Muilla ei näköjään enää ole kysymyksiä kuin minulla. ::)
Tuli tuolta toisesta ketjusta sössön nappilukosta mieleen, että mitenkäs se nyt oli tämän th350c:n kanssa, voiko sille lukon pistokkeelle mennä koko ajan virta ja lootan eri mekaaniset härpäkkeet sitten mahdollistaa tilanteen tullen lukon kytkeytymisen ja irrotuksen, ilman sähkön katkaisua?
Alkujaan ecu on sinne kai sitä sähkö tarjoillut mutta nyt kun ei tarjoile, niin nappi ja lukitaan itse halutusti vai koko ajan käydessä ja loota hoitaa itse?
Jälkimmäisessä tapauksessa nappi vaan toimisi irrottajana.
Tais olla jo noissakin aika montaa versiota kytkiksestä. 80-luvulla niitä kytkimiä tuli määrissä lisää sinne lootalle syöttöönkin. Osan hoitaa loota ite. Hitto ku en yhtään muista, miten se mun Olssissa oli, se oli vielä aika simppeli.
Mulla on kanssa yks c laatikko hyllyssä. Ohjasikohan näitä ecu vielä silloin kun iältään olivat sen verran vanhoja mutta ajettaessa pudottaa kierroksia joka mahdollistaa hiukan tiheämmän perän :)
Kävin juuri katsomassa ja siinä oli 2 napa laattaliittimet.
200 solenoidi taidetaan useimmiten maadoittaa runkoon ja ecu ohjauksella piuhoja hiukan enemmän kun ecu akin infottava.
Lukon ohjauksella on oltava kytkin mikä mahdollistaa sen kytkeytymisen joten voiko lukkoa saada toimimaan useammalla vaihteella ja vaihtamaan lukittuna mutta stallin ollessa korkealla ja vaihtopiste kierrosten niinikään..tarviiko?
Ainoastaan manuaali ohjauksena toimiessa voipi olla kiperä juttu jos unohtuu päälle.
350 lukkotoosassa on paineenhaistelija kuvernöörin painekanavassa. Se lukko ei mene muutenkaan päälle koin kolosella ja toi haistelija kytkee lukon vasta kun kolmonen on ollut hetken päällä jotenka saa mennä sähköä töspeliin ihan aina.
Niitä kuvernöörilinjan haistelijoita on myös eri paineille, 45Psi, 50Psi jne.
Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 29 toukokuu, 2023, 15:52350 lukkotoosassa on paineenhaistelija kuvernöörin painekanavassa. Se lukko ei mene muutenkaan päälle koin kolosella ja toi haistelija kytkee lukon vasta kun kolmonen on ollut hetken päällä jotenka saa mennä sähköä töspeliin ihan aina.
Kiitos, tämä riittää minulle. Laitan sinne virtalukon takaa virrat, niin pelaa sitten automatik.
Eikös se ole tämän kuvernöörin öljynpaine jonka mukaan täysikaasun vaihtopisteet asettuvat. Vai vaihtaako laatikko vain nopeammin tai jotain?
Omassa 200r4, ainakin turbobuick sivuston mukaan tämän laatikon pitäisi vaihtaa täysikaasulla lähempänä 6" mikä myös toivottavaa.
Kun näitä Kuvernöörejä on viilailtu sinne sun tänne ja painokin sen mukaan niin mikäköhän seikka just Turbobuikin kuvernöörissä on erona muihin?
Näitten kuvernöörit on aivan erilaiset. 350 toosan nöörin sisällä on venttiili joka päästää ööliä läpi sitä enemmän mitä kovemmin pyörii, paikalla ollessa ei päästä läpi mitään.
200Rmulkun nööri päästää paineen paikalla ollessa läpi suoraan öölipohjaan ja pyöriessään kaksi kuulaa alkaa päästämään vähemmän läpi mitä kovemmin pyörii.
Laitetaan samasta lootasta mutta kickdownin vaijerista ihmettelyä.
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AIL4fc9B6h2yzXWdEoOnU2ipgmIuT_ZZ714zaEKptVcRKkHS43seJMUbpJi8CMpTdSwmJVk4KorxbVYsygsYThAUFrimkPkv6o5yPxX4_BybcKhD1v5JZS_mnfWCKnFTW19KN86fuoYgIMf7yZ4feAaKP0sTZg=w1080-h810-s-no)
Tämä kuva on myöhemmin otettu, tuossa on säätö niin ulkona kuin tulee oikeasti.
Ja tässä on tavallaan ongelma:
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AIL4fc8JTkBmnrqRKuzUmv2JnIjT9lYlpaYANgAy0qi48G446YMQfZ3k8H59VF_9uksjCK1Pdv9mbL4k67YV8jqYBjGz99hxZOfcHPtItEt9tjWPV5CZn6CLR-lQZl8qM8iV_9fe0obE3z-oWh0JRSVS8kc8iA=w1080-h1440-s-no)
Jos kaasupolkimen painaa pohjaan, niim tuo säätöpulikka tulee läpi. Tai jos nätisti painaa siihen asti, kun tuo alkaa vastustaa, kaasu on vasta puoliksi auki.
Sekin kyllä normaalioloissa riittää mutta joskus saattaa tulla innostuttua.
Vivusto väärä vai vaijeri väärä?
En tiedä, onko tuo loota sen alkuperäisen 3.8 V6:n perässä ollut vai vaihdettu. BOP-jakoinen.
Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 18 heinäkuu, 2023, 18:57Vivusto väärä vai vaijeri väärä?
Vissiin ainakin keskenään eri paria. Kaasarin vipukin tietty vaikuttaa.
Tässä toosassa toi on n.s. detent keibel. Tarkoittaa sitä että tapissa ollessaan pakkovaihtaa kellariinpäin. Jos sitä ei ole tai vivut inarissa niin ploota ei kärsii mitenkään kun moduleissön hoitaa litkunpaineen kohdileen. Oikein säädetty moduleissön osaa vaihtaa kellariin myös.
Siinä vissiin pitäisi olla semmoinen pidempi hahlo, mikä antaa kaasulle liikevaraa ja vasta ihan lopulla tarttuu kiinni.
Ugh.
Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 18 heinäkuu, 2023, 23:28Siinä vissiin pitäisi olla semmoinen pidempi hahlo, mikä antaa kaasulle liikevaraa ja vasta ihan lopulla tarttuu kiinni.
Liukuu toi muovinappulakin tossa vaijerissa... Pidempi vaijerin sielu tai siirrät kannaketta lähemmäs.
Tuossa kun muutenkin tuli könyttyä auton alla, niin ihan varmuudeksi piti öljypohjan kiinnityspulttien määrä laskea ja oli se 13kpl.
Tuon auton myynti-ilmoituksessa kun aikanaan oli, että th200c...
Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 20 heinäkuu, 2023, 00:18Tuossa kun muutenkin tuli könyttyä auton alla, niin ihan varmuudeksi piti öljypohjan kiinnityspulttien määrä laskea ja oli se 13kpl.
Tuon auton myynti-ilmoituksessa kun aikanaan oli, että th200c...
Onhan se viistekin aika paljon pienempi kolmeviiskympissä.
400 kirstussakin on 13 boolt ;D .
Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 21 heinäkuu, 2023, 22:17400 kirstussakin on 13 boolt ;D .
Piti vaan vielä varmistaa, ettei se ole se th200c.
:)
Jaahas, mikähän se tuon lootan, siis tämä em. TH350C, lukkoturbiinia voisi vaivata.
Loppusyksystä/alkutalvesta se lopetti toiminnan. Ilmiö osui yksiin sen kanssa, kun jotain räpläsin ja päättelin, että siinä muun touhun lomassa olin saattanut katkaista lootalle menevän piuhan.
Koska liukkailla keleillä tuo on vähän turvallisempi ajella, kun lootassa on vähän luistoa, niin en hätäillyt sen ongelman tutkimisen kanssa. No tässä joku aika sitten kävin auton alla yleismittarin kanssa omatekemäni katkaisijaviritys oli kyllä ihan toimiva, lootan kylkeen töpseliin tulee virta ja myös se maadoituspiuha on kunnossa. Eli siihen asti on siis ihan ok. Koska tässä ei mitään muuta ulkoista vaikutetta lootaan ole, kuin se ohjausvirta, niin nyt kai ongelma on joko siinä töpselissä, ettei virta mene siitä jatkuvasti eteenpäin tai joku lootan sisäinen ongelma.
Nyt kun se sattuu olemaan jollain lailla toimintapäällä, niin toiminta on vähän takaperoista: kun vaihde vaihtuu kolmoselle ja vedättää vähän, ei siis pienellä kevyellä kaasulla vaan kohtalaisella vedätyksellä mutta ei kuitenkaan niin, että vaihtaa kakkoselle, lukko kytkeytyy, noin 35mph vauhdista. Ja irtoaa sitten 50mph jälkeen. Eikä kytkeydy (tämänpäivän kylällä käynnin yhteydessä vaan testattu eli vähänlaisesti) enää ennenkuin vauhti tipahtaa alle sen 35mph, minkä jälkeen taas vedättäessä kytkeytyy.
Viime viikolla torstaina olin havaitsevinani semmoista, että jyrkkään ylämäkeen vedättäessä on pienen pientä nyhtämistä, ikäänkuin lukko yrittäisi päälle.
Mutta ei siis silloin kun pitäisi.
:o
Voiskos ihan vaan solkku vittuilla?
Ihan vain aihetta lainaten tuli mieleen kannattaisiko tällaista laatikkoa asentaa Ford Fe n taakse jollain adapterilevyllä?
Ota solkku irki ja putsaa se kunnolla brakekliinerillä ja paineilmalla. Tääkin toimii silleen että päästää öölin läpi koko ajan ja kun kuvernöörilinjassa oleva anturi maadottaa solkun niin tukkii vuodon ja lukko menee päälle.
Tarviikos tuommoisen th350 lootan purussa/kasauksessa jotain erikoisia työkaluja?
Siä o yks vittumaine päätön sokka muute riittää ku tietää miten päin pultti aukee ja menee kiinni.
esim rokkiautossa on useita korjaussarjoja.. overhaul, banner, master, deluxe master. ja sitten on vielä esim ebayssa "less steel" nimityksellä olevia settejä.. vähän eri sisällöllä kaikki.
minkä tasoinen olis se fiksuin ostos? overhaul ei kai riitä kun kai kitkalevyt eli bannerit pitäs olla ainakin. eli tarvisiko heti suoraan ostaa kaikkein kallein deluxe masteri, vai riitääkö joku banner (hulk smash) malli kysymysmerkki kuntoisen laatikon tutkimiseen?
Kai sen voi tutkia ilman mitään uusia osia? Jos vaikka onkin kovia osia kovasti sökönä ni tietää alkaa kattelemaan niitä tai parempaa aihiota
kitkalevyi mietein näin illan ratoksi..
kannattaako samantien ostaa setti missä ne on niitä vihertäviä/harmaita "HD" kitkoja niiden perus ruskeiden sijasta? hintaero oli aika pieni kuitenkin.
tuskin kuitenkaan mitään high performance race (sininen, punanen?) tarvii koskaan ns normikäytössä.
Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 02 kesäkuu, 2024, 03:08kitkalevyi mietein näin illan ratoksi..
kannattaako samantien ostaa setti missä ne on niitä vihertäviä/harmaita "HD" kitkoja niiden perus ruskeiden sijasta? hintaero oli aika pieni kuitenkin.
tuskin kuitenkaan mitään high performance race (sininen, punanen?) tarvii koskaan ns normikäytössä.
Tostahan oli just toisaalla puhettakin. Taitaa melkeen kaikki kitkat toimia ihan ok, jos loota muuten on kunnossa. Pakan välykset oikeet, männän kumit ehjät ja öljypumppu kunnossa.
Ei tavis katuvessa tarvii mitään hipolevyjä vaikka olis sitä woimaa vähän enemmänkin kunhan vaan lootan jäähdytys on kunnossa.
Tuli nyt tuohon cutlakseen laitettua tuon 350c:n tilalle perus th350, mihinkä vaihdoin uudet pakat ja tiivisteet, mutta nyt siinä on semmoinen ongelma, että ykkösvaihde ei pelaa, D:llä kun lähtee liikkeelle niin lähtee suoraan kakkosella ja vaihtaa normaalisti kolmoselle, mutta jos pakkovaihteilla menee ykköselle niin käyttäytyisi kun olisi parkki päällä ja kaasua kun antaa niin vähän liikahtaa.
Onkohan kasauksessa mennyt jotain pieleen, vai onkohan venttiilipöydässä jotain häikkää...
Lainaus käyttäjältä: LowCrow - 14 elokuu, 2024, 13:07Tuli nyt tuohon cutlakseen laitettua tuon 350c:n tilalle perus th350, mihinkä vaihdoin uudet pakat ja tiivisteet, mutta nyt siinä on semmoinen ongelma, että ykkösvaihde ei pelaa, D:llä kun lähtee liikkeelle niin lähtee suoraan kakkosella ja vaihtaa normaalisti kolmoselle, mutta jos pakkovaihteilla menee ykköselle niin käyttäytyisi kun olisi parkki päällä ja kaasua kun antaa niin vähän liikahtaa.
Onkohan kasauksessa mennyt jotain pieleen, vai onkohan venttiilipöydässä jotain häikkää...
Tuliko intermediate clutchille oikea määrä levyjä? Ettei oo liian tiukka?
Tossa vielä havainnekuva
(https://www.monstertransmission.com/assets/images/transmission-parts/350-350C/350-parts-diagram-blow-up.jpg)
Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 14 elokuu, 2024, 13:24Tuliko intermediate clutchille oikea määrä levyjä? Ettei oo liian tiukka?
Kyllä siellä pitäis tuon kuvan perusteella olla ihan oikea määrä 🤔
Lainaus käyttäjältä: LowCrow - 14 elokuu, 2024, 16:49Kyllä siellä pitäis tuon kuvan perusteella olla ihan oikea määrä 🤔
Mutta jäikö pakkaan välystä? Noita on muistaakseni kutoskoneisessa eri männällä jolloin sinne menee vähempi määrä kitkoja/levyjä.
Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 14 elokuu, 2024, 16:50Mutta jäikö pakkaan välystä? Noita on muistaakseni kutoskoneisessa eri männällä jolloin sinne menee vähempi määrä kitkoja/levyjä.
Kumpi se sinun myymä loota oli, kutosen vai kasin perästä? ;)
Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 14 elokuu, 2024, 19:35Kumpi se sinun myymä loota oli, kutosen vai kasin perästä? ;)
Ei pysty tietämään :))
Tuli ihan arpalaatikkona mulle kun halvalla sain :))
Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 14 elokuu, 2024, 16:50Mutta jäikö pakkaan välystä? Noita on muistaakseni kutoskoneisessa eri männällä jolloin sinne menee vähempi määrä kitkoja/levyjä.
Kyllä sinne välystäkin jäi. 🤔
Aika sopan olet keittäny :o . Teoriassa jos sen alimman männän keskimmäinen tiiviste on jääny pois niin lukkoykkösellä voi mennä myös pakki päälle. Toi ei selitä kuitenkaan sitä kakkosella lähtöä. Mistä tiedät että lähtee kakkosella?
Jotenkin toi kuulostaa siltikin siltä että se intermediate pakka on kiinni.
Että vuotaako se paineen sinne vai jääkö se nyt muuten jotenkin nakeliin.
Se kun on 2sella ja kolmosella kiinni muutenkin, niin ei vaikuta niihin :thinking:
Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 14 elokuu, 2024, 20:34Aika sopan olet keittäny :o . Teoriassa jos sen alimman männän keskimmäinen tiiviste on jääny pois niin lukkoykkösellä voi mennä myös pakki päälle. Toi ei selitä kuitenkaan sitä kakkosella lähtöä. Mistä tiedät että lähtee kakkosella?
Minä kun en ole perehtynyt tuommoisen lootan sisuskaluihin kuin katsomalla sitä osakasaa pöydällä, niin täytyy kysyä, että missä kohti siellä on se alempi mäntä? Eli tuossa camino79 kuvassa, mihin pitäisi kiinnittää huomio?
Kieltämättä, kun siirsin äsken sen cutlassin tuosta kottikärryjen edestä pois, niin se pakkoykkösellä kyllä voisi olla sen tuntuinen, että pakki olisi päällä.
D:llä kuitenkin lähtee eteenpäin ja R:llä taaksepäin.
Muuhun en kyllä osaa ottaa kantaa.
Muoks.niin no minä hommasin nuo romut siihen ja tulihan sinne myös tuo pioneerin "shift improvement kit", jos sillä jotain merkitystä on vielä asiaan?
Olisiko se vaatinut jotain muita muutoksia kuin lätkiä levy paikalleen? Siihen ei tainnut mitään ohjetta edes olla mukana.
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczP-gevzCOEySSfOE22lOjneWW9rfUbh1zbvYqa2D9y43QvdexseqdQEMfIOAhHUiylZTFhAM_MT2-WGncN3_NgQsAZup7BBKYtNdzl62PFn4Je5Mid1nIBDpjueCn2vOPnD0UxtnCVKPFXeI82CbHO9Dw=w1080-h609-s-no-gm)
Loota pois ja tarkastuskierros sisään?
Siltähän tuo kuulostais :thinking:
No täytynee kaivaa loota jossain vaiheessa pöydälle, niin
@LowCrow saa taas ihmetellä... ::)
Kävin postilootalla kääntymässä (600m/suunta) niin tuntuu kyllä vahvasti siltä, että D:llä se lähtisi kakkosella liikkeelle mutta ihan varmaksi en mene siitä takuuseen ja rauhallinen liikkeelle lähtö on hiukan tahmea.
Pakkoykkösellä on kyllä aika selkeä transbrake-tilanne. Jos antaa vähän kierroksia, niin lähtee ryömimään eteenpäin mutta hitaasti. En viitsinyt sitä kovin monesti toistaa.
Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 14 elokuu, 2024, 21:09Eli tuossa camino79 kuvassa, mihin pitäisi kiinnittää huomio?
16
Tuossa vähän pähkäiltiin, kun caprice on telakalla, ottaa siitä th2004r cutlassiin, niin olisi sitten ajan kanssa helpompi käydä tuo th350 läpi mutta...
350 semmoiseen, missä on alkujaan ollut th2004r olisikin helppo juttu mutta th2004r tuommoiseen, missä alkujaankin th350, on vähän työläämpi sen palkin ja lootien hännänmuodon erojen takia.
Ärsyttävää...
OT osittain ...
Siitäpä onkin jo muuten aikaa, kun oon viimeks TH350 askia ropannut .....
Mut niit on tullut tehtyä kymmeniä ja kymmeniä , myös DIY-modattuna manuaalikoneistoiseksi ....
Sen mitä tässä on kuulostellu ni alkaa olemaan noiden 3lovisten kysyntä aika heikkoa... rodihemmot niitä kuuleman mukaan kaipailee vielä ruottia myöden.
Mut kyllä näillä bensanhinnoilla jne aika moni vaihtaa mieluummin sen 7satkun sinne ni saa ylivaihteen ???
Vaikka ei mulla oo kyllä vielä ikänään ollu yhtä mieleistä ja loogista askia kuin se yks 350toosa jonka aikanaan duunasin käppyrään kun 2satku rives..
Se teki kyllä just tasan sen mitä kaasupolkimella pyysit ja oli just niin napakka kuin käyttiksessä voi olla.
Sillä pääs jopa yllättymään kun 1-2 vaihto oli sen verran napakka että märällä asfaltilla silloisella lähes vakioykälläkin sai vielä perän irti :))
Mutta sit alko toi polttoaineen hinta nousemaan siihen tahtiin että ensin leikin 2satkuilla aikani kunnes nyt on sit toi 7satku.
Ylivaihdelootalla tuo 2.73:1 perä on turhan harva. Tiuhemmalla välityksellä siitä paremman hyödyn saisi.
Väsäsin joskus muinoin lankun 307 rullakoneeseen Tbi pruutan. Se meni kyllä nöyrästi maantiellä loikkarilla ja vielä lukkokin päällä. Ei siinäkään ollu ku joku reilusti alle 3 välläri. Jos joskus vielä tulee joku pelkkä ruisinkireki alle niin 307 rullakone on ainoa vaihtoehto Ärmulkkuplootalla.
Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 18 elokuu, 2024, 14:33Tuossa vähän pähkäiltiin, kun caprice on telakalla, ottaa siitä th2004r cutlassiin, niin olisi sitten ajan kanssa helpompi käydä tuo th350 läpi mutta...
350 semmoiseen, missä on alkujaan ollut th2004r olisikin helppo juttu mutta th2004r tuommoiseen, missä alkujaankin th350, on vähän työläämpi sen palkin ja lootien hännänmuodon erojen takia.
Ärsyttävää...
Palataanpas tähän vielä, onko
@Mudracer vaikkapa linjoilla?
Löysin nimittäin tuolta hiluxin lavalta romujen seasta toisen kannatinpalkin, mikä on th2004r:n kanssa ollut ja näin äkkiseltään ne on lähes 1:1.
Paikoillaan olevassa on se kumin alle tuleva levy viisto ja toisessa suora, muuten en otsalampun valossa eroa huomannut.
Eli onko se palkki kuitenkin sama th350:ssä ja th2004r:ssä? Vaikka nyt näyttää, että 4r:n öljypohja voisi vähän ahdistaa.
Ainakin käppyrässä th350 ja 200r4 menee samalla palkilla.
G-koppa Caminossa 350 –> 200-r4 vaati uuden poikkipalkin koska vaihteiston kumityyny oli 200r:ssä taempana ja Öp pidempi. Lankkufarkusta otettu palkki kävi kunhan poras runkoon reiät kuskin puolen pulteille (kiinnitys tulee reilusti alkuperäistä taemmas) ja laitto tuuman korokepalan palkin ja rungon väliin. Caminon 350 kardaani kävi suoraan 200-r4 sellaisenaan. Kuvassa palkki millä saat sopimaan, se kaartaa apparinpuolella reilusti taaksepäin ennen pakoputken ylitystä ja kumityynyn lappu on eteenpäin.
(https://img.aijaa.com/m/00297/14705673.jpg) (https://aijaa.com/VxiUzG)
(https://img.aijaa.com/m/00569/14705674.jpg) (https://aijaa.com/dPrhFz)
(https://img.aijaa.com/m/00067/14705672.jpg) (https://aijaa.com/v7r7It)
No siinähän jo vastattiin tarpeeksi. Lankkuja on saanu molemmilla askeilla jotenka luulisi että rungossa on reijät valmiina jos ei ole niin poraamalla siitä selviää. Toi orkkis palkki on aivan persiistä tuplaputkia ajatellen ja vitun muotoinen katin takia, tekisin ite uuden.
(https://www.opgi.com/product/image/OP/100342/crossmember-th350-200-t10-pg-muncie-saginaw-trans-1978-88-g-body-L240377.jpg)
Olen jokseenkin varma, että toinen palkki on tuommoinen b-koppafarkun eli tuosta buickin raadosta oleva palkki.
Se on oikeastaan aika pitkälti sama kuin paikallaan oleva mutta tuossa Harrin kuvassakin on, että asento on toisenlainen. Täytyy käydä katsomassa reikiä rungosta, noitahan on molemmilla ollut, joten miksei olisi valmiit reiät.
Harrin camino om vanhempi, niin silloin ei tainnut vielä 2004r olla vaihtoehto.
@LowCrow :n kanssa taiskin olla puhetta tosta kannatinpalkista minkä ite jein, mutta ehdottomasti paras modaus minkä oon ikänään tehny.
Ei tarvii pakoputkia purkaa että saa palkin pois, kun palkki tippuu 5pulttia avaamalla suoraan alaspäin :)) tai no okei, lisäks pakoputken kannakkeitten 4 mutteria :))
Jep.
Eipä muuten ole cutlassissa kuin yhdet reiät.
Buickin raadossakin oli palkki paikallaan, mistä lie sitten olen haalinut tuon irrallisen joskus.
No täytyy tutkailla, on tuossa nyt vaihtoehtoja, kiitos!