Tällänen
- 318
- Tf 727
- 8 1/4
20220430_103154.jpg
Hieno auto.👍
Tykkään tuosta vuosimallista tosi paljon.
Broidilla oli myös 2 ovinen -66:n 80-luvulla jolla kuljettiin riiuulla naapuripitäjässä.
Siinä oli eessä Carinan erillispenkit ja niitten välistä mahtu kulkemaan takapenkille. Punanen sekin ja lisänä valkonen rypymassalla tehty "vinyylikatto". 170 kutosella ja rattikarahkalla tosin. Pikkulohkolla taatusti mageempi.
Vaihto sen mun reissussa olessa 120y Datsuniin, vaikka olisin halunnu ostaa sen siltä. Keväällä viimeksi muistutin sitä asiasta...
Lainaus käyttäjältä: Harri S - 02 heinäkuu, 2022, 23:42Hieno auto.👍
Tykkään tuosta vuosimallista tosi paljon.
Broidilla oli myös 2 ovinen -66:n 80-luvulla jolla kuljettiin riiuulla naapuripitäjässä.
Siinä oli eessä Carinan erillispenkit ja niitten välistä mahtu kulkemaan takapenkille. Punanen sekin ja lisänä valkonen rypymassalla tehty "vinyylikatto". 170 kutosella ja rattikarahkalla tosin. Pikkulohkolla taatusti mageempi.
Vaihto sen mun reissussa olessa 120y Datsuniin, vaikka olisin halunnu ostaa sen siltä. Keväällä viimeksi muistutin sitä asiasta...
Minua jäi enemmänkin jännittämään miten tarina jatkuu ::)
Lainaus käyttäjältä: Harri S - 02 heinäkuu, 2022, 23:42Hieno auto.👍
Tykkään tuosta vuosimallista tosi paljon.
Thäks! Ehkä olen jotenkin kieroutunut näihin -66 dartteihin, mut tää on mielestäni siisti korimalli kaksiovisena.
Juu minäkin oon tykännyt tommosista aina vuodesta 1981, jolloin sattumalta osuin käytettyjen autojen erikoisliikkeeseen, jossa oli ...
Ja kyllä se 170 kutonen työntää ihan mukavasti, kun on tarpeeksi ahtopainetta.
No niin, taitaa ajot olla ajettu tältä kesältä, siis laatikko remppaa edessä,kolmonen hävis öljynvaihdon jälkeen >:(.
Propun magneetti oli kuin partasuti ja öljypohjassa metallihilettä, oljy kuitenkin melko kirkasta, siis tämä ennen öljynvaihtoa.
:-\
Lainaus käyttäjältä: Sleepercooler - 04 heinäkuu, 2022, 22:07taitaa ajot olla ajettu tältä kesältä, siis laatikko remppaa edessä,kolmonen hävis öljynvaihdon jälkeen
Jos se möksähti, kun laitoit sen projektiosioon.. ???
Hieno Dartti.
Kunnon Suominostalgiaa... 8)
Tuohan taitaa olla tuonpuoleisen nimim. dart-66 vanha darra. Oli valkoinen, seuraava omistaja tais rakennella tuohon kuosiin. Mikäli nyt olen yhtään kartalla.
Mutta hieno on kyllä. :D
Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 05 heinäkuu, 2022, 11:01Tuohan taitaa olla tuonpuoleisen nimim. dart-66 vanha darra. Oli valkoinen, seuraava omistaja tais rakennella tuohon kuosiin. Mikäli nyt olen yhtään kartalla.
Mutta hieno on kyllä. :D
Kyllä taidat olla!
Tosiaan valkoinen oli ennen, sain auton rakentajalta projekti kuvia, mm mistä oli lähdetty rakentamaan nykyiseen kuosiin.
Tässä parit otokset:
Vielä valkoinen
IMG-20220413-WA0012.jpg
Matkalla maalarille
IMG-20220413-WA0036.jpg
Pohjia
IMG-20220413-WA0017.jpg
IMG-20220413-WA0011.jpg
Laatikko tiputettu pois, paino kyllä perkleesti, onneksi älysin pyytää isäukon jelppaaman, olis kyllä selkäranka tullut perseestä ulos, jos olisin yksin jumpannut sitä.
Alkuviikosta laatikko korjaajalle, turbiini lähtee th-maticiin tai jn-tradingiin pesuun ja huoltoon/korjaukseen.
Olihan proppuun jo kertynyt mujua...
20220707_134254.jpg 20220707_145444.jpg
Siinä pötköttää
20220709_101807.jpg
Laatikko viety pajalle, ja odotellaan tuomioo!
Sillä välin pitäis kunnostaa ohjaussimpukka, kun nesteet valuu mäelle.
Mittaristo pitäis koittaa korjata, kun on aivan eloton.
Varmaan kesäloma kerkee loppua jo ennen kun näitä edes aloitettu ;D
Laatikko kotiutettu vihdoin korjaajalta, kaikki kuluneet osat uusittiin parempiin/laadukkaampiin osiin ja paranneltiin muutenkin voiman suhteen.
Samalla tuli uusi BPE:n kickdown vaijeri,paskan lokarin tilalle..
Turbiini pötköttää edelleen tallin lattialle, samassa paikassa mihin sen jätin :-\.
Eipä tullut muitakaan juttuja tehtyä mitä oli tarkoitus.
Sainpahan loppuviikosta lähetettyä vihdoin turbiinin TH-Matikkiin "huoltoon".
Sitä odotellessa :thinking:
Hieman edistystä näin lomalla....
Vitutti toi pieni öljyvuoto motin ja laatikon välissä, niin pitihän sitä stefaa rupee vaihtamaan..Ja sehän menikin kuin höms..... Apusimpukka ja alapallo irti, niin kummasti tuli tilaa, öljypohja irti pienillä voima sanoilla ja kampeemisella ^-^, ja näyttikin vielä hyvälle, ilman mitään mujua pohjalla.
20221220_115724.jpg
Ö-pumppu ja kampuran pukki iti, laakeri liuska näytti hyvältä, ei kulumaa ja muutenkin kaikki ok, osassa pytyissä näkyi jopa hoonijäljet. Pumpun sihtikin oli puhdas..
20221220_115824.jpg
20221220_120935.jpg
Vanhat tiiviste/liima jämät lohkosta ja pohjasta pois ja kasaus uusilla tiivisteillä, helppoa ::)...........
Seuraavana vuorossa oli korjatun laatikon ja turbaanin paikalleen jumppaaminen
20221221_095113.jpg 20221221_095138.jpg
20221221_124559.jpg
Ja menikin paikoilleen aika kivuttomasti ;D
Samalla Laittelin startin, kuskin puolen putken, kardaanin ja etupään nivelet paikoilleen...
Nyt voipi keskittyä sit pukkeilemaan....
Laatikon jäähdytin ja linjat putsattu paineilmalla ja bräkleenillä,sekä öljypohjaan tehty kierteet lämpömittarin anturille, anturi vain kierretty paikoilleen,kun ei ollut loctite 577 liimaa >:(
20221228_131827.jpg
20221228_152801.jpg
Uusi kickdown vaijeri hiluineen odottanut tovin jo asennusta, ei ollut ihan halpa setti, mutta 100% toimiva.
20221228_122313.jpg
Hyvät ohjeet tuli mukana kuvineen, niin tyhmempikin olis osannut asentaa kilkkeet, ainoastaan kaasarin vivuston ja vaijerin kiinnikettä piti leikellä, mutta näistäkin oli maininta ohjeissa ;D
20221228_141313.jpg 20221228_141630.jpg
20221228_144258.jpg 20221228_144430.jpg
Myös laatikon kylkeen vaijerille kannake, kd:n vipu sekä jousi+jousen lenkki.
20221228_152736.jpg
Vaijerit jäi vielä asentamatta...
Lainaus käyttäjältä: Kalu - 28 joulukuu, 2022, 22:19Se on jäähdytin...
Sori, korjasin kirjuutusvirheen >:(
Kunhan vinoilin. Mulle yks insinööri joskus paasas jäähdyttimen ja lauhduttimen eroista, no toisestakorvasta sisään ja toisesta ulos...
Mistähän se lauhdutin on tullut kansankieleen? Kun vaikka ulkona kelikin lauhtuu, niin nouseeko vai laskeeko lämpötila...
Lainaus käyttäjältä: Kalu - 28 joulukuu, 2022, 22:28Kunhan vinoilin. Mulle yks insinööri joskus paasas jäähdyttimen ja lauhduttimen eroista, no toisestakorvasta sisään ja toisesta ulos...
Mistähän se lauhdutin on tullut kansankieleen? Kun vaikka ulkona kelikin lauhtuu, niin nouseeko vai laskeeko lämpötila...
Lähellä oli, etten itsekkin kommentoinut, että kovin kuumana askin öljyt käy, jos joutuu lauhdutinta käyttämään.
En tiedä itsekkään mistä tuo öljynlauhdutin termi on puhekieleen tullut, jäähdytin se on.
Lainaus käyttäjältä: A.Naali - 29 joulukuu, 2022, 01:02Lähellä oli, etten itsekkin kommentoinut, että kovin kuumana askin öljyt käy, jos joutuu lauhdutinta käyttämään.
En tiedä itsekkään mistä tuo öljynlauhdutin termi on puhekieleen tullut, jäähdytin se on.
Kun se on ja pysyy siinä puhekielessä, niin mitäs jos ei piitattas siitä ollenkaan? Kun jokainen kriitikko kuitenkin tietää, mistä siinä on kyse.
Kauhhian kova kiire oli laittaa laatikko paikalleen, nii unohdin voidella turbiinin kaulan, niin sain jumpata lootan pois ja ö-pohjan tiivarin vaihtokin meni vituiks >:(.
Simpukan ja rattiputken otin pöydällä korjaukseen,vuodon ja väljyyden takia.
Simpukka menee putsauksella,sekä uusilla stefoilla ja vaseliinilla. Rattiputkeen täytyy koittaa metsästää kans uudet tarvittavat osat, couplerin korjaussarja löytyykin hyllystä.
20230309_175112.jpg
20230309_181317.jpg
20230309_190405.jpg
20230309_190412.jpg
20230309_171540.jpg
Lainaus käyttäjältä: Sleepercooler - 10 maaliskuu, 2023, 21:53couplerin korjaussarja löytyykin hyllystä.
PowerRamista kerran korjailin just tota coupleria. Aika monimutkainen ollakseen niinkin yksinkertainen osa.
Siinä kun oli ärsyttävä hölppä, joka tuli vielä korotetun nelikon muiden ajohäröjen päälle kivana lisänä. Ei siinä lopuilleen edes ollu vikaa, se oli vaan kasattu väärin. Sen saa kasattua ihan "toimivasti" monellakin tapaa, mutta vain yksi on oikea. Olihan se vähän uudempi, mutta tuskin kovin erilainen. Hölppä hävis ku laitto osat oikein paikalleen.
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 11 maaliskuu, 2023, 01:52PowerRamista kerran korjailin just tota coupleria. Aika monimutkainen ollakseen niinkin yksinkertainen osa.
Siinä kun oli ärsyttävä hölppä, joka tuli vielä korotetun nelikon muiden ajohäröjen päälle kivana lisänä. Ei siinä lopuilleen edes ollu vikaa, se oli vaan kasattu väärin. Sen saa kasattua ihan "toimivasti" monellakin tapaa, mutta vain yksi on oikea. Olihan se vähän uudempi, mutta tuskin kovin erilainen. Hölppä hävis ku laitto osat oikein paikalleen.
Yleensä tuohon on ne palikat kasattu just väärinpäin.. :))
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 11 maaliskuu, 2023, 01:52PowerRamista kerran korjailin just tota coupleria. Aika monimutkainen ollakseen niinkin yksinkertainen osa.
Siinä kun oli ärsyttävä hölppä, joka tuli vielä korotetun nelikon muiden ajohäröjen päälle kivana lisänä. Ei siinä lopuilleen edes ollu vikaa, se oli vaan kasattu väärin. Sen saa kasattua ihan "toimivasti" monellakin tapaa, mutta vain yksi on oikea. Olihan se vähän uudempi, mutta tuskin kovin erilainen. Hölppä hävis ku laitto osat oikein paikalleen.
Joo, varmaan monestikin kasataan väärin. Onneksi kaikki osat oli tallessa, koska uudessa setissä ei oot noita simmejä, mitkä tulee tohon tapin molemminpuolin..
Piiiitkästä aikaa täällä, joten pientä päivitystä tähän projektiin :)
Steering column tuli kasattu uusilla osilla,ja simpukka stefoilla. No eihä se keskitys mennyt ihan putkeen, testiajossa, onneksi vain tallin pihassa, vasemmalle kaks ja oikealle kolme kierrosta laidasta laitaan;D :smashhead: :shitfan:, varmaan säätö olis poikaa..onneksi on nopee purkaa ja kasaa.
Öljyn suodattimen adapteri rupes vuotaa, mutta eihän vauhtikaupoista mitään löytynyt tiivari settiä, paitsi adapterin ja lohkon väliin tuleva tasotiiviste, mutta mvoto ei tullut sieltä vaan pultin ja adapterin välistä >:(
No viksuna jäbänä menin kärppänä Koivuhakaan Tiivistekeskuksen tiskille vanhat tiivisteet mukana, mut mytiin eioota, mut opastivat Itä Hakkilassa sijaitsevan Kumiapu oy:n puoleen kääntymään.
No ei muuta kuin Escortin keula kohti Hakkilaa ja homma hoitui ja mittojen mukaan tuli tiivisteet öljyn kestävästä kumista sekä poluuretaanista mikä on hieman kovenpaa kuin kumi.
Tässähän on alusta alkaen ollut huono käynnistyvyys kuumana, joten ajattelin kokeilla tollasta 1" Jenkki Joen ylistämää Super Sucker korokepalaa Edelin 500:sen alle, ja tiivarit leikkelin biltsun tiiviste pahvista.
Continue.....
Continue..
Kaasarin päälle piti laittaa matalampi suodatin, kun pelti ei olis mahtunut enää kiinni, ja sen romu kontista kaivoin, kun reilu 20v odotellut käyttöä, riitti kevyt hionta, niin pinta ruoste lähti pois :)
IMG-20230706-WA0010.jpg
Katsastukseen oli tarkoitus mennä perjantaina,mutta korin kumi oli antautunut hantin puolelta, niin pyörän Camper oli vituillaan, niin se jäi sit seuraavaan viikkoon. tilaamaanhan sen joutui, onneksi Marjakankaalta löytyi :+1:
20230709_103224.jpg20230709_105021.jpg
Samalla tuli takarummut purettua, kuskin puolen kengät lopussa joten niitä nyt sitten seuraavaksi metsästää,
HUOM!! OSTAN 10"JARRRUKEGÄT JA JOUSI SARJAN!!!!
20230709_112434.jpg
Tuli testattua paketissa olevia Us Wheelsin daytona vanteita taakse, mutta tiukille menee rengastus kun molemmille puolille jää vajaa 20mm tilaa?
Jousien alla on nyt 2"palikat, nyky rengastuksella 205/60 tekee tiukkaa kaaren puolella, kun on maassa.. Ajatuksen oli 235-245/60 renkaat :thinking:
20230709_115954.jpg20230709_120018.jpg20230709_120048.jpg
Vituiksi meni katsastuskin >:D.. Katsuri laitto valot päälle ja polkaisi pitkät, niin sauhu nousi, sähö tuoksui, ja pitkien kytkimesta hilut pitkin lattiaa, vitusentään että Vitutti, no hylkyhän siitä tuli... No leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä... :banghead: :thinking: :iiiiik:
Kun lomalla ei jaksa noiden paskojen kanssa päätä vaivata, niin pitää välillä ottaa temppuvettä, ettei mene loma pilalle,(reilu viikko katsastuksesta) niin tänää sain aikaiseksi ruveta selvittää sähkö vikaa.
Syynä on ilmeisesti pitkien katkaisijan ja pitkien mittarinvalon lampun piuhat sulaneet yhteen jotka menevät saman liittimen alle rintapellissä olevaan liitinrimaan josta jatkaa yhtenä johtona polttimolle.
Tehdään nyt toistaiseksi väliaikainen korjaus, koska mittaristo ei toimi, niin hyllyssä odottelee AutoMeterin mittaristo, tautalevyä vaille niin sit uusitaan samalla kaikki sähköt..
Kaikkien vastoinkäymisten jälkeen, tämäkin kikkare sai tänää 2 vuoden leiman ;D
Hola ;D
Ajatuksia tulevasta..ja ennen vvvvvappua :smashhead:
- Peräremonttikin edessä :( 8vartti rupesi pitää ääntä, vollottaa vittumaisesti.... :( :( ja samalla tehdään lehtijousien siirto sisäänpäin...
- sähköt kokonaisuudessaan uusiksi, ostin valmiin yleissarjan, mutta katotaan miten
ja millä tehdään ja kerralla kuntoon.
- Autometer phantom sarjan mittari nykyisen tilalle.
- Sparcon r100 jakkarat
- ja kaikkein viiittumaisin homma... Mallaa ovet, luukut,ja lokasuojat samaan linjaan..
Itse tein sellaisella yleissarjalla sähköt, en tykästynyt kun autossa oli -60 lukua kori ja tekniikka uutta -80 luvun ruiskua.
Oli ylimääräistä ja johonkin puuttui sekä katkaisijat tottakai erilailla toimivia, että ehkä sama vaiva tehdä "suorasta"? :pullinghair:
Lainaus käyttäjältä: Sleepercooler - 12 tammikuu, 2024, 20:00Hola ;D
Ajatuksia tulevasta..ja ennen vvvvvappua :smashhead:
- Peräremonttikin edessä :( 8vartti rupesi pitää ääntä, vollottaa vittumaisesti.... :( :( ja samalla tehdään lehtijousien siirto sisäänpäin...
- sähköt kokonaisuudessaan uusiksi, ostin valmiin yleissarjan, mutta katotaan miten
ja millä tehdään ja kerralla kuntoon.
- Autometer phantom sarjan mittari nykyisen tilalle.
- Sparcon r100 jakkarat
- ja kaikkein viiittumaisin homma... Mallaa ovet, luukut,ja lokasuojat samaan linjaan..
Minkä sähkö sarjan hommasit? Sama ois edessä
Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 12 tammikuu, 2024, 20:41Minkä sähkö sarjan hommasit? Sama ois edessä
Suosittelen halvinta Kiinansarjaa..
Lähtöjä on tarpeeksi jo siinäkin, eikä hinta päätä huimaa. 8)
Talvikäyttöiseen autoon ei ehkä kannata.. ::)
Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 12 tammikuu, 2024, 20:41Minkä sähkö sarjan hommasit? Sama ois edessä
Tämä:
https://www.vauhtiputka.fi/tuote/21-piirinen-yleismallin-johtosarja-gm-vreill
Joku kehuskeli tätä, ja uurpona menin tilaamaan..
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 12 tammikuu, 2024, 20:51Suosittelen halvinta Kiinansarjaa..
Talvikäyttöiseen autoon ei ehkä kannata.. ::)
No voi vittu.. , onneksi ei tuu :cheers:
Lainaus käyttäjältä: Sleepercooler - 12 tammikuu, 2024, 20:53Tämä:
https://www.vauhtiputka.fi/tuote/21-piirinen-yleismallin-johtosarja-gm-vreill
Joku kehuskeli tätä, ja uurpona menin tilaamaan..
Samaa tuossa kahtelin.huutele miten sujuu sen kanssa. :+1:
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 12 tammikuu, 2024, 20:51Suosittelen halvinta Kiinansarjaa..
Lähtöjä on tarpeeksi jo siinäkin, eikä hinta päätä huimaa. 8)
Talvikäyttöiseen autoon ei ehkä kannata.. ::)
K A I K K I on parempaa mitä siinä nyt on. :rotfl:
Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 12 tammikuu, 2024, 21:13K A I K K I on parempaa mitä siinä nyt on. :rotfl:
Noiden oikeen halpojen kiinalaisten johtojen eristeet ei kestä pakkasta.. :shitfan:
Johtoa kun taivuttaa, niin kuoresta kuuluu kräk-kräk-kräk... :panic:
Ullatus..
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 13 tammikuu, 2024, 08:13Noiden oikeen halpojen kiinalaisten johtojen eristeet ei kestä pakkasta.. :shitfan:
Johtoa kun taivuttaa, niin kuoresta kuuluu kräk-kräk-kräk... :panic:
Peeveli. No mikäs setti kestäisi?
Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 13 tammikuu, 2024, 09:28Peeveli. No mikäs setti kestäisi?
Vaikea sanoa..
Mankiin Wandalta ostettuilla johdoilla ei tehnyt mitään pakkasella kun ne raksui heti, mutta taas yksi setti jonka Alilta tilasin tuntu ihan taipuisalta vielä pakkasellakin. :thinking:
Samoin alilta tilattu Lässykän johtosarja. ???
Pitäis varmaan nakata se pihalle ja kokeilla ihan kunnon pakkasessa. :thinking:
Yksi tuollainen tee-se-itse, 21-piirinen johtosarja on vähän noiden väliltä. Melko jäykkä, muttei sentään heti raksahtele.. :oushit: Luulen ettei ainakaan oviaukossa voi toimia pitkään.
Pakkokos niitä on mennä vääntelemään kun tekee kerralle silleen ettei tarvii. Vanhan tinauksen tai liittimen tyvestä väännettäessä kaikki porsii.
Jälkimarkkinoiden sarjoissa on niin kuin
@Markok mainitsikin vanhojen katkaisijoiden liittäminen.
Ja missäs se virta johdossa liikkui kun tietoa omaan hakiessa iski silmään hiukan yllättäen :o
Lainaus käyttäjältä: Hupeli - 13 tammikuu, 2024, 13:07Pakkokos niitä on mennä vääntelemään kun tekee kerralle silleen ettei tarvii. Vanhan tinauksen tai liittimen tyvestä väännettäessä kaikki porsii.
Jälkimarkkinoiden sarjoissa on niin kuin @Markok mainitsikin vanhojen katkaisijoiden liittäminen.
Ja missäs se virta johdossa liikkui kun tietoa omaan hakiessa iski silmään hiukan yllättäen :o
Niin..
Tai pakkokos sitä autoa on edes käyttää talvella? :o
Tai valita niitä murenevia johtosatseja.. Tai käyttää niitä kovettuneita orkkisjohtoja..
Ollaampas sitä pestimistisellä tuulella...toihan ihan kertoo jo jostain.. akku loppu?
Toi Rebel-Wiren setti millä tein impalan sähköt oli ainakin positiivinen ylläri.
Ja helvettiäkö sinne orggisliittimien liittämiseen tinaa tarvii tunkea? Tilaa vaikka nippelitepolta orggisLIITTIMIÄ ei siis töpseleitä vaan ihan niitä johtoon puristeltavia liityimiä ja vaihtaa ne sinne orggis töpseleihin. Ylimääräset liitokset on aina miinusta tekee ni kuinka hyvin tahansa.
Em. Tavalla mä ton impalankin tein. Ei tullu ylimääräsiä jatkoja/liitoksia.
Aika uri-giller sitä saa olla jos vanhoihin töpseleihin johdot vaihtaa kun vanhat jenkki puristettavat liittimet "hiukan erilaisia " Väännät ne ensin väljäksi ja sitten teipillä kiinni? Niinkö?
Lainaus käyttäjältä: Hupeli - 13 tammikuu, 2024, 15:50Aika uri-giller sitä saa olla jos vanhoihin töpseleihin johdot vaihtaa kun vanhat jenkki puristettavat liittimet "hiukan erilaisia " Väännät ne ensin väljäksi ja sitten teipillä kiinni? Niinkö?
Ihan ne on vaihdettavissa ne liittimet sinne töpselin runkoon. Tepolta saa jos jonkinmoisia liittimiä ja mullakin jonninmoinen varasto on perus gm:n liittimiä impalan myötä hyllyssä.
Joko sä et tajua tai sit et vaan osaa ja jos jälkimmäinen, niin suosittelen ulkoistamaan sähköhommat ni et polta autojas. :thinking:
Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 13 tammikuu, 2024, 15:53Joko sä et tajua tai sit et vaan osaa ja jos jälkimmäinen, niin suosittelen ulkoistamaan sähköhommat ni et polta autojas
Ootko ihan tosissas? Selänkääntäjä sillä sitähän sä olet... vai?
Lainaus käyttäjältä: Hupeli - 13 tammikuu, 2024, 15:55Ootko ihan tosissas?
Jos tommonen perus liittimen vaihto oikeaoppisesti on ylivoimainen juttu niin kyllä.
Niinhän siinä taas kävi, suunnitelmissa oli tehdä talven aikana vaikka ja mitä..... Vitut!! Mitään ei tullut tehtyä mitä piti >:(. Sähköt tekekemättä, penkit asentamatta, perä remppaamatta...
Eipä noi ajoo haittaa, mut vituttaa silti...
Bilika otettu kuitenkin jo liikenteeseen, kun kelit vaan suosii niin pääsee kurvailee
Vaihdoin b&m prostick sifterin Quicksifteriin jota on mielestäni mukavampi käyttää.
Vanha keppi oli asennettu läpipultilla lattiaan koroke palan kanssa.
Ja niin monesti kun luulee, että kun on saman valmistajan melkein samanlainen tuote, niin niksnaks uusi paikoilleen, ja avot valmis...
Ei ei ja ei, kiinnikkeet aivan eri kohdissa ja vaijerin kiinnike myös...
Vaijerin kiinnike piti kääntääntää ylösalaisin jotta vaijerin sai kulkeman linjassa
Ja sifterin alle piti tehdä alusta tunneli päälle.
Alustaan tein 6mm kierteet kiinnitystä varten ja hitsasin alustan tunnelin päälle kiinni, ja hyvä tuli, ainakin olen tyytyväinen.
Parit räpsyt aikaansaannoksesta..
Alkuperäinen vaijerin kiinnitys
20240602_114733.jpg
Käännetty kiinnitys
20240602_120005.jpg
Kepin paikan hakua
20240602_133204.jpg
Kiinnike
20240602_142029.jpg
Viimeinen sovitus
20240602_142120.jpg
Pitää olla matalalla jakkarat et o mukava käyttää keppiä :o
Kyl o yleesä saanu vähintään sen 10-20cm koroke olla BM kepin alla et tulee ees melkeen mukavalle korkeudelle käyttöö ajetelen perus sohvan tai muuten orggis penkkien kaa.
Vaijerin kanssa oli hieman säätämistä, mutta vaihteet löytyi lopulta.
Testilenkillä kepin korkeus oli Perfect, ja tuntui jämäkältä verrattuna vanhaan.
Täytyy jossakin välissä vielä konsoli asentaa tunnelin päälle niin tulee siistimpi, siitä myöhemmin.
Alusta asti vituttanut noiden ovien ja luukkujen istuvuus, niin ajatuksena oli mallaa kuskin ovi linjaa, kyljen ja helman kanssa.
Kaveri tuli jeesaa, kun yksin oli hieman hankalaa ton säädön kanssa, niin saatiin parin tunnin jälkeen ovi linjaan.
Ovi ennen..
20240623_113031.jpg20240623_113014.jpg
Ja jälkeen..
20240623_142906.jpg20240623_151505.jpg
Ovi istui linjaa yllättävä hyvin, lokasuojan kanssa tulee varmaan enemmän ongelmia, lähinnä rakojen suhteen, mutta siitä myöhemmin lisää.
Siinä tulevaa voimanlähdettä :rolleyes:
20240719_154927.jpg
Tuli riipastua 63mm palikat jousien alta pois, ja hieman leveempää kumeksia vanteelle 205/65 tilalle 235/65, tuli hieman enemmän täytettä lokasuojiin.
Stuugi muuttui hyvään vai huonoon suuntaan??
20240629_114325.jpg
Kävin leukkauttaan palikat keskeltä kahtia, niin saa sen 30mm madalluksen hanuriin jos tulee tarvetta..
Täytyy kokeilla jos 255/60 menis alle ilman väkivaltaa ;)
Hyvältä näyttää. O0
Aika menee vauhdilla.....
Rupesin hahmottelemaan uutta mittari / lämppärin paneelia, orkkiksen tilalle..
Leikkautin 1. 25mm riisinjyvä kuosilla olevat alumiini pellit mittojen mukaan....
Ja porailen reijät, kun saan mieleisen järjestyksen mittareille..
Ja tietenkin vilkkujen, lataus ja Ö-paine merkkivalot tulee paneeliin, jahka löydän mieleiset.
Mittarit paneeliin
- Ö-paine
- Jännite
- bensa
- rundi
- mph
Ja
- vaihteiston lämpö
- veden lämpö
Jotka laitan parina joko erillisella paneelia kojetaulun alle tai sitten lämppärin paneeliin.
Makustelin vähän eri vaihtoehtoja
20240818_181703.jpg20240818_181625.jpg20240820_172920.jpg
Hahmottelua ja harjoittelukappaleet sovituksessa, vaatii hieman vielä työstöä :rolleyes:
20240824_190443.jpg20240824_190436.jpg