Vania oon tässä kahtellu itelle ja 4 on tullu käytyä kahtomassa. Näistä 3:een teetetty th700:remontit,sekä samalla blokattu venttiilipöydistä jotain. Eli mitä on tehty blokkaamisella? Minkä takia? Hyödyt ja haitatki ois mukava tietää. Kyseessä on TH700 laatikot. Remontin tekijä on laskuttanutkin tästä blokkaamisesta,pääkaupunkiseudulla joku kuulumma tekee näitä.
En oo kuullu blokkaamisesta, mutta aika vähän näistä mitään ymmärrän.
Tutumpia sanontoja on shift kitin asennus tai linjapaineiden kohennus.
If the aluminum plug
extends into the roll pin hole, remove
the blocker rod and grind or file a
small amount from either end of the
blocker rod until the aluminum plug
clears the roll pin hole when all parts
are installed.
Shift kitin asennusohjeet
Eikös se perus raggariremontti oo ottaa vanhasta 300tkm ajetusta vaihteiston öljypohja ja laittaa shift kitti, niin vaihdot tuntuu hetken napakoille.
Täysremppa kuitenkin maksaa jotain.
Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 29 huhtikuu, 2026, 07:50If the aluminum plug
extends into the roll pin hole, remove
the blocker rod and grind or file a
small amount from either end of the
blocker rod until the aluminum plug
clears the roll pin hole when all parts
are installed.
Shift kitin asennusohjeet
Ja ainakin TransGo:n reprogrammin kitissä sekä venttiilikoneistosta että separator platesta tulpataan reikiä, porataan olemassa olevia reikiä isommiksi ja porataan joku kokonaan uusi reikä.
Tästä tuli mieleen missä
@Mudracer
Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 02 toukokuu, 2026, 12:56Tästä tuli mieleen missä @Mudracer
ei oo sen jälkeen näkynyt kun oli polttoainepumpuista juttua.
Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 02 toukokuu, 2026, 17:56Rymättylässä.
?(https://www.rymattylanseurakunta.fi/documents/20096886/21559222/IMG_20170727_114656.jpg)
Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 02 toukokuu, 2026, 15:49ei oo sen jälkeen näkynyt kun oli polttoainepumpuista juttua.
Tbi;lle muuten on matalapaineista ruiskupumppua
En muista yksiköitä oisko bar, niin käytännössä 10 yksikköön nousi testimittarilla
Se nissani missä käynti vikaa siinä oli TBI nissanin bensa pumppu ja ei jaksanu 4 pisteessä paineistaa, ku laitto 4 pisteen pumpun johan lähti ja näkyy vieläkin naapurin poika sillä cruisailevan
Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 02 toukokuu, 2026, 19:53?
(https://www.rymattylanseurakunta.fi/documents/20096886/21559222/IMG_20170727_114656.jpg)
Taisi olla tuosta kirkolta ja hautuumaalta vähän tännepäin.
Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 02 toukokuu, 2026, 20:01Tbi;lle muuten on matalapaineista ruiskupumppua
En muista yksiköitä oisko bar, niin käytännössä 10 yksikköön nousi testimittarilla
Se nissani missä käynti vikaa siinä oli TBI nissanin bensa pumppu ja ei jaksanu 4 pisteessä paineistaa, ku laitto 4 pisteen pumpun johan lähti ja näkyy vieläkin naapurin poika sillä cruisailevan
On kyllä kuten rockautokin sen varmisti. Oman vanin kun kaasaroin niin mieto paineensäädin piti laittaa väliin. Ei kovin kaukana ollut, että kaasari olis suoraan tbin orggispumpulla toiminut.
Yks blokkaus seiskasatkusta tulee mieleen. Jos pakkipakan männässä on liian iso ohivuotoreikä, niin se niitataan umpeen alutulpalla ja siihen porataan noin puolet pienempi uus reikä.
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 03 toukokuu, 2026, 00:00Yks blokkaus seiskasatkusta tulee mieleen. Jos pakkipakan männässä on liian iso ohivuotoreikä, niin se niitataan umpeen alutulpalla ja siihen porataan noin puolet pienempi uus reikä.
Jotain tämmöstä oon kuullukkin.
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 03 toukokuu, 2026, 00:00Yks blokkaus seiskasatkusta tulee mieleen. Jos pakkipakan männässä on liian iso ohivuotoreikä, niin se niitataan umpeen alutulpalla ja siihen porataan noin puolet pienempi uus reikä.
Mitä se liian iso reikä tekee?
Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 07 toukokuu, 2026, 08:04Mitä se liian iso reikä tekee?
Ihtiäkin kiinnostais tietää,Kalajoelta kaveri soitti toissailtana että hänelle oli tarjottu th700 laatikkoa,täysin remontoitu venttiilipöytä blokattu,1200€. Löytyy kuulemma th400:in joille on tehty sama remontti. Pääkaupunki seuvulla on joku joka näitä tekkee. Jostain vanikerhon kautta Kalajoen kaveri oli saanu yht.tiedot.
Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 07 toukokuu, 2026, 08:04Mitä se liian iso reikä tekee?
Laskee männän puristusvoimaa kun sinne johtavassa kanavassa saattaa olla muutama virtausta rajoittava kohta.
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 07 toukokuu, 2026, 15:22Laskee männän puristusvoimaa kun sinne johtavassa kanavassa saattaa olla muutama virtausta rajoittava kohta.
Eli saattaa aiheuttaa luistoa?