Aikaisemminkin oon kirjoittanut siitä, että onks täs mitään järkee...ei taida olla!
Nyt näitä paskoja on ollut viime syksystä asti 6 kpl kun ostin kaksi Valianttia lisää.
Ja vähän sen jälkeen selvis että kohta on uuden tallin etsiminen edessä, ei oo helppoo.
Yritän nyt saada näistä ainakin osan kuntoon, mutta kun aina ei jaksa. Osapuutteitakin olis kaikenlaista, että jos vaan löytyy ylimääräistä palikkaa, niin saa tarjota.
Ajatuksena kuitenkin joka päivä tehdä jotain, mikä edistäisi asiaa.
Yksi 4D -71 Valiantti on tässä jamassa. Laitoin juuri uudet polttoainelinjat meno ja paluu kumpikin puolen tuuman anodisoitua alumiiniputkea, että kestäis E85 käytön.
Photo1678.jpgPhoto1679.jpg
Tänään pudotin korin grillistä pois ja asensin etuaksilan ja tossa toisessa kuvassa näkyy kaverin kuorma-autostaan poistama ja mulle lahjoittama akkukaapeli, mikä menee nyt edestä takaronttiin.
Photo1690.jpgPhoto1688.jpg
Tän kopan tarina mun osalta on sellanen, että aikanaan oli myynti-ilmoitus Vallun osista ja ekana kävin ostamassa perän, takajouset, slantin ja jotain muuta sälää. Kori oli siellä myyjällä grillissä ja kysyin että mikä tilanne, niin se kaveri vastasi että myy projektin osina kun oli tarpeeksi monta vuotta kuunnellut peltisepän lupauksia ja kyllästynyt siihen.
Silloin en vielä kysynyt koria, katsoin vaan että on aika hyvä. No sitten meni aikaa ja taas piti mennä ostaan osia sieltä ja sillä reissulla sitten kysyin korin kohtaloa ja myyjä vastas että menee just kohta tohon romulavalle, mikä oli jo pihassa. Meikä kysy hintaa ja se johti siihen että piti tehdä vielä kolmas reissu sinne samaan paikkaan.
Tossa kuvasssa se on just haettuna, vuosi oli ehkä 2015.
Kuva006.jpg
Suunnitelmia meikäläisellä enemmän kuin ikinä ehtii totettamaan, mut mitä sit? Niini tästä oon haaveillu että tulee mun käyttis lopuksikää...nyt alkuun tohon tulee se mun sedan Aspenissa ollut tekniikka eli slantti turbolla, mut sit vähän myöhemmin olis tarkoitus laittaa siihen joku pikkunen turbomosa, vaikkapa joku 1.6 Toyota tai Ford tai jotain?
Tänään sain sen pyörillensä ekaa kertaa koskaan mun omistuksessa!
Photo1701.jpg
Tän vuoro seuraavaks mennä grilliin.
Photo1273.jpg
Minunkin pitäisi hakea yks Valiantin 2d hylsy kotio. Siinä ei taida olla muuta kiinni kuin ovet.
Okei, minkä vuotinen se on? Nää on hianoi mää ainakin tykkään...mut osia alkaa olla jo vaikee löytää. Tässäkin ovet ihan mädät, vaikka tossa kuvassa ei välttämättä siltä näytä.
Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 28 heinäkuu, 2021, 21:52Okei, minkä vuotinen se on? Nää on hianoi mää ainakin tykkään...mut osia alkaa olla jo vaikee löytää. Tässäkin ovet ihan mädät, vaikka tossa kuvassa ei välttämättä siltä näytä.
Se mätäkään ovi ei välttämättä ole huono lähtökohta..
Tai 2d koppa.
Jos ei ole rutussa ja moneen kertaan suomi-korjailtu. :P
Toi on kyllä koko kori niin paikattu moneen kertaan, että täytyy vissiin vielä tehdä kerran kaikki uusiksi...en ole vielä tarkemmin tutkinut kuinka huono se on loppujen lopuksi.
Muutenkin ajatus mitä tosta tulee on vähän auki, tällä hetkellä mielessä on takarunkoaisojen siirto kapeammalle, että mahtuis leveet renkaat. Jos tietoa löytyy missä myydään oikeasti leveitä katurenkaita, niin saa laittaa linkkiä.
Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 28 heinäkuu, 2021, 21:52Okei, minkä vuotinen se on? Nää on hianoi mää ainakin tykkään...mut osia alkaa olla jo vaikee löytää. Tässäkin ovet ihan mädät, vaikka tossa kuvassa ei välttämättä siltä näytä.
Onkohan se -67? Pakko se on satasella hakea. ;D
Perjantaina sain takalasin paikoilleen, oli aika hankalaa kun tiiviste on jo vähän kovettunut.
Niin tästä kopasta vielä, niin laitoin sen silloin heti hankinnan jälkeen grilliin ja hitsailin edestä takapyöriin asti valmiiksi ja laikkasin takapyöränkotelot pois, mitä sitten myöhemmin kaduin.
Muut projektit meni ohi ja tää jäi jäähylle pitkäksi aikaa, koitin myydäkin sitä huonolla menestyksellä, tuli vain useita pitkiä puheluita ja ostolupauksia. Sit lopulta takas grilliin ja tekemään tynnyristä takakoteloita ja siirsin vielä takajouset runkopalkkiin ja tein apurunkojen yhdistäjät ja nyt se on valmiiksi hitsattu ja ois kohta kasattukin, mutta seuraavaksi se hyytyy osien puutteesen, kun ostoilmoituksiin ei juurikaan tule tarjouksia.
Photo1704.jpg
Tää on toinen niistä kaksovisista mitkä ostin viime syksynä Joensuusta kun luulin vielä että tallitilanne on kunnossa...tätäkin projektia olen aloittanut jo parilla tallisessiolla ja motti on jo laakeroitu ja rengastettu. Motti on 318 ja se on muutoskatsastettu joskus tähän alunperin kutosautoon. Tossa toisessa kuvassa on hinkattu vähän pakkelia irti kyljestä. Tää ei mee nyt grilliin, vaan yritän saada tän katsastettua ja myytyä pois ton mun tallitilanteen vuoksi.
VALLU1.jpgVALLU2.jpg
Tänään piti saada kaikki ovet paikalleen, mutta etuovien saranatapit oli niin väljiä, että niitä oli pakko korjata, joten aikaa meni ja homma ei edistynyt. Ovet on muuten haettu Liedosta ja saranat Ridasjärveltä. Tähän asti kiinniolevista osista yksikään ei ole alunperin tästä autosta.
Paikalleen nostettuna paras lokasuoja mitä multa löytyy ja sekin on aika huono. Siinä on vanhoja paikkoja, ruostereikiä, porattuja reikiä ja lommoja, ei taida olla yhtään suoraa osaa koko lokarissa, mutta ihan hyvä aihio. Siinä oli paikoitellen pakkelia yli sentin kerros. Toiselle puolelle on suht samankuntoinen loksu ja sit loput on oikeesti huonoja.
Renkaat kääntyy jo ratista!
Photo1710.jpg
Mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu? Rävelsin sit kuitenkin toisesta aihiosta tähän loksun, kun toi aikaisempi menee kuitenkin takas tohon kaksoviseen. Tää aihio mistä puuttuu 12-20cm takaosasta tuli mulle Kotkan seudulta. Soitin ilmoituksesta jossa myytiin Dartin puskuria josta sovittiin kaupat ja kysyin sattuisko löytymään mitään osia Valianttiin, joka on mulla grillissä. Kaveri vastaa että joo löytyy Valiantti-grilli. Mä olin että täh? Niin se oli tosiaan vallun keulasta tehty grilli, missä oli kaikki keulan osat, lokarit vaan oli katkastu isolla lainerilla. Se oli tehty joskus reilu kakskyt vuotta sitten. Kotkan reissua pukkas!
Tein ton jatkon vähän sinne päin kun en osannut sitä tehdä yhdestä osasta kunnolla. Eli ekana paksummasta pellistä takaosa joka mukailee ovea ja se kiinni ruuvaten koriin ja sitten loksu myös ruuvaten paikalleen ja sit vaan hitsaili ne yhteen. Ei tullu hyvä, mut mitä sitte?
Kuva lokasuojan työvaiheesta ja sit toinen siitä grillistä.
Photo1720.jpgPhoto1544.jpg
Tämä Valiant 4D -70 on tässä juuri haettuna ehkä vuonna 2014. Kaverilta kesken jäänyt projekti, joka haettiin Inkoosta. Ollut alunperin 318 motilla ja on jossain vaiheessa muutoskatsastettu isolohkolle. Tuli mulle ilman konetta, laatikkoa, perää, ym. osia.
kuva (3).JPG
Edit. On näköjään katollaan eikä suostu kääntymään, paitsi kun klikkaa kuvaa, en tiedä
mistä johtuu...
Jossain vaiheessa tein tähän seitenkymppiseen peltihommia, jotka sitten valmistuivatkin. Sitten kasasin tekniikan ja asensin paikalleen: viilattu 400+727+kasikolmevartti 3.91 lukolla. Nyt se on ajokuntoisena odotellut intoa laittaa se lopulta katsastuskuntoon jo vuosikausia...
IMG_2539.JPGIMG_2870.JPG
Tohon takarunkopalkkien väliin kyhäsin hetken mielijohteesta tollasen tankin. Alhaalla lähtö ja paluu sit tankin päälle, molemmat puolen tuuman nipoilla. Tankissa sisällä loiskelevyt ja ylhäällä molemmin puolin huohotusnipat.
Photo0514.jpgPhoto0522.jpg
Vielä pari kuvaa tosta seitenkymppisestä. Ostin aikoinaan ebaysta isolohkoon sellaset halpis rst pakosarjat ns. block hugger tyyliset. Hantin puolelle meni aika hyvin, mutta kuskin puoli piti pilkkoa kokonaan ja kyhätä uusiksi. Nyt ne menee kumpikin puoli alakautta ja jatkuu 3" putkella, eikä roiku turhan alhaalla.
Pinkki.jpgKUVA.jpg
No siinä oli kaikki Valipentit mitä mulla on ikinä ollut ja kaikki tallessa tällä hetkellä...
Sit noita Dartteja on ollut enemmän, mutta vain kaksi 4D -67 mallista on tällä hetkellä.
Tämä Tapio Rautavaaran uutena omistama haettiin 2019 kesällä ihan täältä kotinurkilta. Tää on ollut tiedossa jo pitkään, mutta ei ollut aikaisemmin myytävänä, mut sit tilanteet muuttui...aika paskassa kunnossa on tällähetkellä. En ole varma jaksanko tästä katsastuskuntoista tehdä, se on ainakin varmaa että en ala entisöimään. Jos joku arvostaa tän historiaa, niin vois olla vaikka myynnissä.
Photo0574.jpg
Ompa Rautavaaran peru päässyt huonoon happeen.
Saas nähdä kuinka käy, kun taitaa tulla ostajakanditaatti katsomaan Tapsan vanhaa helmeä. Laitan vielä toisen kuvan tähän.
Photo0603.jpg
Kaksovinen kuusseiska edistyy...eilen päräytetty motti käyntiin ekaa kertaa rempattuna. Hitsauksiakin tehty ja tänään laitan jarruosia tilaukseen.
Photo1800.jpgPhoto1801.jpg
Laitoin ton Rautavaaran vanhan sit myyntiin nettiautoon ja
muuallekkin, kun se ostajakanditaatti rupes yllättäen pitään radiohiljaisuutta. No ei se varmaan kaupaksi mene, niin tarvii kohta alkaa sitä hitsaamaan. Helmapeltien kanttaus jo alustavasti sovittu.
Taas yhtä slanttia kasailtu muiden hommien ohessa, täähän kävi oikein koneistamossa...
Photo1807.jpg
Niin sitten viimeinen vielä näistä a-bodyista: -67 4d Dart joka ollut alunperin kutosella, mutta muutoskatsastettu 440 motille jo 1980-luvulla. Tää on ollu mulla jo viime vuosituhannella ja aina
enempivähempi ajossa, talviakin on tällä ajettu ja ainoo käyttis mulla tälläkin hetkellä. Tosin pellin alla tällä hetkellä slantti, on ollut jo kolmisen vuotta tämä versio. Kevääksi tulee taas isolohko.
Photo0677.jpg
Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 02 lokakuu, 2021, 19:51Niin sitten viimeinen vielä näistä a-bodyista: -67 4d Dart joka ollut alunperin kutosella, mutta muutoskatsastettu 440 motille jo 1980-luvulla. Kevääksi tulee taas isolohko.
Oih! 😍😍
Isolohkot on jees, mut kyl slanttikin on kiva...nuorena poikana noilla kutosilla ajettiin ja tuskailtiin niiden tehottomuutta, mut nyt kun on tullut vanhaksi, niin ei se enää haittaa. Ja saahan sinne laittaa ahtoa jos tykkää. Tää sarja mikä on nyt Dartissa (tosin vaparina kun ei jaksanut laittaa turboa kiinni) tuli kyhättyä jo kohta kymmenen vuotta sitten silloiseen Aspeniin.
Photo1822.jpg
Kaksovista kuusseiskaa taas vähä laiteltu. Tänään ajoin ekan kerran sillä, tosin vain tallista ulos. Nyt siin on jarrut, pakoputki, vaidevivusto ja kickdown vaijeri ym. juttuja melkein valmiina. Kiva toi kuskinpuolen pakosarjalta lähtö, kun on vähän ahdasta. Siin on nyt alle metrin pätkä missä on 10 saumaa ja päissä v-panta laipat.
Seuraavaksi kun kasailis etupään pellit, nehän siis piti purkaa siksi kun konepellin saranoiden kiinnitykset oli irti, niin toimi vähän huonosti.
Photo1830.jpg
Eilen vekslattu romuja eri paikkoihin ja tänään aloitettu tuon puretumman kaksovisen kuusseiskan loppujen paikallaan olevien osien purkaminen. Sit tarvis saada valmiiksi uusi säädettävä etupukki korigrilliin. Siihen tarvittavat osat lahjoitti taas kaveri ja kääntöosaksi siihen tulee corvetten pyöränlaakeri, mahtaakohan kestää Moparia? Aikaisemmin siinä oli vaan tavallinen moottoripukki edessä, mutta silloin ei saanut koria käännettyä kokonaan ympäri.
Photo1854.jpg
Siinähän se on sitten pukissa kiinni, ei tarvis muutaku hitsailla valmiiks...etupukki vielä vähän vois vaatia tuotekehitystä eli ton kakkosnelosen pätkän kun korvais yläpäästä kiinnihitsatulla ja
alapäästä jollakin liukuholkkijutulla tuetulla teräsputkenpätkällä ja laittais vielä jonkun sivuttaistuen, niin ois ehkä hyvä?
Photo1855.jpgPhoto1857.jpgPhoto1856.jpg
Hyvinhän se pelaa jos ei petä. :))
Haljenneesta pakosarjasta suunniteltu tuollaista tehari versioo...
Photo1859.jpg
Eihän oo sattunut jäämään pikkulohkon ehjiä valusarjoja nurkkiin pyörimään?
Ei oo, mutta Dakotan uusi kuskinpuolen sarja olis. Tilasin sen rokkiautosta ja piti laittaa Valianttiin, mut sit kaverilta löytyikin sopiva pari niin laitoin ne. Tuo Dakotan sarja näytti sopivan kuskinpuolelle manuaalisimpukalla. Tai sit jos tekis turbojuttui, niin se kävis myös hantinpuolelle...
Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 24 lokakuu, 2021, 19:31Ei oo, mutta Dakotan uusi kuskinpuolen sarja olis. Tilasin sen rokkiautosta ja piti laittaa Valianttiin, mut sit kaverilta löytyikin sopiva pari niin laitoin ne. Tuo Dakotan sarja näytti sopivan kuskinpuolelle manuaalisimpukalla. Tai sit jos tekis turbojuttui, niin se kävis myös hantinpuolelle...
Oisko se sarja miten arvokas? Nii ja sattuisiko jarrutehostinta löytymään?
Sarjasta pitäis saada 100€+postikulut. Tehostimia on jotain arpakuntoisia romuläjässä; ainakin Dodge vanista ja sit joku pienempi en tiedä mistä se on. Voi olla muitakin, pitäis penkoa...
Sain noi käyrät räkästyä pakosarjoihin kiinni ja sit imari on tehty ykskurkkusesta kakskurkkuseks.
Photo1862.jpg
Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 25 lokakuu, 2021, 17:54Sarjasta pitäis saada 100€+postikulut. Tehostimia on jotain arpakuntoisia romuläjässä; ainakin Dodge vanista ja sit joku pienempi en tiedä mistä se on. Voi olla muitakin, pitäis penkoa...
Sain noi käyrät räkästyä pakosarjoihin kiinni ja sit imari on tehty ykskurkkusesta kakskurkkuseks.
Photo1862.jpg
Jos viitit niitä tehostimia vähän katella niin voisin yhden ostaa? Neljällä pultilla on tuo pääsylkkä kiinni.
Tollanen on se pienempi tehostin, tais olla 10 tuumaa halkaisijaltaan, kunnosta ei ole tietoa. Moparin pääsylkky sopi tuohon kun koitin...sit löyty yks Aspenin tehostin, mut en sitä myy vielä niin kauan kun mulla on Aspeni.
Photo1865.jpgPhoto1866.jpg
Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 26 lokakuu, 2021, 18:13Tollanen on se pienempi tehostin, tais olla 10 tuumaa halkaisijaltaan, kunnosta ei ole tietoa. Moparin pääsylkky sopi tuohon kun koitin...sit löyty yks Aspenin tehostin, mut en sitä myy vielä niin kauan kun mulla on Aspeni.
Photo1865.jpgPhoto1866.jpg
Tehhään kaupat tuosta toimi tai ei. :))
Siitähän se selviää. Jatketaan vaikka puhelimella tai yv:llä. Nolla443034318
Katsastuskunto ois jo lähellä, haaveissa mennä näyttään parin viikon sisään...
Photo1902.jpg
Tänään lopulta saatu jotain aikaiseksi...aamupäivällä hylätty ja iltapäivällä hyväksytty päätös, oli viimeksi voimassa 2006. Tää ois nyt tarkoitus myydä, saa nähä kuin vaikeeta on.
Photo1924.jpg
Onnea leimasta. Onko sulle jäänyt -67 Valsun merkkejä/listoja lojumaan nurkkiin?
On mulla jotain, tarvis tehä inventaario.
Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 02 helmikuu, 2022, 16:40On mulla jotain, tarvis tehä inventaario.
Kunhan saat inventoitua niin palataan asiaan. Mulla ei oo säilynyt kuin maskin Plymouth teksti.
Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 02 helmikuu, 2022, 16:07Tänään lopulta saatu jotain aikaiseksi...aamupäivällä hylätty ja iltapäivällä hyväksytty päätös, oli viimeksi voimassa 2006. Tää ois nyt tarkoitus myydä, saa nähä kuin vaikeeta on.
Photo1924.jpg
Hintahan sen ratkaisee.. ::)
On tuo A-raato vaan sopusuhtainen auto. :coolsmoke:
Mikähän tällaiselle olis oikea hinta. Jos ymmärsin oikein tuolta nettiautosta bongatuista, niin pidetään poskettoman kalliina 6K?
Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 03 helmikuu, 2022, 16:29Mikähän tällaiselle olis oikea hinta. Jos ymmärsin oikein tuolta nettiautosta bongatuista, niin pidetään poskettoman kalliina 6K?
No, tää nyt on vaan mun (persaukisen) mielipide, mutta 6k€ vaatis että a-body olis pinnoiltaan suora ja myllyttämällä siistikin, sen lisäksi että toimii..
Tokihan eri mielipiteitäkin varmasti on olemassa, erityisesti moisen omistajien suusta kuultuna.. ::)
4k€ auto saa jo näyttääkin kuluneelta, lommoiselta ja projektilta, mutta ajo-/käyttökunto. Mä ajan lähinnä tätä halvemmilla.. :rotfl: :hiphopcar:
Jotain tollasta aattelinkin, mutta jos 4K on se mitä tosta saa, niin en myy sitten ollenkaan...mulla vaan tää paska tilanne että tallipaikka menee alta ja 9 kpl on vielä näitä romuja...no muutenkin ois pitänyt odottaa kevääseen ton myynnin kanssa.
Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 03 helmikuu, 2022, 17:46Jotain tollasta aattelinkin, mutta jos 4K on se mitä tosta saa, niin en myy sitten ollenkaan...mulla vaan tää paska tilanne että tallipaikka menee alta ja 9 kpl on vielä näitä romuja...no muutenkin ois pitänyt odottaa kevääseen ton myynnin kanssa.
Tuohan se on.. ::)
Jos tuo mun olis, niin en minäkään siitä luopuis käyvällä hinnalla kuin pakon edessä. :))
Jos omansa saa myydessä niin heti paljon parempi harrastus kun golf tai hevoset, viinanjuonnista puhumattakaan. Kyllä se myynti aina kirvelee ja harvoin kunnon hintaa saa.
Jos jotain saa myytyä niin aina joku sitä mieltä miten möit liian halvalla, että enemmän ois saanu ja sama kun ostat niin liian paljon maksoit.
Suoraan ajosta tai tallista jos pääsee myymään niin se on aina parempi kauppa kuin viis vuotta hatelikossa seisoneen myyminen. Se on kaikille vaikeaa.
Joo sellasta se on...sit kuitenkin jos olis hakemassa -67-69 kaksovista vallua, niin tarjontaa ei paljon ole ja tää valmiiksi kasitettu, vaikka tuollainen 318 onkin aika yök.
Jos joku on hakemassa muskelikauden moparia mistä ois painon puitteissa järkevä viritellä jotain ohjusta, niin toi osuu just siihen. Ja ehdottomasti kaks ovisena!
Ite meinasin juuri sanoa, että en mä ainakaan pidä kuuden tonnin pyyntiä poskettomana vaikka en autoa livenä olekaan nähnyt. Onhan se kuitenkin 2D tolppa Valiantti ja kasikoneella (ja '67 on yksi hienoimpia Valiantin korimalleja!), se nostaa ainakin mun silmissä haluttavuuden ihan toiselle tasolle johonkin neliovisiin kutos-Valiantteihin verrattuna, ja niistäkin pyydetään äkkiä 5000€ vaikkei olisi siistejäkään.
Mut eipä itselläkään noin isoa summaa ole koskaan tarvinnut autosta maksaa, tosin mun autot onkin edullisesta päästä... Jos A-Body Moparit kiinnostaisi itseä omistusmielessä enemmän, niin tällainen voisi kiinnostaakin.
Mulla on vaan neliovinen kutosvaltteri :P
Kaikki Valiantit on hianoja! Mietin vaan että mun mielestä hinta on oikea, mut markkinavoimat päättää kuin käy.
Aika myy kaiken. Mutta voihan sitäkin vähän avittaa kun pistää ilmoitukset vähän joka paikkaan. Tori, facebook, chattiauto, overdrive ja miks ei lehteenki jne.
Lainaus käyttäjältä: Anza - 04 helmikuu, 2022, 00:17Aika myy kaiken
Toi on varmaan totta. Toisaalta erinäiset muoti-ilmiöt vaihtelee aina.
Mäkin myynyt esim Torin kautta.
Yleensä mitkä menee kaupaksi menee nopeasti.
Toiset jää roikkumaan ja vaikka antaisi ilmaiseksi, ei kelpaa. Tämä on vaikeaa.
Valiant on varmaankin myytävänä 6k lla. Vai?
Tori on ollu aika hyvä. Sieltä on löytyny uutta varaosaa ja autokin. Hakusanoja vaan pitää kokeilla erilaisia niin saa laajemmin hakutuloksia
Lainaus käyttäjältä: Anza - 04 helmikuu, 2022, 19:42Hakusanoja
Hakusanoja voi käyttää ilmoitettaessakin. Löytävät paremmin.
Kymmenkunta yhteydenottoa epärealistisilla vaihdokkitarjouksilla tullut. Otan kohta pois myynnistä ja odotan kevättä...keikarivalssit alle ja lisää hintaa!
Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 03 helmikuu, 2022, 23:15Mulla on vaan neliovinen kutosvaltteri (https://kellari.vip/Smileys/fugue/tongue.png)
Mulla taasen 2-ovinen avo, 273 kasilla ja 904 automaatti lattiavalitsijalla.
Minkä vuoden? Laita kuva?
Liekkö multa kysyttiin mutta laitan silti.. :P
(https://karavaanari.org/kuvat/1577286221.jpg)
1965, museopeli. En nyt tähän hätään löytänyt netistä siitä kuvaa. On siitä kruisingeissa ja FMA-ralleissa kuvia otettu.
oujee ton Lerssisen auton tiesin jo entuudestaan...
https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Cruising+ja+autotapahtumat+-+kuvakansiot/2021+FHRA+Cruising+Pre-Party+vol.+27+Malmi/IMG_20210604_181320.jpg
No hemmetti, onpas hiano!
Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 05 helmikuu, 2022, 17:44No hemmetti, onpas hiano!
Kiitos, mutta sehän on monien mielestä vaan Valtteri ;)
Lainaus käyttäjältä: Springer - 05 helmikuu, 2022, 18:31Kiitos, mutta sehän on monien mielestä vaan Valtteri ;)
Moni on vaan niin väärässä!
Tuo on todella nätti auto! 8)
Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 05 helmikuu, 2022, 17:31Liekkö multa kysyttiin mutta laitan silti.. :P
(https://karavaanari.org/kuvat/1577286221.jpg)
Tommosen punaisen meinasin ostaa muinoin. Tuttujen mukaan niin ruma tuo malli että silmiä kirvelee, mutta sillon se vaan vahvisti omaa mielipidettäni sen hienoudesta.. ;D
Kelpais kyllä tommonen nykyäänki mulle..
Tarttis löytää jostain pikkukutonen niin sais elvytettyä liikenteeseen, tai miksei 225:kin. Nyt olis jopa rahaakin ostaa suoraan ehjä eikä mikään pressutallissa "ajokuntoisena 25 vuotta" säilytetty :P
Samoten 2 osastoinen jarrupoljin niin sais tehtyä etu/taka jarrut erikseen, yksipiirinen melkein tappoi minut aiemmin...
Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 05 helmikuu, 2022, 18:48Tarttis löytää jostain pikkukutonen niin sais elvytettyä liikenteeseen, tai miksei 225:kin. Nyt olis jopa rahaakin ostaa suoraan ehjä eikä mikään pressutallissa "ajokuntoisena 25 vuotta" säilytetty :P
Samoten 2 osastoinen jarrupoljin niin sais tehtyä etu/taka jarrut erikseen, yksipiirinen melkein tappoi minut aiemmin...
2vuotta oli sulle kone jemmassa... slantsicknessi sen sit vei viimekesänä ja turpoa rakentelee nyt kylkeen :o
Säähän kehuit että se keittää kun sillä ajaa :P
Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 06 helmikuu, 2022, 10:07Säähän kehuit että se keittää kun sillä ajaa :P
saatto olla furyukko? mä myön vaan priimaa... niin se teki... tuskin oli koneessa kun se uuskonekkin pukkaa mehut ulos ku ajelee... ite epäilen vesipumppua kun se on tästä vanhasta koneesta? syylärissähän se vika ei oo ^-^
No sama se sille, pääasia että koneet on ajossa eikä ladossa seisomassa :hiphopcar:
Kyllä se jostain kone tännekkin perälle vielä löytää tiensä..
Lainaus käyttäjältä: Springer - 05 helmikuu, 2022, 18:31Kiitos, mutta sehän on monien mielestä vaan Valtteri ;)
Oliko tämä joskus maalattavana Nukarin suunnalla?
Lainaus käyttäjältä: juhapih - 06 helmikuu, 2022, 12:44Oliko tämä joskus maalattavana Nukarin suunnalla?
En minä ole maalauttanut, ehkä aikaisempi omistaja?
Lainaus käyttäjältä: Springer - 06 helmikuu, 2022, 15:16En minä ole maalauttanut, ehkä aikaisempi omistaja?
Eikös tuo ole karkkilassa rakennettu, ja veekasissakin esitelty?
Hieno on kyllä.
On se V8:ssa ollut. Itse olen siihen tehnyt täyden konerempan, ohjaussimpukan ja paljon muutakin korjannut/siistinyt.
"En minä ole maalauttanut, ehkä aikaisempi omistaja?"
Kari B:llä oli vaan kerran pohjavärissä oleva samanmoinen Wallu jokunen vuosi sitten...
Väri ei paljastunut teippausten alta...
sillä tuumailin..
Kenestäköhän tässä puhutaan...
LainaaHyvillä kuvilla ja asiallisella tekstillä varmasti vaikutusta ostajan kiinnostuksen heräämiseen. Meidän kylällä on yks persoonallinen harrastaja ja omistaa eniten mopareita koko kylän ukoista. Sillä on välillä aika sekavia myynti ilmoituksia ja kuvat joka kerta perunalla kuvattuja. Kai sillä se kalusto vaihtaa omistajaakin kohtalaisesti, yhden aspenin vinkkasin harrasteauto ostoilmoitukseen Tanperelaiselle harrastajalle kun kerroin ettei se aspeni niin paska oo ku myyjä väittää ilmoituksessa, siitäkin kauppa syntyi kiemuroiden jälkeen.
Hetki sitten sillä oli 2d sporttikoppa vallu veekasilla ja just leimattuna sopivaan rahaan, oiskohan ollu tasan 6000€ hintalappu. Kuvat taas perunan ja nauriin väliltä ja ilmoituksessa ei muutakun haukuttu sitä kulkinetta kaikenmaailman lausekkeilla. Kyseessä kuitenkin just leimattu liikkuva ja toimiva V8 2d A-body... No persoona ku on ja ajatusmaailmaa ei voi muuttaa ni tiedän et jatkossakin ilmoitukset eivät tule olemaan kovin myyviä. Eipä tietysti ostajalla oo varaa valittaa vioista ku ilmoituksissa haukutaan kaikki ihan paskaksi ja tottahan se on.
Ei kyllä mitään tietoa? No joo mutta en mä viitti kehua paskaa kullaksi, kun se vaan ei oo totta. Jos romut ei käy kaupaksi, niin pidetään sit itellä.
Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 17 helmikuu, 2022, 15:13Ei kyllä mitään tietoa? No joo mutta en mä viitti kehua paskaa kullaksi, kun se vaan ei oo totta. Jos romut ei käy kaupaksi, niin pidetään sit itellä.
Itse toimin pääosin myös näin.Puhelimessa kun tarpeeksi olen romujani haukkunut,niin normikommentti vastapelurilta on,että "mikäs siinä sitten toimii"..?
Tosin,paikalle vaivaantuneet kyllä yleensä ovat sitten kuitenkin,kulkineen kaupanteon arvoiseksi hyväksyneet...
No nyt on valipentissä slottivanteet alla, kovin vaan pikkuset noi nastakummit...laitan nettiautoon taas ilmon kun lumet vähän sulaa.
Photo1991.jpg
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 03 helmikuu, 2022, 06:47Hintahan sen ratkaisee.. ::)
On tuo A-raato vaan sopusuhtainen auto. :coolsmoke:
Paras koppa k.o automallista.
Vanneostoksia: Kiiltävää kiinanpaskaa ja sit kotimaista tuotantoa nuo pellivanteet. Tarkoitus sovittaa tohon grillissä olevaan -67 2d valluun noi mustat...
Photo2023.jpg
Voi vittu ku kyrsii...nyt tuli sit tilatut 15x10 Centelinet jotka piti olla makeella offsetilla ja sit ne on tollaset.
Photo2045.jpg
Laitoin ton 2d -67 vallun taas nettiautoon erittäin myyvällä tekstillä, nyt sit pukkaa viestejä joissa pyydetään kertomaan ettei se olis paska. Ja soittaahan ei voi ja kysellä autosta, eihän vaan sehän olis ihan tyhmää.
Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 26 lokakuu, 2021, 18:13Tollanen on se pienempi tehostin, tais olla 10 tuumaa halkaisijaltaan, kunnosta ei ole tietoa. Moparin pääsylkky sopi tuohon kun koitin...sit löyty yks Aspenin tehostin, mut en sitä myy vielä niin kauan kun mulla on Aspeni.
Photo1865.jpgPhoto1866.jpg
Muokkailin tuon paikoilleen tänään. Ei vedä poljinta lattiaan muttei myöskään tehosta.
Ikävää ettei toiminu...omat hommat ei oo paljon edistynyt. Laatikon palkkeja sain aikaiseksi ruveta duunaamaan.
Photo2051.jpg
Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 07 toukokuu, 2022, 17:24Ikävää ettei toiminu...omat hommat ei oo paljon edistynyt. Laatikon palkkeja sain aikaiseksi ruveta duunaamaan.
Photo2051.jpg
Joo ei siinä mitään, pitää aukaista joskus ja kahtoa sisälle.
Pitkästä aikaa taas isolohko Dartin noukalla!
Photo2207.jpg
Laitoin Dartin nettiautoon myyntiin, vaikka en sitä haluaisikaan myydä. Mut pakko yrittää harventaa kalustoa, kun vielä 10 jäljellä.
Aika hyvin työntää tuo motti vaikkei siinä oikeen mitään viritysosiakaan ole...
Photo2245.jpg
Nyt kun Dartissa katsastus voimassa ja isolohko nokalla, niin olisko
sit tän vuoro? Laitoin pitkästä aikaa käyntiin ja ajoin pihalle.
Tavoitteena saada vielä syksyllä katsastettua...
Photo2252.jpg
Kuin kaksi marjaa tai jotain
Photo2343.jpg
Seitenkymppinen viimeksi katsastettu 2011 ja nyt taas!
Kuusseiskasta kaupat sovittu, saas nähä kuin käy?
Photo2344.jpg
Tänään lähti sit kaksovinen kuusseiska pihasta...onneks on vielä toinen samanlainen jäljellä. Tilannehan ei kuitenkaan paljon helpottanut, kun joutui ottamaan vaihdokin kaupassa.
Tässä yksi viimeisimmmistä kuvista:
Photo2359.jpg
Saiskohan tänä vuonnakin jotain aikaiseksi...kuvassa oikealla topikin aloittanut -71 4d vallu joulukuun puolivälissä kuvattuna, kun oli vähän tullut lunta. Ajatus on yrittää saada rekisteröintikatsastus tehtyä vappuun mennessä. Siellä nyt paikassaan se tuplakaasariturboimupakosarja 225 slant ilman turboa + 904 loota. Kaikki muu puuttuu vielä eli sähköt, jarrut, vaidevivustot, sisustus, päätös mikä taka-akseli laitetaan, kardaani, syylari, ohjaukseen liittyvät osat + paljon muuta.
Photo2408.jpg
No eihän soo sitte ennää, kö naps ja kops... 8)
Naps ja kops voi alkaa kun sain auton sisälle perjantaina. Siihen tulee nyt sit hiacen tai siis hiluxin perä, eli siinä nyt allaolevaan perään tarvii hitsata tassut ja sit ihmetellä kardaanin tekoa...vappuunhan on vielä pitkä aika. Niin sit jos se spoorin tekijä saa hommansa tehtyä, ni sit kaventais toisen toitsun banjon ja sit sais 10" leveet vanteet alle.
Perä ja kardaani saatu alle, jarrut tehty (käsijarrukahva Avensiksesta laitettu penkkien väliin) ja jotain muuta pientä saatu aikaan...
Sain vetarit takas lyhennyksestä, laitan kuvan tähän kun tonne voimansiirto-osastoon ei voi laittaa suoraan koneelta.
Photo2567.jpg
Onkos näissä Hiacen osissa jotain erikoista yhteensopivaa vaiko sattumaa kun näitä käytät?
Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 19 helmikuu, 2023, 19:35... ni sit kaventais toisen toitsun banjon ja sit sais 10" leveet vanteet alle.
Kuinka kapea sen perän pitää olla, kun hiiluxin perä on jo muutenkin kapea.
Hiluxin perä on 1420mm ja nyt tuo kavennettu tulee olemaan 1260mm, niin saa sellaiset hyvännäköiset ulospäin levittävät vanteet alle...tuossahan on lehtijouset siirretty slsäänpäin ja pyöränkotelot tehty tynnyreistä.
Hiacen perät on suht koht kestäviä, niissä on usein lukko ja vielä toistaiseksi niitä on saanut edullisesti ja pulttijako on 4,5" niinkuin Moparissakin, siinä syitä käyttöön.
Minkä verran Hiluxin perä painaa? Oliskohan se lujuudeltaan Dana 44 tai gm 10bolt luokkaa?
Lainaus käyttäjältä: Anza - 22 huhtikuu, 2023, 15:34Minkä verran Hiluxin perä painaa? Oliskohan se lujuudeltaan Dana 44 tai gm 10bolt luokkaa?
Painoa en muista, mutta vetarit on lujemmat kuin GM 8.5"ssa ja murikka lujempi kuin Danassa..
Vaikka onkin 8" perä, niin ilmeisesti parempi suunnittelu/materiaalit kuin jenkeillä.. :))
Hiace/Hilux vetari on mitoltaan suht sama kuin Moparin 8.75. Eli suht vahva on ja spoorikin melkein sama kun menevät toisiinsa paikalleen. Punnitsen huomenna henkilövaa'alla Hiluxin perän jos vain muistan, helvetin painavahan se on.
No tänään muistin sitten...eli 83kg painaa 80-luvun Hiluxin perä. Hiacen perä varmaan muutaman kilon enemmän, kun se on vähän leveämpi ja banjo on järeämpää tekoa. Ei ollut nyt tähän hätään nipussa olevaa Hiacen perää.
Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 24 huhtikuu, 2023, 16:13No tänään muistin sitten...eli 83kg painaa 80-luvun Hiluxin perä. Hiacen perä varmaan muutaman kilon enemmän, kun se on vähän leveämpi ja banjo on järeämpää tekoa. Ei ollut nyt tähän hätään nipussa olevaa Hiacen perää.
On se kevyt!? :o
Ei ihme että kelpaa suht kestävänä akselina moneen menoon. 8)
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 24 huhtikuu, 2023, 16:56On se kevyt!? :o
Ei ihme että kelpaa suht kestävänä akselina moneen menoon. 8)
Millonkohan tuossa
@Toyopet kanssa nosteltiin noita taka-akseleita niin tuon gm:n 10-bolt tuntui kevyelle hiluxin akselin jälkeen, tosini 10-bolt puuttui rummut ja jarrut, nyt vaan tällein huomiona. 😁
Lainaus käyttäjältä: LowCrow - 24 huhtikuu, 2023, 17:02Millonkohan tuossa @Toyopet kanssa nosteltiin noita taka-akseleita niin tuon gm:n 10-bolt tuntui kevyelle hiluxin akselin jälkeen, tosini 10-bolt puuttui rummut ja jarrut, nyt vaan tällein huomiona. 😁
Jarrut on melkonen kasa rautaa..
Noiden irtoakseleiden kanssa todennut, että ha-akselit nostelee itekseen ja KA-akseleita ei kahdestaankaan.
Ei valmistunut vapuksi, eli taas ois vuosi aikaa saada valmiiksi...ajettu kuitenkin jo pihalla.
Photo2645.jpg
Kaverilta löyty tollaset munkit ja sopivat paikalleen tolla leveemmällä perällä, ihan kuin ois suunniteltu sinne!
Photo2641.jpg
Rautavaaran vanha Dart lähti tänään uuteen parempaan kotiin, missä se laitetaan kuntoon. Ei muuta kuin voimia tekijälle!
Photo2700.jpg
Laitoin Darttiin pienemmän moottorin paikalleen, eli nyt siellä on tollanen ekovihreä 440.
Photo2860.jpgPhoto2869.jpg
Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 18 elokuu, 2023, 21:49Laitoin Darttiin pienemmän moottorin paikalleen, eli nyt siellä on tollanen ekovihreä 440.
Photo2860.jpgPhoto2869.jpg
Pienemmän? :o
Joo, ajatuksena ajaa sillä talvella tolla -66 vuotisella vakio 440 motilla ja vielä taka-ajatuksena laittaa siihen turbo talven aikana. Tein jo tilaa iskaritorniin hantin puolelle, että mahtuu sellainen ite tehty rävellys pakosarja siihen...
Se edellinen mattamusta motti on vuoden -61 413 mikä kasvatettu 460 kokoiseksi, 12,6 ruttu, @050 265 ja 0,595 nosto ja kyhätty romuista, mutta työntää aika hyvin...
Ja mulla valsu meni jo vuosi sitten latoon ties miten pitkäksi aikaa. :shitfan:
Pari vuotta grillissä kypsynyt tää -67 2d vallun koppa ja nyt jo aloitin...
Photo3066.jpg
Joo kuvat on paskoi, mut niin on tekijäkin...tossa edellisessä kuvassa näkyy 20 senttiä siirretyt runkoaisat.
Ja sit tässä kuvassa näkyy renkaalle tehtyä tilaa tonne ylös hattuhyllylle asti.
Photo3087.jpg
Tossa vielä hahmotelma, miltä se vois näyttää.
Photo3081.jpg
Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 21 joulukuu, 2023, 19:19Tossa vielä hahmotelma, miltä se vois näyttää.
Photo3081.jpg
:iwantit:
Jatka vaan..
:coolsmoke:
Tynnyrien halkomista ym. pikku näpräystä...mutta edistyy pikku hiljaa.
Photo3104.jpg
Lainaus käyttäjältä: Hupeli - 31 joulukuu, 2023, 14:06Eiks noista tehdä krillejä eikä sisälokareita.
Hyvä tehä molempia ja vaikka pönttökiukaita😎
Koneistamosta haettu porauksesta -78 440 motorhome lohko, josta aikomus tehdä aikalailla vakio osista 510. Toki nokka-akseli vaihdetaan jyrkkään mekaaniseen laahuriin...
Photo3114.jpg
Kukaan ei kysy että miten niin vakio osista, mutta vastaan silti. Kampiakseli on vanhemman 440 motin vakio takoakseli, mihin on hitsattu puoli tuumaa lisää iskua. Kiertokanget 440 vakiot jotka kiilloitettu ja männät vakio 400 motin männät, joihin pitää tehdä venttiilinkolot...ja siis tuo ostoilmoitus siksi kun yksi puuttuu. Näillä palikoilla ollaan lähellä dekkiä ja ruttua tulee höyläämättömällä vakio kannella noin 11,5.
Ei oo kauheesti edistynyt mikään...kohta kuitenkin saa ottaa vallun grillistä pois ja laittaa rullaavaksi ja pihalle huilaamaan talveksi.
Olisko ajatuksia takaikkunaan, kun mulla on siihen lasi mutta ei tiivistettä. Ostoilmoitus ollut varmaan vuoden, mutta ei näihin oikeen löydy mitään. En osta uutta tiivistettä tähän paskaan, kun on kalliita. Plexikään ei oo helppo ratkaisu kun toi yläreuna on silleen kahteen suuntaan kaareva. Mitä jos hitsais tohon tiivistekanttiin levitystä ja liimais lasin kiinni?
Photo3352.jpg
En tiedä mikä on kallis tiiviste, mut tällei äkkiseltää suttusesta kuvasta katottuna, en mä tohon työmäärään nähden tota paskaks kutsuis...
Taino, rakentajilla itselläänhän on näitä lempinimiä omille kötöstyksilleensä..
No semmonen neljäsataa tiivisteestä on liikaa mun mielestä, satasen vois ehkä maksaa...tai käytetty huonokin kelpais jos sais halavalla
Eikös Etrasta löydy lasiin tiivistettä? Muotoprofiilin nimellä.
https://www.etra.fi/fi/tekniset-kumit-ja-matot-e520/muotonauhat-e5207/muotoprofiilit-e520722/painelistat-e52072214 (https://www.etra.fi/fi/tekniset-kumit-ja-matot-e520/muotonauhat-e5207/muotoprofiilit-e520722/painelistat-e52072214)
Lainaus käyttäjältä: Anza - 18 syyskuu, 2024, 08:20Eikös Etrasta löydy lasiin tiivistettä? Muotoprofiilin nimellä.
https://www.etra.fi/fi/tekniset-kumit-ja-matot-e520/muotonauhat-e5207/muotoprofiilit-e520722/painelistat-e52072214 (https://www.etra.fi/fi/tekniset-kumit-ja-matot-e520/muotonauhat-e5207/muotoprofiilit-e520722/painelistat-e52072214)
Nimitys "painelista" ei ihan ekana olisi tullut mieleen.
Korja-Kumilla on tuo muotoprofiilien valmistus.
Joo netistä katseltu noita tiivisteitä, mutta kun ei tiedä sopivuutta...mun mielestä toi etra linkin tiivari ei käy, lasi jää liian pieneksi.
Puuilossa ois plexin palasia 1250mm leveitä, jäis 10 senttiä reunoista vajaaksi, mutta alkanut miettimään jos tekis sivut pellistä ja sitten liimais siihen plexin. Tuliskohan riittävän jäykkä 2mm plexistä? Kun noi sivut tekis pellistä, niin se plexi ois sit vaan yhteen suuntaan kaareva.
Jonkun toisen auton tiiviste vois olla ratkaisu, esim. kuplan cal-look tiiviste on halpa. Niitä ostais kaksi kappaletta ja liimais sopivan mittaisen...mikähän liima tossa sitten toimis?
Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 18 syyskuu, 2024, 15:31Niitä ostais kaksi kappaletta ja liimais sopivan mittaisen...mikähän liima tossa sitten toimis?
Ihan pikaliima pelaa tommosessa. Ja on mulla jääny vähän lyhkäseksi niin koriliimaa saumaan
Tyhmä kysymys... mutta miksei sitä tiivistettä vois liimata ihan tuulilasiliimalla?
Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 18 syyskuu, 2024, 21:07Tyhmä kysymys... mutta miksei sitä tiivistettä vois liimata ihan tuulilasiliimalla?
Pöljä, koska se on takalasi.......
Eikös se tiiviste pidä olla aika tiukka siihen lasin ympärille? Niin itse en jotenkin uskonut että pikaliima on niin vahva että kestää sit venyttää sen tiivarin lasin ympärille?
Joku pikaliima, esim Loctitellä, numeroa en muista, mut pitää aika hyvin jos vaikka tivarin liimaa sillä päittäin. Tietysti tuossa mainittu tuulilasiliima voisi olla se oikea aine tuollaiseen tapaukseen, uskoisin mieluummin tuollaista kokemusasiantuntijaa.
kyllä se sillä pikaliimalla tarttuu niin tiukkaan että varmasti pysyy
Kumeille varmaan joku oma liimansa. Mutta muistelisin että mm. Moparin takakontin tiivistenauha on Bostik merkkisellä usein liimattu aukkoonsa.
Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 18 syyskuu, 2024, 21:48Eikös se tiiviste pidä olla aika tiukka siihen lasin ympärille? Niin itse en jotenkin uskonut että pikaliima on niin vahva että kestää sit venyttää sen tiivarin lasin ympärille?
Ei sitä tarvitse venyttää siihen lasin ympärille. Metritavaratiivisteen vaan pistää paikalleen ja siinä samalla sitä kiristää ja lopulta liimaa viimeisen sauman kiinni. Jos tiivisteen ura on oikean kokoinen lasiin nähden, niin se tiiviste pysyy kyllä tiukasti paikallaan eikä lähde myöhemminkään hölskyilemään.
Minulla tuli tiivisteen mukana jotain kumiliimaa, millä sen sauman sitten tilkitsin, eikä ollut pikaliimaa...
5 auton lasit tuolla tavalla
@LowCrow kanssa laitettiin.
1 lasi vuotaa, kulmista, kun ei tullut laitettu butyyliä sinne ja siinä on vielä listan kiinnikkeet, jotka menee tiivisteen alle.
Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 18 syyskuu, 2024, 21:48Eikös se tiiviste pidä olla aika tiukka siihen lasin ympärille? Niin itse en jotenkin uskonut että pikaliima on niin vahva että kestää sit venyttää sen tiivarin lasin ympärille?
joskus tuli asenneltua liukuoven laseja ihan työkseni ja siinä käytettiin yleismallin tiivisteitä. muistaakseni pyöräytin tiivisteen lasin ympärille, puukolla poikki, liimaten päät kiinni ja asennusnarun kanssa paikalleen. joskus jäi lyhkäseksi niin teipit sauman molemmipuolin ja mustaa koriliimaa sauma täyteen.
tuo oli hyvä huomio että pitää venyttää paikoilleen, just viime viikolla ähräsin tiivistetuulilasin paikoilleen ja olihan se tiiviste vähän lyhyen tuntunen lasiin. noi yleismalliset ei kyllä noin tiukkaan kiristetty mut paikoileen kaikki tuli laitettua vaikka olis ollu vähän löysä.
Ens keväänä pitää toi lasiasia jotenkin ratkaista...grillaustuotos olis sit pihalla. Ja tuohon mustaan sovitin tekemääni vannetta, siinä on 14" keskiössä mangelssin 15x8 kehä 0-offsetilla.
Photo3377.jpg
Photo3389.jpg