oliskos kellään vinkkejä mitenkä sais chevyn 305 öljypohjan sovellettu keskisumpulliseksi, tarkotus olis saaha tuommonen 305, 64vm crowniin niin olis saatava muutettua se ölypohja, tai olisko jollain sitten myydä etusumpullisen öljypohjaa niin sais sitten leikkaa-liimaa tavalla toimimaan?
Chevy 2 62-67 ol etusumpullinen ja taitaa olla peräti ainoa koppamalli jossa toi oli. Tossa on vielä omanlainen toi öölilutkutin myös.
(https://www.picclickimg.com/d/l400/pict/332633109701_/Small-Block-Chevy-Oil-Pan-Chevy-II-Nova-Hot.jpg)
Juuri näin niinkuin Mudracer sanoi, mun mielestä toi '62-'67 Chevy II:n öljypohja on ainoa vaihtoehto jos etusumpullista etsii. Joku sellaista myi aikaisemmin tänä vuonna, joko OD:n, Torin tai Nettivaraosan myyntipalstalla, mutta en nyt ainakaan tähän hätään kyseistä ilmoitusta enää löytänyt.
Ei taida kyllä tuon etusumpun kanssakaan sen vähemmällä leikkaamisella ja liimamisella päästä. Keskisumppuja ei taida olla oikein ja kuivasumppusysteemit ei ihan halpoja taida olla?
Lainaus käyttäjältä: LowCrow - 09 elokuu, 2021, 14:52oliskos kellään vinkkejä mitenkä sais chevyn 305 öljypohjan sovellettu keskisumpulliseksi, tarkotus olis saaha tuommonen 305, 64vm crowniin niin olis saatava muutettua se ölypohja, tai olisko jollain sitten myydä etusumpullisen öljypohjaa niin sais sitten leikkaa-liimaa tavalla toimimaan?
Mihin kohtaan palkki/ohjaus osuu?
Lähinnä sen öljypumpun takia kysyn.. ::)
Ei sieltä takapäästä paljon voi edes madaltaa sen takia.
Toki, jos etusumpun
kin pystyy tekemään, niin sitten..
Sehän on vaan tekemistä! ;D
Ei nyt ihan osunut toyotan ja chevyn pohjat linjaan mutta näkee siitä karkeasti suuntaa.
https://photos.app.goo.gl/EWB7S9ywn6Nteoof6
@LowCrow :lla kuvia pohjien mallauksesta paikalleen.
Ruotsissa olivat tehneet sillä tavalla, että öljypohjan syvennyksen etuosasta pois ja tuo takaosa ennallaan. Eli se pumppu/sumppu jäi kokonaan raidetangon taakse.
Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 09 elokuu, 2021, 23:48Ei nyt ihan osunut toyotan ja chevyn pohjat linjaan mutta näkee siitä karkeasti suuntaa.
https://photos.app.goo.gl/EWB7S9ywn6Nteoof6
@LowCrow :lla kuvia pohjien mallauksesta paikalleen.
Ruotsissa olivat tehneet sillä tavalla, että öljypohjan syvennyksen etuosasta pois ja tuo takaosa ennallaan. Eli se pumppu/sumppu jäi kokonaan raidetangon taakse.
Niin taitaa olla ainoo helppo muotoilu. Letukan pumppu ei anna toisintaa tota tojotan muotoa.
Jep, tuossa on ruotsalainen toteutus: https://photos.app.goo.gl/oCZdPrhqdR88wwYM9
Ehkä hitsari voisi olla parempi.
Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 10 elokuu, 2021, 11:34Jep, tuossa on ruotsalainen toteutus: https://photos.app.goo.gl/oCZdPrhqdR88wwYM9
Ehkä hitsari voisi olla parempi.
Siellähän on hyvin tilaa! 8)
Laikka laulamaan vaan..
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 10 elokuu, 2021, 12:01Siellähän on hyvin tilaa! 8)
Laikka laulamaan vaan..
Ruotsin sedät on kyllä tehneet näköjään muutakin kuin öljypohjan leikkausta, tuo raidetanko ei ole alkujaan tuollalailla mutkalla.
Pitäisi kasailla tuo kone suurinpiirtein nippuun, niin voisi rungolle mallata paremmin. Mittanauhan kanssa näyttää ettei mahdu ja kuitenkin niitä on maailmalla tehty. :o
Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 10 elokuu, 2021, 15:57Ruotsin sedät on kyllä tehneet näköjään muutakin kuin öljypohjan leikkausta, tuo raidetanko ei ole alkujaan tuollalailla mutkalla.
Pitäisi kasailla tuo kone suurinpiirtein nippuun, niin voisi rungolle mallata paremmin. Mittanauhan kanssa näyttää ettei mahdu ja kuitenkin niitä on maailmalla tehty. :o
On muuten tuttu tunne tuo.. :o
No, Jeeppiinkin näkyy mahtuvan, ainakin melkeen, ::) tuo Lässy, vaikka koppa on aika raakasti matalampi kuin alkujaan.
Eihän tuo koneen nostaminen hirveen hyvältä Crownissa ehkä näyttäisi.. :thinking:
SBCn öljypumppu vaatii just noin paljon korkeutta kuin ruottalaisten tekeleessä näkyy öljypohjalla olevan.
Tietty voisihan tuon raidetangon korvata hammastangolla.. :P Se kun ei vaadi kuin kokonsa verran tilaa, kun ei liiku mihinkään.
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 10 elokuu, 2021, 16:01.
Tietty voisihan tuon raidetangon korvata hammastangolla.. :P Se kun ei vaadi kuin kokonsa verran tilaa, kun ei liiku mihinkään.
Liteaasin hammastanko kyllä olisi mutta taitaa toimia väärinpäin ja kääntyvien osien geometria voi olla aika jännä, pitäisi mallata...
1984-1988 hiluxiin tuommoisen koneen pitäisi mennä heittämällä, mittanauhan mukaan. Harmi kun tuossa raadossa on niin laho runko.
Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 10 elokuu, 2021, 16:06Liteaasin hammastanko kyllä olisi mutta taitaa toimia väärinpäin ja kääntyvien osien geometria voi olla aika jännä, pitäisi mallata...
1984-1988 hiluxiin tuommoisen koneen pitäisi mennä heittämällä, mittanauhan mukaan. Harmi kun tuossa raadossa on niin laho runko.
Vojakkerissa on hammastanko akselin takana ja piisaa akselipaino.. :rolleyes:
Kannattaisko siitä öölipohjasta koittaa tehdä ton mallista niin mahtuu toinenkin kahvikupillinen öljyä joukkoon?
(https://www.cfrperformance.com/v/vspfiles/photos/HZ-7480-R-2.jpg?v-cache=1437651720)
Noita öljypohjiahan on tehty niinkin, että raidetanko menee putkea pitkin pohjan läpi.. :P
Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 10 elokuu, 2021, 19:30Kannattaisko siitä öölipohjasta koittaa tehdä ton mallista niin mahtuu toinenkin kahvikupillinen öljyä joukkoon?
(https://www.cfrperformance.com/v/vspfiles/photos/HZ-7480-R-2.jpg?v-cache=1437651720)
tuosshan olis hyvä malli, täytyypä suunnitella mitenkä tuommonen sopis
Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 10 elokuu, 2021, 15:57Pitäisi kasailla tuo kone suurinpiirtein nippuun, niin voisi rungolle mallata paremmin
Mites nää "Modit" tai jotain. Nehän olis todella näppäriä tällaseen.
Lainaus käyttäjältä: Hupeli - 16 marraskuu, 2021, 15:16Mites nää "Modit" tai jotain. Nehän olis todella näppäriä tällaseen.
kerro lisää?
No näitä styroksi moottoreita.
Lainaus käyttäjältä: Hupeli - 16 marraskuu, 2021, 16:31No näitä styroksi moottoreita.
No semmoinen olisi kyllä näppärä, harvemmin tullut vaan vastaan.
Eiks tollaset vaella tekijöitten kesken
Olisikohan tällainen kevyt styroksi moottori kopio vaikea tehdä itse?
Perus moottori kopioille olisi varmaan käyttöä
Lainaus käyttäjältä: Hupeli - 16 marraskuu, 2021, 18:22Olisikohan tällainen kevyt styroksi moottori kopio vaikea tehdä itse?
Perus moottori kopioille olisi varmaan käyttöä
Eipä tuo paha olis..
Mittakuvia kuitenkin löytyy netti pullollaan ja 3D-mallejakin.
Viipaleita vaan peräkkäin..
https://www.summitracing.com/search/department/tools-shop-equipment/section/replica-mock-up-components
Tollasta meinasin
Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 16 marraskuu, 2021, 16:36No semmoinen olisi kyllä näppärä, harvemmin tullut vaan vastaan.
Näin se on.
Nää on kyllä niin näppäriä moottori swapeissa että luulisi hinnan tulevan takaisin vaihto työn helpottuessa.
Tällaisia ei saa jos ei esim porukassa tilaa. Jaettu kustannus
Lainaus käyttäjältä: Hupeli - 17 marraskuu, 2021, 17:14Näin se on.
Nää on kyllä niin näppäriä moottori swapeissa että luulisi hinnan tulevan takaisin vaihto työn helpottuessa.
Tällaisia ei saa jos ei esim porukassa tilaa. Jaettu kustannus
Mä olen omissa rojekteissa todennu, ettei se koneen sovittaminen isokaan ongelma yleensä ole.
Ongelmat alkaa kun pitää apulaitteet saada kanssa jotenkin autoon sovitettua.. >:(
Startti vaatii oman tilansa, pakosarjat/putket paljon enemmän.. :o
Voihan sitä pelkällä lohkollakin sovittaa.
Monesti ongelmaksi tulee paino,luulisin.
Olen sinänsä tehnyt vain yhden swapin Audiin.
Se on kyllä todella tarkkaa touhua jos ei halua kolhia paikkoja.
Varsinkin jos kallis maalaus tai jotain.
Jenkit taitaa olla väljempiä konehuoneesta
Lainaus käyttäjältä: Hupeli - 17 marraskuu, 2021, 17:34Voihan sitä pelkällä lohkollakin sovittaa.
Monesti ongelmaksi tulee paino,luulisin.
Olen sinänsä tehnyt vain yhden swapin Audiin.
Se on kyllä todella tarkkaa touhua jos ei halua kolhia paikkoja.
Varsinkin jos kallis maalaus tai jotain.
Jenkit taitaa olla väljempiä konehuoneesta
Riippuu jenkistä..
Johonkin -99 Blazeriin kun aletaan sullomaan konetta paikalleen, niin kenkälusikka on tarpeeseen. >:(
Noihinkin on kuitenkin saatavana LS-koneille asennussarjoja. :P Tilaa tarvii hiukan enemmän kuin alkuperäisen 4.3 kutvosen kanssa.
Lainaus käyttäjältä: Hupeli - 17 marraskuu, 2021, 17:34Voihan sitä pelkällä lohkollakin sovittaa.
Monesti ongelmaksi tulee paino,luulisin.
Olen sinänsä tehnyt vain yhden swapin Audiin.
Se on kyllä todella tarkkaa touhua jos ei halua kolhia paikkoja.
Varsinkin jos kallis maalaus tai jotain.
Jenkit taitaa olla väljempiä konehuoneesta
kyllähän tuolla tommosen crowninkin keulalla on tilaa, nopestihan sinne konetta mallaa paikalleen kun kaikki tarvikkeet saa vaan sopivasti lähelle, viime talvena taisin yhtä konetta mallata muutamankin kerran paikalleen kun tein moottorin kiinnikeitä lohkon kupeeseen.
Ls taitaa olla kuitenkin leveämpi kuin 4.3
Eikös 4.3 ole katkastu sbc.
Taidat olla kiinnostunut näistä ls.
Näin juttusi od lla
Lainaus käyttäjältä: Hupeli - 17 marraskuu, 2021, 17:45Ls taitaa olla kuitenkin leveämpi kuin 4.3
Eikös 4.3 ole katkastu sbc.
Taidat olla kiinnostunut näistä ls.
Näin juttusi od lla
Enää yks sbc tontilla.. ::)
Vähin erin vaihtuu järkevämpään tekniikka kaikissa laitteissa. :))
Lainaus käyttäjältä: LowCrow - 17 marraskuu, 2021, 17:43kyllähän tuolla tommosen crowninkin keulalla on tilaa, nopestihan sinne konetta mallaa paikalleen kun kaikki tarvikkeet saa vaan sopivasti lähelle, viime talvena taisin yhtä konetta mallata muutamankin kerran paikalleen kun tein moottorin kiinnikeitä lohkon kupeeseen.
Tuossa uudemmassa ei keulapellit ole kovin monella pultilla kiinni.
Tulee äkkiä tilaa.
Vanhemmassa vähän ahtaampaa, kun se on hitsattu yhdeksi puuksi koko koppa jo tehtaalla.
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 17 marraskuu, 2021, 17:47Enää yks sbc tontilla.. ::)
Vähin erin vaihtuu järkevämpään tekniikka kaikissa laitteissa. :))
Onko sulla stroukki-sbc Capricessa vai joko sekin on lässytetty?
Kaveri käytti sisältä tyhjäksi leikeltyä lohkoa asennusmallineena ku laitteli entiseen veneseen takas bensakoneet. Voisin kysyä, onko se sillä vielä, tosin se olis Vantaalla...
Lainaus käyttäjältä: Hupeli - 17 marraskuu, 2021, 17:45Ls taitaa olla kuitenkin leveämpi kuin 4.3
Eikös 4.3 ole katkastu sbc.
Taidat olla kiinnostunut näistä ls.
Näin juttusi od lla
LS ei ole ehkä kun max sentin pari leveempi ku 4.3, ero siis käytännössä olematon.
Lainaus käyttäjältä: Poju - 17 marraskuu, 2021, 22:48Onko sulla stroukki-sbc Capricessa vai joko sekin on lässytetty?
Pudotin ton vakio 350:n takasin Capriceen ja stroukkikone lähti myyntiin viime talvena.
Lainaus käyttäjältä: Stige - 18 marraskuu, 2021, 00:29LS ei ole ehkä kun max sentin pari leveempi ku 4.3, ero siis käytännössä olematon.
Onko näin? Myös kansien kanssa?
Mittailin tossa jokin aika sitten yhtä fe moottoria.
Minusta ls oli kutakuinkin sama fe n kanssa.
Sbc taas jotain muuta
Tuossa pikainen mittaus 3D-malleista..
(https://img.aijaa.com/m/00779/15013391.jpg) (https://aijaa.com/lmxJmk)
Lässykän tulpanhatusta toiseen ja SBC pakosarjoista mitattuna.
Oli valmiit mallit noin helppo mitata.. ::)
Trukki-pakosarjojen laipat on sitten liki 75cm leveät Lässyssä..
Kannesta kanteen ulkomitat: LS on 510mm ja SBC venakopasta venakoppaan 485mm.
Näillähän ei ole mitään käytännön merkitystä, kun koneita ei ilman tulppia ja pakosarjoja konehuoneessa käytetä..
Lainaus käyttäjältä: Hupeli - 18 marraskuu, 2021, 09:31Onko näin? Myös kansien kanssa?
Mittailin tossa jokin aika sitten yhtä fe moottoria.
Minusta ls oli kutakuinkin sama fe n kanssa.
Sbc taas jotain muuta
Voin mitata huomenna mutta näin kerto googlen kuvat, kun sattuu molempia nurkissa pyörimään. Pakosarjoja en kyl tiiä onko kumpaankaan mutta ne LS vakio valusarjat on aika leveet laippojen kohilta, kiinasta saaki sit paljon kapeempia peltisiä niihin.
Pakosarjat tekee paljon mittoihin kun niitä on niin paljon erinlaisia.
Kannattaako niitä edes huomioida liikaa jos on vaan tilaa ympärillä.
Yhteen kutoseen tein tällaset Down pipet .
Jälkeenpäin löysin eräästä toisesta mallista paremmat pakosarjat brrrr
Vähän kismetti..