KELLARI

Tekniikkakeskustelu => Moottori => Aiheen aloitti: LPR - 31 lokakuu, 2022, 19:16

Otsikko: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: LPR - 31 lokakuu, 2022, 19:16
Tunteekos tuon sielunelämää kukaan miten hyvin? Vai pitääkö aloittaa opinnot tyhjästä. Internetti on varmasti täynnä tietoa, on melko suodattaminen löytää tarvittava, varsinkin kun tuossa omassa englanninkielen taidossa on lieviä puutteita.

Kylmänä käy joutavaa 2000 rpm, eikä kestä antaa kaasua, vaan tukehtuu. Vaikkapa risteyksestä lähtö hankalaa. Sitten jos runttaa kaasua kunnolla, niin menee kuolleen kohdan yli. Lambda ei liene kylmänä vielä ohjaamassa. Olisko lämpöanturivikaa tai MAP-anturi? Vai voiko joku ilmavuoto tehdä moisia temppuja? Vai kaasuläpän asentotunnistin?

Ohjaako yksi lämpöanturi kaikkea, vai onko niitä monta? Jäähdyttimen sähköflekti ei lähde kuumana käyntiin. Saako flekti käskyn omalta anturilta vai moottorin anturilta ECU:n kautta?
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: Kyrpov - 31 lokakuu, 2022, 19:53
Win aldl kaapeli auttaa, helppo tehä ite. Lambda lähtee 40c lämmöissä mukaan. Lämpöanturi näissä aika tärkeessä asemassa ja niitä on yksi
tietokoneelle  + mittarille omansa. Se jumalanturi termarikopan tykönä
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: Jussi - 31 lokakuu, 2022, 19:56
Mites toi tbi säätää tyhjäkäynnin? Onkos siinä se IAC moottorivena? Se nyt vois sit olla yks putsittava/tarkisteltava, jos on.
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: LPR - 31 lokakuu, 2022, 20:23
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 31 lokakuu, 2022, 19:56Mites toi tbi säätää tyhjäkäynnin? Onkos siinä se IAC moottorivena? Se nyt vois sit olla yks putsittava/tarkisteltava, jos on.
En ole vielä yhtään perehtynyt, pitää vähän panna talliin lämpöjä ja ihmetellä ja internetin ihmeellistä maailmaa tutkia.
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: Camino79 - 31 lokakuu, 2022, 21:15
Äkkiseltään jos on noin kova tyhmäkäynti niin vois olla imuvuotokin ja menee "kiihdyttäessä" laihalle ja stumppaa  :thinking:
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: Caprice305 - 31 lokakuu, 2022, 21:22
Tulppaa egr ja kato häviääkö röpellys. Imuvuotoa veikkaisin kans korkeaan tyhmäkäyntiin.
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: Kyrpov - 31 lokakuu, 2022, 21:27
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 31 lokakuu, 2022, 19:56Mites toi tbi säätää tyhjäkäynnin? Onkos siinä se IAC moottorivena? Se nyt vois sit olla yks putsittava/tarkisteltava, jos on.
iac on ja se vaatii opetusmetodit toimiakseen. Yleensä ne kai mieluummin meinas sammua kun huutaa jos viallinen iac
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: Jussi - 01 marraskuu, 2022, 00:14
Lainaus käyttäjältä: Caprice305 - 31 lokakuu, 2022, 21:22Tulppaa egr ja kato häviääkö röpellys. Imuvuotoa veikkaisin kans korkeaan tyhmäkäyntiin.
Egr venahan noissa aina väliin jumii vähän auki ja sehän sotkee ihan sujuvasti kaiken. Sitä ei taho edes saada putsi-voitelutempuillakaan toimiin ku hetkeksi. Jos jumii, niin joutuu melkeen uusiin, tai ehkä kerran kannattaa putsailua kokeilla.
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: LPR - 01 marraskuu, 2022, 01:28
Samansuuntaisia vinkkejä on ollut, kun tuota nettiä on hieman lueskellut. Yleensä käyntihäiriöt tuntuu monella olevan kuumana. Pitää yrittää huomenna hieman perehtyä asiaan.
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: Caprice305 - 01 marraskuu, 2022, 06:16
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 01 marraskuu, 2022, 00:14Egr venahan noissa aina väliin jumii vähän auki ja sehän sotkee ihan sujuvasti kaiken. Sitä ei taho edes saada putsi-voitelutempuillakaan toimiin ku hetkeksi. Jos jumii, niin joutuu melkeen uusiin, tai ehkä kerran kannattaa putsailua kokeilla.

jep, itsellä pikuppi just noin. Ihan pintakaasulla röpels ja yritti stumppaa. Tein diagnoosin tulppaamalla egr letkut, röpellys hävis. Sit yritin putsailla egr:ää, sen kalvo piti alipaineen ja tuntu putsaantuvan, eli vaikutti ehjältä, vaan vasta vaihto korjas ongelman.
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: Caprice305 - 01 marraskuu, 2022, 06:18
http://www.handen.us/caprice/iac.html

Täällä tbi:n iac ja muuta.
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: Toyopet - 01 marraskuu, 2022, 08:06
Ota ilmanputsari irti, että näet suuttimet ja laita sitten käyntiin. Katso, onko suutinten bensaviuhka tasainen ja samanlainen molemmissa.
Ja jos ei ole, ala miettimään bensanpaineasioita. :)
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: Mudracer - 01 marraskuu, 2022, 21:48
Näissä on ihan persus vika toi kellarin tiiviste, se kannattaa ihan ekana tsekata. Kunnon imuvuoto on ainoa joka voi nostaa kiekat ilman kaasua noin korkealle. Jos lämpöanturi on sökö niin tietsikka luulee että koneen lämpö on -40° ja sillä anturin tiedolla se flektin käynnistää, tosin pitäis lämpösenä tulla mustaa putken päästä kun "ryyppy" päällä.
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: LPR - 28 huhtikuu, 2024, 23:43
Onko tankissa tai pumpussa jotain takaiskua tai muuta estettä, että ei kärsi puhaltaa paineilmaa tankkiin päin? Pitäis bensaputki vaihtaa ja lapolla valuttaa bensaa, ellei putki ole tukittu. Ilmalla saisi lapon katkaistua.
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: Mudracer - 30 huhtikuu, 2024, 09:19
Pumpussa on takaisku koska paine pysyy sillä puolella melko kauan. Paluulinjaa pitkin voi puhaltaa.
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: LPR - 30 huhtikuu, 2024, 20:29
Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 30 huhtikuu, 2024, 09:19Pumpussa on takaisku koska paine pysyy sillä puolella melko kauan. Paluulinjaa pitkin voi puhaltaa.
Pumpusta olikin valuminen loppunut vuorokaudessa. Paluulinjassa oli lappo, sinne puhalsin, niin loppui.
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: LPR - 10 toukokuu, 2025, 01:30
Taas tuon käyntiongelman kanssa pähkäillyt. Kylmänä ja lämpimnä toimii, mutta puolilämpimänä ei kestä kaasua. Bensa lopuu. Sitten kun lämpiää closed loopille, niin korjaa seoksen ja pelaa. Ihan kuin lopettaisi kylmärikastuksen liian aikaisin. Lämpöanturilta tulee oikeat tiedot, ei pitäis olla ilmavuotoa, joutavan sädin vaihdettu. Itse olen tuota pähkäillyt ja nyt oli kaverin pajalla, joka noista oikeasti tietää. Sessiä ei sytytä, eikä siis anna vikakoodia. Mitähän sitten kokeilis? Vaihtaa ruiskurunkoon kaikki tilkkeet varuiks?
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: Jussi - 10 toukokuu, 2025, 01:43
Lainaus käyttäjältä: LPR - 10 toukokuu, 2025, 01:30Vaihtaa ruiskurunkoon kaikki tilkkeet varuiks?
Noihan niistä usein vuotaa, et ei huono aloitus. Samaten vähän jumiva egr-vena tekee aika outoja temppuja väliin.
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: LPR - 16 heinäkuu, 2025, 00:20
Nyt alkaa näkyä valoa tunnelin päässä tuon konevaivan kanssa. Taitaa olla vika aktiivihiilipöntössä, sen alipaineohjauksessa tai tankin huohotuksessa. Viikonpäivät olen ajellut tankin korkki löysällä, niin toimii liki ongelmitta. Kone on koko alueella paljon herkempi, ei stumppaa puolilämpimänä, ei sytytä vikavaloa, jaksaa mennä pienilläkin nopeuksilla sifteri loikkariasennossa, joutavaa käy hyvin sekä kylmänä, että lämpimänä. Joku pieni kuollut kohta vielä on, mutta hyvin olematon. Pitänee perehtyä tuohon huohotinjärjestelmän toimintaan tarkemmin tai tehdä ohitusleikkaus. Eli tankissa on ollut liikaa alipainetta. Ei ole ruoka riittänyt. Epäilys on, että imee moottorin alipaineen aktiivihiilipöntön läpi tankkiin.
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: sössö - 16 heinäkuu, 2025, 01:21
korkki voi olla rikki. Korkki saasteautoissa hengittää sisällepäin muttei ulospäin eli siellä on takaisku. Korkista voi se olla jumissa ettei hengitä mihinkäänpäin eli ei tule korvausilmaa.
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: LPR - 16 heinäkuu, 2025, 01:30
Lainaus käyttäjältä: sössö - 16 heinäkuu, 2025, 01:21korkki voi olla rikki. Korkki saasteautoissa hengittää sisällepäin muttei ulospäin eli siellä on takaisku. Korkista voi se olla jumissa ettei hengitä mihinkäänpäin eli ei tule korvausilmaa.
Mun mielestä siellä korkissa on paineventtiili nimenomaan ulospäin, mikäli helteessä seisoessa tulee kova ylipaine. Jossain auton alustassa on letkun päässä huohottimen paineventtiili imulle. Tai sitten se on toisin päin. Korkissa on kuitenkin yksi paineventtiili.

https://www.hawksmotorsports.com/1982-1992-camaro-firebird-fuel-tank-vent-valve-v6-v8-new-reproduction-hawks-restoration-parts/
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: sössö - 16 heinäkuu, 2025, 01:34
Lainaus käyttäjältä: LPR - 16 heinäkuu, 2025, 01:30Mun mielestä siellä korkissa on paineventtiili nimenomaan ulospäin, mikäli helteessä seisoessa tulee kova ylipaine. Jossain auton alustassa on letkun päässä huohottimen paineventtiili imulle. Tai sitten se on toisin päin. Korkissa on kuitenkin yksi paineventtiili.

https://www.hawksmotorsports.com/1982-1992-camaro-firebird-fuel-tank-vent-valve-v6-v8-new-reproduction-hawks-restoration-parts/
Ei hiilivetyjä saa huohottaa ulos, sen vuoksi se koko "carbon canister" systeemi on laitettu sinne.
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: LPR - 16 heinäkuu, 2025, 01:37
Lainaus käyttäjältä: sössö - 16 heinäkuu, 2025, 01:34Ei hiilivetyjä saa huohottaa ulos, sen vuoksi se koko "carbon canister" systeemi on laitettu sinne.
Käsitykseni mukaan se korkin venttiili aukeaa niin kovalla paineella, että on vain hätäpoistumistie, jos hiilipöntössä on vika.
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: LPR - 16 heinäkuu, 2025, 01:39
Korkin sisältä kun katsoo, niin venttiilin läppä on niin päin, että hengittää ulos.
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: sössö - 16 heinäkuu, 2025, 01:43
Ok, sitte vika voisi varmaan olla siinä toisessa venttiilissä jos siellä sellanen on. Jostain on tultava tankkiin korvausilma.

 Joka tapauksessa ton ikäsessä autossa ei voi olla avohuohotusta normaalioloissa eli ilmaa päästetään vain sisään muttei ulos.
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: LPR - 16 heinäkuu, 2025, 01:48
Lainaus käyttäjältä: sössö - 16 heinäkuu, 2025, 01:43Ok, sitte vika voisi varmaan olla siinä toisessa venttiilissä jos siellä sellanen on. Jostain on tultava tankkiin korvausilma.

 Joka tapauksessa ton ikäsessä autossa ei voi olla avohuohotusta normaalioloissa eli ilmaa päästetään vain sisään muttei ulos.
Juuri näin. Pitää selvittää onko huohottimessa vika, vai vetääkö moottorin alipaineen suoraan tankkiin hiilipöntön läpi. Korvausilmaa pitää tulla, mutta jos on suora alipainevuoto tankkiin, ei huohotinventtiilistä välttämättä tule tarpeeksi korvausilmaa. Tuon homman keksin, kun avasin korkin kone käynnissä, niin kuului kunnon suhahdus.
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: sössö - 16 heinäkuu, 2025, 01:51
Lainaus käyttäjältä: LPR - 16 heinäkuu, 2025, 01:48Juuri näin. Pitää selvittää onko huohottimessa vika, vai vetääkö moottorin alipaineen suoraan tankkiin hiilipöntön läpi. Korvausilmaa pitää tulla, mutta jos on suora alipainevuoto tankkiin, ei huohotinventtiilistä välttämättä tule tarpeeksi korvausilmaa. Tuon homman keksin, kun avasin korkin kone käynnissä, niin kuului kunnon suhahdus.
Suhahdus voi tulla myös tankista ulos. Mulla TBI caprice puhisee ja suhisee kun tankkauksessa korkin avaa ja välillä koko tankki kolisee. Väreilystä päätellen ilman kulkusuunta on ollu tankista ulos.
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: LPR - 16 heinäkuu, 2025, 01:59
Lainaus käyttäjältä: sössö - 16 heinäkuu, 2025, 01:51Suhahdus voi tulla myös tankista ulos. Mulla TBI caprice puhisee ja suhisee kun tankkauksessa korkin avaa ja välillä koko tankki kolisee. Väreilystä päätellen ilman kulkusuunta on ollu tankista ulos.
Oikein toimiessaan tankissa kuuluisi olla pieni alipaine, että höyryt ei pääse ilmoille korkkia avatessakaan. Tuossa korvausilmaventtiilissä on jousikuormitteinen venttiili, mikä päästää ilmaa oikealla alipaineella. Näin ainakin olen asian ymmärtänyt.
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: sössö - 16 heinäkuu, 2025, 02:02
Lainaus käyttäjältä: LPR - 16 heinäkuu, 2025, 01:59Oikein toimiessaan tankissa kuuluisi olla pieni alipaine, että höyryt ei pääse ilmoille korkkia avatessakaan. Tuossa korvausilmaventtiilissä on jousikuormitteinen venttiili, mikä päästää ilmaa oikealla alipaineella. Näin ainakin olen asian ymmärtänyt.
Noin sen kai pitäisi toimia ainakin jonkun ikäisissä, mutta tiedä sitten miten käytännössä jos tankki laitetaan täyteen kylmää bensaa maan uumenista ja auto jätetään lyhkäsen ajon jälkeen +30 asteeseen :dontknow:
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: LPR - 16 heinäkuu, 2025, 02:06
Lainaus käyttäjältä: sössö - 16 heinäkuu, 2025, 02:02Noin sen kai pitäisi toimia ainakin jonkun ikäisissä, mutta tiedä sitten miten käytännössä jos tankki laitetaan täyteen kylmää bensaa maan uumenista ja auto jätetään lyhkäsen ajon jälkeen +30 asteeseen :dontknow:
Silloin juuri niiden höyryjen pitäisi mennä hiilipönttöön ja sieltä moottoriin palamaan. Sitten jos poikeuksellisesti ei hiilipönttö toimi, pääsee paine hätäratkaisuna korkista, jos paine nousee riittävän suureksi.
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: Jussi - 16 heinäkuu, 2025, 02:09
Lainaus käyttäjältä: LPR - 16 heinäkuu, 2025, 01:39Korkin sisältä kun katsoo, niin venttiilin läppä on niin päin, että hengittää ulos.
Melkeen väittäisin et on kyllä silti toisinpäin. Päästää jarrutettuna ilmaa sisään, mutta ei ulos. Voi siinä kyllä joku ylipaineliipasukin olla.
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: LPR - 16 heinäkuu, 2025, 02:19
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 16 heinäkuu, 2025, 02:09Melkeen väittäisin et on kyllä silti toisinpäin. Päästää jarrutettuna ilmaa sisään, mutta ei ulos. Voi siinä kyllä joku ylipaineliipasukin olla.
Pitää putsaailla korkkia sen verran, että viitsii puhallella. Korkissa näkyy se läppä, eikä mitään jousia, tms. On juuri sen näköinen pyöreä läppä, että sen päällä olisi jousi piilossa, eli päästää paineen ulos.
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: LPR - 16 heinäkuu, 2025, 02:39
Eikös tuo huohotus toimi seuraavasti. Ainakin näin olen ymmärtänyt. Normi tilassa tankki huohottaa ulos hiilipöntön läpi, korvausilma tulee paineventtiilin kautta toista letkua tankkiin. Hiilipöntöstä jossain ajotilanteessa imaistaan höyryt pois, jolloin magneettivena avaa yhteyden moottorin alipaineeseen ja toinen sulkee yhteyden tankkiin. Ylipaineen poistumiseen vikatilanteessa on jousikuormitteinen venttiili, mikä on normioloissa aina kiinni. Näin ainakin oman käsitykseni mukaan tuo toimii.
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: sössö - 16 heinäkuu, 2025, 04:27
Lainaus käyttäjältä: LPR - 16 heinäkuu, 2025, 02:39Eikös tuo huohotus toimi seuraavasti. Ainakin näin olen ymmärtänyt. Normi tilassa tankki huohottaa ulos hiilipöntön läpi, korvausilma tulee paineventtiilin kautta toista letkua tankkiin. Hiilipöntöstä jossain ajotilanteessa imaistaan höyryt pois, jolloin magneettivena avaa yhteyden moottorin alipaineeseen ja toinen sulkee yhteyden tankkiin. Ylipaineen poistumiseen vikatilanteessa on jousikuormitteinen venttiili, mikä on normioloissa aina kiinni. Näin ainakin oman käsitykseni mukaan tuo toimii.
Jotenkin noin, mulla ei ole noin uusiin mitään kirjaa mistä voisi tarkistaa. Kaikissa autoissa ei ole sitä toista venttiiliä esim. capricessa ei muistaakseni ole ja imee vaan korkin kautta.
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: Mudracer - 16 heinäkuu, 2025, 09:44
Pruutta-autoissa taitaa olla n.s. suljettu kierto ja pieni yli- tai alipaine ei vaikuta mitään koneen bensansaantiin.
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: LPR - 17 heinäkuu, 2025, 03:21
Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 16 heinäkuu, 2025, 09:44Pruutta-autoissa taitaa olla n.s. suljettu kierto ja pieni yli- tai alipaine ei vaikuta mitään koneen bensansaantiin.
Tuntuu vaikuttavan. Tuossa TBI:ssahan on melkoisen matalapaineinen pumppu verrattuna oikeisiin ruiskuihin. Ja saattaa olla siitäkin jo vähän henki pääsemässä pois. On vaan paskamaien vaihtaa. Ensitöikseen irroita perä, että saa tankin pois. Tai sitten silvo kontin pohjaan rälläkällä reikä. Joku kun vielä kertois mihin kohtaan...
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: sössö - 17 heinäkuu, 2025, 03:31
tankki tarttee korvausilman oli pumppu millanen hyvänsä.
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: Mudracer - 17 heinäkuu, 2025, 09:49
Lainaus käyttäjältä: LPR - 17 heinäkuu, 2025, 03:21Tuntuu vaikuttavan. Tuossa TBI:ssahan on melkoisen matalapaineinen pumppu verrattuna oikeisiin ruiskuihin. Ja saattaa olla siitäkin jo vähän henki pääsemässä pois. On vaan paskamaien vaihtaa. Ensitöikseen irroita perä, että saa tankin pois. Tai sitten silvo kontin pohjaan rälläkällä reikä. Joku kun vielä kertois mihin kohtaan...

Ei se pumppu ole mikään matalapaineinen, regu säätää paineen pieneksi.
Se huoltoluukku tehdään siihen korkeeseen kohtaan heti penkin takana ja ihan keskelle.
(https://ls1tech.com/forums/attachments/lt1-lt4-modifications/321323d1318782636-fuel-pump-trap-door-plate-dimensions-help-fuelpumpdoorcut3.jpg)
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: Kyrpov - 17 heinäkuu, 2025, 10:09
Ainakin mulla muistaakseni tbin pumppu joku 1-1.2bar luokkaa ilman paineenalenninta. Tuottokaan ei ole kuin oikeassa ruiskussa. Muistan kun ei mahdotonta vaatinut että sai kaasaria varten paineen alas.
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: Mudracer - 17 heinäkuu, 2025, 10:38
Ei mitään matalapaineista ruiskulutkua ole olemassa. Tbi ja TPI vehkeisiin myydään samaa pumppua.
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: Kyrpov - 17 heinäkuu, 2025, 10:46
Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 17 heinäkuu, 2025, 10:38Ei mitään matalapaineista ruiskulutkua ole olemassa. Tbi ja TPI vehkeisiin myydään samaa pumppua.
https://www.rockauto.com/en/catalog/chevrolet,1991,camaro,5.7l+v8,1035795,fuel+&+air,fuel+pump,6256 (https://www.rockauto.com/en/catalog/chevrolet,1991,camaro,5.7l+v8,1035795,fuel+&+air,fuel+pump,6256)

https://www.rockauto.com/en/catalog/chevrolet,1991,c1500+pickup,5.7l+v8,1031230,fuel+&+air,fuel+pump,6256 (https://www.rockauto.com/en/catalog/chevrolet,1991,c1500+pickup,5.7l+v8,1031230,fuel+&+air,fuel+pump,6256)
Otsikko: Vs: Camaro 305 TBI -juttuja
Kirjoitti: sössö - 17 heinäkuu, 2025, 15:24
Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 17 heinäkuu, 2025, 10:09Ainakin mulla muistaakseni tbin pumppu joku 1-1.2bar luokkaa ilman paineenalenninta. Tuottokaan ei ole kuin oikeassa ruiskussa. Muistan kun ei mahdotonta vaatinut että sai kaasaria varten paineen alas.
jos tankissa on -0.5bar kun korvausilmaa ei tule niin vähän heikoksi voi jäädä paineet.