Joskus 30v sitten kiusattiin Camaron 305Tbi konetta ja varttimaili meni alle 14sekkaa, olisko enkka ollu 13.7 peräti.
Nyt on aihiona 350 josta koitan saada tehua 300 kaakin korville mahdollisimman halvalla.
Ihan tavis valuset flättimännät tuli ja saivat veivitkin jo.
(https://img.aijaa.com/m/00983/15294198.jpg)
(https://img.aijaa.com/m/00123/15294195.jpg)
Mäntä jää .80 dekin alle joten lohko lähtee höyläämöön. 1.2 milli lähtee ja kuentsiksi tulee ~.90mm.
(https://img.aijaa.com/m/00222/15294197.jpg)
Nenuksi tällään Tpi Vetten rullanenun ja pruutaksi löytyy Holleyn isompi 2-pistekeksintö.
(https://img.aijaa.com/m/00678/15294194.jpg)
Jos jaksaa väsätä hylsyn kokonaan nippuun niin ens kesänä varttimaille niin selviää pääsikö lähellekkään vai tuliko täysi susi :)) .
Jenkeissa on ajettu 350Tpi Camarolla varttimaili muistaakseni 10.8 Stock luokassa eli kannet ei ole este päästä lähelle tavoitetta koska Stokissa kanaviin ei saa koskea.
Eikö olis ollu hauskempaa lähteä tavoitteisiin tbi:llä :hiphopcar:
Kato puusilmä mitä otsikossa ja tekstissä lukee :fakjuu: .
Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 23 marraskuu, 2024, 13:57Kato puusilmä mitä otsikossa ja tekstissä lukee :fakjuu: .
pruutaksi löytyy Holleyn isompi 2-pistekeksintö.
Niin tuo on holleyn tbi? Mopareissahan niitä tais olla. Mutta gm:män oma kato O0 vai ohjaako gmmän oma ecu tota?
Mitä ihmetta piipität, kyllä se tbi on tbi valmistajasta riippumatta ja kyllä gm eculla ohjataan koko paskaa.
Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 24 marraskuu, 2024, 11:07Mitä ihmetta piipität, kyllä se tbi on tbi valmistajasta riippumatta ja kyllä gm eculla ohjataan koko paskaa.
On on. Eli laitat holikan tbin muuten orggikseen settiin. En mitään piipitä, tbi vaan aina kiinnostaa hyvässä ja pahassa.
Onko holikan runko paljon isompi kun gmmäläisen vai onko vaan isommat suuttimet?
Hollikassa 2" läpät. Hyllystä löytyy myös Hollikan 4-piste Tbi mutta kun kansiin en meinaa koskea normi hiontaa enemmän niin jäänee hyllyyn. Sen vissiin sais vörkkii omalla eculla kun pistää vastukset linjoihin?
Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 24 marraskuu, 2024, 11:43Hollikassa 2" läpät. Hyllystä löytyy myös Hollikan 4-piste Tbi mutta kun kansiin en meinaa koskea normi hiontaa enemmän niin jäänee hyllyyn. Sen vissiin sais vörkkii omalla eculla kun pistää vastukset linjoihin?
Oho. Sehän vastaa 454 orggis teebeeiitä. Eiköhän soppa jo sillä piisaa
Pääsisiköhän tuolla corvettemallin tpi nokalla 305tbi:llä (170hv) yli 200hv, ilman muita muutoksia?
Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 24 marraskuu, 2024, 12:55Pääsisiköhän tuolla corvettemallin tpi nokalla 305tbi:llä (170hv) yli 200hv, ilman muita muutoksia?
Tein kaverin 305 Tbi pontikkaan muutoksen, pellisatsit, Vetten nenu ja 350 koneen siittimet. 0-100 aika parani yli sekunnilla. Mitään muuta ei tehty edes ecuun. Jälkeen laitettiin pemsanpaineregu jossa alipainehaistelija. Kiihotus parani lisää.
Piti sit "dynolla" leikkiä. En kyllä moiseen lukemaan usko mutta kyllä se 300 irtoo ehkä.
(https://img.aijaa.com/m/00331/15294710.jpg)
Konaveneistoihmettelyä hieman. Tolleen lässyn retsku istuu vanhanliiton venttiiliin vanhanliiton kiiloilla. Beehivejouset löytyy jotenka niille retskut rokista.
(https://img.aijaa.com/m/00536/15295200.jpg)
(https://scontent.fqlf1-2.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/468555238_2298804697148967_2464735847996527381_n.jpg?_nc_cat=107&ccb=1-7&_nc_sid=833d8c&_nc_ohc=OND4d2XKL7QQ7kNvgHvfhPc&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent.fqlf1-2.fna&_nc_gid=Ax2RxCDlW1_804QNnYhR6wF&oh=00_AYCjeMO3lMIbfzRmbHdZE2hYtGldYS8g2ea-54Jwb9itvA&oe=674D270B)
Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 25 marraskuu, 2024, 20:34Piti sit "dynolla" leikkiä. En kyllä moiseen lukemaan usko mutta kyllä se 300 irtoo ehkä.
(https://img.aijaa.com/m/00331/15294710.jpg)
Pitäisi 300 mennä rikki. Toissa kesänä penkitettii kaverin camaro. '77 sbc joka perus rempattu n. 10v sitten, pytyissä(STD koossa) oli vielä hyvät hoonijäljet, kun vaihdettiin portatut 041 kannet. N. 9.0:1 ruttua, Performer nokka ja imusarja sekä 1406 edelin kaasari ja hookkerin pelti rännit. 285hv ja 520nm. Vartti meni 2.7 perällä 14.9/153 ainoastaan edelin kaasari oli vaihtunut dyno jälkeen Quick fuel hr 680cfm annostelijaan
Lainaus käyttäjältä: FeV-8 - 29 marraskuu, 2024, 22:46Pitäisi 300 mennä rikki. Toissa kesänä penkitettii kaverin camaro. '77 sbc joka perus rempattu n. 10v sitten, pytyissä(STD koossa) oli vielä hyvät hoonijäljet, kun vaihdettiin portatut 041 kannet. N. 9.0:1 ruttua, Performer nokka ja imusarja sekä 1406 edelin kaasari ja hookkerin pelti rännit. 285hv ja 520nm. Vartti meni 2.7 perällä 14.9/153 ainoastaan edelin kaasari oli vaihtunut dyno jälkeen Quick fuel hr 680cfm annostelijaan
285hv pitäs mennä jo reilusti kovempaa vartilla :thinking:
Lainaus käyttäjältä: FeV-8 - 29 marraskuu, 2024, 22:46Vartti meni 2.7 perällä 14.9/153
Hyvä aika noin harvalla perällä.
En meinaa tehdä kansille muuta kuin normi venatyöt jotenka ne toimii tehokkaana tehojarruna.
Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 30 marraskuu, 2024, 12:39Hyvä aika noin harvalla perällä.
En meinaa tehdä kansille muuta kuin normi venatyöt jotenka ne toimii tehokkaana tehojarruna.
Mutta jos ihan pikkusen kuitenkin ottaisit seetinen särmiä jouheammaksi ;D
Samalla pylväsporakoneessa viilalla tekee kevyen back cutin ::)
Siinä tulis pikku hieronnalla se 5-10hv. Vartille 0.1 sek parannusta ja 2-3kmh lopparita. Harmittaa jos jää aikakorttiin 14.05 :driving:
Kyllä seetipinnat saa "rälläkkää" ja kulmat muuttuu "pyöreäksi.
Perävälitys on kiihotusperformanssin kannalta paljon tärkeämpi kuin se maksimi teho. Ekan kommentin Camaroon laitettiin 3.9:1 ja se muuttu ihan eri vehkeeksi jo sillä.
Kampirauta sai pikkasen isoo terää ja hiomapeippöördii.
(https://img.aijaa.com/m/00660/15296551.jpg)
Lohko saatu höyläämöstä ja kaipaa lisää hoonia kun oli viikonlopun ennen höyläämöön vientiä rotken lavalla jätesäkissä.
(https://img.aijaa.com/m/00037/15297198.jpg)
Voihan vittu taas. Pyynti höyläykselle oli 1.2mm mutta otettu vain 0.8 :banghead: .
Nyt on männät vain nollassa, no kait tän kans voi elää. Eka kerta ton koneistamon kanssa kun menee reisille.
(https://img.aijaa.com/m/00232/15298217.jpg)
Tuli fläshpäkki notta jossain on LT1 koneen alumiinikannet ja niissä ihan tuoreet venat.
Löyty ja ne sopii tollasenaan performanssin hakuun.
(https://img.aijaa.com/b/00645/15298493.jpg)
Etenee hikkupiljaa.
(https://img.aijaa.com/m/00299/15300225.jpg)
Olipas nää kannet hyvässä stondiksessa, LT1 venat istuu kevyesti läppäämällä.
(https://img.aijaa.com/m/00962/15314921.jpg)
(https://img.aijaa.com/m/00843/15314922.jpg)
D-day lähestyy.
(https://img.aijaa.com/m/00514/15315206.jpg)
1.6 vipattimella ei salli yhtään enempää nostoa ku LS beehivet retkuineen tällää dinomoottoriin.
](https://img.aijaa.com/m/00447/15315208.jpg)
Nyy eteni senverran että rupee olemaan aika harkita masentamista paikalleen.
En muistanutkaan että vanhanliiton imarin istuttamiseen menee perkeleesti aikaa ja kalijaa :)) .
(https://img.aijaa.com/m/00799/15328875.jpg)
Ja pikkase färiiki piti truutata.
(https://img.aijaa.com/m/00077/15328876.jpg)
Siin se ny roikkuu, mahtaisko masentajaa löytyä :o .
(https://img.aijaa.com/m/00825/15329811.jpg)
Päk too tö kivikausi eteni taas himpun. Pitää laittaa snaipperilla ensalkuun että pystyy siirtämään pois nosturilta.
(https://img.aijaa.com/m/00212/15330202.jpg)
Vanhat pallisatsit oli onnex jemmattu talteen.
(https://img.aijaa.com/m/00998/15330204.jpg)
150hp penkkilappua odotellessa?
Mahtaako noin hirveesti irrota.
jos on camaron kone niin varmaan lähtee
Lainaus käyttäjältä: SauliK - 12 maaliskuu, 2025, 00:47jos on camaron kone niin varmaan lähtee
Ameriikan hevosia?
Eka kiirustartti kun pitää saada nosturi tyhjäx. Pari alipainevuotoo ja lambranpekele oli pöydäl ja putket irki.
https://aijaa.com/img/b/00677/15345160.mp4