheita meni
Lainaus käyttäjältä: Therealsamppa - 05 tammikuu, 2022, 11:22Vauxhalliin tuli se 10tkm viime vuonna ;D Ilman tekniikkamurheita meni
Se on kohta koneen peruskorjausväli täys.. ::)
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 05 tammikuu, 2022, 11:38Se on kohta koneen peruskorjausväli täys.. ::)
Ainakin kansiremontin aika 8)
Valiantin leimaamisen jälkeen, ekaan yhdeksään päivään tuli keskimäärin melkein 100km/päivä, sen jälkeen loota rupes temppuilemaan, eskaloituen sen verran nopeasti, että ei tainnu tulla puoltatoista tonniakaan täyteen...?
Ajohaluista ei kyllä jäänyt kiinni.
Käyttikseen tais tulla joku reilu kolme tonnia, vaikka suhasin toisiomökille koko kesän. Belly liikku parikytmetrii.
Chevy on tankattu viimeks 15.10 ja vielä riittää.
Viime vuonna Astroon muutama tuhat km, DeSotosta vaikee sanoa kun ei mittari toimi. Ehkä alle 2 TKM.
Lincolnin ostin syksyllä, oiskohan siihen joku 3 TKM kerennyt viime vuoden aikana tullut mittariin.
740 noin tonni? Luumulla ajettu reilu tankillinen? Sotolla ehkä 150km? Eukon sarkkerilla ajettiin kans ehkä tankillinen?
Amukkaan kertyi viime kesänä hieman yli 1000 kilsaa. Loppukaudesta ajohaluja vähensi mystinen jarrunesteen häviäminen. Elokuussa avasin takajarrut ja siellä oli kuivaa. Täytyy keväällä sitten setviä paremmin.
Noin 600 merimailia tuli ajettua huvijahdilla, vajaa kuutio bensiiniä.
Farkku-Buick tuli perheeseen heinäkuussa ja hippasen päälle kymppitonnin kilometrejä on kertynyt mittariin.
nolla taisi tulla 550 GT suzukiin kun vartoilin niitä saatanan mäntiä koko kesän ja posti ei viitsinyt ilmottaa että ne olisi nyt täälä noudettavissa.
Capriceen tuli ehkä joku 7000-10 000, pitää heti keväällä museokatsastaa, se kun jäi.
0
Ei kai sitä nyt vielä tähän aikaan kesästä voi tietää :thinking:
0 km mutta 10m siirsin työntämällä.
Tarkkaan en ole seurannut. MG:llä jokunen sata mailia ja Camarolla liki kaikki työmatkat + muut ajot kesäkuulta alkaen.
No onpa hankala arvioida mutta sanotaan nyt vaikka 3000 km tähän mennessä. Osa Mersulla ja osa Dodgella
Ja veneen mittariin on kertynyt jotakuinkin 90 tuntia, tosin broidi on ajanut osan.
Harrastukset ei oo juuri edistyny, mutta käyttöharrasteen mittariin oon rullannu kympin siitä kun käyttis jäi varikolle oottelemaan parempia aikoja.
Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 12 syyskuu, 2025, 11:380 km mutta 10m siirsin työntämällä.
Etu vai takaperin? Jos taka niin -10m
(2 000 km sähköpyörällä.)
3700 km tullut Väinöllä ajettua,tosin en mä oikeestaan sitä harrasteeksi luokittele.
Lainaus käyttäjältä: palontie - 12 syyskuu, 2025, 16:123700 km tullut Väinöllä ajettua,tosin en mä oikeestaan sitä harrasteeksi luokittele.
Käy työstä?
Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 12 syyskuu, 2025, 19:25Käy työstä?
No ei varmaankaan. Museovehkeillä (auto ja pyörät) tuli ajeltua jotain 5000km eikä tuo työltä tuntunut ;D
Niinno, eipä harrastevehkeellä oo tullut paljoo muuta ajeltua kuin käytyä töissä... Jospa kuukauden vielä ajelis.
Tänään on jo tullut kuutisenkymmentä kilsaa ja toivottasti vielä 50 tulee lisää.
Mulks. Tulihan se eli kotiin päästiin.
Huomenna ehkä lisää.
Mulks. Niin, minullahan on tuo gps-mittari käytössä, kun crownissa eikä cutlassissa omansa toimi. Molemmilla olen ajanut nyt heinäkuusta alkaen yhteensä tuhannen kilometriä. LowCrow vähän päälle ja sitten alkuvuoden ajomäärät jäi vanhaan puhelimeen.
Aika vähän
mitähän olis puikkiin tullut,ehken 5000-10000 kuitenkin.missään kauempana en oo käynyt mutta päivittäin sillä liikkunut kun ei muuta autoo oo
Cougarilla ehkä 2000-3000 km.Rekordilla voi 2000km olla tiukassa koska ajokauden pääsi alkamaan vasta heinäkuun puolella. Kaasarin vaihto pääsi vähän venähtämään. Molemmilla satunnaista kylillä pyörähtämisiä ja muutamia hiukan pitempiä matkoja.
Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 12 syyskuu, 2025, 15:41Etu vai takaperin? Jos taka niin -10m
Totta :panic:
Eli -10m.
Mut kävi se jo hetken käynnissä ;D
Monacoon tullu 500km...
Keltaisella 131:llä konttorille ja takaisin. Suzuki ei ole edes käynnistynyt vielä tänä vuonna.
Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 12 syyskuu, 2025, 21:29Totta :panic:
Eli -10m.
Mut kävi se jo hetken käynnissä ;D
Ei supsuta?
En mä harrasteilla paljon ajellut. :thinking:
..mutta kaikkia ajopelejä harrastelin sen edestä, kun ne on harrastekäyttiksiä.. :rotfl:
Vai käyttöharrasteita? :dontknow: No, PT ainakin vaati aika paljon harrastelua vaikka moni tuskin sitä harrasteena pitää. Ihan täyspäiväistä harrastamista ne kuitenkin vaatii! :shitfan:
Homojeeppiä joutuu harrastelemaan jo aika ajoin, Saappi meni vuoden aika vähillä, mutta nyt saa jo harrastaa sitäkin.
XJllä ajoa tuli aika vähän, mutta harrastettu on! :suspect:
Caminolla joitakin kilometrejä. Onkohan siinä edes mittarinvaijeri vielä kiinni.. :thinking:
Mutta voin sanoa ääni ylpeydestä väristen:
Joka ainoa harraste liikkui tänä kesänä! :coolsmoke:
Osa vaan hinaten tai trailerilla, mutta kumminkin.. :pckahvi:
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 13 syyskuu, 2025, 08:03Ei supsuta?
En mä harrasteilla paljon ajellut. :thinking:
..mutta kaikkia ajopelejä harrastelin sen edestä, kun ne on harrastekäyttiksiä.. :rotfl:
Vai käyttöharrasteita? :dontknow: No, PT ainakin vaati aika paljon harrastelua vaikka moni tuskin sitä harrasteena pitää. Ihan täyspäiväistä harrastamista ne kuitenkin vaatii! :shitfan:
Homojeeppiä joutuu harrastelemaan jo aika ajoin, Saappi meni vuoden aika vähillä, mutta nyt saa jo harrastaa sitäkin.
XJllä ajoa tuli aika vähän, mutta harrastettu on! :suspect:
Caminolla joitakin kilometrejä. Onkohan siinä edes mittarinvaijeri vielä kiinni.. :thinking:
Mutta voin sanoa ääni ylpeydestä väristen:
Joka ainoa harraste liikkui tänä kesänä! :coolsmoke:
Osa vaan hinaten tai trailerilla, mutta kumminkin.. :pckahvi:
Ei se niin pitkään käyny et olis pelli alle ehtiny.
Pelkkä peltisarja vaan kii oli ja bensa vähissä.
Amukkaan kertyi viitisensataa kilsaa.
Vuoden aikana näköjään Baron Cruiseriin 10 tkm. Kovimmat pakkaset pirssi huilas.
mistä mä tietäsin kui paljon siihen tuli kun en kattonut sitä mittarilukemaa keväällä. enkä kai syksylläkään.
mutta sen voin sanoa että toukokuun alusta, siitä kun silmälääkäri antoi taas luvan ajaa, vain cutlass on ollut ajossa.
käsittääkseni alle pari tonnia kuitenkin.
Kävin mä Bellyllä katsastuksessa ja kerran kaupassa.
Sitä ihminen on laiska. Normi kauppareissuun ei viitsi kävellä 50 m autotalliin, avata ovia ja ottaa harrasteautoa, kun käyttis on lähtövalmiina pihalla 10 m päässä ovelta. Näin se vaan valitettavasti menee. Camarolla tuli ajettua paljon kesällä, kun se oli oven edessä ja Volvo verstaan takana.
Vähiin jäi kilsat tänä kesänä. Tonni-puolitoista ehkä.Tänään män peruna talviunille.
Tulihan niitä jo monta sataa kun kävin Somerolla. Huh.
Ei hajuakaan ku ei PilsnerCäbissä toimi matkamittari edelleenkään.
Mutta ynnäilin huvikseen mapsin avustuksella xtreme car show-viikonlopun aikana pelkästään tuli ~712km+lavettikyyti stadista, koska GeeäM halusi lopettaa ajokauden siihen... ::)
Inan päälle tonni tuli tähän kesään Kadettiin. Muille harrastelaitteille tasan 0km. Noo, josko ensi kesäksi saisi muita laitteita ajoon.
(https://keimo.kuvat.fi/kuvat/LeilaKadett/20250614_123657.jpg?img=smaller)
En muista milloin kesäkilsoja olis tunnu näin paljon. Pelkästään prätkillä reilusti yli 1000km nurkka-ajossa. Austinilla ehkä sata tai kaksi.
Mitähän tota ois tullu, reilu 1000km ehkä kilpurilla ajettua, joku 500km pelkästään ku vetoauto hajos matkalla Stockholm Open ni tiputettii kilpuri lavetilta ja ajettii ruotsiin ;D
(https://i.imgur.com/HNfj9o6.jpeg)
Enskesänä jos vähä enemmän sit
Vuosi sitten haettuun pätkään (77 Blazer K5) mittarin kertynyt 2112M ja subella 3 tankillista noin 150l tankkaus.
Ram vaniin on tullut reiluun vuoteen noin 6500km.
Tänä kesänä tuli ajeltua melkein kaikilla
300 c n. 2000 km.
Imperial -70 n.3000 km.
Coronet n 1000 km.
Imperial -61 n 3500 km.
Suburban 100 kilsaa tässä vaiheessa
Lainaus käyttäjältä: pptalo - 19 lokakuu, 2025, 20:24Tänä kesänä tuli ajeltua melkein kaikilla
300 c n. 2000 km.
Imperial -70 n.3000 km.
Coronet n 1000 km.
Imperial -61 n 3500 km.
Suburban 100 kilsaa tässä vaiheessa
:o
Enhän mä aja millään enää tollasia määriä. Kun työt on kotona ja kalja/tupakkikauppaan on vaan 6km.
Vähän asiaa sivuten..
Saapilla ajoin vuoden aikana reilu 13tkm, Jeeppiin taisi tulla kuutisen tuhatta ja jotain PTlläkin, ehkä 3tkm.
Poika ehti Saappiin kelata 12tkm lisää heinäkuun jälkeen.. :rotfl:
'Käyttöharrasteeseen' eli 300C Hemiin nyt tullut 1000 km viikossa.
Lainaus käyttäjältä: pptalo - 19 lokakuu, 2025, 20:24mperial -70 n.3000 km.
Etkös sinä myynytkään tuota? Sekotanko nyt johonkin toiseen?
Mutta oisko Impperialilla tullut ajettua about 1000 km ennenku myin sen maalis(?)kuussa.
Typhoonilla lie joku 2000 km, heinäkuun alun Vääksyn miitinkin jälkeen en ole ajanut kuin tallista katokseen ja takaisin pari kertaa. Mutta ens kuussa Winter Showhun sitte.
Hiivatilla tallilta katsastukseen ja takaisin eli 10 km? Ei tarvinut edes liikennekäyttöön ottaa.
Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 28 marraskuu, 2025, 10:44Mutta oisko Impperialilla tullut ajettua about 1000 km ennenku myin sen maalis(?)kuussa.
Typhoonilla lie joku 2000 km, heinäkuun alun Vääksyn miitinkin jälkeen en ole ajanut kuin tallista katokseen ja takaisin pari kertaa. Mutta ens kuussa Winter Showhun sitte.
Hiivatilla tallilta katsastukseen ja takaisin eli 10 km? Ei tarvinut edes liikennekäyttöön ottaa.
Hiivatti? Oliks sulla semmonenkin?
Vai joku uretaaninussimo?
Lainaus käyttäjältä: leivonharri - 28 marraskuu, 2025, 12:16Hiivatti? Oliks sulla semmonenkin?
Vai joku uretaaninussimo?
Niin.
Lainaus käyttäjältä: leivonharri - 28 marraskuu, 2025, 12:16Vai joku uretaaninussimo?
Tuo on niin karkeaa kielenkäyttöä, siirtohöyläämö on sivistyneempi muoto.
Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 28 marraskuu, 2025, 15:38Tuo on niin karkeaa kielenkäyttöä, siirtohöyläämö on sivistyneempi muoto.
Voi olla myös lähisuhdepakastin, jos tekee pidempää reissua.
T-Darttiin kertyi noin 1000 kilsaa. Katsastuksessa ne tosin katsoo muutama vuosi sitten pysähtynyttä orkkismittaria, jossa on aina samat numerot. Minähän ajoin "takaa" -67 426 Chargerin Keimolassa ajamaa 14,89 tms aikaa. Kun slantti sen viidellä satkulla alitti Hyvinkäällä ekassa testivedossa totesin matkaseuralle "tää oli tässä". Nyt ruvetaan ajamaan "alas". Ens kesänä tenu menee reissuajoa kauniissa Suomessamme.
Street Bobilla joku 10000 kilsaa ja 883/1200/turbo "kromitankki" Sporalla 2500. Ensinmainitulla oli 4000 kilsaa täynnä ennen vappua.
Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 12 syyskuu, 2025, 20:21Tänään on jo tullut kuutisenkymmentä kilsaa ja toivottasti vielä 50 tulee lisää.
Mulks. Tulihan se eli kotiin päästiin.
Huomenna ehkä lisää.
Mulks. Niin, minullahan on tuo gps-mittari käytössä, kun crownissa eikä cutlassissa omansa toimi. Molemmilla olen ajanut nyt heinäkuusta alkaen yhteensä tuhannen kilometriä. LowCrow vähän päälle ja sitten alkuvuoden ajomäärät jäi vanhaan puhelimeen.
Aika vähän
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOJ-lo2SliPIgjIhd5Ok6WTN8oDVTd1gpJZ9kmsG1YofNZPwlMBKtnJNQDmTWmPFqQwvnmpdbuKR_i1jVu3lE8EAMh5gUlwZximdhHO93pK4M1Eq9Tkrgd0E_dLT_oFbefvlLG3cX4dVlrYru45jwt9BA=w720-h322-s-no-gm?authuser=0)
Tuossahan se oikein dokumentoitu.
Aika vähän tosiaan tullut ajoja.
Capricen mittariin oli tullut tuossa joku aika sitten reilu 18tkm viime helmikuun jälkeen ja kesällä se seisoikin pari kuukautta kun crowneilla ajelin, sinisen crownin mittaria en ole edes katsonut paljonko siihen on tullut.
Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 28 marraskuu, 2025, 10:44Mutta oisko Impperialilla tullut ajettua about 1000 km ennenku myin sen maalis(?)kuussa.
Typhoonilla lie joku 2000 km, heinäkuun alun Vääksyn miitinkin jälkeen en ole ajanut kuin tallista katokseen ja takaisin pari kertaa. Mutta ens kuussa Winter Showhun sitte.
Hiivatilla tallilta katsastukseen ja takaisin eli 10 km? Ei tarvinut edes liikennekäyttöön ottaa.
Ja nyt Jaggella trailerilta alas ja talliin, 15 m?
Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 28 marraskuu, 2025, 10:40Etkös sinä myynytkään tuota? Sekotanko nyt johonkin toiseen?
Varmaan sekoitat johonkin toiseen.
Tänä ajokautena, eli vuonna, tullut 37319km.
Vielä tuohon semmonen ~3tkm tulee lisää ennen vuoden vaihtumista.
Lainaus käyttäjältä: Valde - 10 joulukuu, 2025, 22:09Tänä ajokautena, eli vuonna, tullut 37319km.
Vielä tuohon semmonen ~3tkm tulee lisää ennen vuoden vaihtumista.
komee lukema harrastelaitteelle.. mikä se sitten olikaan, mä emmuista.
mun tekisi mieli tietää myös että paljonko sitten tuli sille käyttikselle jos pelkkä harrastepeli teki lähes 40tkm.
Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 11 joulukuu, 2025, 01:14komee lukema harrastelaitteelle.. mikä se sitten olikaan, mä emmuista.
mun tekisi mieli tietää myös että paljonko sitten tuli sille käyttikselle jos pelkkä harrastepeli teki lähes 40tkm.
Käyttöharraste.
Lainaus käyttäjältä: Valde - 11 joulukuu, 2025, 04:14Käyttöharraste.
Kyllä minä sen Fiat Linean olisin laskenut harrasteautoksi, vaan en oikein Daciaa 8) Muistinhan oikein?
Cummins-Ramiin 16.5 mailia, prätkään sen verran että keväällä laitettu uusi takarengas on loppu, sähköfillariin 1500 km.
Lainaus käyttäjältä: isalmela - 11 joulukuu, 2025, 07:47Kyllä minä sen Fiat Linean olisin laskenut harrasteautoksi, vaan en oikein Daciaa 8) Muistinhan oikein?
Linea oli käyttövessa. Tää volvo 940 on jo ikänsäkin vuoksi enempi harraste.
Joo ei ole 100% harrastetta. Tai on, seisoo kumit tyhjänä lainatallilla.