Jos ja kun milloinka muistan, kertoilen tänne siitä, miten tuhoan kohde kohteelta hyviä autoja.
Tänään vuorossa 1967 Volvo Amazon 122S pelastus tien päältä. Taisiis jatkuu eiliseltä.
Kyykkäs lähes täydestä laukasta. Siinä videoo hetkeä ennen:
https://aijaa.com/DyiJlB (https://aijaa.com/DyiJlB)
Sit kun se jäähtyi jonkun tunnin tien poskessa, matka jatkui. Mutta vain siihen asti, ennenkuin se taas lämpeni ja kyykkäs.
Otsikko kiihoitti, sisältö vähän latisti tunnelmaa.
Hyvin kyllä kulkee jos ei mittari kovasti kuseta.
(https://img.aijaa.com/m/00767/14831572.jpg) (https://aijaa.com/yorO0F)
Tooner! ;D
Kyllä se mittari kusettaa ihan piisalle asti.
Vaihoin uuden puolan ja toisen konkan ja matka jatkuu
(https://img.aijaa.com/b/00119/14831585.jpg)
Taas sama homma. Kone lämmin ja prööö.
Alustanpesua en oo kyllä tehny
Eihän bensanpinta oo niin hilkulla että alkais kiehumaan koneen lämmetessä?
Mulla kupla teki joskus samanlaista vikaa, puola lämpeni... Ei auttanut Puolan vaihto vaan piti vaihtaa uusi jakaja niin sit rupes rokkaa ja vanhan puolankin laitoin takas...
Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 02 toukokuu, 2020, 12:39Eihän bensanpinta oo niin hilkulla että alkais kiehumaan koneen lämmetessä?
En tiiä? Viime kesänå tuo weber dgv on kyllä peruskorjattu, jotta ei ainakaan neulavena ois väljä?
Sytkäpuolta mie veikkaan, ku se ennen hyytymistään ampuu kaasariin.
Jakaja on siitä mulkku, et loppuu säätövara kesken. Alipainekello ottaa lohkoon kiinni ja rattaan hyppyytys lohkoss ei auttanut.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 02 toukokuu, 2020, 18:43En tiiä? Viime kesänå tuo weber dgv on kyllä peruskorjattu, jotta ei ainakaan neulavena ois väljä?
Sytkäpuolta mie veikkaan, ku se ennen hyytymistään ampuu kaasariin.
Jakaja on siitä mulkku, et loppuu säätövara kesken. Alipainekello ottaa lohkoon kiinni ja rattaan hyppyytys lohkoss ei auttanut.
Sul on nyt varmaan jakaja/öljypumpun akseli viturallaan siellä
(https://kellari.vip/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fhiperformanceautoservice.com%2Fimages%2FDistributorDriveGear.jpg&hash=271cf1cc389d3873688afe2ceba40729340eb23f)
Jos siinä on etuvastus puolalle, niin tsekkaa ja tarvittaessa ohita se silloin kun vika on päällä. Oli Angliassa tällainen tapaus tossa viime kesänä.
Joo koklattiin kans ihan etuvastuksettomallakin puolalla. Ei vaikutusta.
Lainaus käyttäjältä: timant - 02 toukokuu, 2020, 19:53Sul on nyt varmaan jakaja/öljypumpun akseli viturallaan siellä
(https://kellari.vip/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fhiperformanceautoservice.com%2Fimages%2FDistributorDriveGear.jpg&hash=271cf1cc389d3873688afe2ceba40729340eb23f)
Joo se on ihan miten sattuu. Nolla-kohta, kun ajoitusta lampulla säädettiin, (en oikein ymmärrä, osaavat henkilöt teki) oli jossain 20° kohdalla. Lopunkaiken säädin sen korvalla käymään kunnolla.
Uus puola, tulpat, lähetyssaarnaaja ja jakajankansi. Ja kaikki tulpan- ja puolanjohdot ja ei inahakkaan.
Kissa nautti tilanteesta
(https://img.aijaa.com/b/00719/14832056.jpg)
Oliko sulla ajotuslamppua? Kipinä tulee? Oikea aikaisesti?
Lamppu oli lainassa veljen työpaikalta. Sillä katottiin nuo ennakot ja niiden viturallaan olo. Pitää nyt seuraavaks koettaa vielä se, että otan suoraan akulta virran tohon puolalle. Sit jos ei lähe, kutun paikalle manaajan.
Shama? Muista sitten, että Shamaa ei peruta
Tosta tulee nyt yks vanha tapaus mieleen, jossa oli jakajan rattaan sokka poikki. Kylmänä se jakso takertua siihen sokanjämään kiinni ja pysy hetken oikeella kohtaa, lämmetessä alko lipeemään ja sammu.
Sitä en tiedä/muista olisko Volvossa mahdollista.
Kärjet oli, kuten pitääkin, .45 liuskalla katottuna kohilleen. No avasin sit kärkiä ihan silmällä kattoen isommaks ja laakista käyntiin.
Ei taas ymmärrä :pullinghair:
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 03 toukokuu, 2020, 20:23Kärjet oli, kuten pitääkin, .45 liuskalla katottuna kohilleen. No avasin sit kärkiä ihan silmällä kattoen isommaks ja laakista käyntiin.
Ei taas ymmärrä :pullinghair:
onko väljä jakaja? Entä jos laittaa 123 ignitioinin?
Lainaus käyttäjältä: anttiko - 03 toukokuu, 2020, 20:26onko väljä jakaja? Entä jos laittaa 123 ignitioinin?
Jakaja on ainaki kylmänä ihan tivakka. Voiko se väljistyä lämmetessään?
Se 123-sytkä on ihan sika-kallis. Halvemmalla pääsee, kun hommaa bmw m10b18 tms vastapäivään pyörivän jakajan ja koneistaa sen jalan tohon lohkoon käypäseks. Kaverilla on sellanen ja on ollu huolettomia kilsoja.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 03 toukokuu, 2020, 20:23Kärjet oli, kuten pitääkin, .45 liuskalla katottuna kohilleen. No avasin sit kärkiä ihan silmällä kattoen isommaks ja laakista käyntiin.
Ei taas ymmärrä :pullinghair:
Muuttuuhan siinä ennakko kun kärkiväliä muuttaa..
LainaaViime kesänå tuo weber dgv on kyllä peruskorjattu, jotta ei ainakaan neulavena ois väljä?
Olikos sulla tuossa muuten bensanpaineen säädin, kuullut ainakin tarinaa että vakiopumppu antaisi liikaa painetta weberille tuhoen neulan..
Lainaus käyttäjältä: timant - 03 toukokuu, 2020, 21:04Muuttuuhan siinä ennakko kun kärkiväliä muuttaa..
Olikos sulla tuossa muuten bensanpaineen säädin, kuullut ainakin tarinaa että vakiopumppu antaisi liikaa painetta weberille tuhoen neulan..
Ei oo. Oisin viime keväänä ostanu kaasutinexpertiltä sellasen classic motor show'ssa, mut myyjä oli sitä mieltä, etten sellaista tartte.
Mulla pari väljää kärkijakajaa ollu ja ne aiheutti lähinnä rötäämistä ja sytytyskatkoksia. Käyntiinlähtöön ei liiemmin vaikuttanut.
Kosketuskulmamittarilla sen käydessä näkis vaan en usko tässä vaivan olevan.
Pittää huomenissa kasailla tuo jos kerkee ja pihapiirissä tehä ruuviajoja.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 03 toukokuu, 2020, 20:23Kärjet oli, kuten pitääkin, .45 liuskalla katottuna kohilleen. No avasin sit kärkiä ihan silmällä kattoen isommaks ja laakista käyntiin.
Ei taas ymmärrä :pullinghair:
Mustangin kärkijakaja tartti aina keväällä jotain puuhastella niiden kärkien kanssa, muuten ei tullu kipinää. Siis enemmän ku mitata ja kattoo. Koskemisen jälkeen alko aina pelaamaan.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 03 toukokuu, 2020, 21:06Ei oo. Oisin viime keväänä ostanu kaasutinexpertiltä sellasen classic motor show'ssa, mut myyjä oli sitä mieltä, etten sellaista tartte.
kaasutinexpertti on hämärä kauppa...voisin skannata tänne niitä outoja mainoksia mitä se joskus lähetteli.
Mittaa pensapaineet niin tiedät tarttetko. Mittarin saa haettua jostain putkiliikkeestä ja samalla ostat siihen haluamasi nipat ja t haaran. Joku 0-1 tai 0-3 bar asteikolla oleva, mitä nyt sattuu olemaan.
Kannattaa eka ottaa selvää onko edes ongelmaa. Tollanen pensamittari noin tehtynä maksaa ehkä kympin.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 03 toukokuu, 2020, 13:54Lamppu oli lainassa veljen työpaikalta. Sillä katottiin nuo ennakot ja niiden viturallaan olo. Pitää nyt seuraavaks koettaa vielä se, että otan suoraan akulta virran tohon puolalle. Sit jos ei lähe, kutun paikalle manaajan.
koneet käy jo mutta et sää tartte mitäön ajotuslamppua ennakoiden summittaiseen säätämiseen vaan sähkömeisselin tai vaihtoehtoisesti vastusmittarin tai jollei sitäkäön ole niin paperin palan.
Laita se kone niin että sytytysmerkki on maltillisen (5 vaikka) ennakon määrän kohdalla. Sitten avaat kärjet ja laitat paperi väliin. Pyöritä jakajaan ennakkoa niin kauan että paperi irtoaa. Saman asian voi tehdä sähkökynällä mutta sillon virrat päällä, sähkömeisseli puolan miinusjohdon välissä tai virrattomana vastusmittarilla mitaten kärkien vastusta jakajan rungon ja miinusjohdon välillä.
Kun olen laittanut ne kohdilleen laita moottori käymään ja tarkasta tarkat ennakot ajotuslampulla alip kello irrotettuna sitte joskus.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 03 toukokuu, 2020, 20:50Jakaja on ainaki kylmänä ihan tivakka. Voiko se väljistyä lämmetessään?
Se 123-sytkä on ihan sika-kallis. Halvemmalla pääsee, kun hommaa bmw m10b18 tms vastapäivään pyörivän jakajan ja koneistaa sen jalan tohon lohkoon käypäseks. Kaverilla on sellanen ja on ollu huolettomia kilsoja.
kun joskus saat sen sytkälampun katto paljonko se merkki heiluu kun käy pientä tyhjäkäyntiä. Tai koita kädellä kun kone on kuuma niin sillä varmistut.
Väljän jakajan voi myös korjata laittamalla sinne uudet helat. Niitäkin saa ainakin ulkomailta, suomessa tääkin homma on perseestä kun nämä "klassikko" myyjät myy jotain ylihintasia sarjoja muttei sitte viitti pitää mitään ihan perus varaosia hyllyssä.
Kiitän vinkeistä! Joo myö virtakynällä katottiin se ennakko kohdilleen niin, että just ku lamppu sytty, se oli siinä. Enempää ei vaan pystyny säätämään, ois varmaan pitäny, kun alipainekello ottaa nyt lohkoon kiinni.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 04 toukokuu, 2020, 07:23Enempää ei vaan pystyny säätämään, ois varmaan pitäny, kun alipainekello ottaa nyt lohkoon kiinni.
tossa nyt on muutama vaihtoehto.. jos sen öljypumpun akselin laittas kohilleen? ->
kohdasta 42:00
Onko sulla se paperi ja bakeliitti eriste kunnolla siellä kärjen jousen ja jakajan rungon välissä? Mulla oli niitten kanssa joskus ongelmaa kun ne mureni vanhuuttaan. Ei lähteny käyntiin kun maadotti sieltä. Mul oli b18b jakaja kaksiosaisilla kärjillä.
Virtalukonpohja, ei virta kulje kunnolla puolalle?
Mekaaniset bensapumput on yleensä ok weberin kanssa, ainakin orkkis ac pumpun paine oli 0.11 bar, weber max 0.2 bar.
123tune jakaja on 5/5. Ei enää ikinä kärkijakajaa mulle.
Joo mie eilen tein kaupat kärjettömästä jakajasta. Loppuu tuo taikinointi >:D
jollet selviydy kärkijakajan vianhausta miten selviät kärjettömän? :shitfan:
Lainaus käyttäjältä: sössö - 07 toukokuu, 2020, 16:22jollet selviydy kärkijakajan vianhausta miten selviät kärjettömän? :shitfan:
Sanoisin, että melko hyvä pointti. (sisältää vihjeen)
Lainaus käyttäjältä: sössö - 07 toukokuu, 2020, 16:22jollet selviydy kärkijakajan vianhausta miten selviät kärjettömän? :shitfan:
ei se kärkijakaja anna mitään etuja kun ottaa huomioon nykyosien laadun.
Lainaus käyttäjältä: sössö - 07 toukokuu, 2020, 16:22jollet selviydy kärkijakajan vianhausta miten selviät kärjettömän? :shitfan:
No nyt mie oon sillä ajellu ongelmitta sillä kärjellisellä sen perästä, kun katoin ne kärjet kuntoon.
Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 08 toukokuu, 2020, 12:17ei se kärkijakaja anna mitään etuja kun ottaa huomioon nykyosien laadun.
se on just päinvastoin kun ottaa huomioon nykyosien laadun. Kärjissä laatu on havaittavissa ja korjattavissa esim. kärkikulmat, jousipaineet yms. mutta jostain hall anturista tms. toosista vähän vaikeempi jollon game over kun orggikset hajoo.
Just tosta syystä järkijakaja jääpi konttiin
Lainaus käyttäjältä: sössö - 08 toukokuu, 2020, 13:34se on just päinvastoin kun ottaa huomioon nykyosien laadun. Kärjissä laatu on havaittavissa ja korjattavissa esim. kärkikulmat, jousipaineet yms. mutta jostain hall anturista tms. toosista vähän vaikeempi jollon game over kun orggikset hajoo.
kyllä ne eurovehkeissä vielä kestää kun ei osta halvinta puolalaista mikä sekin kestänee paremmin kuin rockauton kiinalaiset.
Varsinkin jos tollanen harraste millä suht vähän ajetaan niin ei tartte ku ajaa, jää tolta osin turha näpräily pois mikä nytkin aiheutti hinausta, ajankulua ym
Ai nytkö se nykyosien laatu muuttukin yhtäkkiä hyväksi :D
Lainaus käyttäjältä: sössö - 08 toukokuu, 2020, 13:58Ai nytkö se nykyosien laatu muuttukin yhtäkkiä hyväksi :D
Mopariin tuli kärjetön jakaja -72 ja on kyllä pirun luotettava. Direct Connection (myöhemmin Mopar Performance) myi noita samoja jakajia orange boxilla ja olen kaikkiin vanhempiin Mopareihini sen pistänyt jo -80 ja -90 luvulla. Ei ole ollut ongelmia "uusien" osien laadun kanssa.
Jaa, onhan siitä jo 30-40 vuotta kulunu, ei ne vissiin ihan uusia olekkaan. Se viimeisin oli kyllä jo Made in Mexico.
Nyt on hyvä putki päällä
(https://img.aijaa.com/b/00239/14834879.jpg)
kohta se hyvä putki on alla ;D
Lainaus käyttäjältä: jariha - 09 toukokuu, 2020, 10:01kohta se hyvä putki on alla ;D
putki päällä..
Tossa se ei ole kuin lattian päällä!?
Mikkis varmaan nyt jo putken(ja auton) alla, putki päällä. ;D
Lainaus käyttäjältä: sössö - 08 toukokuu, 2020, 13:58Ai nytkö se nykyosien laatu muuttukin yhtäkkiä hyväksi :D
muistaakseni en euro osia ole niin paljon haukkunut kuin rockauton?
Luotto myös siihen, että nykyään tehdään parempia sytkämoduuleita kun kuin kärkiä on kova.
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 09 toukokuu, 2020, 10:10putki päällä..
Tossa se ei ole kuin lattian päällä!?
Mikkis varmaan nyt jo putken(ja auton) alla, putki päällä. ;D
Maanantaina tulee vettä ku aisaa, ni sillon arvelin alotella
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 09 toukokuu, 2020, 13:03Maanantaina tulee vettä ku aisaa, ni sillon arvelin alotella
Joo ne on nuo alustahommat just passeleita sateella, ei tarvi taivasalla olla.
Sytkä-osat
(https://img.aijaa.com/b/00101/14835006.jpg)
Jakaja uudella o-renkaan uralla tuli sorvarilta
(https://img.aijaa.com/b/00576/14840522.jpg)
Seuraavaksi käyttöakselin lyhennys ja siihen pyöritin.
tänään vuorossa golfin iskarien yläpäät
(https://img.aijaa.com/b/00060/14861511.jpg)
vuan oonpa siivonnu niin tehokkaasti, et oon hävittäny pulttipyssyn.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 17 heinäkuu, 2020, 18:33tänään vuorossa golfin iskarien yläpäät
(https://img.aijaa.com/b/00060/14861511.jpg)
vuan oonpa siivonnu niin tehokkaasti, et oon hävittäny pulttipyssyn.
Siinähän se ol hyllyssä
aukasin sit ton paineilmakäyttösellä ja uus paikalleen. ihmeen paljon rakoa jäi.
(https://img.aijaa.com/b/00969/14861533.jpg)
ja samalla uus abs-anturi ja silti valo vaan killottaa. lähti jopa kiroilematta irti.
(https://img.aijaa.com/b/00847/14861534.jpg)
(https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/110227169_10158246794444871_676694705747493399_o.jpg?_nc_cat=103&_nc_sid=1480c5&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=qKa_wC6VXEkAX8UbRUB&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&tp=14&oh=4731cba187a9058901f05d92a8506775&oe=5F364AD5)
T. vihiriä antivoorti
Tähän pittää alottaa murskeenajo, jos sais vielä näille lumille betonin. pari kauhallista kerkesin jo ajjoo
(https://img.aijaa.com/b/00678/14862005.jpg)
nuo ois lapioitu
(https://img.aijaa.com/b/00376/14862366.jpg)
lämpötila +24°c
seuraavaks hienompaa mursketta päälle
Kannattasko ekana noi levittää?
Ei tulis mitään ilman näitä hyviä ja tarpeellisia neuvoja. :+1:
massalla ne heitot passataan.
tässä toisella työmaalla ei sit käsin kaivetakaan muuta, ku nenää
(https://img.aijaa.com/b/00102/14862380.jpg)
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 20 heinäkuu, 2020, 11:17massalla ne heitot passataan.
tässä toisella työmaalla ei sit käsin kaivetakaan muuta, ku nenää
(https://img.aijaa.com/b/00102/14862380.jpg)
Mahtuuko se turvonnu sormi nenään?
Varo kuopissa ettei mee vähän turhan syvälle.. ::)
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 20 heinäkuu, 2020, 11:23Mahtuuko se turvonnu sormi nenään?
Varo kuopissa ettei mee vähän turhan syvälle.. ::)
joo se alakaa kuule olla hyvällä mallilla. taipuukin jo. huomenna loppuu antibioottikuuri.
Ja nää kuilutki arvelin samaan konkurssiin täyttää
(https://img.aijaa.com/b/00253/14862389.jpg)
Käänteinen rasvamonttu.
Lainaus käyttäjältä: palontie - 20 heinäkuu, 2020, 13:19Käänteinen rasvamonttu.
koko kylän renkaat pöllitty samaan tilaan
suap luvan välttää
(https://img.aijaa.com/b/00058/14862397.jpg)
ei tää oo valkoihosen hommaa
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 20 heinäkuu, 2020, 13:39suap luvan välttää
(https://img.aijaa.com/b/00058/14862397.jpg)
ei tää oo valkoihosen hommaa
hyvä, että sulla on punanen iho
Ei tulis mitään ilman näitä välttämättömiä ja tarpeellisia vittuiluja.
:+1:
Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 20 heinäkuu, 2020, 13:39hyvä, että sulla on punanen iho
minä olla paha punanahka, minä viedä sinun munanahka
Sultahan ne jo vei.
Uutta vodapumppua antivoortiin
(https://img.aijaa.com/b/00536/14864823.jpg)
Ja tärryyttelyä
(https://img.aijaa.com/b/00721/14864827.jpg)
Pittää viikolla alkaa soitella ja kysellä, et paljonka maksaa massa. Sellanen 70 mottia sitä menis :-X
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 25 heinäkuu, 2020, 13:40Ja tärryyttelyä
(https://img.aijaa.com/b/00721/14864827.jpg)
Pittää viikolla alkaa soitella ja kysellä, et paljonka maksaa massa. Sellanen 70 mottia sitä menis :-X
voortin pohjaan?
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 25 heinäkuu, 2020, 13:40Ja tärryyttelyä
(https://img.aijaa.com/b/00721/14864827.jpg)
Pittää viikolla alkaa soitella ja kysellä, et paljonka maksaa massa. Sellanen 70 mottia sitä menis :-X
Mikäs tohon tulee?
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 25 heinäkuu, 2020, 17:28Säilytyspaikka rehuille :rolleyes:
(https://images.cdn.yle.fi/image/upload//w_1199,h_800,f_auto,fl_lossy,q_auto:eco/13-3-7001154.png)
Fuck. Mehän sovittiin, että tästä ei puhuta :smashhead:
No oli tossa kuvassa noi siun kädet niin kivasti niin aattelin tuon nyt jakaa kuitenkin.
Viimeset sipasut
(https://img.aijaa.com/b/00303/14865337.jpg)
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 25 heinäkuu, 2020, 17:28Säilytyspaikka rehuille :rolleyes:
Mä aivan luulin että junttauksen mallia rottenille.
Alotin tän homman suunnittelun jo toukokuussa
(https://img.aijaa.com/b/00796/14866348.jpg)
Tänään sain jo jotain aikasekskii...
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 28 heinäkuu, 2020, 20:33Alotin tän homman suunnittelun jo toukokuussa
(https://img.aijaa.com/b/00796/14866348.jpg)
Tänään sain jo jotain aikasekskii...
mitä tekee hän?
Lainaus käyttäjältä: Jooli - 29 heinäkuu, 2020, 17:41mitä tekee hän?
Jaaniinn. Tuo lakru on aikasa elänyt. Pittää huomenna viiä tuo vetari pajalle, ni saavat vaihtaa uuden.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 28 heinäkuu, 2020, 20:33Alotin tän homman suunnittelun jo toukokuussa
(https://img.aijaa.com/b/00796/14866348.jpg)
Tänään sain jo jotain aikasekskii...
voe volvo parka
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 29 heinäkuu, 2020, 18:02Jaaniinn. Tuo lakru on aikasa elänyt. Pittää huomenna viiä tuo vetari pajalle, ni saavat vaihtaa uuden.
Jos ei onnistu ni mulla pitäs muutama vetari löytyä, en ookkaan ikinä kuullu et noita laakereita joutuu vaihtaa :o
Lainaus käyttäjältä: Jooli - 29 heinäkuu, 2020, 18:23Jos ei onnistu ni mulla pitäs muutama vetari löytyä, en ookkaan ikinä kuullu et noita laakereita joutuu vaihtaa :o
Kahinaa se piti ja klappia ulospäin oli puolen senttiä. Viisaammat viisasteli, että lakruvika.
(https://img.aijaa.com/b/00108/14876282.jpg)Valut valettu
(https://img.aijaa.com/b/00845/14876281.jpg)
Kuiluista tuli aika kamalan näköset
(https://img.aijaa.com/b/00318/14876284.jpg)
Ja siilon pohja meinas keretä alkaa kuivaa turhan äkkiä
Ja sampon huippuhyvä laakeri, joka hajos parilla napsulla
(https://img.aijaa.com/b/00415/14876288.jpg)
Ja pitkilleen sampon laittoa
(https://img.aijaa.com/b/00149/14883780.jpg)
(https://img.aijaa.com/b/00799/14883781.jpg)
Pehkukelan lakru otti ja hajos.
Ja sade keskeytti purkamisen.
Se on tuo puimuri outo laite, ne rikkoutuu aina vain syksyisin....
Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 08 syyskuu, 2020, 20:17Se on tuo puimuri outo laite, ne rikkoutuu aina vain syksyisin....
:)) :)) :))
Eikö olekin!?
Koko vuoden muuten pelaavat kuin unelma! 8)
Erävoitto lakrun suhteen!
(https://img.aijaa.com/b/00284/14884036.jpg)
Van eikö ollu takana toinen lakru :drinking:
(https://img.aijaa.com/b/00832/14884037.jpg)
Tuo laakerin irrotus alkaa käydä hermoon
(https://img.aijaa.com/b/00546/14884131.jpg)
Katotaanpa huomenna lissee. Kävin puuilosta plasman >:D
Plasma on kyllä ehoton keksintö, mut ei näköjään tähän hommaan.
(https://img.aijaa.com/b/00342/14884562.jpg)
Pillillä piti käydä kyläsepän pillittämässä tuolta sisältä muuan lakru pois.
hyvältä näyttää ford gay
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 10 syyskuu, 2020, 14:40Plasma on kyllä ehoton keksintö, mut ei näköjään tähän hommaan.
(https://img.aijaa.com/b/00342/14884562.jpg)
Pillillä piti käydä kyläsepän pillittämässä tuolta sisältä muuan lakru pois.
Pikkasenhan toi pesä on nyt kärsiny tosta irrottelusta.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 09 syyskuu, 2020, 21:24Katotaanpa huomenna lissee. Kävin puuilosta plasman >:D
Kattelin tänään peltoja ajaessani Asikkalasta Lammille.
Mistä syystä monilta pelloilta on ajettu puimurilla vain
yksi kierros ulkoreunaa pitkin.
Onko se niin jotta siinä on kuivempaa ja muu odottaa vielä.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 10 syyskuu, 2020, 14:40Plasma on kyllä ehoton keksintö, mut ei näköjään tähän hommaan.
(https://img.aijaa.com/b/00342/14884562.jpg)
Pillillä piti käydä kyläsepän pillittämässä tuolta sisältä muuan lakru pois.
Vähän on kulumaa tossa pesän suulla.. :o
Ei vittu :o
Lainaus käyttäjältä: puu - 10 syyskuu, 2020, 15:00Kattelin tänään peltoja ajaessani Asikkalasta Lammille.
Mistä syystä monilta pelloilta on ajettu puimurilla vain
yksi kierros ulkoreunaa pitkin.
Onko se niin jotta siinä on kuivempaa ja muu odottaa vielä.
Se on sen takia, että se sisempi kasvusto alkais paremmim "tuultumaan".
Tai sitten on vaan laakerit hajonneet.
Tästä oli kans laakerit hajonnu.
(https://img.aijaa.com/b/00192/14885038.jpg)
Ei oo laisin rasvattavat, ni laitatin pesiin tollaset rasvausletkut.
Tänään oli sit koekäyttöpäivä, ni eikö ollu väärässä linjassa valssit, ni joutuu huomenna purkamaan :pullinghair:
Tänään tuli myös uus ihanan kallis lakrupukki
(https://img.aijaa.com/b/00160/14885042.jpg)
Ja kasauksen yhteydessä hoksin, että eräs toinen lakrupukki, ihan rautanen, oli myös murtunut. Eli eiku pura tuo parin sivun, vai sivunko, takanen hihnapyörähässäkkä taas pois ja hitsaa se pukki kuntoon.
Tänäänhän mie meinasin, et oisin saanu 940 vihdoin takas pyörilleen, mut jopa olin typerä, kun moisia haaveksin.
Uuen pesän laittaa, vaikka vanhasta olis joutessaan hyvän vielä hitsannu? Tukiaiset...
Lainaus käyttäjältä: Turre11 - 11 syyskuu, 2020, 23:15Uuen pesän laittaa, vaikka vanhasta olis joutessaan hyvän vielä hitsannu? Tukiaiset...
Haluaa mieluummin uuteen pesään "asentaa".. ::)
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 14 syyskuu, 2020, 07:58Haluaa mieluummin uuteen pesään "asentaa".. ::)
No sitähän tässä kovasti oon kokeillu muutaman viikon :coolsmoke: :rolleyes:
Lauantaina se jo jopa uskalti hypätä vihiriän antivoortin kyitiin. Ekana etti turvavöitä. No ei oo. Ois tuolla takana yks, jos haluut sinne mennä istumaan.
Alkuillasta istu lähes vänkärin ovessa kiinni, mut iltaa kohen tuo jo ihan kylessä(lue: kainalossa) istu, ku ajeltiin rankkasateessa kohti määränpäätä.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 15 syyskuu, 2020, 09:30No sitähän tässä kovasti oon kokeillu muutaman viikon :coolsmoke: :rolleyes:
Lauantaina se jo jopa uskalti hypätä vihiriän antivoortin kyitiin. Ekana etti turvavöitä. No ei oo. Ois tuolla takana yks, jos haluut sinne mennä istumaan.
Alkuillasta istu lähes vänkärin ovessa kiinni, mut iltaa kohen tuo jo ihan kylessä(lue: kainalossa) istu, ku ajeltiin rankkasateessa kohti määränpäätä.
Vihmoi vettä risojen apparinoven tiivisteiden välistä? :rotfl:
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 15 syyskuu, 2020, 10:11Vihmoi vettä risojen apparinoven tiivisteiden välistä? :rotfl:
Hys hys hys! :smashhead:
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 15 syyskuu, 2020, 10:11Vihmoi vettä risojen apparinoven tiivisteiden välistä? :rotfl:
Tästä tulikin Mieleen, kun aikoinaan mulla oli Mitsubishi Colt ja siitä oli vaihdekepin kumi antanut periksi. Ja aina kun tavoitteli pakkia, niin tuli samalla hiplailtua vänkärin polvea. Eräs naispuolinen koulukaveri tuli joskus samalla kyydillä kouluun, mutta ne kyyditykset jäi siihen muutamaan kertaan, ihme :thinking:
Iltapuhteina tuli laitettuu uus sähömoottori myllyyn
(https://img.aijaa.com/b/00267/14886482.jpg)
Ja ajettuu 940 ulos tallista päivänvaloon ekaa kertaa ainaki kuukauteen.
Viisysistä nappasin startin pois, kun se vaan joutavaa pyörii
(https://img.aijaa.com/b/00260/14887052.jpg)
No pyöriihän se, kun siinä starttimoottorissa ilmeisesti liian pieni ratas, niin se on tollaset pykälät hionu vetolevyn hammastukseen.
en näe oikeen mitään normaalista poikkeavaa. jos pyörii tyhjää vika saattas olla bendix laitteessa.
Foortin starttiin piti bendix vaihtaa kun kurahteli tyhjää, oli hampaan reunat kulunu niin pyöreiksi ettei yltäny kehälle. Uspartsilta löyty hyllystä uus 25e.
Oisko tuo voinu iteksiään mennä? Samaibeb startti pyöritti hyvin kakskaksykköstä
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 17 syyskuu, 2020, 21:39Oisko tuo voinu iteksiään mennä? Samaibeb startti pyöritti hyvin kakskaksykköstä
Ei tossa vetolevyssä näy tosiaan mitään hälyyttävää. Vaan Fordin tapaanhan eri koneen startti ei käy toiseen, vaikka näyttäs samalta.
Tosin iteksiäänhän ne aina hajoo...
Äh. No ton kyllä ostan, et eri koneiden startit ei käy toisiinsa, koska FoMoCo.
Ainaki kahta eri mallia on bendix-ratasta (viistetty ja suora reunainen hampaanreuna) ja vetolevyjäkin eri hammasluvulla.
Kuva tietysti nurinpäin mutta tuossa jotain eroja, keskellä vanha kulunut ja reunoilla käyttämättömät.
Helppo ehjätä
Lainaus käyttäjältä: 2885 - 18 syyskuu, 2020, 10:26Helppo ehjätä
Eipä oo näkyny ehjäämään tota kuuskolomeakaan.
Vaihoin vihiriään antivoortiin soittimen
(https://img.aijaa.com/b/00342/14887907.jpg)
Ja sen paikan
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 19 syyskuu, 2020, 21:31Vaihoin vihiriään antivoortiin soittimen
(https://img.aijaa.com/b/00342/14887907.jpg)
Ja sen paikan
Ei kyllä sovi tyyliin sit ensinkään. Vähä voisit panostaa.
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 20 syyskuu, 2020, 03:00Ei kyllä sovi tyyliin sit ensinkään. Vähä voisit panostaa.
Ei niin. Tiiän kyllå. Entisten reteoitten paikalle tulee uudet mittarit, ni tuo nykyinen aukko ei käy.
Joskus jos pääsis suomisähön vetoon
(https://img.aijaa.com/b/00536/14892140.jpg)
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 20 syyskuu, 2020, 03:00Ei kyllä sovi tyyliin sit ensinkään. Vähä voisit panostaa.
älä nyt, kaksi aikakauteen sopivaa soitinta
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 30 syyskuu, 2020, 09:03Joskus jos pääsis suomisähön vetoon
(https://img.aijaa.com/b/00536/14892140.jpg)
Ei kyllä saata mahtua siihe aukkoon :thinking:
Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 30 syyskuu, 2020, 10:40Ei kyllä saata mahtua siihe aukkoon :thinking:
Puukkosahaa.. :panic:
Jos ei mahdu, niin ainahan voi laturin laittaa pelkällä merkkivalolla?
Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 30 syyskuu, 2020, 10:43:banghead:
Ai nii.. Mikkikselle ei passaa antaa liikaa "vinkkejä".
..mut saahan sen palan hitsattua takasin, jos ei miellytäkään! :rolleyes:
Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 30 syyskuu, 2020, 10:40Ei kyllä saata mahtua siihe aukkoon :thinking:
Ölppä ja lämpö siihin vaan nyt ensalkuun tuleeki.
Pitäs vaan perehtyä tohon orkkis "lämpömittari"-hommaan. Sehän ku on vaan merkkivaloilla. Kylmä kone ja ylikuuma. Et saisko sitä paikkaa imarissa jotenkin hyödynnettyä, vai pitääkö se anturin paikka ettii jostain muualta...
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 30 syyskuu, 2020, 11:50Ölppä ja lämpö siihin vaan nyt ensalkuun tuleeki.
Pitäs vaan perehtyä tohon orkkis "lämpömittari"-hommaan. Sehän ku on vaan merkkivaloilla. Kylmä kone ja ylikuuma. Et saisko sitä paikkaa imarissa jotenkin hyödynnettyä, vai pitääkö se anturin paikka ettii jostain muualta...
jos imarissa vesi kiertää niin miksei sais
Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 30 syyskuu, 2020, 11:55jos imarissa vesi kiertää niin miksei sais
Niinpä. Mut pitää tos perehtyy asiaan
Tonne voi kaataa ämpärillä bensaa
(https://img.aijaa.com/b/00194/14895021.jpg)
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 07 lokakuu, 2020, 18:59Tonne voi kaataa ämpärillä bensaa
(https://img.aijaa.com/b/00194/14895021.jpg)
Näkyy vähän olevan pesun tarpeessa, mutta bensalla? :thinking: ..ja ämpäritolkulla?!
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 07 lokakuu, 2020, 19:33Näkyy vähän olevan pesun tarpeessa, mutta bensalla? :thinking: ..ja ämpäritolkulla?!
Niin no siitä hommastahan mulla onkii kokemusta :shutup:
Arvelin kuumavesipesurilla töhäyttää
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 07 lokakuu, 2020, 19:33Näkyy vähän olevan pesun tarpeessa, mutta bensalla? :thinking: ..ja ämpäritolkulla?!
Ei hienoo Firing order vintageimaria saa mennä pesemään. Barn dustit katoaa.
Kymmenen vuotta oon tässä nyt ootellu museotarkastajaa tälle, mut eipä tuota oo näkynä. Ja sit tuo stige jotain huuhaa-videoita lähettelee ja janoisten sankari haasto tuolla toisaalla ikuisuusrojekteista, ni innostuinpa vähän kahtelemaan ekaa kertaa tälle vuotta tätä.
(https://scontent-hel3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/121190583_10158460873609871_6566923432652235067_o.jpg?_nc_cat=105&_nc_sid=ca434c&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=MeTZg7z4E90AX_ydrOU&_nc_ht=scontent-hel3-1.xx&tp=14&oh=47378e4a3f287c502d55e8e0d5498a09&oe=5FA8B05A)
Polttoainepumpuille kahtelin vähän johdotusia. Ja sit kabiinin puolelle kans. No ajovalot toimii ja latauksen merkkivalokin sytty palamaan, ku käänsi virrat päälle.
Mut mikään muu ei sit toimikaan. Voiko syy olla siinä, että oon raksinu alkuperäsen latauksen säätimen menemään?
Yksi paksu piuha sinne vaan menee ja sen kytkin akun plussaan ja ei muuta sit olekaan. :thinking:
minä voin tulla
Lupasin diippii shittii:
Palmu-vaunusta mäni ropeli kieroksi, kun sinne meni vaunun sisältä joku rauta väliin
(https://img.aijaa.com/b/00436/14897522.jpg)
No eiku kosanilla lämpöä ja tekasin lennosta tollasen oikasu-raudan, jolla oikoa nuita, mut eihä se kestänä mittään
(https://img.aijaa.com/b/00788/14897524.jpg)
Sit eiku paksumpaa ettimään ja siitä paskoin tollasen, joka meni just yhen palkin sisään, jolla sit sai nuo pari ropelia sai oi'ottua.
(https://img.aijaa.com/b/00321/14897525.jpg)
Ja taas paska lentää :shitfan:
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 13 lokakuu, 2020, 19:12Lupasin diippii shittii:
Sit eiku paksumpaa ettimään ja siitä paskoin tollasen, joka meni just yhen palkin sisään, jolla sit sai nuo pari ropelia sai oi'ottua.
(https://img.aijaa.com/b/00321/14897525.jpg)
Ja taas paska lentää :shitfan:
Nyt on löytyny sopivan paksua ruosteista rautaa..
On meinaan parin sentin pätkä ihan ok näköistä saumaa lipsahtanut sun työkaluun. :)) :))
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 14 lokakuu, 2020, 10:56Nyt on löytyny sopivan paksua ruosteista rautaa..
On meinaan parin sentin pätkä ihan ok näköistä saumaa lipsahtanut sun työkaluun. :)) :))
Lupaan, että ei tuu tavaksi :rotfl:
Alottelin tossa joutessaki viljaruuvin kippauskahan laajennusprojektia
(https://img.aijaa.com/b/00467/14904982.jpg)
Vaaleenpunasta antivoortia pajotin. Pakoputkiston kasailin, jortaanin laitoin kiinni u-pulteilla, jota ennen pudotin sen päähän. Tuntupa imakalta.
Sit asentelin pajalta tulleen startin
(https://img.aijaa.com/b/00019/14906782.jpg)
Ja vituikshan se meni. Vieläki lyö tyhjää.
Volvo B230ET lohkolämmittimen asennus, pura turbo pakosarjoineen pois tieltä, pasko yksi suutin putki samalla, käytä hommaan 2 iltapäivää. mitenhän lie maahantuoja noita laitellut paikoilleen.
Lainaus käyttäjältä: 2885 - 07 marraskuu, 2020, 19:47Volvo B230ET lohkolämmittimen asennus, pura turbo pakosarjoineen pois tieltä, pasko yksi suutin putki samalla, käytä hommaan 2 iltapäivää. mitenhän lie maahantuoja noita laitellut paikoilleen.
mikset laittanu laturin viereiseen pakkasproppuun lohkon toiselle puolelle? Siellä mullakin on.
Tai letkulämppäriä.
Ihan tuurista miten kauan kiinalaiset kestää mutta mulla ihan hyviä kokemuksia noista omalla pikku kv-pumpulla olevista letkulämppäreistä ja helppoja ja nopeita asentaa
Mulla työnalla kiinanpumppu vaan lohkari varmin mihin sen nyt kohtuuvaivalla asentaa/ylipäätään voi asentaa.
Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 07 marraskuu, 2020, 21:09mikset laittanu laturin viereiseen pakkasproppuun lohkon toiselle puolelle? Siellä mullakin on.
Mulla on siinä ohjauspaineen säädin ja virranjakaja isolla alipainekellolla niin halusin tilaa siihen. ja löytys kirpparilta halvemalla pakosarjan alle tuleva :D oon nyt tyytyväinen
Lainaus käyttäjältä: 2885 - 09 marraskuu, 2020, 19:57Mulla on siinä ohjauspaineen säädin ja virranjakaja isolla alipainekellolla niin halusin tilaa siihen. ja löytys kirpparilta halvemalla pakosarjan alle tuleva :D oon nyt tyytyväinen
no sitten, niin se pakosarjamalli on mutkalla?
joo ihan perus mikä sinne kuuluukin, 240 aina siellä
Kötöstelin maataistelukoneita läjään
(https://img.aijaa.com/b/00302/14908138.jpg)
Jospa tuo taas vähän aikaa kestäs.
:+1:
Hyvä Mikkis!
Pitäs varmaan joskus opetella ohuempienki materiaalien naittoa.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 11 marraskuu, 2020, 07:20Pitäs varmaan joskus opetella ohuempienki materiaalien naittoa.
Sieltä se sulanhallinta lähtee! :))
Starttiin aloin vaihtamaan ratasta ja eihän se mitä ollu käypänen
(https://img.aijaa.com/b/00335/14909645.jpg)
Ei laisin samannäkönen, mitä pitäs olla. Vasemmanpuoleinen on se, mitä pitäs olla ja oikea on se vääränlainen.
Z50J sai uuden kaasuttimen. Nyt käy kuin sukkasillaan 8)
(https://img.aijaa.com/b/00220/14914568.jpg)
aika hyvin istuu kopioksi. ja vielä isompi kurkkunen? tuota ei kyllä paikallispoliisi erota alkuperäisestä Keihinistä
joo ja mie olin kiristäny Turbon öljynpaluuletkun klemmaria niin paljon että se oli klemmarin alta halennut ja sylkenyt öljyä pitkin pohjia
14mm, lähes laakista käyntiin. Kuristin oli hitusen liikaa, mut sen ku hoksi, alko pelata hyvin.
Nelosen ku tyrkkäs pesään, lähti persaus luiruun. Oli se vaan kivaa O0 C:-)
Äsken vielä alottelin purkamaan vaihteistoa pois vualeenpunasesta antivoortista.
Jaa-a, oli sit tänään töistä kotiin lähdessä takarengas tyhjä
Lainaus käyttäjältä: 2885 - 30 marraskuu, 2020, 18:52Jaa-a, oli sit tänään töistä kotiin lähdessä takarengas tyhjä
Oliko alareunasta vaan? Tuliko väärään topiciin?
:thinking:
Lainaus käyttäjältä: 2885 - 30 marraskuu, 2020, 18:52Jaa-a, oli sit tänään töistä kotiin lähdessä takarengas tyhjä
Ei ole alumiinivanteet talvella hyvät.
Lainaus käyttäjältä: Rusty - 30 marraskuu, 2020, 21:45Oliko alareunasta vaan? Tuliko väärään topiciin?
:thinking:
Moikka! Kiitos viestistäsi. Ei tullut väärään topikkiin
(https://img.picturequotes.com/2/11/10182/i-have-no-idea-what-im-doing-quote-1.jpg)
Mutta silti onnistuin
(https://scontent-hel3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/128639504_10158571926109871_4943136168679386639_o.jpg?_nc_cat=105&ccb=2&_nc_sid=1480c5&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=tL-s0DoRn5gAX8jCU1-&_nc_ht=scontent-hel3-1.xx&tp=14&oh=2d85123cda36ae2386bfebc1aaec0c77&oe=5FEA1994)
tiukka etukeno
Lainaus käyttäjältä: 2885 - 01 joulukuu, 2020, 16:23Moikka! Kiitos viestistäsi. Ei tullut väärään topikkiin
Asia kunnossa. :o
Siihin pitäis datanantolaitteistoa läntätä
(https://img.aijaa.com/b/00156/14917503.jpg)
Ei mikään nätti, mut ajanee asiansa.
Aina sitä voi säätää niinkuin Andrew Camarata sääti Dodgen kojetaulua. Ohessa linkki DIY asennuksen loistavaan onnistumiseen.
https://www.youtube.com/watch?v=PClVezOduFk
No kukin tavallaan! :) siis toi videon heppu, asennus työkaluna moottorisaha!
Lainaus käyttäjältä: Esmi - 08 joulukuu, 2020, 01:50No kukin tavallaan! :) siis toi videon heppu, asennus työkaluna moottorisaha!
Tossa munkaan pikkarissa ei oikeen oo tilaa 2-DIN soittimelle, mut kyllähän tollai sitä tulis... Oikeelta sivulta vois sitten peltipalalla peitellä yli menevän osan ja päällystää vaikka saappiplyyssillä.
Lainaus käyttäjältä: Esmi - 08 joulukuu, 2020, 01:50No kukin tavallaan! :) siis toi videon heppu, asennus työkaluna moottorisaha!
Mitä noiden romujen vanhoja stereoasennuksia on katellu, niin moottoriasaha ei ole kaukaa haettu niiden työkalulistaa miettiessä.. >:(
Puukko ja kirves on ainakin usein ollut käytössä viimeistään kaiutinasennuksissa. >:(
(https://img.aijaa.com/b/00162/14919012.jpg)
Siihin ne asettu
(https://img.aijaa.com/b/00408/14919364.jpg)
Seuraavaks pitää ruveta miettimään johtojen järkevämmin laittelua ja noiden kytkentää.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 14 joulukuu, 2020, 19:35Siihin ne asettu
(https://img.aijaa.com/b/00408/14919364.jpg)
Seuraavaks pitää ruveta miettimään johtojen järkevämmin laittelua ja noiden kytkentää.
Kun mää nyt vaan oon tämmönen ku oon, niin olisko ton alumiitin voinu tehä samalla oikeen muotosenkin? O:-)
Ja jakaa noi mittaripaikat tasan kolmelle, niin olis jääny vielä optioreiälle paikka...
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 15 joulukuu, 2020, 02:21Kun mää nyt vaan oon tämmönen ku oon, niin olisko ton alumiitin voinu tehä samalla oikeen muotosenkin? O:-)
Ja jakaa noi mittaripaikat tasan kolmelle, niin olis jääny vielä optioreiälle paikka...
Tuo on muovia. Ja ois sen voinut tehdäkin, jos ois osannut. En oikein handlaa noita(kaan) asioita. Nuo nurkat on pahimmat :-\
Ja kolmas mittari on tohon vielä tulossa ;)
Tee vaikka kartongista tarkka muotti ja sen jälkeen piirrotat sen sille muoville. Sit leikkaat sen muovin ihan hintsusti (pari kolme milliä) isommaks ja viimeistelet viilalla samalla kun mallaat välistä paikalleen.
Ja sen jaonhan sä nyt varmaan osaat siihen mitata? :D
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 15 joulukuu, 2020, 02:21Kun mää nyt vaan oon tämmönen ku oon, niin olisko ton alumiitin voinu tehä samalla oikeen muotosenkin? O:-)
Ja jakaa noi mittaripaikat tasan kolmelle, niin olis jääny vielä optioreiälle paikka...
Mutta olisko se sitten enää paskomista? ;D
Hei, nyt?! :o
Pitäähän homman olla tekijänsä näkönen!
Sori Mikkis.. :o Ei pahalla.. ::) Nyt on tekijä teostaan komeampi.
Ei tuu Jeepistäkään kansikuva-auto! :)) Joku muu tekis sitä kaks-kaskyt vuotta ja sitten olis kiiltävä, mutta ei sen tarvii olla..
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 15 joulukuu, 2020, 08:12Hei, nyt?! :o
Pitäähän homman olla tekijänsä näkönen!
aika paha ;D
Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 15 joulukuu, 2020, 07:51Tee vaikka kartongista tarkka muotti ja sen jälkeen piirrotat sen sille muoville. Sit leikkaat sen muovin ihan hintsusti (pari kolme milliä) isommaks ja viimeistelet viilalla samalla kun mallaat välistä paikalleen.
Ja sen jaonhan sä nyt varmaan osaat siihen mitata? :D
Kartonki tuhoutu, ni tein sen sit tavan paperiarkista, mut se oli sit liiam möttöä C:-)
.
No eipä käyny tuo mielessä laisinkaan! Tattista vaan!
(https://scontent-hel3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/132268532_10158619633809871_4543853768957626956_o.jpg?_nc_cat=101&ccb=2&_nc_sid=ca434c&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=nX3xMoWDnngAX8WIZAq&_nc_ht=scontent-hel3-1.xx&tp=14&oh=27a4e42476134765567665d70ef8a893&oe=6006A3F5)
Jahka saan jonkun kaveriks, asentuu loota.
Joo lootahan asentui tunnetuin seurauksin.
Eilen meinasin, että korotanpa ton 58 kuskinpenkin etureunaa. No sitähän oli jo prikka-pelissä korotettu. Mie oisin sitä korottanu vielä parin sentin verran.
No tässäpä tulee, toisin kuin 59, pultit pohjan puolelta ja 59 on mutterit pohjassa :smashhead: Ja nehän sattuu olemaan just rungon kohdalla. Ja kun ne pultit on liian lyhyet, ni ei sais sit penkkiä kiinni. Pittää keksiä jottain.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 02 tammikuu, 2021, 10:27No tässäpä tulee, toisin kuin 59, pultit pohjan puolelta ja 59 on mutterit pohjassa :smashhead: Ja nehän sattuu olemaan just rungon kohdalla. Ja kun ne pultit on liian lyhyet, ni ei sais sit penkkiä kiinni. Pittää keksiä jottain.
:rotfl:
Nyt oli ihan perus Foordismia! :mosh:
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 02 tammikuu, 2021, 11:50:rotfl:
Nyt oli ihan perus Foordismia! :mosh:
Tää on niin tätä :blackout:
Kori rungolta nosta!
Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 02 tammikuu, 2021, 12:32Kori rungolta nosta!
Joo ei tässä muutakaan vaihtoehtoa enää ole.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 02 tammikuu, 2021, 14:43Joo ei tässä muutakaan vaihtoehtoa enää ole.
:oushit:
Voorttilainen penkinsäätö.. :shitfan:
"Jos kallistais vähän penkkiä ennen ajoonlähtöä.."
Jos kyseessä ois kuka tahansa muu kuin mikkis ni ehdottaisin hitsaamaan pidemmät pultit lattiaan mutta tässä tapauksessa ehdotan ennemmin jatkomutterilla säätämään sen korkeuden :))
Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 02 tammikuu, 2021, 14:51Jos kyseessä ois kuka tahansa muu kuin mikkis ni ehdottaisin hitsaamaan pidemmät pultit lattiaan mutta tässä tapauksessa ehdotan ennemmin jatkomutterilla säätämään sen korkeuden :))
Ainahan vois myös korottaa penkin jalkoja :thinking:
Tulipalohan se tästä vielä puuttuisi :smashhead:
Lainaus käyttäjältä: 2885 - 02 tammikuu, 2021, 19:23Tulipalohan se tästä vielä puuttuisi :smashhead:
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
Iltapuhteina edselin penkin entrauksen aloittelua.
(https://scontent-hel3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/138182483_10158666809709871_1797239192114509969_o.jpg?_nc_cat=105&ccb=2&_nc_sid=ca434c&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=8-dHF4lgugkAX801WVF&_nc_ht=scontent-hel3-1.xx&tp=14&oh=5cb7b2f052e8a1f7f10e0d6815f625ad&oe=60256E97)
Paska homma, mut jonkunhan se tuokin on tehtävä. Useempi vuosi sitten purin. Ja vajaa kaks vuotta sitten leikkelin nuo palat.
Ja ite ompelukone
(https://img.aijaa.com/b/00315/14929057.jpg)
Vielä alareunaan se rautalanka tjsp ja sille pussi. Kun vaan muistas, missä se lanka on
(https://scontent-hel3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/138594123_10158671509024871_4721444221504885392_o.jpg?_nc_cat=100&ccb=2&_nc_sid=0be424&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=olgAvUdFYjgAX_G_uaZ&_nc_ht=scontent-hel3-1.xx&tp=14&oh=06eed4061156348aff4dcac7243c7c1c&oe=6023DE38)
Tuon korvaan valkeella keinoeläimellä
(https://img.aijaa.com/b/00179/14933289.jpg)
(https://img.aijaa.com/b/00380/14935430.jpg)
Loppu vaan nitojasta paukut kesken.
Voihan ryydänän ryydänä.
Pitäs keksiä vihiriän antivoortin tankkiin paluu sähköistä polttoaineensyöttöä varten.
Lähtöhän on helppo toteuttaa
(https://img.aijaa.com/b/00013/14944753.jpg)
Mut paluu onkii sit eri homma.
Tankin anturin kautta joo, mut tankki onkii niin naftisti koriin nähden, että siitä ei putkia vedellä ilman joutavien reikien porailua konttiin, jolloin palui kulkisi osittain kontissa.
Kaikki vinkit tervetulleita, miten tuon toteuttaisi!
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 03 maaliskuu, 2021, 07:51Voihan ryydänän ryydänä.
Pitäs keksiä vihiriän antivoortin tankkiin paluu sähköistä polttoaineensyöttöä varten.
Lähtöhän on helppo toteuttaa
(https://img.aijaa.com/b/00013/14944753.jpg)
Mut paluu onkii sit eri homma.
Tankin anturin kautta joo, mut tankki onkii niin naftisti koriin nähden, että siitä ei putkia vedellä ilman joutavien reikien porailua konttiin, jolloin palui kulkisi osittain kontissa.
Kaikki vinkit tervetulleita, miten tuon toteuttaisi!
Hitsuutat, juotatat siihen nipan lähdön yläpuolelle
Jotain tuollaista?
(https://www.sarkacaravan.fi/tuotekuvat/1200x1200/650557_popup.jpg)
(https://www.tarvikemotti.com/wp-content/uploads/2020/02/tankin-l%C3%A4pivienti-an-mitoitus.jpg)
Tuokin hyvä vaihtoehto, esmes jazin turvatankissahan on huohotinkin tuollaisella. Vielä kun tekee mahd. Tiukan reiän ja kasaa kaveriks bensaa/viinaa kestävällä tiivisteliimalla ni varmasti tulee toimiva :D
Muistaakseni se permatexin aviation gasket oli ainakin polttoaineita kestävää ellei muisti petä :thinking:
Tämä siis ja kyllä siinä bensankesto luvataan:
https://m.motonet.fi/fi/tuote/602301/Permatex-Form-A-Gasket-3-tiivisteliima-118ml
Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 03 maaliskuu, 2021, 08:49Hitsuutat, juotatat siihen nipan lähdön yläpuolelle
Kukahan sellaista uskaltaa tehdä?
E: siis hitsuuta
Tuolla tarvikemotti.com ainakin oli hyvän oloisia, mutta sivusto on nyt "huollossa".. :o
Joka tapauksessa vaatii vain suoran pinnan ja porata reikä siihen. Tiivistyy omilla renkaillaan kiristettäessä. Tuosta anturiaukosta pääsee vielä nätisti pitämään sisäpuolelta vastaan kiristäessä.. :P
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 03 maaliskuu, 2021, 09:02Kukahan sellaista uskaltaa tehdä?
E: siis hitsuuta
Kerran se vaan pössähtää.. :shitfan:
Juu ja noita saa ikh:ltakin hydepuolelta, tai ainakin saarijärveltä sai.
Ja hitsuuta nyt tekee kuka vaan kun pitää järjen päässä :))
Eiks se oo sama homma mitä mulle laitettiin öljynpaluu nippa öljypohjaan. tankki pois ja kunnon pesu + ruosteenirroitus yms ja tigillä kiinni
Lainaus käyttäjältä: 2885 - 03 maaliskuu, 2021, 10:05Eiks se oo sama homma mitä mulle laitettiin öljynpaluu nippa öljypohjaan. tankki pois ja kunnon pesu + ruosteenirroitus yms ja tigillä kiinni
Periaatteessa juu ja jos haluaa nopeimmalla päästä ni tankki niinpäin, että hitsattava kohta on ylhäällä ja niin täyteen vettä kun vaan saa ilman että hitsauskohta häiriintyy ja sit antaa soittaa vaan :D
Tiivis pitää vaan saada.
Lainaus käyttäjältä: P. Aholainen - 03 maaliskuu, 2021, 12:29Tiivis pitää vaan saada.
No se ei liene ongelma varsinkaan jos tigillä pääsee osaava kaveri vetelemään :D
Minä mikkistä vaan veikkasin. O0
No on taas luotto kohillaan :-[ :shitfan:
Humouria vaan. On tää sun paskominen huomattavasti paljon vakuuttavampaa kuin oma turaaminen.
Varasin kolome purkkia kalijaa seuraavaan puuhaan, mutta vaan puolikas kerkes mennä, ku oli jo selkeetä, missä mennään. Nyt jo saunan lämmityksessä.
Nopeusmittarihan tässä ei toiminu. No tevo sillon epäili, et vika ois mittarin päässä. No ei ollu, sehän toimi. Käyttäjä
@2885 sit alko viisastelemaan, et vika ois pyörittimessä. Mittarissa kuitenki oli sen verran lukemia, että ne alkoi jo olla raskaita muoviselle rattaalle. No tänään sit napsin vaijerin irti lootan päästä
(https://img.aijaa.com/b/00793/14945177.jpg)
Ja sit kans hoksin, että sokka, mikä pitää rattaan paikallaan, oli myös irtautunut rattaasta. Yritin ottaa ton rattaan pois, mut ei tuo sit lähteny, vaikka kuinka nyki. Ton 59 pyöritin ei ollu ku nyppästä pois.
No, samapa tuo, marjakankaalta tilaamani pyöritin ol vääränlainen, oma moka.
Sit tutkailin kans pinnapultteja ja huonothan ne oli
(https://img.aijaa.com/b/00010/14945178.jpg)
Eikös tuo oo vaihdettavissa ihan, että ottaa rummun pois, lyö entiset irti ja vedättää uudet paikalleen?
Mikäs tossa tyvessä oikein on,ihan kuin joku sokka tms.
Niimmuute :thinking:
Ehän mie ees tuolla pajottaessa ees hoksinu koko hommaa
Lainaus käyttäjältä: palontie - 04 maaliskuu, 2021, 19:16Mikäs tossa tyvessä oikein on,ihan kuin joku sokka tms.
ei oo eka kerta kun mikkiksellä on "sokka" tyvessä.
Nimimerkillä Pajeron vesipumpu o rengas :rolleyes:
Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 04 maaliskuu, 2021, 19:28ei oo eka kerta kun mikkiksellä on "sokka" tyvessä.
Nimimerkillä Pajeron vesipumpu o rengas :rolleyes:
Mää jo luulin, et sää olit ton jo unohtanu
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 04 maaliskuu, 2021, 19:30Mää jo luulin, et sää olit ton jo unohtanu
95 ja o rengas tyvessä, never forget
(https://i.media.fi/incoming/2166283.jpg/alternates/FREE_1440/2166283.jpg)
(https://www.laakerikauppias.fi/wp-content/uploads/2018/01/DSC01827.jpg)
Tässä topikissa on muuten helvetin osuva aihe
Ohan se varma!
Lainaus käyttäjältä: palontie - 04 maaliskuu, 2021, 19:16Mikäs tossa tyvessä oikein on,ihan kuin joku sokka tms.
Ei ollu sokkaa.
(https://img.aijaa.com/b/00866/14945759.jpg)
Uudet tilattu tiistaille :pckahvi:
Etkö itselle tilannut?
Eh. Nimittäin :rotfl:
Crusoella oli perjantai, mikkiksellä tiistai
Ai niin se oli Perjantai,mä muistin että Tiistai :))
Miun nerokkuus on suorastaan pelottavan loistavaa C:-)
(https://img.aijaa.com/b/00322/14946431.jpg)
Tossa kävin sumplimassa ees jotain. Nimittäin penkin korotusta. Tuo pultti, mikä tosta huonosti näkyy, menee siis korin läpi ja sitä ei saa pois, kun se ottaa runkoon kiinni.
No keksin sit, et taidanpa hitsata tohon sisälle mutskun ja ton raudan päälle sit hitsaa pultin, ni sillähän tuo penkki sit nousee vielä entisestään.
Ruiskun paluuta sit kans vuntsin, ni pakko se on tuo tankki ottoo pois. On vaan täys pensoo, ni ai ihanuutta :smashhead:
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 07 maaliskuu, 2021, 18:51Ruiskun paluuta sit kans vuntsin, ni pakko se on tuo tankki ottoo pois. On vaan täys pensoo, ni ai ihanuutta :smashhead:
Rahakkaiden ongelmia..
Mulla Capricen tankki näyttää aikalailla tyhjää, nin on mukava alkaa tankinvaihtoon! 8)
Ja jotain viime kerrasta oppineena, ensin kaikki letkut irti.. :shitfan: :panic:
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 07 maaliskuu, 2021, 20:35Rahakkaiden ongelmia..
Mulla Capricen tankki näyttää aikalailla tyhjää, nin on mukava alkaa tankinvaihtoon! 8)
Ja jotain viime kerrasta oppineena, ensin kaikki letkut irti.. :shitfan: :panic:
Eipä tuo tietty, jonku viikon ku oottaa, ni kyllä sen sit tyhjäks saapi yhessä illassa :driving: :cheers:
pysyykö tuo penkki sit oikeesti kiinni ?
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 07 maaliskuu, 2021, 18:51Miun nerokkuus on suorastaan pelottavan loistavaa C:-)
(https://img.aijaa.com/b/00322/14946431.jpg)
Tossa kävin sumplimassa ees jotain. Nimittäin penkin korotusta. Tuo pultti, mikä tosta huonosti näkyy, menee siis korin läpi ja sitä ei saa pois, kun se ottaa runkoon kiinni.
No keksin sit, et taidanpa hitsata tohon sisälle mutskun ja ton raudan päälle sit hitsaa pultin, ni sillähän tuo penkki sit nousee vielä entisestään.
Ruiskun paluuta sit kans vuntsin, ni pakko se on tuo tankki ottoo pois. On vaan täys pensoo, ni ai ihanuutta :smashhead:
Onko tässäkin joku kuva?
Mulla tänään ei näytä näkyvän kuvat ku satunnaisesti... Mikähän nyt taas?
Lainaus käyttäjältä: 2885 - 07 maaliskuu, 2021, 21:51pysyykö tuo penkki sit oikeesti kiinni ?
Mistä minä sen voin tietää, enneku kokeilen.
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 08 maaliskuu, 2021, 00:59Onko tässäkin joku kuva?
Mulla tänään ei näytä näkyvän kuvat ku satunnaisesti... Mikähän nyt taas?
Näkyykös tää
(https://kellari.vip/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fyolo.fi%2Fimages%2F1615187632-20210307_183644.jpg&hash=247bcd012f8e14ae8f5b1e822963d392f22dcf4b)
Ei näy.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 08 maaliskuu, 2021, 09:14Näkyykös tää
(https://kellari.vip/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fyolo.fi%2Fimages%2F1615187632-20210307_183644.jpg&hash=247bcd012f8e14ae8f5b1e822963d392f22dcf4b)
Ensin ei näkyny, mutta nyt se ilmesty tähän lainaukseen...
Paitti että hävis ku painoi lähetä.
Mikkis paskonu jo kuvanjakosivunki......
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 08 maaliskuu, 2021, 09:14Näkyykös tää
(https://kellari.vip/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fyolo.fi%2Fimages%2F1615187632-20210307_183644.jpg&hash=247bcd012f8e14ae8f5b1e822963d392f22dcf4b)
Ilmeisesti tämä.
http://yolo.fi/images/1615187632-20210307_183644.jpg
tuo yolo.fi ei mikään parhain sivusto
Mikäs on parhain sivusto?
Lainaus käyttäjältä: Kalu - 08 maaliskuu, 2021, 15:06Mikkis paskonu jo kuvanjakosivunki......
Mää en ala enää mitään >:(
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 08 maaliskuu, 2021, 18:10Mää en ala enää mitään >:(
Vittuilu on välittämistä. :pckahvi:
(https://img.aijaa.com/b/00036/14948050.jpg)
Vauhtiputka, eli
@Stige löi vanteista sellaisen tarjouksen kehiin, josta ei vaan voinut kieltäytyä. Suosittelen kaikille :+1:
Madallustahan tuo kaipaisi, mutta kaikki ajallaan...
Nätti.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 11 maaliskuu, 2021, 19:13(https://img.aijaa.com/b/00036/14948050.jpg)
Pellivanteita ja kapseleitahan tuo kaipaisi, mutta kaikki ajallaan...
:thinking:
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 11 maaliskuu, 2021, 19:13(https://img.aijaa.com/b/00036/14948050.jpg)
Vauhtiputka, eli @Stige löi vanteista sellaisen tarjouksen kehiin, josta ei vaan voinut kieltäytyä. Suosittelen kaikille :+1:
Madallustahan tuo kaipaisi, mutta kaikki ajallaan...
Olet kyllä harvinaisen oikeassa.. :o
Tuolla rengastuksella näyttää keula jotenkin koomisen korkealta. :o
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 11 maaliskuu, 2021, 20:41Olet kyllä harvinaisen oikeassa.. :o
Tuolla rengastuksella näyttää keula jotenkin koomisen korkealta. :o
Liian pienet kumit kans :'(
Kyllä tolla pillua jo sais jos et olisi kaappihomo ja mun kanssa kokoajan vehtaamassa ;D
Kauneus on katsojan perseessä, ja mielipiteestäni ei tarvitse välittää, ei sit yhtään.
Edsel on vitun ruma auto
Me kyllä madaltais,vaan kookkaammat renkaat.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 11 maaliskuu, 2021, 19:13(https://img.aijaa.com/b/00036/14948050.jpg)
Vauhtiputka, eli @Stige löi vanteista sellaisen tarjouksen kehiin, josta ei vaan voinut kieltäytyä. Suosittelen kaikille :+1:
Madallustahan tuo kaipaisi, mutta kaikki ajallaan...
Keulaa vaan vähä alaspäitten, nii rupeaa edseliki näyttämään ihan autolta. O0
Lainaus käyttäjältä: Murikka - 12 maaliskuu, 2021, 18:57Keulaa vaan vähä alaspäitten, nii rupeaa edseliki näyttämään ihan autolta. O0
On se aika kivan näkönen pirssi..
Saattaisin jopa retkahtaa, jos joku tarjoaisi hyvällä hinta-laatu-suhteella.. :o
:hiphopcar:
Mun silmään edseli on oikeasti hyvän näkönen. Nimenomaan -58.
Lainaus käyttäjältä: Barfly - 12 maaliskuu, 2021, 15:40Kauneus on katsojan perseessä, ja mielipiteestäni ei tarvitse välittää, ei sit yhtään.
Edsel on vitun ruma auto
Täysin samaa mieltä kanssasi.
en ole ton ajan autojen suuri fani mutta eikö toi ihan saman näkönen ole mitä kaikki ton ajan autot?
Lainaus käyttäjältä: sössö - 13 maaliskuu, 2021, 02:34en ole ton ajan autojen suuri fani mutta eikö toi ihan saman näkönen ole mitä kaikki ton ajan autot?
Onhan kaikki simpanssitkin saman näkösiä, ihmisistä.
Minä taas oo 58 fani, ja nään niissä erojakin. Harmikseni en ole päässyt vielä omistamaan mitään sen ikästä. Paitti muija, mutta se ei varmaan tykkää jos puhun omistamisesta...
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 13 maaliskuu, 2021, 02:58Onhan kaikki simpanssitkin saman näkösiä, ihmisistä.
siksi mainittinkin etten ole ton ajan autojen suuri fani niin en tota osaa rumempana tai kauniimpana muita pitää.
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 12 maaliskuu, 2021, 21:08On se aika kivan näkönen pirssi..
Saattaisin jopa retkahtaa, jos joku tarjoaisi hyvällä hinta-laatu-suhteella.. :o
:hiphopcar:
En minäkään noista ennen pitänyt,sitten yhtääkkiä Kajaanin alkojen pihoilla rupesi mintunvihreä edsel näkymään,niin siitä oppi tykkäämään.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 11 maaliskuu, 2021, 19:13(https://img.aijaa.com/b/00036/14948050.jpg)
Vauhtiputka, eli @Stige löi vanteista sellaisen tarjouksen kehiin, josta ei vaan voinut kieltäytyä. Suosittelen kaikille :+1:
Madallustahan tuo kaipaisi, mutta kaikki ajallaan...
pussytus ja tonttiin
Lainaus käyttäjältä: palontie - 13 maaliskuu, 2021, 09:45En minäkään noista ennen pitänyt,sitten yhtääkkiä Kajaanin alkojen pihoilla rupesi mintunvihreä edsel näkymään,niin siitä oppi tykkäämään.
Mut onneks tuo ei sentään mikään mopari O0
^Tykkäys posetiivisesta ajattelusta. :+1:
Aika sama, kuin se Downin syndroomahenkilön paita jossa luki: at least i`m not a nigger O0
Vähän kaikkee tälle päivää.
Toiselle asunnolle antiikkilaastia levittelin vanhan leivinuunin jämille
(https://img.aijaa.com/b/00009/14949772.jpg)
Tarttee vielä toisen kerroksen
(https://img.aijaa.com/b/00128/14949774.jpg)
Ja sit menin tankin kanssa suihkuun ja levittelin paikkamössöä siihen paluun ympärille
(https://img.aijaa.com/b/00651/14949775.jpg)
Ja huomenna käyn hakemassa vaaleenpunaseen antivoortiin lootan hitsurilta :iwantit: Se on kuulema ihan frankensteinin näkönen C:-)
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 16 maaliskuu, 2021, 19:14Ja huomenna käyn hakemassa vaaleenpunaseen antivoortiin lootan hitsurilta :iwantit: Se on kuulema ihan frankensteinin näkönen C:-)
Et ole vielä tavannut naamatusten? :o
..sitä hitsaria..
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 16 maaliskuu, 2021, 19:30Et ole vielä tavannut naamatusten? :o
..sitä hitsaria..
Tankin räkijä näky tossa peilissä.
Lootan hitsurin tapaan huomenna.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 16 maaliskuu, 2021, 19:32Tankin räkijä näky tossa peilissä.
Lootan hitsurin tapaan huomenna.
Sitä lootan hitsaria tarkotinkin.. :o Frankensteinin näkönen! :shitfan:
Paskoin tankkiin värin
(https://img.aijaa.com/b/00622/14950052.jpg)
Lehmän paskalla?
Hö. No millä muullakaan? Ei mulla sonneja ole.
Investoin monilla euroilla putkenpidikkeitä ja ruuveja, mutta tarttesinkin niitä vain kaksi kutakin >:(
(https://img.aijaa.com/b/00341/14953495.jpg)
Koko tuo reunus on ihan öljynrönässä, koska julmettu huohotus.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 26 maaliskuu, 2021, 20:45Investoin monilla euroilla putkenpidikkeitä ja ruuveja, mutta tarttesinkin niitä vain kaksi kutakin >:(
(https://img.aijaa.com/b/00341/14953495.jpg)
Koko tuo reunus on ihan öljynrönässä, koska julmettu huohotus.
Ei ruoste iske! 8)
Olisit ny ottanu noista tulpanjohoista mallia miten noi putkilot ois voinu vetää siististi, mut sit on näköjää ollu mielessä joku levällään oleva asia, ni siks ne sit meni tollein...
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
Kun olis oikein raju, niin siirtäs tuon sisemmän pannan saman ruuvin alle kun ulompi niin nehän menis samaa linjaa ;D
av tulpanjohtojen kiinnikkeeseen
Lainaus käyttäjältä: Lassi - 26 maaliskuu, 2021, 21:48Kun olis oikein raju, niin siirtäs tuon sisemmän pannan saman ruuvin alle kun ulompi niin nehän menis samaa linjaa ;D
ei kait tässä mitään sähköasentajia sentään olla!!
Lainaus käyttäjältä: Lassi - 26 maaliskuu, 2021, 21:48Kun olis oikein raju, niin siirtäs tuon sisemmän pannan saman ruuvin alle kun ulompi niin nehän menis samaa linjaa ;D
No sama tuli kyl tosta kalun viestistä mieleen...
Kiitosta asianosaisille, heti siistimpi :+1:
(https://img.aijaa.com/b/00373/14953787.jpg)
Pumppuasema löysi paikkansa ja kunnon ABA-klemmarit loppu kesken.
(https://img.aijaa.com/b/00980/14955086.jpg)
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 30 maaliskuu, 2021, 20:35Pumppuasema löysi paikkansa ja kunnon ABA-klemmarit loppu kesken.
(https://img.aijaa.com/b/00980/14955086.jpg)
Ei nuokaan huonoja ole, mutta suosittelen silti hakemaan näitä oikeesti tuohon tarkotettuja aban mini-klemmareita:
(https://media.wuerth.com/source/eshop/stmedia/wuerth/images/std.lang.all/resolutions/category/576px/2061722.jpg)
mie laittasin haponkestävät. tuo caminon malli on kyllä hyvä, puristaa tasaisesti
Surrilankaa.
Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 30 maaliskuu, 2021, 20:38Ei nuokaan huonoja ole, mutta suosittelen silti hakemaan näitä oikeesti tuohon tarkotettuja aban mini-klemmareita:
(https://media.wuerth.com/source/eshop/stmedia/wuerth/images/std.lang.all/resolutions/category/576px/2061722.jpg)
Joo. Noita oli mullakin jemmassa ja tuli ihan tossa setin mukanakin. Mut omat olivat liian pieniä ja setin mukana tulleet sit puolestaan liian isoja :smashhead:
Nii ja sit tähän topikkiin saapi vinkata, et mikäs se olikaan se hyvä tiivistemössö. Tänään on taas ostohousut jalassa :rolleyes:
Mowonin rtv:tä tarkoitat :))
Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 31 maaliskuu, 2021, 07:44Mowonin rtv:tä tarkoitat :))
Pikainen kvg ei antanu mitään tulosta ikh, moponet tai puuilo :thinking:
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 31 maaliskuu, 2021, 08:47Pikainen kvg ei antanu mitään tulosta ikh, moponet tai puuilo :thinking:
Täällä sitä myy monikin näistä työkalu/varuste puljuista. Ikh ainakin saarijärvellä möi sitä jne. Paha neuvoa pidemmälle kun ei tiedä mitä puljuja teilläpäin on :D
Tuo kangaspäällysteinen pensaletku kannattaa vaihtaa, ne on kaikki olleet järjestäin paskaa
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 26 maaliskuu, 2021, 20:45Investoin monilla euroilla putkenpidikkeitä ja ruuveja, mutta tarttesinkin niitä vain kaksi kutakin >:(
(https://img.aijaa.com/b/00341/14953495.jpg)
Koko tuo reunus on ihan öljynrönässä, koska julmettu huohotus.
olikos meillä pvc venttiiliä?
Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 31 maaliskuu, 2021, 11:45olikos meillä pvc vaatteita?
Vastahan mie meille tilasin, kun niin anelit :coolsmoke:
Kuuntelin järviradiota ja sain mittariston valot toimimaan O0
(https://img.aijaa.com/b/00092/14955514.jpg)
Lediä, mitäs muuta. Matkamittarin pistokkeessa en saanu polttimoa pysymään.
Korjaantuskohan subustakin jos kuuntelis radiota?
Viiskasista putos pakoputki
(https://img.aijaa.com/b/00234/14963951.jpg)
Olikii odotettua mädempi. Nyy tortilloja tuulensuojaan :blackout:
Muista syödä kanssa.
Tortilloja syöty tämäkin päivä. Ja otinpa huikan pontikkaakin, kun piti tyhjennellä pulloja vappukiljuja varten.
Ja sit korotin vihiriän antivoortin penkkiä etureunastaan
(https://img.aijaa.com/b/00455/14964173.jpg)
Vahva käsityön leima!
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 25 huhtikuu, 2021, 17:27Tortilloja syöty tämäkin päivä. Ja otinpa huikan pontikkaakin, kun piti tyhjennellä pulloja vappukiljuja varten.
Ja sit korotin vihiriän antivoortin penkkiä etureunastaan
(https://img.aijaa.com/b/00455/14964173.jpg)
Tuo on hyvä tuo korotuspalan aerodynaaminen muoto koska se
vähentää ilmanvastusta ilman tunkiessa ohjaamoon penkin
alla olevasta raosta.
Ja lämpö leviää paremmin takajalkatilaan.
Tukipinta lattiaa vasten on maksimoitu?
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 25 huhtikuu, 2021, 21:11Tukipinta lattiaa vasten on maksimoitu?
Lattia pehmeempi ku penkin jalusta?
Omin käsin onneen.
Tänään oli vuorossa Tume 3000HKL heinänsiemenlaitteen vetoketjun asemointia. Aivot narikkaan ja toimeksi:
(https://img.aijaa.com/b/00787/14968252.jpg)
(https://img.aijaa.com/b/00703/14968254.jpg)
Mistään ei löytynyt kunnon asennuskuvia. Kaippa tuo toimii. Asennussarjassa ei ollu kiristintä, ni pitää sellanen vielä laittaa. Eräs kellarilainen ehotteli jääkiekkoa.
Minä ehotan pikku känniä
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 07 toukokuu, 2021, 17:47Tänään oli vuorossa Tume 3000HKL heinänsiemenlaitteen vetoketjun asemointia. Aivot narikkaan ja toimeksi:
(https://img.aijaa.com/b/00787/14968252.jpg)
(https://img.aijaa.com/b/00703/14968254.jpg)
Mistään ei löytynyt kunnon asennuskuvia. Kaippa tuo toimii. Asennussarjassa ei ollu kiristintä, ni pitää sellanen vielä laittaa. Eräs kellarilainen ehotteli jääkiekkoa.
Hän tarkoitti sillä sitä että mene KATSOMAAN jääkiekkoa. Tepsi on kohta sm. :drinking:
Lainaus käyttäjältä: Vuokralainen - 07 toukokuu, 2021, 18:25Minä ehotan pikku känniä
Tuon ketjuvirityksen kun näkee, niin on varmasti tarpeen.. :o
Lainaus käyttäjältä: Vuokralainen - 07 toukokuu, 2021, 18:25Minä ehotan pikku känniä
No tein minä senkin. Nyt on uudet pakoputket molemmin puolin hitsattu.
Nii ja kuuntelin järviradiota. Siellä tuli jännittävä kuunnelma meksikon pikajunan ryöstöstä. Mutta yritykseksi se röstö jäi.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 08 toukokuu, 2021, 07:37No tein minä senkin. Nyt on uudet pakoputket molemmin puolin hitsattu.
Kuveja?
Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 08 toukokuu, 2021, 21:31Kuveja?
Pittää tossa laitella.
(https://scontent-hel3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/fr/cp0/e15/q65/183023783_10158944449984871_405510063533264123_n.jpg?_nc_cat=107&ccb=1-3&_nc_sid=1480c5&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=1ni3tOyUdJIAX-oJCGH&_nc_ht=scontent-hel3-1.xx&tp=14&oh=79fb5d3c57c0db0f86e33ef603cc441c&oe=60BC0D78)
Tuo vaan meni jotennii vituiks, ku ei istu enää laisin paikalleen, ni joutuu tekemään uusiks :smashhead:
Tein eilen uusiks. Piti mennä millipeliks, ni tilaa olikin ruhtinaallisesti. Kerrankii näin perin. Loppupätkä pitää vielä käännellä fiksummin, ni ei ota ekana kiinni, kun sorateillä lasettelee menemään.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 09 toukokuu, 2021, 07:41Pittää tossa laitella.
(https://scontent-hel3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/fr/cp0/e15/q65/183023783_10158944449984871_405510063533264123_n.jpg?_nc_cat=107&ccb=1-3&_nc_sid=1480c5&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=1ni3tOyUdJIAX-oJCGH&_nc_ht=scontent-hel3-1.xx&tp=14&oh=79fb5d3c57c0db0f86e33ef603cc441c&oe=60BC0D78)
Tuo vaan meni jotennii vituiks, ku ei istu enää laisin paikalleen, ni joutuu tekemään uusiks :smashhead:
Katoin että olet vähän paikkamaalalillutkin, mutta taisikin olla varjoja?
Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 10 toukokuu, 2021, 12:12Katoin että olet vähän paikkamaalalillutkin, mutta taisikin olla varjoja?
No joo ja ei. Keulapellit on kyllä eri sävyä, mitä muu vihiriä autossa :thinking:
Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 08 toukokuu, 2021, 21:31Kuveja?
(https://scontent-hel3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/fr/cp0/e15/q65/184985308_10158951736839871_6122349407010569227_n.jpg?_nc_cat=107&ccb=1-3&_nc_sid=1480c5&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=VsGSbyVHeKYAX-hz0Pk&_nc_ht=scontent-hel3-1.xx&tp=14&oh=258c57820c75ecf6d90c00320f8c62a1&oe=60C07418)
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 11 toukokuu, 2021, 13:47(https://scontent-hel3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/fr/cp0/e15/q65/184985308_10158951736839871_6122349407010569227_n.jpg?_nc_cat=107&ccb=1-3&_nc_sid=1480c5&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=VsGSbyVHeKYAX-hz0Pk&_nc_ht=scontent-hel3-1.xx&tp=14&oh=258c57820c75ecf6d90c00320f8c62a1&oe=60C07418)
Rupee erselikin sutimaan ku räkii putkenpäistä öljyt takarattaille...
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 11 toukokuu, 2021, 13:47(https://scontent-hel3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/fr/cp0/e15/q65/184985308_10158951736839871_6122349407010569227_n.jpg?_nc_cat=107&ccb=1-3&_nc_sid=1480c5&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=VsGSbyVHeKYAX-hz0Pk&_nc_ht=scontent-hel3-1.xx&tp=14&oh=258c57820c75ecf6d90c00320f8c62a1&oe=60C07418)
Mää just ton ulostulopaikan muutin, kun en jaksanu sitä kuminaa sisällä.
Tuo nyt oli vaan kaikkein nopein ja helpoin tehä, että saapi tuon joskus tien päälle.
Sen kakofonian jotka putket tuottaa Järviradio häivyttää.
Lainaus käyttäjältä: palontie - 11 toukokuu, 2021, 19:34Sen kakofonian jotka putket tuottaa Järviradio häivyttää.
Ai saakutti :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Järviratiota kuunnellessa vaihtu uudet moottorin tukikumit. Samat on näemmä yyssä. Jostain oli jääny kaks paria uusia jemmaan, ni eihän se ollu ku nyppästä
(https://img.aijaa.com/b/00924/14979539.jpg)
Ei mikään ihanin paikka lattialla maaten ja tunkilla moottoria nostaen, mut kukas näitä selvinpäin roppaiskaan.
Vähissä erin alakaa roippeet löytää paikkansa
(https://img.aijaa.com/b/00111/14980876.jpg)
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 12 kesäkuu, 2021, 12:07Vähissä erin alakaa roippeet löytää paikkansa
(https://img.aijaa.com/b/00111/14980876.jpg)
Oot alkanu golfaileenkin?
Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 13 kesäkuu, 2021, 09:50Jopa avogolfailemaan.
Pitäskii koettaa, vieläkö se toimii.
Viimekesänä alotettu valurevohka alkaa olla loppusuoralla
(https://img.aijaa.com/b/00842/14981971.jpg)
Sokkeli rupee olemaan tallissa valmis.
Kyllä tohon hyvän säilytyspaikan toinperrään sais tehtyy :thinking:
Keväthuolto sen kun jatkuu
(https://img.aijaa.com/b/00111/14984160.jpg)
Saankohan mie tota enää koskaan liikenteeseen :oushit:
Tottakai saat. Amatimees.
Ei muuta kuin Järvi-scene soimaan ja jenkkasikermän tahdissa ankaraa pajottamista ni jopa rojekti etenee. Rok rok!
Äsken kuuntelin järviratiota sen, minkä rehuntienniltä kerkesin ;D
(https://img.aijaa.com/b/00962/14984456.jpg)
Tykkäsin,mutten järviradiosta.
Se on virallinen talliradio :mosh:
Katoin, että jopas on sivuja järviradiotopicilla kunnes tajusin, että sehän on tosi suosittu O0
Bensapumpun peiteläpykkä tuli tehtyy
(https://img.aijaa.com/b/00121/14984683.jpg)
Ja laiteltuu öljykello mittarille.
Ei tää oo valkoihosen hommaa tällä kelillä.
Se ei lähde käyntiin jos se ei saa bensaa.
Järviradio soittaa yllättävän usein rautalankaa. 8)
Eiköhä anti-fjoordi oo WoodStomp:iin ruisailukunnossa... hä?...
No sen pitäs kyllä melekeen olla ensviikon loppupuolelle ajussa, ku meinasin vähän, jos lähtis käymään hämeessä sillä kesälomailemassa.
Lainaus käyttäjältä: tevo - 23 kesäkuu, 2021, 06:01Eiköhä anti-fjoordi oo WoodStomp:iin ruisailukunnossa... hä?...
Eli trailerilla paikalle?
Tähän vaan sopiva liitos, ni vot
(https://scontent-hel3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/fr/cp0/e15/q65/203091261_10159048203434871_274636188772108561_n.jpg?_nc_cat=105&ccb=1-3&_nc_sid=1480c5&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=lwO46a2mdSkAX9hhNq9&tn=khNnuFRikKSrDopE&_nc_ht=scontent-hel3-1.xx&tp=14&oh=f26825263db02c61308d0eefdeb6635a&oe=60D78A9A)
Nii ja mistä nissauksesta ne kainuun miehet haastaa?
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 23 kesäkuu, 2021, 10:41Nii ja mistä nissauksesta ne kainuun miehet haastaa?
Tätä kyselit? Näkynöönkö, kai joku osaavampi laittaa? Ja tuosta- https://m.facebook.com/events/152495840126065?view=permalink&id=152503333458649
No voe ihme. Saman illan kohde on tämä:
(https://scontent-hel3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/203100631_5691354474239004_3089928186085660793_n.png?_nc_cat=101&ccb=1-3&_nc_sid=8024bb&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=r5Ing4yMjsUAX-KxRF1&_nc_ht=scontent-hel3-1.xx&oh=6fa5e61f7c90a112113586be552031bb&oe=60D777F4)
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 23 kesäkuu, 2021, 13:36No voe ihme. Saman illan kohde on tämä:
(https://scontent-hel3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/203100631_5691354474239004_3089928186085660793_n.png?_nc_cat=101&ccb=1-3&_nc_sid=8024bb&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=r5Ing4yMjsUAX-KxRF1&_nc_ht=scontent-hel3-1.xx&oh=6fa5e61f7c90a112113586be552031bb&oe=60D777F4)
Aimo se humpaks pani juu.
Nynnytpä ne ei tohdi humpata C:-) O0
Imari jäi jojenkaapuntiin. Oisin saanu sen vielä tälleki päivää takas, mut en malttanu jäähä oottelemaan :driving:
@Kalu tuolla toisaalla kyseli:
(https://img.aijaa.com/b/00497/14985367.jpg)
(https://img.aijaa.com/b/00676/14985368.jpg)
Ja järviradio ei kuulunu kokonaiseen vuorokauteen :'(
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 25 kesäkuu, 2021, 18:16Ja järviradio ei kuulunu kokonaiseen vuorokauteen :'(
kyllä se kuulu ainakin täällä mutta rexissä soi eilen koko päivän rillutusnauha
Järviradio oli illan hiljaa, mutta silti
(https://img.aijaa.com/b/00576/14985397.jpg)
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 25 kesäkuu, 2021, 18:16Ja järviradio ei kuulunu kokonaiseen vuorokauteen :'(
Iso tykkäys.
(https://scontent-hel3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/fr/cp0/e15/q65/206722236_10159056102549871_4210268694931373299_n.jpg?_nc_cat=101&ccb=1-3&_nc_sid=1480c5&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=xxkaAIuLHf4AX-D7B-T&_nc_ht=scontent-hel3-1.xx&tp=14&oh=04238b69bb968a6f985e4ba037ef7a16&oe=60DD0EFB)Näin se homma etenee
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 26 kesäkuu, 2021, 19:35(https://scontent-hel3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/fr/cp0/e15/q65/206722236_10159056102549871_4210268694931373299_n.jpg?_nc_cat=101&ccb=1-3&_nc_sid=1480c5&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=xxkaAIuLHf4AX-D7B-T&_nc_ht=scontent-hel3-1.xx&tp=14&oh=04238b69bb968a6f985e4ba037ef7a16&oe=60DD0EFB)Näin se homma etenee
Ei näytä Autoliteltä toi Niagara tossa...
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 26 kesäkuu, 2021, 23:41Ei näytä Autoliteltä toi Niagara tossa...
Eikä oo Hollikka.
Se se nimenomaan on :hiphopcar:
(https://i.gifer.com/5Ypp.gif)
Lainaus käyttäjältä: Poju - 27 kesäkuu, 2021, 10:11Eiku hetkinen. Sniper?
Jep. Välivaihe siirtymisessä toimivaan tekniikkaan.. :rotfl:
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 27 kesäkuu, 2021, 11:10Jep. Välivaihe siirtymisessä toimivaan tekniikkaan.. :rotfl:
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rolleyes:
:shitfan:
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 27 kesäkuu, 2021, 11:10Jep. Välivaihe siirtymisessä toimivaan tekniikkaan.. :rotfl:
Välivaihde lopulliseen raiskaukseen.
Dieselöi se.
en olis 10 vuotta sitte aatellu että vielä tulevaisuudessa joku asentelisi jotain 1 piste ruuttia autoihin, sillon kaikki laitto monipisteruiskuja.
Lainaus käyttäjältä: sössö - 28 kesäkuu, 2021, 00:35en olis 10 vuotta sitte aatellu että vielä tulevaisuudessa joku asentelisi jotain 1 piste ruuttia autoihin, sillon kaikki laitto monipisteruiskuja.
Silloin ei tainnu ollakaan vielä hyviä ja edullisia throttlebody ruiskuja tarjolla..
Radio oli hiljaa, mutta silti
(https://img.aijaa.com/b/00120/14986440.jpg)
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 28 kesäkuu, 2021, 06:48Silloin ei tainnu ollakaan vielä hyviä ja edullisia throttlebody ruiskuja tarjolla..
se vaan tuntuu köyhästä kalliilta tuo throttlebodyruiskukin
Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 29 kesäkuu, 2021, 22:28se vaan tuntuu köyhästä kalliilta tuo throttlebodyruiskukin
Muille saman hintasta.. ::)
Mitähän tuo ois nyt tullu maksamaan, joku 1600e kaikkine tykötarpeineen.
kait sitä vieläkin kerkee ryssiä ja sitten joutuu taas käteistä kaivamaan
Helposti :coolsmoke:
Helevetti.
Sain kaikki kuosiisa ja arvelin, että eiku tulta pyttyyn, ni eikö oo liiallinen toosanhuudatus tyhjänny akun, ni ei jaksa lähtee käyntiin.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 02 heinäkuu, 2021, 19:37Helevetti.
Sain kaikki kuosiisa ja arvelin, että eiku tulta pyttyyn, ni eikö oo liiallinen toosanhuudatus tyhjänny akun, ni ei jaksa lähtee käyntiin.
Laita siihen optiman yellow toppi, kyllä kaksaa ;)
Lainaus käyttäjältä: Sleepercooler - 02 heinäkuu, 2021, 19:41Laita siihen optiman yellow toppi, kyllä kaksaa ;)
Yks yellow toppi ois täällä kyllä, mut se on kyykänny jo 10v sitten, eikä sitä enää taida elvytettyy.
Red top oli vielä vajaa viikko sitten, mutta se meni yhteen volkkariin.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 02 heinäkuu, 2021, 20:13Yks yellow toppi ois täällä kyllä, mut se on kyykänny jo 10v sitten, eikä sitä enää taida elvytettyy.
Red top oli vielä vajaa viikko sitten, mutta se meni yhteen volkkariin.
Seuraava vaihtoehto varmaankin ,lataat välillä ylläpito laturi ;)
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 02 heinäkuu, 2021, 20:13Yks yellow toppi ois täällä kyllä, mut se on kyykänny jo 10v sitten, eikä sitä enää taida elvytettyy.
Red top oli vielä vajaa viikko sitten, mutta se meni yhteen volkkariin.
Oot nyt topless?
Järviradio kuuluu näköjään Helsingissäkin.
Lainaus käyttäjältä: puu - 03 heinäkuu, 2021, 14:15Järviradio kuuluu näköjään Helsingissäkin.
Ja hyvin ;D
Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 29 kesäkuu, 2021, 22:28se vaan tuntuu köyhästä kalliilta tuo throttlebodyruiskukin
aika halvalla sillon tekivät niitä 8 piste megasquirtti ruiskuja. ei paljoa kaasarille hinta hävenny.
Mitäs tälle kuuluu?
Hanurimusiikkia tuli tossa päivemmällä. Ja joku uutiskatsaus.
Tossa kun lypsylle menee, ni sillon tulee joku onnitteluohjelma.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 06 heinäkuu, 2021, 14:19Hanurimusiikkia tuli tossa päivemmällä.
Pitäisiköhän soitella joku omakustanne haitarilevy yksinään joku ilta ja sitten tyrkätä tuonne järviratioon, että saisi vuodessa vitosen verran gramexeja. ::)
Komppikone jauhamaan taustalle haitarilla soolot päälle. :)
Tojopetterin hanuriklassikot. Unohtumattomimmat revittelyt.
Ihan vaan jos kaipaat markkinointiapua.. :-*
Lainaus käyttäjältä: P. Aholainen - 08 heinäkuu, 2021, 08:07Tojopetterin hanuriklassikot. Unohtumattomimmat revittelyt.
Ihan vaan jos kaipaat markkinointiapua.. :-*
Ja ihan varmuuden vuoksi vielä musavideota juutuupiin, kun valtava suosio kuitenkin tulee silmille.. :))
No se. Vois olla ikimuistoinen homma.
Jussi Roponen, järviradion ikisuosikki, sit laulamaan stemmoja :hendrixxx:
Lainaus käyttäjältä: P. Aholainen - 08 heinäkuu, 2021, 08:07Tojopetterin hanuriklassikot. Unohtumattomimmat revittelyt.
Ihan vaan jos kaipaat markkinointiapua.. :-*
Voi vittu että hajosin. :)) :))
Olen nyt muutamia päiviä kuunnellut Järviradiota kun
huomasin sen kuuluvan Helsingissäkin, 103,1.
Vaikka olen aina kuunnellut sujuvasti suomalaista iskelmää ja
tanssimusiikkia niin en ole koskaan arvannut jotta Suomessa
on niin paljon esittäjiä joista en ole koskaan kuullut.
Lisäksi kuunneltavaksi on annettu paljon biisejä joita en
ole koskaan tiennyt olevan. Siitä pisteet.
Toosa on ollu hiljaa viime päivät, kun bensapumppu on mekkaloinut niin, että ihan vituttaa. Viisaammat sano, että johtuu siitä, että pumppu on liian ylhäällä. No siirretäänpä se sit alemmas, tankin puolivälille, kiinnitysrautoihin tälläsen tellingin avulla
(https://img.aijaa.com/b/00533/14992062.jpg)
Ei kaunis, mutta toimiva se on.
(https://img.aijaa.com/b/00237/14993023.jpg)
Siellähän näkyy Turbon öljynpaluu nippa
Jospa tässä nyt kuitenkii pärjäis ilman
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 22 heinäkuu, 2021, 08:52Jospa tässä nyt kuitenkii pärjäis ilman
niin hurjahan se ois turbo vielä remmiahtimen kaveriksi laittaa
Tässä ku oo ollu muutakaan, ni tankohässäkkä lenti takakäteen ja tilalle on muotoutumassa vaijeri. Luonnollisestikin Volvo 240, kaasutinversiosta. Kuten myös poljin, sekin 240. Ja tuo vaijeria paikallaan pitävä systeemi on lähtösin 940.
(https://img.aijaa.com/b/00313/14993711.jpg)
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 23 heinäkuu, 2021, 20:05Tässä ku oo ollu muutakaan, ni tankohässäkkä lenti takakäteen ja tilalle on muotoutumassa vaijeri. Luonnollisestikin Volvo 240, kaasutinversiosta. Kuten myös poljin, sekin 240. Ja tuo vaijeria paikallaan pitävä systeemi on lähtösin 940.
(https://img.aijaa.com/b/00313/14993711.jpg)
Oot sä kyllä ihanan kieroutunu ihminen.. :))
:+1:
Oletko löytänyt sielunveljen?
Grandilla vehkeet tuppaa toimimaan.
Joopa. Tuossa kun eilen kötöstelin tuon polkimen, ni kuuntelin sit hurriganesta siinä samalla, ni jotain herkes toimimasta jossain, kun ei enää avaimen kautta starttaa.
Suoralla virralla releeseen, ni laakista käyntiin.
Epäilen, että tosta kun on raksittu teletouch pois, niin sieltä on sit jotain johtoja yhdistelty niin, että se (virtalukko) luulee, että vaihteisto on P:llä. Ni nyt on joku liitos huonosti, iun pientä yritystä asian suhteen kuitenkii on.
Ole oman elämäsi jussi ja entisöi teletouch.
Lainaus käyttäjältä: P. Aholainen - 24 heinäkuu, 2021, 19:11Ole oman elämäsi jussi ja entisöi teletouch.
Ääni tälle! 8)
"Raketti"ajan tekniikka on hienoa toimiessaan. 8)
Tässä videossa häärää canadan Jussi, joka entisöi Teletouchin Edselistä....
https://youtu.be/oRerAl3oIAs?t=2033
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 24 heinäkuu, 2021, 07:49Joopa. Tuossa kun eilen kötöstelin tuon polkimen, ni kuuntelin sit hurriganesta siinä samalla, ni jotain herkes toimimasta jossain, kun ei enää avaimen kautta starttaa.
Suoralla virralla releeseen, ni laakista käyntiin.
Epäilen, että tosta kun on raksittu teletouch pois, niin sieltä on sit jotain johtoja yhdistelty niin, että se (virtalukko) luulee, että vaihteisto on P:llä. Ni nyt on joku liitos huonosti, iun pientä yritystä asian suhteen kuitenkii on.
There's your problem!
Lainaus käyttäjältä: P. Aholainen - 24 heinäkuu, 2021, 19:11Ole oman elämäsi jussi ja entisöi teletouch.
Mistähän mie voisin saaha kaikki puuttuvat osat rattiin? Ankkalinnasta isolla rahalla, varmaankin.
No nyt kuuntelin Tarja Närhin tanssiohjelmaa yleltä, ni jopa alako toimimaam :mosh:
Seuraavista tukiaisista laitat Jimille tilauksen. :-*
Kohtahan ne niitä taas makselee
https://youtube.com/shorts/lQELGgw2_gg?feature=share (https://youtube.com/shorts/lQELGgw2_gg?feature=share)
:panic: miehän oon nyt tubettaja
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 12 elokuu, 2021, 20:33https://youtube.com/shorts/lQELGgw2_gg?feature=share (https://youtube.com/shorts/lQELGgw2_gg?feature=share)
:panic: miehän oon nyt tubettaja
;D
Etpähän pääse polkemaan joutavaa. Hiilaria on vältettävä nykyään.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 12 elokuu, 2021, 20:33https://youtube.com/shorts/lQELGgw2_gg?feature=share (https://youtube.com/shorts/lQELGgw2_gg?feature=share)
:panic: miehän oon nyt tubettaja
Siitäkin hyvä tubetus, että oli lyhyt ja viesti oli ytimekäs ilman turhia jaaritteluja ;D
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 12 elokuu, 2021, 20:33https://youtube.com/shorts/lQELGgw2_gg?feature=share (https://youtube.com/shorts/lQELGgw2_gg?feature=share)
:panic: miehän oon nyt tubettaja
Kohta tulee rahaa ovista ja ikkunoista 8)
Mainokset puuttui ;D
Lainaus käyttäjältä: ramman - 13 elokuu, 2021, 11:19Kohta tulee rahaa ovista ja ikkunoista 8)
Mulla on tullut jo 14 vuotta. :pckahvi:
Kehno ku oon maidontuottaja O:-)
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 13 elokuu, 2021, 17:19Kehno ku oon maidontuottaja O:-)
Onko tullu menestystä kuttusarjassa?
Eipä oo mainintja ollu aviiseissa
Laitoin kanavan tilaukseen ja vittu, olinkin eka
Nyt alko tulla paineita :oushit:
tilaan jos saan mainoksia? sekä puhetta itäsuomen susista...
Miten sait ne kivet halaki?
Polki piikkikorolla, sillä ne multakin halkes
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 02 syyskuu, 2021, 20:42
Melko karmeeta kissanhännän vetoa kuuluu taustalta.. :o Vai sikaako siellä rääkätään?
Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 02 syyskuu, 2021, 21:16Miten sait ne kivet halaki?
Tekniikkalaji, sanottiin polliisin pojassakin, kun moukaria viskeltiin ;D
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 02 syyskuu, 2021, 21:26Melko karmeeta kissanhännän vetoa kuuluu taustalta.. :o Vai sikaako siellä rääkätään?
Juokse sinä humma instrumentaalina :hendrixxx:
E: ootin taustamusiikiks Tauskia, mut tuli jo kylmä seisoskellessa
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 02 syyskuu, 2021, 21:27Tekniikkalaji, sanottiin polliisin pojassakin, kun moukaria viskeltiin ;D
Mie yritin vain voimalla
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 02 syyskuu, 2021, 21:26Melko karmeeta kissanhännän vetoa kuuluu taustalta.. :o Vai sikaako siellä rääkätään?
Taitaapi olla tämä esitys.
Kaikki ei ymmärrä rautalankamusiikin hienoutta.
No on siinä silloin jotain vaikeasti ymmärrettävää, kun musiikkikin pitää vääntää rautalangasta...
Lainaus käyttäjältä: Rusty - 04 syyskuu, 2021, 18:58Kaikki ei ymmärrä rautalankamusiikin hienoutta.
Niin, onko jotain muutakin musiikkia olemassa? ::)
Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 04 syyskuu, 2021, 19:23Niin, onko jotain muutakin musiikkia olemassa? ::)
pitääkö sekin vääntää rautalangasta, että on...
Lainaus käyttäjältä: Kalu - 04 syyskuu, 2021, 19:35pitääkö sekin vääntää rautalangasta, että on...
Rautalanka on ihan kehitysversiota rokettirollista.
Ensin oli mustien syntinen blues ja sen johdannaiset, valkoisilla swingit yms. niistä aineksista kehittyi valkoistenkin suosioon viimein päässyt rock 'n roll, mistä sitten lähti kehittymään eri kitaramusiikin haarat, ameriikan päässä edelleen kolmen soinnun surfmusiikki (lasketaan rautalangan heimoon), briteissä tuli The Shadows ja Suomessa The Sounds (ensimmäinen levyjulkaisu). Kaikki alkujaan paheellista nuorison kitarsmusiikkia. Sitten tuli The Beatles, mikä vei omalle linjalleen lauletun beat-musiikin kautta jopa suomalaiseen iskelmään sekä toisaalta globaalisti soivaan nykypoppiin ja sitten taas toinen haara (esim. Jimi Hendrix) lähti särökitaran suuntaan ja siitä muotoutui hevi-musiikin eri haarat. Suomi-iskelmässä nykyään on paljon rautalankaista soundia, sekä sitä hevisoundia. Molemmat 60-luvun tangosuomessa tanssikansan kauhistus mutta niin se vaan muotoutui mutaatioiden jälkeen valtavirraksi.
Alkuperäisessä hengessä elävät genret ovat toki nykyään marginaalia mutta... Onko muutakin musiikkia kuin rautalankaa? ;D
Suomalaisen rautalangan syntyä yritettiin tavoitella tuossa Galaxien julisteessa joku vuosi sitten, siinä tavoiteltiin tiettyä symboliikkaa tähän liittyen, en tiedä onko se monillekaan avautunut vai otettu vain huumorilla. Laitan kuvan, jos löydän sen jostain ja sotken mikkiksen projektitarinaa vielä lisää.
(https://scontent.fhel1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.18172-8/fr/cp0/e15/q65/27993339_1748594405193513_6020586569227199213_o.jpg?_nc_cat=100&ccb=1-5&_nc_sid=8024bb&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=CyZ7GOUDTq4AX-q5Jan&_nc_ht=scontent.fhel1-1.fna&oh=265457b13a5f015b9c5fe75de0f53348&oe=615A32EC)
Hirveen pitkä teksti, en ymmärtäny. Kuten aiheeseen liittyen, en ymmärrä ellissä lässyä....
Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 04 syyskuu, 2021, 19:23Niin, onko jotain muutakin musiikkia olemassa? ::)
on, esimerkiksi hyvä suomirap ;) ihmiset monesti ihmettelee et mit vit ku tulee tallille mutta mää onki erilainen vanhus ;D
Rap ja hyvä ei oikeen sovi samaan lauseeseen. :thinking:
Lainaus käyttäjältä: Rusty - 05 syyskuu, 2021, 08:32Rap ja hyvä ei oikeen sovi samaan lauseeseen. :thinking:
Rap ja musiikki samassa yhteydessä...
Enempi se runonlausuntaa kuitenkin on. :P
Lainaus käyttäjältä: Kalu - 04 syyskuu, 2021, 20:43Hirveen pitkä teksti, en ymmärtäny. Kuten aiheeseen liittyen, en ymmärrä ellissä lässyä....
Ei ymmärrä muutkaan C:-)
Eilen taas muutamaa reikää hoonasin.
Ois kyllä kalijapurkkihommaa tuollanen.
(https://scontent-hel3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/fr/cp0/e15/q65/241757899_10159203007614871_8097693426273537_n.jpg?_nc_cat=106&ccb=1-5&_nc_sid=1480c5&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=p_8HhPwFQPkAX_zfMsA&_nc_ht=scontent-hel3-1.xx&oh=96ea0caec5450cf3c42972451a59ff34&oe=616343D5)
https://youtube.com/shorts/MZYv052YOoI?feature=share
Seuraavaksi sitten mäntien kimppuun.
Mitenkä se on. Merkkasin joka männän erikseen, minkä otin pois. Ja aion käyttääne uä-pesurissa. Onko sillä väliä, meneekö sama mäntä samaan reikään, mistä se tulikin? Ja sama kans tönäreiden kaa. Neli on ihan hirmu ruosteiset.
Yritin muuten vaihdatella tota aihiota farmariin. Ainut, mitä vähän niinku tarjoteltiin, oli 57 servoletti. Mut niitä on jo liikaa näillä selkosilla.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 25 lokakuu, 2021, 21:38https://youtube.com/shorts/MZYv052YOoI?feature=share
Seuraavaksi sitten mäntien kimppuun.
Mitenkä se on. Merkkasin joka männän erikseen, minkä otin pois. Ja aion käyttääne uä-pesurissa. Onko sillä väliä, meneekö sama mäntä samaan reikään, mistä se tulikin? Ja sama kans tönäreiden kaa. Neli on ihan hirmu ruosteiset.
Kyllähän ne osat pitäs pyrkiä aina laittaan samaan reikään takas. Jos laitat uudet renkaat, niin ei ehkä ihan niin nuukaa, mutta silti. Ja jos tönäreiden pallopinnatkin on ruosteessa, niin niitä aika turha enää laittaa sinne. Varren ruoste ei haittaa mitään. Ja keinujen pinnatkin pitäs olla syöpymättömät mieluusti.
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 25 lokakuu, 2021, 23:58Kyllähän ne osat pitäs pyrkiä aina laittaan samaan reikään takas. Jos laitat uudet renkaat, niin ei ehkä ihan niin nuukaa, mutta silti. Ja jos tönäreiden pallopinnatkin on ruosteessa, niin niitä aika turha enää laittaa sinne. Varren ruoste ei haittaa mitään. Ja keinujen pinnatkin pitäs olla syöpymättömät mieluusti.
Hiivatti. Miehän mukamas tilasin uudet keinut jo keväällä, mut eipä oo näkyny :thinking:
Ja uudet renkulatkii oottaa tuolla senkim päällä paikalleenmenoa
(https://img.aijaa.com/b/00027/15008522.jpg)
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 26 lokakuu, 2021, 07:30Hiivatti. Miehän mukamas tilasin uudet keinut jo keväällä, mut eipä oo näkyny :thinking:
Ja uudet renkulatkii oottaa tuolla senkim päällä paikalleenmenoa
(https://img.aijaa.com/b/00027/15008522.jpg)
Otapas tosta kuva pestynäkin.. :P
Ei välttämättä paljon uudelle häpeä, mutta kiinnostaa silti. ;D
En tiiä miten muilla on tapana, mutta ainakin itselle opetettiin koulunpenkillä, ettei männät mene ikinä vanhoilla renkailla takaisin koneeseen. Eikä ne kyllä yleensä mahdottomia maksaakaan. Toki budjettihan sen yleensä sanoo, millä kasataan.
Lainaus käyttäjältä: Visa - 26 lokakuu, 2021, 15:32En tiiä miten muilla on tapana, mutta ainakin itselle opetettiin koulunpenkillä, ettei männät mene ikinä vanhoilla renkailla takaisin koneeseen. Eikä ne kyllä yleensä mahdottomia maksaakaan. Toki budjettihan sen yleensä sanoo, millä kasataan.
Uusia renkaita minäkin olen laitellut joka kerran kun olen joutunut moottorin purkamaan. Viimeksi purun syynä oli tuhannen pirstaleiksi mennyt jakopää, jonka takia täydessä laukassa ollut kone kotkasi muutaman venttiilin ja pilasi kampurasta pinnat. Metkan näköinen oli kun oli kaikissa kauloissa jäljet, mutta vaan yhdellä ja samalla sivulla. Se pysähtyi kyllä kuin seinään.
Mut siihen rengastukseen. Otin ridge reamerilla pykälän pois, rengastin männät ja ajelin Bosch porakoneen ja Bilteman hoonin kanssa sylinterien pinnat "johonkin kuntoon". Ihan yhtä raikkaasti tuo kahden kesän jälkeen höyryää öljykorkista kuin ennenkin. En mä mitään saavuttanut rengastuksella.
Tauti helpottaa ens talvena kun vaihdan tuoreilla porauksilla ja sisäkaluilla olevan alakerran koneeseeni.
Mie ainakin omissa oon pyrkiny laittamaan että sylinterin ja männän kirjain natsaa toisiinsa.
Kait sie kampiakselin nostat pois ja uudet lakrut? ja kampuran kaulan kiillotus
Lainaus käyttäjältä: 2885 - 27 lokakuu, 2021, 16:31Mie ainakin omissa oon pyrkiny laittamaan että sylinterin ja männän kirjain natsaa toisiinsa.
Kait sie kampiakselin nostat pois ja uudet lakrut? ja kampuran kaulan kiillotus
Veiveihin on kans uudet lakrut. Ja pittää noita kauloja mää tiiä jotennii kans hiplailla.
(https://img.aijaa.com/b/00324/15008918.jpg)
Älä pilaa hyvää patinaa.
Kai tuo video näkyy. Tai sit ei.
Asensin myös sen 10v irtaallaan olleen lämmityslaitteenkin, kun nyt kerta olotila sen salli ja mallailin siihen letkuja. Valmiita ei ole, niin näköjään joutuu jatkamaan biltemannin tarvike-sellaisia.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 28 lokakuu, 2021, 09:23Veiveihin on kans uudet lakrut. Ja pittää noita kauloja mää tiiä jotennii kans hiplailla.
(https://img.aijaa.com/b/00324/15008918.jpg)
Hiplattu
(https://img.aijaa.com/b/00810/15014400.jpg)
Kai tuo perkele pitää kans kahtoa runkolakrujenkii kunto, kerta tuo nyt tuossa tarosallaan on.
Nyt on niin stydiä settiä, että ei toista.
(https://scontent-hel3-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/fr/cp0/e15/q65/263193032_10159355543034871_4771257432728197728_n.jpg?_nc_cat=103&ccb=1-5&_nc_sid=110474&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=1p8DzP1i62kAX_7Vj8Q&_nc_oc=AQkkbHt2YwfxhQyphijHfDzqx3CYmGEYfLuprraCyVrASwTt7YbpCdZSx-nHBXihNLI&_nc_ht=scontent-hel3-1.xx&oh=c1269beaedd5f1bf799c823ae9a78fd4&oe=61AFD15C)
Vajaa 20 pakkasta ja lauantai, ni minäpoika aloin vaihtamaan alapalloa Fairlaneen. Ai vittu että oon etevä ja ennenkaikkee tyytyväinen itteeni, että tää homma toimii, kuin toimiikin näin.
Saa kopioida ihan vapaasti.
Ja suosittelen kaikille tollasta pallonivelen irroitustyökalua!
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 04 joulukuu, 2021, 19:46Nyt on niin stydiä settiä, että ei toista.
(https://scontent-hel3-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/fr/cp0/e15/q65/263193032_10159355543034871_4771257432728197728_n.jpg?_nc_cat=103&ccb=1-5&_nc_sid=110474&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=1p8DzP1i62kAX_7Vj8Q&_nc_oc=AQkkbHt2YwfxhQyphijHfDzqx3CYmGEYfLuprraCyVrASwTt7YbpCdZSx-nHBXihNLI&_nc_ht=scontent-hel3-1.xx&oh=c1269beaedd5f1bf799c823ae9a78fd4&oe=61AFD15C)
Vajaa 20 pakkasta ja lauantai, ni minäpoika aloin vaihtamaan alapalloa Fairlaneen. Ai vittu että oon etevä ja ennenkaikkee tyytyväinen itteeni, että tää homma toimii, kuin toimiikin näin.
Saa kopioida ihan vapaasti.
Ja suosittelen kaikille tollasta pallonivelen irroitustyökalua!
Kyllä sulla oli löpötykki lämmittämässä, minä näin kyllä. ;D
Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 04 joulukuu, 2021, 19:58Kyllä sulla oli löpötykki lämmittämässä, minä näin kyllä. ;D
No juu, mut ei tuolla järin lämmin ollu siltikään ;D
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 04 joulukuu, 2021, 20:01No juu, mut ei tuolla järin lämmin ollu siltikään ;D
Lunta oli lattiilla juu.
Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 04 joulukuu, 2021, 20:20Lunta oli lattiilla juu.
No vähän jos
(https://img.aijaa.com/b/00156/15016222.jpg)
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 04 joulukuu, 2021, 20:51No vähän jos
(https://img.aijaa.com/b/00156/15016222.jpg)
GG:tä ainakin nyppii, ku ei ekana voi kolata lumia...
Eilen oli kuulokkeissa laulu- ja soitinyhtye wasp. Ja irrotin ton alapallon pois tukivarresta.
(https://scontent-hel3-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/fr/cp0/e15/q65/264379867_10159357398509871_313120127290325488_n.jpg?_nc_cat=103&ccb=1-5&_nc_sid=1480c5&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=F3AclqYPlBUAX98usbQ&_nc_ht=scontent-hel3-1.xx&oh=1395c95f1990e800c0a635f457b3072f&oe=61B2AE18)
Jenkki sano, et se pitää ottaa irti koko kynkkä, mut riittävän hölmö kun on, (lue: järki loppu ja voimakeinot otettiin käyttöön) niin näköjään tuo irtos ilman sitäkii. Kahesta kohtaa se oli pistehitsillä tms. kiinni, mut vingulla ton isomman irrotti huoleta, kun sen kohdan ensin sai selville.
Niitillä. :pckahvi:
Ei oo jenkit kyllä miettiny huollon päälle noita vehkeitä yhtään. entäs alkupään 240 Volvot. Alapallo kiinni iskarin alta. purappa sitten koko macperson komistus.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 06 joulukuu, 2021, 07:32Eilen oli kuulokkeissa laulu- ja soitinyhtye wasp.
Järviratiosta :o .
Lainaus käyttäjältä: 2885 - 06 joulukuu, 2021, 12:12Ei oo jenkit kyllä miettiny huollon päälle noita vehkeitä yhtään. entäs alkupään 240 Volvot. Alapallo kiinni iskarin alta. purappa sitten koko macperson komistus.
Noo, jos se kerran 50 vuoteen väljäksi menee, oli siis väljä jo 2010, kun ton hommasin, niin eipä tuo muutaman tunnin puuhastelu kovin paha rasti ole O0
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 07 joulukuu, 2021, 03:15Järviratiosta :o .
Rienausta :rotfl: juutuupiin joutu tyytymään.
Rienausta :rotfl: juutuupiin joutu tyytymään.
[/quote]
Milloinkahan tuohonkin palveluun tulee enemmän bittejä?
Kuuluis musa silleen "oikein kunnolla"
Nyt on pitäny touhuta ilman ratiota, kun löpötykki huutaa vieressä. Eikä siitä oikein mitään muutakaan kuulu, kun ei näkyysä tykkää pakkasesta.
Fairlanea oon tässä värkkäilly. Viikolla löysin oiket johdot öp-valolle, lämpömittarille ja sytytyksen herätykselle.
Nyt pitää alkaa miettiä, miten toteuttaa johtosarjan jatkuvien virtojen ja herätteiden vedon.
varaa jokunen metri kaiutinpiuhaa ja maalarinteippiä ja sivuleikkurit.
Muista knipexit >:(
Lainaus käyttäjältä: palontie - 19 joulukuu, 2021, 09:46varaa jokunen metri kaiutinpiuhaa ja maalarinteippiä ja sivuleikkurit.
hitsilangastakin voi surrata sopivia syöttökaapeleita ;)
Oiskohan jossain tarveliikkeissä jotain ns jakotukkia sähöille myynnissä?
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 19 joulukuu, 2021, 11:46Oiskohan jossain tarveliikkeissä jotain ns jakotukkia sähöille myynnissä?
Sokeripala?
On niitä ihan sellasia tukkejakin olemassa ei sokeripaloja
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 19 joulukuu, 2021, 11:46Oiskohan jossain tarveliikkeissä jotain ns jakotukkia sähöille myynnissä?
Tommosta?
https://www.biltema.fi/veneily/veneen-sahkojarjestelma/asennustarvikkeet/kytkentarima-2000024037
(https://productimages.biltema.com/v1/image/imagebyfilename/25-233_xxl_1.jpg)
Kytkentärima tai jakokisko hakusanaksi, niin löytyy suojatumpiakin rakenteita..
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 19 joulukuu, 2021, 13:57Tommosta?
https://www.biltema.fi/veneily/veneen-sahkojarjestelma/asennustarvikkeet/kytkentarima-2000024037
(https://productimages.biltema.com/v1/image/imagebyfilename/25-233_xxl_1.jpg)
Kytkentärima tai jakokisko hakusanaksi, niin löytyy suojatumpiakin rakenteita..
Joo, just tollasta ajattelin!
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 19 joulukuu, 2021, 14:46Joo, just tollasta ajattelin!
Hifistelyä.Käyt nyt makkarin kattolampun poistamassa ja siitä nappaat sokeripalan.
Lainaus käyttäjältä: palontie - 19 joulukuu, 2021, 14:55sokeripalan.
Noihan laitetaan kahviin..
Kunnon letku klemmari..ja paljon johtoja
Tuleeko tuo kytkentärima autoon vai sähkökeskukseen
Lainaus käyttäjältä: 2885 - 21 joulukuu, 2021, 16:50Tuleeko tuo kytkentärima autoon vai sähkökeskukseen
Noku en tiiä. Maatot vois laittaa tohon?
Ne laitetaan poraruuvilla iskaritorniin.
Lainaus käyttäjältä: palontie - 25 joulukuu, 2021, 11:42Ne laitetaan poraruuvilla iskaritorniin.
Tai rattiakseliin.. ::)
Syylärin päätyy poraruuvi puree vielä paremmin! 8)
Lainaus käyttäjältä: palontie - 25 joulukuu, 2021, 11:42Ne laitetaan poraruuvilla iskaritorniin.
Joku oli sisäistäny tuon elämänohjeen mun 66 fairlanen kanssa ;D
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 25 joulukuu, 2021, 12:03Tai rattiakseliin.. ::)
Syylärin päätyy poraruuvi puree vielä paremmin! 8)
Tuli mieleen kouluaika ku meidän amiksen autoasentajat oli laittanu asiakkaalle autostereot. Asiakas tuli 10 minuutin päästä takas ja sano, ettei pysty enää kääntyyn vasemmalle ja oikeellekin huonosti. Pojat oli surrannu piuhat tukevasti rattiakseliin kiinni ettei roiku jaloissa.
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 25 joulukuu, 2021, 15:26Tuli mieleen kouluaika ku meidän amiksen autoasentajat oli laittanu asiakkaalle autostereot. Asiakas tuli 10 minuutin päästä takas ja sano, ettei pysty enää kääntyyn vasemmalle ja oikeellekin huonosti. Pojat oli surrannu piuhat tukevasti rattiakseliin kiinni ettei roiku jaloissa.
Ei saatana... :rotfl:
Lainaus käyttäjältä: palontie - 25 joulukuu, 2021, 11:42Ne laitetaan poraruuvilla iskaritorniin.
Siinä mulla oli eka versio sulake- ja relerasioista. Ja syttyboksikin taisi olla kera vikadiaknostiikkapistokkeen.
Nyt pitää miettii niille kaikille uus paikka. Kojelaudan alunen taitaa tulla melko täyteen :-X
(https://img.aijaa.com/b/00588/15022654.jpg)
(https://img.aijaa.com/b/00304/15022655.jpg)
Ja siihen kylkeen myös asetonia ja karhunkieltä.
Tää savu ois steriili tällä samalla hinkkaus-innolla.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 03 tammikuu, 2022, 20:43Tää savu ois steriili tällä samalla hinkkaus-innolla.
Entäs sinä?
Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 03 tammikuu, 2022, 20:49Entäs sinä?
:rotfl:
No sitähän ei tiiä, ennenku alkaa kokeilemaan.
Bang! ja lika on poissa
Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 03 tammikuu, 2022, 20:49Entäs sinä?
On siellä ainakin munaa vatkattu tänään raivokkasti.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 03 tammikuu, 2022, 20:43(https://img.aijaa.com/b/00588/15022654.jpg)
(https://img.aijaa.com/b/00304/15022655.jpg)
Ja siihen kylkeen myös asetonia ja karhunkieltä.
Tää savu ois steriili tällä samalla hinkkaus-innolla.
Näyttää vähän toi toimituspaikka siltä, et mut olis ajettu ulos sieltä melko väkivaltaisesti luudalla tai kaulimela.
Lainaus käyttäjältä: Rusty - 03 tammikuu, 2022, 21:15On siellä ainakin munaa vatkattu tänään raivokkasti.
Makaronilaatikon keitin
(https://img.aijaa.com/b/00646/15022829.jpg)
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 04 tammikuu, 2022, 04:25Näyttää vähän toi toimituspaikka siltä, et mut olis ajettu ulos sieltä melko väkivaltaisesti luudalla tai kaulimela.
Issekseen kun oleskelee ja koettaa ees pitää paikat puhtaina, ni jopa tuolla kehtaa istua.
Moitimme lattialämmön puutetta.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 04 tammikuu, 2022, 11:31Makaronilaatikon keitin
(https://img.aijaa.com/b/00646/15022829.jpg)
Se on vähän erinäköistä siellä suunnalla.
Lainaus käyttäjältä: Rusty - 04 tammikuu, 2022, 12:26Se on vähän erinäköistä siellä suunnalla.
Tuo mikkiksen tekemä fleshlight oli kyllä aidon tuntunen :iwantit:
Lainaus käyttäjältä: Rusty - 04 tammikuu, 2022, 12:26erinäköistä
Nimenomaan..voihan se silti olla makaroomista toi torkkukin
Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 04 tammikuu, 2022, 12:37Tuo mikkiksen tekemä fleshlight oli kyllä aidon tuntunen :iwantit:
Luomua peräsuolta?
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 04 tammikuu, 2022, 12:46Luomua peräsuolta?
Hiukan jo ulospäin tursunnutta kovan aktin seurauksena
Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 04 tammikuu, 2022, 12:47Hiukan jo ulospäin tursunnutta kovan aktin seurauksena
Mikäs fleshlight se semmonen muka on..
..asslight ehkä?
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 04 tammikuu, 2022, 12:48Mikäs fleshlight se semmonen muka on..
..asslight ehkä?
lihaa se on peräsuolikin :P
Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 04 tammikuu, 2022, 12:51lihaa se on peräsuolikin :P
Lihaa siellä on vaan silloin kun on sun käytössä.. :-\
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 04 tammikuu, 2022, 12:53Lihaa siellä on vaan silloin kun on sun käytössä.. :-\
tykkäät kumminkin
Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 04 tammikuu, 2022, 12:57tykkäät kumminkin
Pidätän oikeuden olla kokeilemattakaan.. ::)
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 04 tammikuu, 2022, 12:58Pidätän oikeuden olla kokeilemattakaan.. ::)
paljastuit jo O0
Kokeileva keittiö jatkaa toimintaansa
(https://img.aijaa.com/b/00970/15022840.jpg)
Yllätyin ihan paskan määrästä nuissa urissa.
on sitä paskaa oikeesti, mulla ei uudet männänrenkaat mahtuneet mitenkään paikalleen
Näemmä tuo on hyvä apu :blackout:
Mulla olis 4 Turbon mäntää joista pitäs sama operaatio tehdä, meniskö samalla vaivalla?
Riippuu kalijan määrästä.
Lainaus käyttäjältä: 2885 - 05 tammikuu, 2022, 08:21Mulla olis 4 Turbon mäntää joista pitäs sama operaatio tehdä, meniskö samalla vaivalla?
Miks vaan puolet pitää putsia?
EEC ja sulakekotelo taitaavat sittenkin löytää paikkansa
(https://img.aijaa.com/b/00685/15026141.jpg)
(https://img.aijaa.com/b/00981/15026142.jpg)
Miten tuo nyt eroaa sun "normaalista" hitsauksesta..........
Lainaus käyttäjältä: Kalu - 22 tammikuu, 2022, 20:09Miten tuo nyt eroaa sun "normaalista" hitsauksesta..........
Normaalisti sitä ei kuvata.. ::)
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 22 tammikuu, 2022, 20:29Normaalisti sitä ei kuvata.. ::)
No näähän on siis luokkasaumoja, kun nehän yleensä kuvataan
Mikkis kuvaa luokatonta saumaa.
Pittää viiä viikolla tuo pajalle. Henkihän ton kanssa lähtee, vaikka sillä kyllä pystyykin hitsaamaan.
Onko tuo nyt se automaattikone :D
Joo, tuo on just sellainem :rotfl:
Maajusseilla on aina hienoimmat ja parhaimmat vehkeet, helppohan se on tukiaisilla ostella.
Niin ja uus maasturi pihassa ja puolet vuojesta ulkomailla lomalla...
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 23 tammikuu, 2022, 07:35Pittää viiä viikolla tuo pajalle. Henkihän ton kanssa lähtee, vaikka sillä kyllä pystyykin hitsaamaan.
Mulla olis yks sininen tarjolla. Vaihdetaan mihin vain muttei tohon..
Lainaus käyttäjältä: Hupeli - 23 tammikuu, 2022, 19:34Mulla olis yks sininen tarjolla. Vaihdetaan mihin vain muttei tohon..
Jo mie siirryin kemppiläiseen.
:) kyllä Kemppi biltsun aina hakkaa. :)
Sitä vaan nääs pitää aina yrittää jottei kaikkea kierrätykseen tarttis viedä..
Psychobillyä ja kantria tuli kuunneltua.
Laitoin fairlaneen jortaanin paikalleen. Ja laitoin kans perän päähän uuden ristinivelen. No taisinpa laittaa sen niin perin, että sitä ei saa rasvattua ilman, että ottaa sitä irti perästä, koska nippa jää niin pahasti piiloon C:-)
Sit otin vihdoin ja viimein ton LM7 jakopään auki.
(https://img.aijaa.com/b/00048/15038994.jpg)
Ja hyi helevetti missä siivossa tuo koko lohko on sisältä. Millä sen sais parhaiten puhtaaksi? Kuumavesipesuri löytyis, mutta se ei oo vaihtoehto vielä pariin kuukauteen.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 06 maaliskuu, 2022, 19:33(https://img.aijaa.com/b/00048/15038994.jpg)
Ja hyi helevetti missä siivossa tuo koko lohko on sisältä. Millä sen sais parhaiten puhtaaksi?
Pesevää delvaccia vaan koneeseen ja kovaa ajoa, kyllä se töhnä sieltä öljynkiertoon liukenee...
::)
Ei kai tuo etes kovin paha oo?
Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 06 maaliskuu, 2022, 19:52Ei kai tuo etes kovin paha oo?
Sä et ole nähny läheltä.. ::)
Vai olikos se imuputki tuosta? :P Aika paksut kitit oli..
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 06 maaliskuu, 2022, 20:21Sä et ole nähny läheltä.. ::)
Vai olikos se imuputki tuosta? :P Aika paksut kitit oli..
Joo, tostahan se ;D
ROTFLMAO?
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 07 maaliskuu, 2022, 17:49Joku rollfm se oli :thinking:
annan varotuksen offtopicista.
(https://img.aijaa.com/b/00872/15040781.jpg)
Nytpä se ois palasina.
Nokan lakrut on tietennii entiset.
(https://img.aijaa.com/b/00357/15040783.jpg)
Näin intterissä filmin, missä lakruun hitsattiin knööli ja silläviisiin se ei ollut kuin nyppästä pois? Vai mikä se ois helpoin ja kivuttomin vaihtoehto?
Nokka itessään näyttää tältä
(https://img.aijaa.com/b/00825/15040784.jpg)
Ja kai se asiansa ajaa?
Irrotin kans runkopukit ja veiveihin verrattunahan nuo oli ku uudet.
Mutkaraudan päässä kun on se ratas nokkaketjulle, se ratas on sit varmaan ihan nyppäistävissä pois?
Kelejä ja intoa ootellessa, ni jospa tuon kuitennii pesasis sisältä. Pitäs vaan tekasta sellanen nostolevy tohon nostajalaakson päälle, ettå sitä ois sit heleppo liikutella.
Mie en oo omiin lohkoihin koskaan noita akselinlaakereita vaihtanut. Mikä nokka tuossa on?
Työkaveri pyöräytti sorvissa vetolevyn noille nokkalaakereille. M16 kierretangolla vetelin vanhat irti ja uudet meneekin ihan kevyesti paikalleen.
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 15 maaliskuu, 2022, 20:56Työkaveri pyöräytti sorvissa vetolevyn noille nokkalaakereille. M16 kierretangolla vetelin vanhat irti ja uudet meneekin ihan kevyesti paikalleen.
Ei sulla ois antaa jotain kuvia, mittoja tms, ni teetättäsin iteki? Siis siitä työkalusta ;D
Lainaus käyttäjältä: 2885 - 15 maaliskuu, 2022, 18:31Mie en oo omiin lohkoihin koskaan noita akselinlaakereita vaihtanut. Mikä nokka tuossa on?
Monessako lohkossa sulla on ollu nokka lohkon sisällä?
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 16 maaliskuu, 2022, 14:56Ei sulla ois antaa jotain kuvia, mittoja tms, ni teetättäsin iteki? Siis siitä työkalusta ;D
Otan illalla mittoja..
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 16 maaliskuu, 2022, 14:56Ei sulla ois antaa jotain kuvia, mittoja tms, ni teetättäsin iteki? Siis siitä työkalusta ;D
kuva laitettu yv:llä, halkaisija 10cm pituus 8cm eikun jaa työkalu
Kasailua ja näpräilyä. On tää vaan nätti O0
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/277170334_10159545644939871_4081342885054349411_n.jpg?stp=cp0_dst-jpg_e15_fr_q65&_nc_cat=111&ccb=1-5&_nc_sid=5bac3a&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=IObiDJAqndoAX_88mkM&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=00_AT9AJlshrV_yV_7js9rmzXvMhUfSZOUlxMKX-ABncHLOuQ&oe=6245C4B0)
Mallailin etuloksua paikalleen tohon pikkuvoortiin.
(https://img.aijaa.com/b/00359/15048130.jpg)
Alunperinhän tuo tiiviste on ollu ihan tavallista, lättänää mattoa. Ni nyt sit ostin puuilosta tommosta toisenlaista tiivistettä. Ja ainaki äkkiseltään katottuna toisenlainen ois parempaa. Pieniä aukkoja jää. Tuo on siis etuosasta loksua.
Takaosa tulee lättänällä matolla, ku sitä toisenlaista ei sais järkevästi kiinni. Saisko ne tilkittyy korikitillä??
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 11 huhtikuu, 2022, 21:15Mallailin etuloksua paikalleen tohon pikkuvoortiin.
(https://img.aijaa.com/b/00359/15048130.jpg)
Alunperinhän tuo tiiviste on ollu ihan tavallista, lättänää mattoa. Ni nyt sit ostin puuilosta tommosta toisenlaista tiivistettä. Ja ainaki äkkiseltään katottuna toisenlainen ois parempaa. Pieniä aukkoja jää. Tuo on siis etuosasta loksua.
Takaosa tulee lättänällä matolla, ku sitä toisenlaista ei sais järkevästi kiinni. Saisko ne tilkittyy korikitillä??
Mm. just ton takia päädyin tekeen mussukkaan 3mm PE-levystä erilliset "sisälokarit", jotka sais muotoiltua tarkemmin kelpaamaan tolle tiivistetyypille. Ei ehkä olis pitäny... Oli se homma tehä mallineet, et sai oikesti osumaan ne muodot. Sai pahvia väännellä ja leikellä ihan pariinkin kertaan.
Tähän tilaan se eilen jäi
(https://img.aijaa.com/b/00141/15048439.jpg)
Ja tollanen tuli tiivisteestä
(https://img.aijaa.com/b/00187/15048440.jpg)
Ainii se ol vähän tän näkönen
(https://img.aijaa.com/b/00440/15049538.jpg)
muistuttaa voortia :o hyi...
Lainaus käyttäjältä: jariha - 17 huhtikuu, 2022, 09:20muistuttaa voortia :o hyi...
Parhaimpani yritin, että se alkais näyttää volvolta. Tai ees volkkarilta O0
Lainaus käyttäjältä: jariha - 17 huhtikuu, 2022, 09:20muistuttaa voortia :o hyi...
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 17 huhtikuu, 2022, 09:21Parhaimpani yritin, että se alkais näyttää volvolta. Tai ees volkkarilta O0
:smashhead: :smashhead: :shitfan:
Tämmöstä tännään, taisiis eilen
https://youtube.com/shorts/o-73U4ekl3M?feature=share
En taas osaa liittää suoraa videota C:-)
Onse :iwantit:
Noita shortteja ei kai voikaan liittää suoraan kuten normi juutupivideoita
Osa nuista edellisistäki on shortteja.
Kattoverhoilu pitää koettaa ihan ekana liimata paikoilleen. Tai sit nuppineuloilla. Se kelpaa museokatsastuksessakin.
(https://img.aijaa.com/b/00923/15055151.jpg)
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 07 toukokuu, 2022, 12:51Tämmöstä tännään, taisiis eilen
https://youtube.com/shorts/o-73U4ekl3M?feature=share
En taas osaa liittää suoraa videota C:-)
Oikein invaliitimallin kolopallo.
Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 07 toukokuu, 2022, 16:06Oikein invaliitimallin kolopallo.
Invaliitipa tuo on omistajakii. Kuus on nuita tomaatteja ja kolome väkisinvaihettavaa, mitä nopeesti nuita koslia vunteerasin C:-)
Vammaset ajaa volsuilla.
Vaatihan se itellekin halvauksen ennenkuin noihin sotkeennuin O0
Lainaus käyttäjältä: palontie - 07 toukokuu, 2022, 18:41Vammaset ajaa volsuilla.
Yks paikallinen pitkänlinjan rotke ukko tapasi aina sanoa: "Vain dorka ajaa Dodgella."
No sinnehän se juutas männä mulahti!
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/301973250_10159814501464871_1313618283342958364_n.jpg?stp=cp0_dst-jpg_e15_fr_q65&_nc_cat=107&ccb=1-7&_nc_sid=5bac3a&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=pcNs-EhIIoAAX_0cX8S&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=00_AT-M_6hsJizgN7LmH2bfXS2yZnCAWGMafcKX6ytp-kl8Kg&oe=6318761F)
Ja kaiken kukkuraks voortin FE:n tukikumien avulla sen taitaa saada ilman turhaa kikkailua menemään aika hyvin kohdilleen.
(https://img.aijaa.com/b/00220/15085738.jpg)
Jatkuu taas joskus.
Vatupassillakos se tuo malmikasa sit laitetaan suoraan? Entäs pitkittäis-suunnassa, että sattuis sit suoraan koriinkin nähden?
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 06 syyskuu, 2022, 13:57Vatupassillakos se tuo malmikasa sit laitetaan suoraan? Entäs pitkittäis-suunnassa, että sattuis sit suoraan koriinkin nähden?
Tiputtaa sen vaan sinne, kyllä se paikkansa löytää :))
Ite tiputtanu apurungon päälle noi yleensä ku sellanen ollu ja sit tunkilla öpohjasta 1-2cm ylös siitä riippun vähän korvallisista, sit vaa tekee korvalliset siihe.
Toimii pervoleteissä ainaski mainiosti eikä jää kone yhtään sen ylemmäks kun tarvii.
Isolla tunkilla muutenki helppo passata se suoraan ja hienosäätää korkeus
Lainaus käyttäjältä: Vuokralainen - 07 toukokuu, 2022, 21:20Yks paikallinen pitkänlinjan rotke ukko tapasi aina sanoa: "Vain dorka ajaa Dodgella."
Ja mykkä möykkää moparissa.
No silleen mie sen 221 tonne laitoin et hyvältä näyttää, ni eihän se sit lopulta ollu ku sen 2cm toisessa laidassa.
Ei ihme, että 90mph vauhdissa oli koko roska kokovartalohieronta saatu ;D
Tännään kävin tämmösen pihhaan. Ekat ajot ~pariinkymmeneen vuoteen. Pari pykälää tuntuu olevan kateissa. Ja yks pytty oli mykkä.
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/316000424_10160021979364871_278918723916459474_n.jpg?stp=cp0_dst-jpg_e15_fr_q65&_nc_cat=107&ccb=1-7&_nc_sid=0be424&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=YHpahh3qOegAX9hV5Kb&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=00_AfBUfZ0g5ngVLji-hFXtETV3ywM69DFSZ7NCxo0_3k8nkg&oe=637F2935)
Mut riittävästi kun anto tossa vajaan viiden kilsan matkalla, se neljäskin pytty heräs henkiin ja nythän tuo käy ihan sukkasillaan :coolsmoke:
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 20 marraskuu, 2022, 14:50Tännään kävin tämmösen pihhaan. Ekat ajot ~pariinkymmeneen vuoteen. Pari pykälää tuntuu olevan kateissa. Ja yks pytty oli mykkä.
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/316000424_10160021979364871_278918723916459474_n.jpg?stp=cp0_dst-jpg_e15_fr_q65&_nc_cat=107&ccb=1-7&_nc_sid=0be424&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=YHpahh3qOegAX9hV5Kb&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=00_AfBUfZ0g5ngVLji-hFXtETV3ywM69DFSZ7NCxo0_3k8nkg&oe=637F2935)
Mut riittävästi kun anto tossa vajaan viiden kilsan matkalla, se neljäskin pytty heräs henkiin ja nythän tuo käy ihan sukkasillaan :coolsmoke:
Ny äkkiä Kyrpovin kanssa kaupan hierontaan!
Onkos tuo hankinta ihan Simca? Vai Crysy?
Lainaus käyttäjältä: juhapih - 20 marraskuu, 2022, 17:57Onkos tuo hankinta ihan Simca? Vai Crysy?
Ihan tuo on hyrsleri. 1508 ja vallan gt-malli.
Lainaus käyttäjältä: kuutio - 20 marraskuu, 2022, 17:18Ny äkkiä Kyrpovin kanssa kaupan hierontaan!
tästä on mikkis jo teasannut :iwantit: :iwantit: sycs
Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 20 marraskuu, 2022, 22:08tästä on mikkis jo teasannut :iwantit: :iwantit: sycs
Tossa ei kyllä termarin koppa vuoda.
Sensijaan kun eilen koitin fairlanea käynnistää, ei ees lupaillut, ni kopan välistä tuli nestettä pihalle :-X
Buahhhah ford
Vilkasinpas tossa taannoin aaoodeen täyttöputken reikään ja ei hyvältä näyttäny. No nyt sit otin siitä öljypohjan pois
(https://img.aijaa.com/b/00093/15229788.jpg)
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 23 maaliskuu, 2024, 19:25Vilkasinpas tossa taannoin aaoodeen täyttöputken reikään ja ei hyvältä näyttäny. No nyt sit otin siitä öljypohjan pois
(https://img.aijaa.com/b/00093/15229788.jpg)
Mikäs hiirenpesä tuolla ylänurkassa on?
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 24 maaliskuu, 2024, 04:25Mikäs hiirenpesä tuolla ylänurkassa on?
Sepä se justiisa ;D
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 24 maaliskuu, 2024, 04:25Mikäs hiirenpesä tuolla ylänurkassa on?
Mua ei jotenkin yllätä tuo pesä/eväskasa, kun tietää
@Mikkis83 työpajan, mutta tuo leikkuurengas öljypohjassa hiukan ihmetyttää. :o
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 24 maaliskuu, 2024, 07:25Mua ei jotenkin yllätä tuo pesä/eväskasa, kun tietää @Mikkis83 työpajan, mutta tuo leikkuurengas öljypohjassa hiukan ihmetyttää. :o
Nyt ku mainihit, ni tosss kun kattelin, ku
@Stige kasaili pe yhtä aod, ni ei siinä pohjassa tommosta renkulaa ollu. En ees kyllä tullu kokeilleeks, onko tuo liikkuvainen :-X
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 24 maaliskuu, 2024, 04:25Mikäs hiirenpesä tuolla ylänurkassa on?
Näkisitpä miltä se hiiri näyttää.
Nyt se on lopullisesti pilattu, kun kilvenpaikka muuttu tohon keskelle
(https://img.aijaa.com/b/00536/15230304.jpg)
Ja kiinnitysrauta on myös tätänykyä musta.
Imusarja kirrautu tänään paikalleen ja on kyllä kovat epäilyt, että ei tuo tuu pitämään noista päistä. Mut aika näyttää.
(https://img.aijaa.com/b/00885/15231159.jpg)
Koko hökötys on vaan tuolla ihan miten sattuu, kun eipähän tullu tälle viikkoa uusia moottorinkorvia, ni eikö tuo seisse nyt ainaki viikon, kun ne on hävinny jonkeki turkuun.
Moottorinkorvat tuli. 1963 galaxien. Niistä sai leikkaa-liitä periaatteella jonniilaiset korvat tehtyä
(https://img.aijaa.com/b/00011/15233754.jpg)
Ei sitä oikein tuon paremminkaan sinne saa. Vähän jää takapainotteiseksi.
Seuraavaks pitäs alkaa tussaroimaan noita peltisarjoja. Ei tuu olemaan lystiä sekään.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 06 huhtikuu, 2024, 14:52Moottorinkorvat tuli. 1963 galaxien. Niistä sai leikkaa-liitä periaatteella jonniilaiset korvat tehtyä
(https://img.aijaa.com/b/00011/15233754.jpg)
Ei sitä oikein tuon paremminkaan sinne saa. Vähän jää takapainotteiseksi.
Seuraavaks pitäs alkaa tussaroimaan noita peltisarjoja. Ei tuu olemaan lystiä sekään.
Jostain tuo takapainoisuus oli tuttua...
Hmm(https://img.aijaa.com/m/00919/15233756.jpg) (https://aijaa.com/TxlWZg)
Tuanoinnii en taaskaan tästäkkään asiasta mittään tiijjä, van eikös näissä koteloissa oo mjotori-laatikkopaketti alunperinnii jonnivverran taakseppäin kallellaan? Kartaanikulmat? :thinking:
Lainaus käyttäjältä: Vuokralainen - 06 huhtikuu, 2024, 15:15Tuanoinnii en taaskaan tästäkkään asiasta mittään tiijjä, van eikös näissä koteloissa oo mjotori-laatikkopaketti alunperinnii jonnivverran taakseppäin kallellaan? Kartaanikulmat? :thinking:
Sitä miekii mietin. Van ku eipä perkele käy 59 kardan tohon, ni pitää lyhennyttää se ja sit kahtoa tuo homma uuestaan :blackout:
Nii ei taijja se erselin oma loota ja aaoodee olla saman mittasia?
Lainaus käyttäjältä: Vuokralainen - 06 huhtikuu, 2024, 16:19Nii ei taijja se erselin oma loota ja aaoodee olla saman mittasia?
Ei. Eikä tuo maha olla 390 ja 302 samanmittasia myöskään.
Siis tuo pakettihan mulla jo oli täysinään paikallaan siinä 59 ja arvelin, että eihä se oo ku nakata tohon, mut eipähän se tietenkään voi käyä niin.
Äkkiäkös sä hitsaten kardaanin jatkat.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 06 huhtikuu, 2024, 18:55Ei. Eikä tuo maha olla 390 ja 302 samanmittasia myöskään.
Siis tuo pakettihan mulla jo oli täysinään paikallaan siinä 59 ja arvelin, että eihä se oo ku nakata tohon, mut eipähän se tietenkään voi käyä niin.
No ei tietenkään. Mitäs se semmonen olisi?
No se olis helppoo, ihan liian helppoo ja eihä semmonen nyt mitenkään käy päinsä. :P
Lainaus käyttäjältä: palontie - 06 huhtikuu, 2024, 18:59Äkkiäkös sä hitsaten kardaanin jatkat.
Käyttää Moilasella. 8)
Mä kävin juotattamassa yhden osan eilen siellä.eli se nykyään Juotattomo Moilanen.
Lainaus käyttäjältä: palontie - 06 huhtikuu, 2024, 19:19Mä kävin juotattamassa yhden osan eilen siellä.eli se nykyään Juotattomo Moilanen.
lähit kiireellä veke? ;D
Lainaus käyttäjältä: palontie - 06 huhtikuu, 2024, 18:59Äkkiäkös sä hitsaten kardaanin jatkat.
Tohon 59 mie sen ite jatkoinkin.
ei tosta mitään tuu... lässy sen pitäs olla ja kaikki toimis suoraan ilman sovituksia :))
Lainaus käyttäjältä: jariha - 06 huhtikuu, 2024, 22:57ei tosta mitään tuu... lässy sen pitäs olla ja kaikki toimis suoraan ilman sovituksia :))
No eläpä muuta virka! ;)
Oon mie jo useempaan otteeseen avannu tän ilmon
(https://img.aijaa.com/b/00667/15233985.jpg)
Ja miettiny, mitä laittas lihoiks, mut mennään nyt ainaki toistaseks tolla 302, jos se vaan on toimiva.
Lainaus käyttäjältä: Vuokralainen - 06 huhtikuu, 2024, 16:19Nii ei taijja se erselin oma loota ja aaoodee olla saman mittasia?
@Kalu voisi tietää?
Ei tiiä. Joku tehdastekonen keppi ton AOD:n peräs kyl on ja lootan palkkia on siirretty johonkin suuntaan, en muista minne.
Tossa on palkki omalla paikallaan, mut siihen on porattu yks reikä lissee, että sen kannatinkumi tuli saatua menemään omalle kohalleen.
Voorteilut saa tältä osin jäähä. Eihä tossa ois ennee ku pakoputket turata ja rakennella alavesiletku uusiks. Eli parin päivän homma ainaki.
Tämmösen käyttöentisöinti pitää alottaa
(https://img.aijaa.com/b/00494/15237297.jpg)
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 07 huhtikuu, 2024, 20:38Tossa on palkki omalla paikallaan, mut siihen on porattu yks reikä lissee, että sen kannatinkumi tuli saatua menemään omalle kohalleen.
Minkä auton kannakekumi siellä on?
Amerikan Mikkis on ton AOD:n naittamisen Y-Blockin perään turannut tuon lootan kiinnikkeen jotenki ihan päin pyllyä. En oo tutkinnu sen tarkemmin mitä siellä on, mut pitäis täs muuttaa se järkevämmäks. Nyt kun siis lootanpalkille on tehty jotai ja se kannakekumikin on joku turaus, niin että se käsijarrun vipstaakikin on alin kohta koko alustassa.
Lainaus käyttäjältä: Kalu - 21 huhtikuu, 2024, 19:05Minkä auton kannakekumi siellä on?
Amerikan Mikkis on ton AOD:n naittamisen Y-Blockin perään turannut tuon lootan kiinnikkeen jotenki ihan päin pyllyä. En oo tutkinnu sen tarkemmin mitä siellä on, mut pitäis täs muuttaa se järkevämmäks. Nyt kun siis lootanpalkille on tehty jotai ja se kannakekumikin on joku turaus, niin että se käsijarrun vipstaakikin on alin kohta koko alustassa.
Ihan on omalla kannatinkumillaan. Sitä en tiiä, miten persiiks menee kardaanikulma, mut sen nähnee sit ajallaan...
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 21 huhtikuu, 2024, 21:24Ihan on omalla kannatinkumillaan. Sitä en tiiä, miten persiiks menee kardaanikulma, mut sen nähnee sit ajallaan...
Eikös sitä nyt sivulta saa sihtailtua, et on edessä ja takana ristikossa melko sama kulma? Kun ei siinä taida olla kartaani piilossa niinku x-runkoChevyissä.
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 22 huhtikuu, 2024, 02:39Eikös sitä nyt sivulta saa sihtailtua, et on edessä ja takana ristikossa melko sama kulma? Kun ei siinä taida olla kartaani piilossa niinku x-runkoChevyissä.
Voip olla! En oo nii perehtyny asiaan. Kartaanihan tossa on näppärästi esillä.
Lainaus käyttäjältä: Kalu - 21 huhtikuu, 2024, 19:05Minkä auton kannakekumi siellä on?
Amerikan Mikkis on ton AOD:n naittamisen Y-Blockin perään turannut tuon lootan kiinnikkeen jotenki ihan päin pyllyä. En oo tutkinnu sen tarkemmin mitä siellä on, mut pitäis täs muuttaa se järkevämmäks. Nyt kun siis lootanpalkille on tehty jotai ja se kannakekumikin on joku turaus, niin että se käsijarrun vipstaakikin on alin kohta koko alustassa.
Joinsuun seudulla on muute yks 59 fairlane galaxie, mihinkä ovat ite tehneet peuran jounin tehtailla adapterin. Siinä ei tuntunu olevan jortaanin kanssa onkelmia, mitä ymmärsin.
Rakentelin peltisarjan kuskin puolelle. Kait se nyt mahtuu olemaan.
(https://img.aijaa.com/b/00449/15239714.jpg)
Ihan hirveä kötöstys ja varmasti ei yksikään sauma pidä, mut se olkoon sit wilburin ongelma sit joskus ;D
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 01 toukokuu, 2024, 14:08Rakentelin peltisarjan kuskin puolelle. Kait se nyt mahtuu olemaan.
(https://img.aijaa.com/b/00449/15239714.jpg)
Ihan hirveä kötöstys ja varmasti ei yksikään sauma pidä, mut se olkoon sit wilburin ongelma sit joskus ;D
Mä neppaan ton tekniikan vittuhun sieltä jos se mulle joskus saapuu. >:(
Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 01 toukokuu, 2024, 14:15Mä neppaan ton tekniikan vittuhun sieltä jos se mulle joskus saapuu ja lässytän ton. >:(
;D
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 01 toukokuu, 2024, 14:22;D
Nyt mikkis >:(
Ei mitää lässyn läätä.
Johki farkkuun voiskin mutta ei antivoortiin.
Pari vuotta sitten ostin amazoniin uudet sisustan sävyyn soveltuvat ovipahvit taakse ja jo eilen sain aikaseks ne vaihtaa
(https://img.aijaa.com/b/00287/15275693.jpg)
(https://img.aijaa.com/b/00150/15275694.jpg)
Tuhkista en vaan viitsiny vielä laittaa paikalleen, kun se on niin kuppanen, että se pomppais silmille pahemman kerran. Kuskin puolen takaovesta pahvi kerkeskii uupua toistakymmentä vuotta. Ja ovatpahan nuo suojapellit ja kahvat näkyy kans oikein varmassa tallessa.
Ja kaikki tämä, kun aloin koittamaan, pysyykö nesteet vihiriän antivoortin moottorissa sisällä, vaiko eikö.
Pääasia et homma etenee oli se mikä homma tahansa :))
Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 19 syyskuu, 2024, 08:45Pääasia et homma etenee oli se mikä homma tahansa :))
Vielä ku se ois sitä, mitä alunperin on suunnitellu ;D
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 19 syyskuu, 2024, 11:22Vielä ku se ois sitä, mitä alunperin on suunnitellu ;D
Ei ou nii noko nuukoo
Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 19 syyskuu, 2024, 15:02Ei ou nii noko nuukoo
Tämä!
Samahan se mihin hommaan olit ryhtynyt, jos edes joku etenee! 8)
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 19 syyskuu, 2024, 07:07Pari vuotta sitten ostin amazoniin uudet sisustan sävyyn soveltuvat ovipahvit taakse ja jo eilen sain aikaseks ne vaihtaa
mitä nää hötkyyt ja vouhotat :soosoo:
Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 19 syyskuu, 2024, 18:20mitä nää hötkyyt ja vouhotat :soosoo:
Noo, on tuolla kontissa ne joku vuos sitten hommatut kärettömän sytkän osat oottamassa asennustaan, et ei tässä liikoja hötkyillä ;D
Ja onhan tässä vielä etuoviinkin ostamatta uudet pahvit :pckahvi:
Tärkeimpänä varmaan tuo että loota ja perä on samassa linjassa keskenään, eli ei silleen että loota on taaksepäin kallellaan ja perä on pinioni pystyssä. Ja tuo lootan/perän linjaus pitäis vaikuttaa ainaki siihen että molemmat ristikot pyörii samassa kulmassa = pyörii samaa vauhtia ni ei tuu epätasasta vauhtia/kulumista eli kuten tässä videossa:
Tässä on havainnekuva miten ne on linjassa ja tuo "kardaanikulma" on sitte operating anglena.
(https://qa1.net/product_images/uploaded_images/pinion-angle-qa1.jpg)
Se ite operating angle tietenki on oma juttunsa (tuossa QA-1 -linkissä lisää, en lukenu tarkemmin) alempana mutta jotenki en usko että se liian isoksi pääsee henkilövaunussa? Tärkeimpänä kattoisin että loota on esim ö-pohjasta suorassa ja sama perästä jostaki. Ajokorkeudessa tietenki.
Linkki QA-1 sivulle, enkä pitäis tätä niin tärkeänä cruisailuautoon.
https://qa1.net/resources/driveline-and-pinion-angle-explained/
Tältähän tää nyt kai tulee näyttämään seuraavat vuodet
(https://img.aijaa.com/b/00123/15278840.jpg)
Just ajoin vihiriän antivoortin ton tilalle talliin. Ainaki type f vuoto tuntuu olevan tutkinnan kohteena. Pari minuuttia seiso, siis se auto, ja jo oli tippoja auton alla.
On kyllä ärreen punaset slotit C:-)
Lainaus käyttäjältä: jariha - 30 syyskuu, 2024, 19:57On kyllä ärreen punaset slotit C:-)
Arvelin sillon joskus, että oon erlainen nuori ja maaluutan nuo punaseks ja kiillotan reiät. Muut ku on tehny just toisteperin ;D Mut laiskana paskana en oo jaksanu kiillotuspuuhiin ruveta.
Niin se vaan pääsi katon alle talveksi
(https://img.aijaa.com/b/00335/15287631.jpg)
Sit tähän muistilistaa wilille:
-sytkän säätö lampulla
-moottori ja loota kunnolla kiinni
-inan verran vuotaa yks klemmari vesipumpun kupeelta
-visko uupuu
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 28 lokakuu, 2024, 14:20Niin se vaan pääsi katon alle talveksi
(https://img.aijaa.com/b/00335/15287631.jpg)
Sit tähän muistilistaa wilille:
-sytkän säätö lampulla
-moottori ja loota kunnolla kiinni
-inan verran vuotaa yks klemmari vesipumpun kupeelta
-visko uupuu
Tipahdit ojaan vulvalla? :thinking:
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 28 lokakuu, 2024, 16:26Tipahdit ojaan vulvalla? :thinking:
Mä taas mietin et jopa on asfalttipihala päässy rikkaruohot punkeemaan läpi...
Tässäpä muuten vinkkejä Cadillacin valojen asennuksesta 59 Edseliin. Vaikkapa ei niitä kukaan ees halua kuulla. Mut tässäpä tulee:
1. Tarvitaan ylösalaisin käännetty takavalon polttimon kiinnike.
2. Liimataan siihen kiinni entisten valojen "kehys".
3. Pura Caddyn takavalon ja otamme lampun pohjan ja keskitämme sen Fordin takavalon pohjaan ja kiinnitämme sen 4mm:n pultilla.
4. Levitä sen "kehyksen" reunoja, jotta uuden valaisinkuvun reuna mahtuu sen sisäpuolelle ja täten riittävän syvälle, jotta kiinnitys valon kantaan on mahdollinen.
5. Poraa "kehykseen" sopivaan kohtaan reiät uudet takavalon kuvun kiinityspultille reikä.
6. Lopputulos on ainaki allekirjoittaneen mielestä onnistunut.
(https://img.aijaa.com/b/00631/15288619.jpg)
(https://img.aijaa.com/b/00337/15288620.jpg)
Valosalla näkyy miten kuusilankkuun ruuvattu kolme valoa per puoli :iwantit:
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 02 marraskuu, 2024, 19:32(https://img.aijaa.com/b/00337/15288620.jpg)
On kyllä niin pornon näköset että noihinhan on ykslahkeiset tyydyttämässä joka ruisingissa itteään.. :pckahvi:
Käytin tossa fairlanen imusarjan irti, et onko tiivisteet menny ja siks joutokäynti heittää ittesä ihan vitulliseks. Et onko imuvuoto. No ei ollu mitään vikaa.
En mie keksi enää muutakaan, kun että jostain syystä x tuo heittää sytkän liia aikaselle, kun se vähääkään lämpenee.
Lämpöanturit on molemmat uusia.
(https://img.aijaa.com/b/00820/15302164.jpg)
en tykkää
Lainaus käyttäjältä: 2885 - 25 joulukuu, 2024, 00:52en tykkää
Onhan nuo vähän.. :thinking:
Mutta pieni hinta jos hommat Mikolla etenee! 8)
Nehän on vain valot. Kai nuo pystyy vaihtamaan takaisinkin jos oikein alkaa kaduttamaan? ;D
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 25 joulukuu, 2024, 08:04Mutta pieni hinta jos hommat Mikolla etenee!
Ja Mikollahan etenee!
Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 25 joulukuu, 2024, 08:26Nehän on vain valot. Kai nuo pystyy vaihtamaan takaisinkin jos oikein alkaa kaduttamaan? ;D
Joo, ihme pussihousunihilistejä täällä :o
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 24 marraskuu, 2024, 13:27Käytin tossa fairlanen imusarjan irti, et onko tiivisteet menny ja siks joutokäynti heittää ittesä ihan vitulliseks. Et onko imuvuoto. No ei ollu mitään vikaa.
En mie keksi enää muutakaan, kun että jostain syystä x tuo heittää sytkän liia aikaselle, kun se vähääkään lämpenee.
Lämpöanturit on molemmat uusia.
oliko tässä orggis kone vai joku muu?
Lainaus käyttäjältä: sössö - 25 joulukuu, 2024, 15:14oliko tässä orggis kone vai joku muu?
Swapattu joku SN mustanging tjsp ruisku 302
Lainaus käyttäjältä: Stige - 25 joulukuu, 2024, 15:18Swapattu joku SN mustanging tjsp ruisku 302
ok, sit ei ole mikään ford load-o-matic sekojakaja ongelma mitä ton ikäsessä orggiskoneessa vois olla.
mutta tuostahan voisi vikakoodeja jo saada ulos jos on noin uusi? onkohan vielä se efi näissä vai joku muu ruisku
Lainaus käyttäjältä: sössö - 25 joulukuu, 2024, 15:14oliko tässä orggis kone vai joku muu?
Tällä hetkellä vaikuttas siltä, et vika olis kaasuläpän asentotunnistimessa.
Mie sen tossa vaihtelin ja mitä on käyttänyt, niin tuntuis toimivan.
Nyt vaan vuotaa jäähdytin ja vesipumppu, niin pitää ne tilkitä, et pääsis kunnolla kokeilemaan.
Lainaus käyttäjältä: palontie - 25 joulukuu, 2024, 08:31Ja Mikollahan etenee!
Joo, enhän mie oo ku kohta 13 vuotta tätä värkkäilly! :coolsmoke:
Amazon 122S ruostehommeleita vähissä erin aloiteltu
(https://img.aijaa.com/b/00635/15322145.jpg)
Jatkoa piisaa
(https://img.aijaa.com/b/00105/15322280.jpg)
Jospa se ees ensleiman pysys paikallaan.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 19 helmikuu, 2025, 19:00Jatkoa piisaa
(https://img.aijaa.com/b/00105/15322280.jpg)
Jospa se ees ensleiman pysys paikallaan.
viljolle olis välttänyt huonompikin paikka
Noo, kuhan tästä lattianpaikkuuseen siirtyy, ni otetaan sit vähän rennommin ;D
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 20 helmikuu, 2025, 07:20Noo, kuhan tästä lattianpaikkuuseen siirtyy, ni otetaan sit vähän rennommin ;D
Kuulen jo popniittipihtien äänen :drool:
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 20 helmikuu, 2025, 07:20Noo, kuhan tästä lattianpaikkuuseen siirtyy, ni otetaan sit vähän rennommin ;D
:pamppua:
Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 20 helmikuu, 2025, 09:23:pamppua:
Tuulilasin karmit mie jätän asiantunteviin käsiin :drinking:
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 20 helmikuu, 2025, 12:01Tuulilasin karmit mie jätän asiantunteviin käsiin :drinking:
(https://www.puuilo.fi/media/catalog/product/1/0/101597874ad74ad742777f4c791b0a9a76d5637b2cd87669e68c_7612894444025png.png?optimize=high&bg-color=255,255,255&fit=bounds&height=500&width=500&canvas=500:500&format=jpeg)
(https://images.cdn.yle.fi/image/upload/f_auto,fl_progressive/q_auto/w_3644,h_2050,c_crop,x_0,y_0/w_400/dpr_2/v1470813446/17-5965957aad4cacb32d.jpg)
Nimenomaan kato
(https://img.aijaa.com/b/00464/15322777.jpg)
Mikäs kone tuohon potkukelkkaan tulee? :thinking:
Lainaus käyttäjältä: Kaktus - 22 helmikuu, 2025, 11:49Mikäs kone tuohon potkukelkkaan tulee? :thinking:
Esla motorsport? Linkittäisin juutubesta jos osaisin.
Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 22 helmikuu, 2025, 12:27Esla motorsport? Linkittäisin juutubesta jos osaisin.
Klassikko ;D
Suap luvan välttää
(https://img.aijaa.com/b/00097/15325694.jpg)
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 03 maaliskuu, 2025, 14:25Suap luvan välttää
(https://img.aijaa.com/b/00097/15325694.jpg)
:o :'(
Lisää virtaa koneeseen.
Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 03 maaliskuu, 2025, 14:29:o :'(
Lisää virtaa koneeseen.
Pallaa läpi tosta ruostemujusta :'(
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 03 maaliskuu, 2025, 14:25Suap luvan välttää
(https://img.aijaa.com/b/00097/15325694.jpg)
Muistit sitte hitsata partajouhenen lisukkeeksi..
Lainaus käyttäjältä: tevo - 03 maaliskuu, 2025, 14:56Muistit sitte hitsata partajouhenen lisukkeeksi..
Minun hitsauksista ei yleensä tiedä onko siinä sauma vai palloksi käpertynyt siilinpoikanen.
Aikamoinen rukkas-ukkohan se miekii oon, mutta on se tuo edellinen tekijäkii aikamoinen ollu
(https://img.aijaa.com/b/00290/15326807.jpg)
(https://img.aijaa.com/b/00307/15326810.jpg)
Oksensin siihin sit tuommosen haistapaskakötöstyksen
(https://img.aijaa.com/b/00905/15326811.jpg)
Vielä ku ei umpiruosteista lankaa ois, ni saattas vaikka onnistuuki. Tai ei.
Hitsuukoneen kävin sepästä. Joku komponentti siellä otti maihin, ni sen joutu vaihtamaan :blackout:
hyvä youtube kanava tulis näistä
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 04 maaliskuu, 2025, 20:39Hitsuukoneen kävin sepästä. Joku komponentti siellä otti maihin, ni sen joutu vaihtamaan :blackout:
kävikö alituvalla?
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 04 maaliskuu, 2025, 20:36Aikamoinen rukkas-ukkohan se miekii oon, mutta on se tuo edellinen tekijäkii aikamoinen ollu
(https://img.aijaa.com/b/00290/15326807.jpg)
(https://img.aijaa.com/b/00307/15326810.jpg)
Oksensin siihin sit tuommosen haistapaskakötöstyksen
(https://img.aijaa.com/b/00905/15326811.jpg)
Vielä ku ei umpiruosteista lankaa ois, ni saattas vaikka onnistuuki. Tai ei.
Mitä toi ovenkahva siellä helmassa tekee?
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 05 maaliskuu, 2025, 05:12Mitä toi ovenkahva siellä helmassa tekee?
Se tuntuu haluavan esittää tunkinkorvaa. Ei omaa tuotantoa ;D
Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 05 maaliskuu, 2025, 08:06Joo. Pätevä äijä.
On. Toista kertaa tuo jo siellä kävi. Tälläkertaa jo epäili, et liekö enää kuin pitkäikänen vehe, ku niin hapettunut ja ruosteessa.
Hirveetä paskaa, mut niin on tekijäkin.
(https://img.aijaa.com/b/00942/15327334.jpg)
Ja siksi nimikirjaimet.
Lisää virtaa tai aavistuksen langan syöttöä pienemmälle.
Lainaus käyttäjältä: palontie - 05 maaliskuu, 2025, 19:37Lisää virtaa tai aavistuksen langan syöttöä pienemmälle.
Joo pitää illalla vaihtaa takas hakakseen. En osaa saada tota kemppiä huonostikaan säätöihin :blackout:
Jostain pitäs keksiä alavesiletkuun flektin ohjaukselle anturi ja sille haaroitin. Mistä?
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 06 maaliskuu, 2025, 21:49Jostain pitäs keksiä alavesiletkuun flektin ohjaukselle anturi ja sille haaroitin. Mistä?
Motonetista vaikka saabin anturi ja sille se holkki letkun väliin.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 06 maaliskuu, 2025, 21:49Jostain pitäs keksiä alavesiletkuun flektin ohjaukselle anturi ja sille haaroitin. Mistä?
Ostin biltemasta anturin mutta viskasin sitten koko sähköflektin mäkeen ja visko tilalle.
Letkussa oli ennestään anturi ja holkki. Sopivaan putkeen hitsattu kylkeen kierreholkki.
Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 06 maaliskuu, 2025, 22:00Motonetista vaikka saabin anturi ja sille se holkki letkun väliin.
Mutta mistä holkki? Eilen kävin motonetistä ja piltemasta kyselemässä. Molemmat möi eioota.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 07 maaliskuu, 2025, 07:42Mutta mistä holkki? Eilen kävin motonetistä ja piltemasta kyselemässä. Molemmat möi eioota.
https://www.tarvikemotti.com/tuote/flektin-anturin-adapteri-alavesiletkuun/ (https://www.tarvikemotti.com/tuote/flektin-anturin-adapteri-alavesiletkuun/) tai kiinasta suoraan
https://www.motonet.fi/tuote/anturiliitin-18-34mm-letkuun?product=49-2165
ennen oli biltemassa kans, nyt en millään löytänyt. paskat sivut
Lainaus käyttäjältä: 2885 - 07 maaliskuu, 2025, 17:38https://www.motonet.fi/tuote/anturiliitin-18-34mm-letkuun?product=49-2165
ennen oli biltemassa kans, nyt en millään löytänyt. paskat sivut
aika velho jos tohon 1/8npt reikään lyö flektin anturin :))
no veettu joskus oli jotain tommosii :D
Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 07 maaliskuu, 2025, 18:34aika velho jos tohon 1/8npt reikään lyö flektin anturin :))
Kyll Mikkis sen siihen sulatteepi...
Lainaus käyttäjältä: 2885 - 07 maaliskuu, 2025, 19:50no veettu joskus oli jotain tommosii :D
Niin oli vielä joku vuosi sitten. Nyt ei oo ku tuulen huuhtoma perse.
Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 07 maaliskuu, 2025, 18:34aika velho jos tohon 1/8npt reikään lyö flektin anturin :))
Eikai siinä velho tarvii olla?
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=1%2F8+npt+fan+switch
Lootanjäähy löyti paikkasa
(https://img.aijaa.com/b/00418/15332570.jpg)
Sehän valmistuu silmissä!!
Ensviikolla vielä uus jäähdytin paikalleen, jos intoa piisaa.
Sit keräiköön motivaatiota. Umpihomo käyntihärö tuli nääs takas ja samalla ovenavauksellä lähti into mihinkään.
Tälviisiin se härö ilmenee
https://aijaa.com/4srdXs (https://aijaa.com/4srdXs)
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 17 maaliskuu, 2025, 08:37Tälviisiin se härö ilmenee
https://aijaa.com/4srdXs (https://aijaa.com/4srdXs)
Siis kun pistää käyntiin, niin käy hetken liian kovaa ja sammuu?
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 17 maaliskuu, 2025, 16:01Siis kun pistää käyntiin, niin käy hetken liian kovaa ja sammuu?
Eiku mie ite sammutin.
Vaan mitä tossa nyt iltapäivällä tutkin, ni taitaa mennä virta vääriin paikkoihin, tai ei laisinkaan.
Koe-eläinpuisto pauhasi kuulosuojaimista ja nyt ollaan jo tässä vaiheessa
(https://img.aijaa.com/b/00265/15333156.jpg)
Tuo alempi liitin pitää kyllä vaihtaa suoraksi. Nuin tuo ei tuu iällään toimimaan.
Vuosikymmenten paskat pois
(https://img.aijaa.com/b/00544/15339996.jpg)
(https://img.aijaa.com/b/00830/15339997.jpg)
Pitää napata kansi pois, jahka tässä kykenee.
Voipko olla niin, että kmapuran kaula ottaa kiinni mäntään ja sen takia jumii?
(https://img.aijaa.com/b/00009/15340063.jpg)
Ja onko tämä vaan joku sovite?
(https://img.aijaa.com/b/00841/15340064.jpg)
Tuli jo matkan varrella kerrottua whatsapissa ryhmäläisille. Mut nyt koko tarina:
Tulipa käytyä helmikuussa ruotsissa, siksi nimi Inga From Sweden, kuten cry babyssä vaihto-opiskelija.
Enste vähän kyselyä kyliltä, et milläs tää kotio. No Stigellå sattu olemaan kulmille asiaa, ni eiku matkaan. Jo menomatkalla poliisit liputti sivuun, kun olimma niin epäilyttävän oloisia. Pitkä puhallus ja kaikki kunnossa ja illaksi kohti Turkua, jossa alkoikin tapahtua. Autopaikan maksimikorkeus oli 240cm ja meilläpä olikii korkeus satamaviranomaisten mukaan 250cm ja eiku kättä taskuun että päästäis rekkapaikalle ja kädet kyynärpäitä myöten ristiin, että ylipäätään mahduttais kyytiin, tai aamulla uusi yritys ja uudet laivamaksut. No ei siinä, lopulta kun päästiin laivaan, oli siinä paikka vielä yhdelle raskaan kaluston edustajalle.
Sitten eiku kohti Jönköpingiä. Vaginaattori ohjaskii mukavasti perille, paitsi että ei. Onneksi myyjä sit lopulta vastasi puhelimeen ja päästiin oikeaan pihaan. No sit eiku vinssaamaan autoa kyytiin, koskapa jumalainen 361FE oli viimeksi pyörinyt vuonna 1987. Auton keulassa oli vanha liina, johonka sinkki kiinni. Ja eikös se liina napsahtanut poikki just kun auto oli puoliksi trailerilla. Onneksi myyjä kerkesi samoin tein lyödä lootan P:lle, ni katastrofilta vältyttiin. Jälkeenpäin mietin, et oishan se sinkki voinu tulla otsaankin. Sen perästä asiaankuuluvat kahvittelut ja myyjän muiden autojen ihastelua.
Sen perästä kohti Tukholmaa pienen mutkan kautta sikäläisen vaihteistogurun kautta. Yhen äkin veturista alkoikin kuulua ihmeellistä vihellystä aina kun painoi kaasua, mutta mitään varsinaista vikaa ei taida olla vieläkään löytynyt. Tukholman satamassa sitten olimma vahingosta viisastuneet ja laskimme veturin renkaat lähes tyhjiksi ja sillä kertaa ei sitten laivayhtiön korkeusvalot vilkkuneet.
Suomen puolella sitten renkaisiin ilmaa Biltemasta ostetulla 12v kompuralla ja matka jatkui kohti Tamperetta ja siellä pysähdyttiinkin syömään. No sieltä lähtiessä sit ihmettelimmä, kun ducaton takaovi aukesi, kun lähettiin liikenteeseen, mut ei sitä sit sen kummemmin mietitty. Matkalla peilistä kahtelin, et onpas kumma ku keula paistaa sivupeilistä, mut kai se oli sit nuin. No sit pysähdys jyväskylässä ja selvishän se syy. Keulan liina oli poikki. Ja näin jälkikäteen mietittynä, niin joku kävi ducaton kontissa. Ja kun ei mitään vietävää ollut, niin se silpasi liinan poikki. Niin siististi se oli katkennut. Loppumatka menikin sitten kommelluksitta.
(https://img.aijaa.com/b/00967/15340140.jpg)
Väritys oli siinä maalaillessa hyvä, mutta nyt tuo näyttää ihan kamalalta.
(https://img.aijaa.com/b/00639/15340787.jpg)
Lootan kannaketta 4L60E:lle piti myös vähän modata, mut kyl se kestää.
(https://img.aijaa.com/b/00601/15340786.jpg)
Tuo jumalainen FE kun oli mitä oli, ni sama oli nakata tuo lm7 tonne, koska miksiei?
Koneen korvat sun muut oli suunniteltu tolle neekeri-mallin rangerille ja sehän oiskii asettunu sinne paremmin ku hyvin. Van tossa rytössäpä kun sattuukin olemaan ohjaustehostin, ni kaikki meni uusiksi. GTO:n öljypohjaa piti jo tossa mallailuvaiheessa modata plasmalla ja vingulla, että se mahtuu olemaan ja nytkin se on milleistä kiinni, että mahtuu olemaan.
Tohon tilanteeseen tuli jäätyä lauantaina. Jatkuu joskus.
Kori itessään on suht hyvä ja kaikki jarrut ja sähöt ja sisustan tingeltangelit uupuu. Takapenkin selkänojassa sensijaan on vielä tehtaan muovit paikallaan. Sinne on sit jukan hyvä oksentaa mustat lonkerot.
Tuo kuparihan sopis oikein hyvin.. :P
Suttaat vaan lohkonkin sillä!
..ja kannetkin niin tulee vielä parempi. :))
Lootan kannakkeesta tulee Lutka mieleen.. :rolleyes:
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 02 huhtikuu, 2025, 21:08Tuo kuparihan sopis oikein hyvin.. :P
Suttaat vaan lohkonkin sillä!
..ja kannetkin niin tulee vielä parempi. :))
Lootan kannakkeesta tulee Lutka mieleen.. :rolleyes:
Sillon ei ollu plasmaa vielä mulla :rotfl:
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 02 huhtikuu, 2025, 20:35Tuo jumalainen FE kun oli mitä oli, ni sama oli nakata tuo lm7 tonne, koska miksiei?
(https://i.ibb.co/hFQxPvMm/flat-750x-075-f-pad-750x1000-f8f8f8.jpg) (https://ibb.co/VYn078Nq)
Minähän vuonna pääsis neitseelliselle takapenkille örveltämään? Taitaa mulla olla reilusti aikaa niska kuntouttaa, ennen ku pääsee ajelulle :blackout:
Varsinaisessa rakentelussa pitänee kohta pitää taukoa, kun alkaa nuo maataistelut jossain välissä.
Tännään tutkin tota villagerin moottoria. Imusarja on näkyy firing orderin valmistama ja on 390FE:stä. Jassoo. No eiku lohkon kimppuun ja se onkin näkyy valunumeron mukaan 332 tai 352. Eikä 361, kuten mulle kerrottiin. No mikäpäs siinä.
Ja pytyssä on rakama.
(https://img.aijaa.com/b/00921/15341995.jpg)
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 06 huhtikuu, 2025, 20:52No eiku lohkon kimppuun ja se onkin näkyy valunumeron mukaan 332 tai 352. Eikä 361, kuten mulle kerrottiin. No mikäpäs siinä.
Oiskohan orkkis 332..
Mätsin nambö! :o
Ja me hölmöt se jo mentiin pilaamaan :'(
Piti muokata.
Nappasin toisenkii puolen kannen poikkeen ja siellä puolen ei sylintereissä pikaropeltelulla ollu mitään ongelmaa.
Koneistamolla kävin ja siellä tuumittiin, et hommaa puuttuvat osat, ni laitetaan moottori kuntoon.
No voihan vittu sentään. Mäntäsetti tohon maksas reilut 700. Ja siihen vielä muut kulut päälle. Ja sit jos ois ollu ees 352, ni ei enää maksas ku reilut 200 ja kulut päälle.
On tää voorti-ihmisen elo yhtä juhlaa.
Bedfordnistiksi kun rupeat niin ei ole edes saannissa mäntäsarjoja saati edes männänrenkaita, tai laakeritkin kivenalla jos ei joltain Joonakselta (keksitty nimi) satu löytymään Ivalosta (keksitty paikka) tai Englannista (on olemassa) mikä myös epätoivoista.
No tutkimalla,ulkomailta tilaamalla ja hieman viilaamalla saa sentään sovitettua männänrenkaat jotka todennäköisesti tai toivottavasti tulevilla ajoilla menee iänkaiken. Niin ja maksaa toki saman mitä bolt on osat.😵
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 07 huhtikuu, 2025, 14:32Nappasin toisenkii puolen kannen poikkeen ja siellä puolen ei sylintereissä pikaropeltelulla ollu mitään ongelmaa.
Koneistamolla kävin ja siellä tuumittiin, et hommaa puuttuvat osat, ni laitetaan moottori kuntoon.
No voihan vittu sentään. Mäntäsetti tohon maksas reilut 700. Ja siihen vielä muut kulut päälle. Ja sit jos ois ollu ees 352, ni ei enää maksas ku reilut 200 ja kulut päälle.
On tää voorti-ihmisen elo yhtä juhlaa.
Kyl se varmaan kevyessä käytössä menis ton kolonkin kanssa, mutta jos kuitenkin joutuu männät hankkimaan, niin ottaa sit vähän isommat.
Lainaus käyttäjältä: Markok - 07 huhtikuu, 2025, 15:42Bedfordnistiksi kun rupeat niin ei ole edes saannissa mäntäsarjoja saati edes männänrenkaita, tai laakeritkin kivenalla jos ei joltain Joonakselta (keksitty nimi) satu löytymään Ivalosta (keksitty paikka) tai Englannista (on olemassa) mikä myös epätoivoista.
No tutkimalla,ulkomailta tilaamalla ja hieman viilaamalla saa sentään sovitettua männänrenkaat jotka todennäköisesti tai toivottavasti tulevilla ajoilla menee iänkaiken. Niin ja maksaa toki saman mitä bolt on osat.😵
Ollaan me hitto soikoon valittu kivinen tie kulkea :'(
Tuo 332 joutas kyllä myydä pois. Siis pelkkä moottori ja kannet. Ja kai siihen joku imusarjaki löytys mukaan. Saisko siitä vaikka 950e? Onko se liikaa?
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 07 huhtikuu, 2025, 20:24Ollaan me hitto soikoon valittu kivinen tie kulkea :'(
Joo ei liian helppoa saa olla, ei muutakuin häntä pystyyn :+1:
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 07 huhtikuu, 2025, 20:24Ollaan me hitto soikoon valittu kivinen tie kulkea :'(
(https://i.postimg.cc/fThy2C2x/FB-IMG-1744122882529.jpg) (https://postimg.cc/z30q3C1B)
Never stop the madness!
Katotaas, oisko 390(tai voi se olla 428) vielä pelastettavissa.
(https://img.aijaa.com/b/00846/15342537.jpg)
Huohotus oli melkoista silloin joskus.
Se varmastikin vaatii hoonauksen (voinee tehä ite?) ja uudet renkulat mäntiin. Nokan lakrut vois kans vaihtaa? Mut siihen en ala, kun ei siitä tullu ton lm7 kaa ei hevon vittua, ni tokkopa tuo sen kummempaa tuonkaan kanssa olisi.
kait sitä voi noinkin mielenterveyden menettää
Eipähän tässä parempaakaan tekemistä ole.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 10 huhtikuu, 2025, 20:18Eipähän tässä parempaakaan tekemistä ole.
Elä huijjaa mies >:(
Aina voi kisuja leikittää :))
Siinä voortistinkin sielu lepää.
Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 10 huhtikuu, 2025, 20:39Elä huijjaa mies >:(
Aina voi kisuja leikittää :))
Siinä voortistinkin sielu lepää.
Niin..
Kukapa ei mirriä haluaisi pitää hyvänä? :P
Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 10 huhtikuu, 2025, 20:39Elä huijjaa mies >:(
Aina voi kisuja leikittää :))
Siinä voortistinkin sielu lepää.
Aaah silläkös se rupes Edselin haku reissulla haikailemaan yhden pennun perään, pitää tasapainottaa foordismia kissojen määrällä ;D
Lainaus käyttäjältä: Stige - 10 huhtikuu, 2025, 22:13Aaah silläkös se rupes Edselin haku reissulla haikailemaan yhden pennun perään, pitää tasapainottaa foordismia kissojen määrällä ;D
Busted! ;D
Napsin kannen pois ja jos oikein ymmärrän, ni nuo putket taitaa olla vaihdettavat? Ruvella ne ainakin on.
(https://img.aijaa.com/b/00540/15343055.jpg)
Ja nyt miun ei tarvii muuta ku hommata mäntiin käyvät renkulat ja jättää muu koneistamon huoliksi?
Tuo putken halkaisija on 3.98". Ja vakio 390 halkaisija on 4.05".
Milläs järkeilyllä minä nyt sit tilaan käypäset renkaat? Rokkiautossa ei ainakaan myydä kuin ylikoon rengassettiä.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 11 huhtikuu, 2025, 11:28Tuo putken halkaisija on 3.98". Ja vakio 390 halkaisija on 4.05".
Milläs järkeilyllä minä nyt sit tilaan käypäset renkaat? Rokkiautossa ei ainakaan myydä kuin ylikoon rengassettiä.
Äääähhähhähhäääääää!!!! FOORT! :))
Ei vaan.. :o
Miten nuo voi olla noin vaikeita? :o Mikäs tuo kone nyt sitten on? 380? :o
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 11 huhtikuu, 2025, 11:39Äääähhähhähhäääääää!!!! FOORT! :))
Ei vaan.. :o
Miten nuo voi olla noin vaikeita? :o Mikäs tuo kone nyt sitten on? 380? :o
Ei tästä ota selvää ryssän pappikaan, mikä tää on :'(
The 410 engine, used only in 1966 and 1967 Mercuries, used the same 4.05 in bore as the 390 engine, but with the 428's 3.98 in stroke, giving a 410.12 cubic inch (6.72 L) real displacement. The standard 428 crankshaft was used, which meant that the 410, like the 428, required external balancing. A compression ratio of 10.5:1 was standard.
Ymmärränkö minä nyt ihan oikein, et tuo ois joku hevonvitun mörön moottori?
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 11 huhtikuu, 2025, 11:49Ymmärränkö minä nyt ihan oikein, et tuo ois joku hevonvitun mörön moottori?
(https://i.makeagif.com/media/7-29-2015/XukRvZ.gif)
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 11 huhtikuu, 2025, 11:49The 410 engine, used only in 1966 and 1967 Mercuries, used the same 4.05 in bore as the 390 engine, but with the 428's 3.98 in stroke, giving a 410.12 cubic inch (6.72 L) real displacement. The standard 428 crankshaft was used, which meant that the 410, like the 428, required external balancing. A compression ratio of 10.5:1 was standard.
Ymmärränkö minä nyt ihan oikein, et tuo ois joku hevonvitun mörön moottori?
No, eikös tuokin sano että porais on 4.05"..
Mittasitkohan oikein? ::)
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 11 huhtikuu, 2025, 12:03No, eikös tuokin sano että porais on 4.05"..
Mittasitkohan oikein? ::)
Ainakii digitönäri näytti tommosta, mitä tosta yläosasta sain mitattua.
Pitää vielä tehä tarkistusmittaus, jahka napsii männän pois.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 11 huhtikuu, 2025, 10:56Napsin kannen pois ja jos oikein ymmärrän, ni nuo putket taitaa olla vaihdettavat? Ruvella ne ainakin on.
(https://img.aijaa.com/b/00540/15343055.jpg)
Ja nyt miun ei tarvii muuta ku hommata mäntiin käyvät renkulat ja jättää muu koneistamon huoliksi?
olen sokeahko mutta onko nyt joku syy miksei tota voi vaan hoonata?
Lainaus käyttäjältä: sössö - 11 huhtikuu, 2025, 14:05olen sokeahko mutta onko nyt joku syy miksei tota voi vaan hoonata?
Sillä ajetaan 50tkm vuoteen. Mikään sinnepäin korjaus ei nyt riitä.
Lainaus käyttäjältä: sössö - 11 huhtikuu, 2025, 14:05olen sokeahko mutta onko nyt joku syy miksei tota voi vaan hoonata?
Ka jos sillä minä saan nuo rannut pois, ni tottakai hoonaten.
ei oo paha rantu vaikka vähän jäiskin. voishan se tommosenaanki mennä kun lyö vaan kannet päälle eikä avaa koko alakertaa :dontknow: farmarin 307 oli pahempi mitä toi ja silläki monta kesää ajeltiin kun tein vaa kannet siihen.
Ainut tossa vaan se tolkuton huohotus. Eihän se mittään, jos vaan pitkää siivua ajas.
Semmosen 30km ku ajo tästä kotoa joensuuhun ja pysähty ekoihin liikennevaloihin, niin se öljynkäry täytti koko auton, ni pakko tehdä jotain asialle.
onko tossa joku putki maahan tyyppinen huohotus vai suljettu imusarjaan vetävä järjestelmä?
Mullakin 460 vetää välillä öljykäryt koppiin, mutta tämä tapahtuu aina samoissa paikoissa. Oon alkanu epäilemään että joko tulee vuotavasta öljykorkista tai sitte joku venakoppa tms. vuotaa johonkin monttuun ja ajaa ne öljyt pakosarjan päälle.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 11 huhtikuu, 2025, 19:38Ainut tossa vaan se tolkuton huohotus. Eihän se mittään, jos vaan pitkää siivua ajas.
Semmosen 30km ku ajo tästä kotoa joensuuhun ja pysähty ekoihin liikennevaloihin, niin se öljynkäry täytti koko auton, ni pakko tehdä jotain asialle.
Hoonaus+uudet renkaat korjaa sen
Ellei johdu ohjureista.
Imusarjaan vetävä. Taisiis ilmanputsariin. Mut tuossa höyryä tuli ihan kiitettävästi myös öljyntäyttökorkin kautta ;D
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 11 huhtikuu, 2025, 21:13Imusarjaan vetävä. Taisiis ilmanputsariin. Mut tuossa höyryä tuli ihan kiitettävästi myös öljyntäyttökorkin kautta ;D
Edelleen, tuo hoonaus+rengastus lopettanee enimmät huokailut..
Laita uudet männänrenkaat ja hoonaa jos ei kukaan ole vielä ehdottanut
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 11 huhtikuu, 2025, 21:13Imusarjaan vetävä. Taisiis ilmanputsariin. Mut tuossa höyryä tuli ihan kiitettävästi myös öljyntäyttökorkin kautta ;D
Jos järjestelmä on suljettu niin ei pitäs öljykorkista huohottaa. Tämä kuulostaa nyt oudolta toteutukseltä sillä yleensä ne höyryt imetään avojärjestelmässä auton alle putkella, tai imusarjaan pcv venttiilin kautta, ja ilmanputsarista syötetään koneeseen vain korvausilmaa.
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 11 huhtikuu, 2025, 21:16Edelleen, tuo hoonaus+rengastus lopettanee enimmät huokailut..
Säästömallissa voi vaan irrotella öljyrenkaat uristaan takas liikkeelle. Vähänkin seissy tervamoottori on ainakin niistä jumissa.
Mä varmaan hoonaisin ja rengastaisin.
olenko koskaan kertonut kun porautin släntin vakio lohkon vakioksi? eli ostin lohkon joka oli alle stanukoon ja porautin sen uusille stanu männille ja renkaille sopiviksi ;D kantta hiplattiin sitten vol. 2 malliin ja vol. 3 mallin toinen työnalla oleva 100 ylikoossa oleva lohko dynopenkissä rikkomista varten :)) ptw tuo stanukokonen lohko toimii edelleenkin luumun keulalla eikä huohottanu ainakaan toissa kesänä ;)
Lainaus käyttäjältä: palontie - 12 huhtikuu, 2025, 06:33Mä varmaan hoonaisin ja rengastaisin.
Tämä ei ole mikään lintujen rengastus-topic! C:-)
Ai niin tuo ei ollut Firebird.
kyllä tässä on kova ryhmäpaine rengastukseen :D
Lainaus käyttäjältä: sössö - 12 huhtikuu, 2025, 13:40kyllä tässä on kova ryhmäpaine rengastukseen :D
onko sitä jo ehdotettu? Mites putkitus ja alikoon männät?
Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 12 huhtikuu, 2025, 13:41onko sitä jo ehdotettu? Mites putkitus ja alikoon männät?
ei tällä sivulla ole eli ei varmaan ole kukaan ehdottanut mutta hyvältä kuulostaa
Napsin äsken lootan irti moottorista. Huomenna jos kehtais ton yhen lässyn napata pois moottoripukista, ni sais purettuu ton loppuun.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 12 huhtikuu, 2025, 15:04Napsin äsken lootan irti moottorista. Huomenna jos kehtais ton yhen lässyn napata pois moottoripukista, ni sais purettuu ton loppuun.
lässy pukista ja verkot viinijärveen?
Ei ollu ihan turhaa työtä sähkölinnunpaskan levitys.
(https://img.aijaa.com/b/00779/15344377.jpg)
Leima olikii menny kylmäks jo 2023. Niin se aika juoksee.
Välikevennyksenä kuva sen farmarin öpumpun akselista.
(https://img.aijaa.com/b/00718/15344444.jpg)
On tuo voinu olla melko naraus, kun on kierteelle menny koko roska.
Nii ja jos jollain on kaupan 4.5" jaolla olevia erikoisvanteita, ni saapi tarjotella.
Meinasin eka, että en kehtoo kattoa nokan lakruja
(https://img.aijaa.com/b/00205/15344520.jpg)
Mut kai ne nekii on vilkastava, kun uudet tuli viimeviikolla ostettua.
Vetolevyn hammaskehä pitäs kans viedä hammaslääkäriin, jos haluis mielenrauhan :spend:
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 15 huhtikuu, 2025, 21:57Meinasin eka, että en kehtoo kattoa nokan lakruja
(https://img.aijaa.com/b/00205/15344520.jpg)
Mut kai ne nekii on vilkastava, kun uudet tuli viimeviikolla ostettua.
Vetolevyn hammaskehä pitäs kans viedä hammaslääkäriin, jos haluis mielenrauhan :spend:
Päällimmäinen pinta vähän puuttuu, mutta muuten hienon tasaseen kulahtanu...
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 16 huhtikuu, 2025, 04:34Päällimmäinen pinta vähän puuttuu, mutta muuten hienon tasaseen kulahtanu...
Taitaa olla seki pinta talles ja toi on vaan paskan öljyn/huonojen vaihtojen tulos? Ainaski noi lässyjen paskaa täynnä olevien moottoriet mitkä seisoo näyttää aikaajoin just tollasilta rusehtavilta.
Joo en lähe kieltämään, että ois aina ainakaan mulla ollu priimat öljyt sisuksissa.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 16 huhtikuu, 2025, 11:55Joo en lähe kieltämään, että ois aina ainakaan mulla ollu priimat öljyt sisuksissa.
Entäs kulkupeleissä?
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 16 huhtikuu, 2025, 12:21Entäs kulkupeleissä?
Vielä ois yks korkkaamaton 4l pytty Teboil Goldia odottamassa "sitä oikeaa" :coolsmoke:
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 16 huhtikuu, 2025, 13:22Vielä ois yks korkkaamaton 4l pytty Teboil Goldia odottamassa "sitä oikeaa" :coolsmoke:
mitä neitiöljyä tämä on? Tosimiehet käyttää monitraa 8)
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 16 huhtikuu, 2025, 13:22Vielä ois yks korkkaamaton 4l pytty Teboil Goldia odottamassa "sitä oikeaa" :coolsmoke:
Öljytkin vanhenee, toivottavaati vaan hyllyn koriste :rolleyes:
Lainaus käyttäjältä: Stige - 17 huhtikuu, 2025, 08:38Öljytkin vanhenee, toivottavaati vaan hyllyn koriste :rolleyes:
Turbovolvoon ja volkkariin välttää vähän iäkkäämpikin tavara O0
Ajeltiin fairlanen imusarja savukoneella ja ainut vuotokohta löyty iac:n tosta tötteröstä.
(https://img.aijaa.com/b/00277/15345140.jpg)
Eli joutokäyntisekoilu on sähövika.
Antivoortiin tilatut renkaat on vähän turhat julmat
(https://img.aijaa.com/b/00990/15348088.jpg)
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 29 huhtikuu, 2025, 20:58Antivoortiin tilatut renkaat on vähän turhat julmat
(https://img.aijaa.com/b/00990/15348088.jpg)
File-to-fit.. :))
Tohon kun sorvaa puiset männät niin ávot! :driving:
Ei kai se toimi, jos on vääränlainen ecu.
(https://img.aijaa.com/b/00173/15348142.jpg)
Kello oo ees seitentä ja näin paljon saanu aikaseks. Tässähän alkaa olla
@jariha meininki päällä :blackout:
Vajaan kilsan lenkin heitin ja tuntu toimivan.
Hieno homma kun pelaa. :+1:
Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 30 huhtikuu, 2025, 07:09Hieno homma kun pelaa. :+1:
Nyt ennee kasailua.
Miten lie tuon flektin kaa. Releboksi näkyy ohjautuu maaton kautta.
Syylärissä on anturi flektille, mut onko se ny niin, että kun syötän toiseen napaan 12v ja otan toisesta navasta ohjuun, ni sen pitäis toimia niin? Anturi on siis kaksnapanen.
No eipähän ennee pelaa. Ja lämppärin kennokii vuotaa.
Kävin tossa antamassa tolle leipee ja jo kotimatkalla sama käyntihärö iski päälle. Nyt tosin ilman ylimääräistä stumppausta.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 30 huhtikuu, 2025, 18:57No eipähän ennee pelaa. Ja lämppärin kennokii vuotaa.
Kävin tossa antamassa tolle leipee ja jo kotimatkalla sama käyntihärö iski päälle. Nyt tosin ilman ylimääräistä stumppausta.
Perkele mikkään mää kohtuuvella..
Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 30 huhtikuu, 2025, 21:16Perkele mikkään mää kohtuuvella..
Kärsi kärsi, ni kirkkaimman kruunun saat?
Sairaus kai se on tääkin. Ois ollu mahollisuus lähteä vaikka minne resuamaan vaikka koko loppuviikoks, van mieluummin sitä vaan turottaa kotonaan ja tolskaa näihin paskojen kanssa.
Terenauha kuulosti vähän rapeelta...
Miten tossa toi takaluukku aukee?
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 03 toukokuu, 2025, 00:47Miten tossa toi takaluukku aukee?
(https://manha12.kuvat.fi/kuvat/sekalaiset/Seko/villager.jpg?img=img2048)
Lainaus käyttäjältä: manha - 03 toukokuu, 2025, 04:31(https://manha12.kuvat.fi/kuvat/sekalaiset/Seko/villager.jpg?img=img2048)
No sillainhan se kun arvelinkin.
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 03 toukokuu, 2025, 00:47Terenauha kuulosti vähän rapeelta...
Miten tossa toi takaluukku aukee?
Eiku se takapenkin "nauha" on tehtaan jäljiltä oleva penkin suojamuovi :o
Käsittääkseni noita penkin suojamuoveja saa uustuotantona jostain.
Milloin sä ton oot hankkinut?
Lainaus käyttäjältä: palontie - 03 toukokuu, 2025, 20:19Milloin sä ton oot hankkinut?
Mitäs se olikaan...tammikuussa taisin ton ostaa ja helmikuun lopulla hakea ruotsista? En ennee muista?
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 02 toukokuu, 2025, 22:03Kiinnosti tai ei;
Täällä zenossa ku teutaroin ton oman haaveeni (yhden niistä) kanssa, ni oon kyllä iloinen sun puolestas että sait toteutettua omasi. 8)
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 03 toukokuu, 2025, 00:47Terenauha kuulosti vähän rapeelta...
Miten tossa toi takaluukku aukee?
Alkaa olemaan enempi moronauha.Toi on kyllä farkkuna aika hieno auto.
Millos me pidetään talkoot et leimalle :thinking:
Nyt pitää pitää taukoa motorsportista ja alkaa siirtyä tähän pääasiallasiin harrasteisiin, eli peltotöihin.
Palataas talkoo-asiaan juhannuksen jälestä ;D
Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 04 toukokuu, 2025, 10:07Millos me pidetään talkoot et leimalle :thinking:
Juhannuksen jälkeen Pieksämäellä siis, tekniikka on melkein hepissään jo. Te voitte mikon kaa hoitaa kaiken muun sit tekniikan ulkopuolelta.
Tuleeko tähän LS moottori vai joku muu?
Lainaus käyttäjältä: sössö - 04 toukokuu, 2025, 13:59Tuleeko tähän LS moottori vai joku muu?
Hyi tuollalailla julkisesti kiroilla tääällä, joku voi vaikka suuttua ku tollasia suusta päästelet!
Lainaus käyttäjältä: sössö - 04 toukokuu, 2025, 13:59Tuleeko tähän LS moottori vai joku muu?
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 02 huhtikuu, 2025, 20:35Väritys oli siinä maalaillessa hyvä, mutta nyt tuo näyttää ihan kamalalta.
(https://img.aijaa.com/b/00639/15340787.jpg)
Lootan kannaketta 4L60E:lle piti myös vähän modata, mut kyl se kestää.
(https://img.aijaa.com/b/00601/15340786.jpg)
Tuo jumalainen FE kun oli mitä oli, ni sama oli nakata tuo lm7 tonne, koska miksiei?
Lainaus käyttäjältä: Stige - 04 toukokuu, 2025, 14:03Hyi tuollalailla julkisesti kiroilla tääällä, joku voi vaikka suuttua ku tollasia suusta päästelet!
Mobilistit teki jo tänään yllätyshyökkäyksen hiekkasäkkien kanssa, että oisivat kipanneet ne tuonne moottorin sisuksiin, mut onneks tää on niin hyvässä piilossa, etteivät ainakaan tällä kertaa onnistuneet :oushit:
Sedanin moottori läjäytyy
(https://img.aijaa.com/b/00164/15354324.jpg)
Vetelitkö saattovärin myös sylintereihin?
Lainaus käyttäjältä: palontie - 27 toukokuu, 2025, 05:49Vetelitkö saattovärin myös sylintereihin?
Nokka-akselissa on jotain ton punaseen väristä ainakin, kun sitä hölväsin.
Kuvsta näyttäis että pytyt ois mustat ;D
Helevetti
(https://img.aijaa.com/b/00824/15355086.jpg)
;D
toi olis hyvä ollavaikka monet jättää "turhana" pois
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 29 toukokuu, 2025, 12:13Helevetti
(https://img.aijaa.com/b/00824/15355086.jpg)
;D
stefa, tiiviste ym tuttuja termejä mutta näkyy aina uusia löytyy
turhan näkönen osa
(https://img.aijaa.com/b/00844/15355274.jpg)
Turha se olikii. Nakkasin sen romukoppaan ja nakkasin tulta perään.
Ihan niinku tämäkii. Joutaa upottaa heposelkään.
Mut laitoinpas, Jukka, Victor Reinziä tähänkin.
(https://img.aijaa.com/b/00012/15355445.jpg)
E :Nyt ku vielä löytäs vaihteiston kannatinpalkin. On näkyysä hävinny ku pieru saharaan.
Astetta väkevämpi moottorinorsu :+1:
Pysyyse tossa ilman kannatinpalkkiakin.
Lainaus käyttäjältä: Markok - 30 toukokuu, 2025, 20:18Astetta väkevämpi moottorinorsu :+1:
No arvelin, että eipähän kippaa.
Nimimerkillä kerran meinas 302 ja norsu mennä ton tuulilasists läpi ;D
Lainaus käyttäjältä: Markok - 30 toukokuu, 2025, 20:18Astetta väkevämpi moottorinorsu :+1:
Ihanan kevyttä kalustoa! 8)
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 30 toukokuu, 2025, 21:25Ihanan kevyttä kalustoa! 8)
Åkerilla ei tartte vaivautua mihkään turhien pulttien irrotteluun. Kunhan vaan sitoo auton kii lattiaan.
Lainaus käyttäjältä: Markok - 30 toukokuu, 2025, 20:18Astetta väkevämpi moottorinorsu :+1:
Ei pienempää saanut maataloustuilla..
Lainaus käyttäjältä: palontie - 31 toukokuu, 2025, 05:19Ei pienempää saanut maataloustuilla..
Pakko tyytyä tommoseen, kun muuten tulis katto vastaan :-\
Se on kurjaa kun ne kyylää peltokokoja ja navetan korkeuksia.
Epäilivät jo tuliko noin pieni kone hupikäyttöön kun tilusten koko kattoivat
Lainaus käyttäjältä: Markok - 30 toukokuu, 2025, 20:18Astetta väkevämpi moottorinorsu :+1:
Jos ei siinä ole moottoria, se on pelkkä norsu.
Sillähän minä näitä kuvia laittelenkin, jotta tarkastajat näkisi, että kyllä näitä ihan käytetään, eikä koristeena pidetä.
Tältä näyttääpi ainakii tällähaavaa amazonin ikkunanpielusremontti.
(https://img.aijaa.com/b/00681/15360882.jpg)
Vkl pitäs jatkaa myös villageria. Odotukset sen suhteen ei oo korkeella ;D
Ei oo meilläkään :))
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 20 kesäkuu, 2025, 17:01Tältä näyttääpi ainakii tällähaavaa amazonin ikkunanpielusremontti.
(https://img.aijaa.com/b/00681/15360882.jpg)
Vkl pitäs jatkaa myös villageria. Odotukset sen suhteen ei oo korkeella ;D
häviskö paineet?
Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 20 kesäkuu, 2025, 23:46häviskö paineet?
Tuo on ihan mykkä. Muualla ~10bar hutjakkeilla.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 21 kesäkuu, 2025, 07:20Tuo on ihan mykkä. Muualla ~10bar hutjakkeilla.
Eikä ihme. Venttiilin ohjuri (?) mitä ilmeisimmin takeltaa, niin vena jääpi kantamaan, eikä mee laisin kiinni asti. Vielä onkin toivoa, että tästä selviää inhimillisin kustannuksin :blackout:
(https://img.aijaa.com/b/00006/15361934.jpg)
Vähäsen sai lootan kannaketta taivutella, ei siis oo alunperin tosta, että se asettuis paikalleen. Mut olipa kerranki joku homma, joka muuten oli vaan bolt on :o
(https://img.aijaa.com/b/00967/15361935.jpg)
Kaasutin on joku weber. Tehneenkö tolla sit hevon helvettiä. Se tuli sen villagerin mukana.
E: tuskin ketään nii kinostaa, mut kerrotaanpa silti, että viime vkl suunniteltu villagerin laitto ei onnistunu, ku meni kotipuolessa hommat niin lahjakkaasti pitkin vittuja.
weber tekee amerikan edelbrokkeja.
No amazonissa mulla on kyllä weber dgv ja siinä ainakii se toimii kelvollisesti.
se on hyvä kaasutin. tuo edelkin ihan ok. munki edelissä oli weberin merkit
Lainaus käyttäjältä: sössö - 24 kesäkuu, 2025, 21:13weber tekee amerikan edelbrokkeja.
Kuvasta ei saa ihan selvää, mutta aika paljonhan toi näyttää Carter/Edelbrock versiolta.
Joo noita on monella merkillä. Olikohan kunnostetut just weber/carter. Tuo on helppo ja hyvä kaasutin. Mulla on yks ehjä koho tollaseen. Juotettu sauma tahtoo vuotaa.
Tuossa jalassa oleva stanssaushan kertoo jo paljon mikä Edelbrcokki kyseessä. 1406 niin 600cfm
(https://img.aijaa.com/b/00959/15362245.jpg)
?
"Edelbrock 1708" viettää googlella ebayssa myynnissä olevaan 1975 New Yorkerin mallikohtaiseen korvauskaasuttimeen - paitsi että nuo etunumerot ovat eri. Chat GBT taas kirjoittaa pitkän tarinan 750cfm kokoisesta kaasarista, joka ei sovellu pienimpiin V8 malleihin. Noista äkkiä pohtii, että Edelin/Weberin valikoimaan on kuulunut enemmänkin mallikohtaisia korvauskaasareita, mutta katalogi ei ole netissä. Just arvaus vaan.
9636 on numero mitä kattoa. 625cfm
Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 26 kesäkuu, 2025, 09:339636 on numero mitä kattoa. 625cfm
Luulis tolle metallimöykylle piisaavan?
Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 26 kesäkuu, 2025, 08:50"Edelbrock 1708" viettää googlella ebayssa myynnissä olevaan 1975 New Yorkerin mallikohtaiseen korvauskaasuttimeen -
9636SA taas sanoo olevan 625cfm carter, kuten kyrpov jo kertoi
Kikkeliskokkelis.
Tuo fe on ny ollu jo siinä, ku sitä mukaan kun lisää mäntiä mätti sisään, ni melko jäykkä pyörittää.
No nyt sit laitoin venttiilikoneiston paikalleen, ni eipä perkele pyöri enää koko moottori.
Voiko olla liian pitkät tönärit?
Sul on mun luonto :blackout:
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 26 kesäkuu, 2025, 19:31Kikkeliskokkelis.
Tuo fe on ny ollu jo siinä, ku sitä mukaan kun lisää mäntiä mätti sisään, ni melko jäykkä pyörittää.
No nyt sit laitoin venttiilikoneiston paikalleen, ni eipä perkele pyöri enää koko moottori.
Voiko olla liian pitkät tönärit?
Sul on mun luonto :blackout:
15:1 puristus ja voimat jääneet pellolle.
onko katottu laakerivälykset plastigagella?
Lainaus käyttäjältä: sössö - 26 kesäkuu, 2025, 21:19onko katottu laakerivälykset plastigagella?
Ei se siinä taida olla, jos vasta venakoneisto hyydytti liikkeen.
Kyllä siinä pitäs joku liike säilyä vaikka olis pitkät tönäritkin. Tosin pienen odottelunhan hydenostimet vaatii ennen ku edes saa yrittää.
Mut kyllä se venakoneisto tahmaa liikettä ihan kunnolla vaikka kaikki olis oikeinkin.
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 27 kesäkuu, 2025, 04:30Ei se siinä taida olla, jos vasta venakoneisto hyydytti liikkeen.
Kyllä siinä pitäs joku liike säilyä vaikka olis pitkät tönäritkin. Tosin pienen odottelunhan hydenostimet vaatii ennen ku edes saa yrittää.
Mut kyllä se venakoneisto tahmaa liikettä ihan kunnolla vaikka kaikki olis oikeinkin.
Eikö se tahmaantunut koko ajan kun kiertokangen laakereita laitettiin paikoilleen?
Oldsi oli hirmusen jäykkä pyörittää kasattuna mutta kyllä sekin toimimaan lähti. Onkohan tässä moottorityypissä vielä se narutiiviste tahmaamassa pyörintää?
Uudella yrittämällä pyöritin ilman venakoneistoa. Hyvin pyöri. Kaikki tämä pyöritys siis tapahtuu pienellä räikällä.
Sit laitoin koneiston paikalleen. Vähäsen pyörähti ja jumpsis jumiin.
Jakopään puolella on ihan normi stefa ja takapäässä on kaksosanen kumitiiviste.
Auttaako jos vippoja löysää vai miten fårdissa nostajien säätö?
Ainakii tossa on tän näkönen
(https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRiNS8r3eGBB5NtpyLp9a_70N1TrblCLpn6DQ&usqp=CAU)
Aivan. Ei siellä päinkään kun sevi.
24cm taitaa olla tehtaan pisimmät kepit? Ja vajaan sentin lyhemmät toiset.
Vai oliko tää 390
Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 27 kesäkuu, 2025, 11:05Aivan. Ei siellä päinkään kun sevi.
24cm taitaa olla tehtaan pisimmät kepit? Ja vajaan sentin lyhemmät toiset.
Vai oliko tää 390
Juu 390 vuojelta 1966 ja ilmeisesti ihan henkilöautosta.
Jos kokeilet vääntää vähän järeämmällä kuin pikkuräikällä,ei se mikään mopon kone ole jota jaksaa pyörittää käsin magneetosta.
Jos liian pitkät tönärit olisi, niin eikös se jo asennusvaiheessa alkaisi painamaan venttiilejä selkeästi?
Pyörittäessä sitten pohjaa kokonaan eikä pyörähdä. Jos siis siitä olisi kiinni.
Ja hyvät asennusrasvat joka välissä?
Lainaus käyttäjältä: palontie - 27 kesäkuu, 2025, 11:52Jos kokeilet vääntää vähän järeämmällä kuin pikkuräikällä,ei se mikään mopon kone ole jota jaksaa pyörittää käsin magneetosta.
kyllä ilman tulppia pitäs kone perus 1/2 räikällä pyöriä
Google-haku sanoo:
This is always a fun one. My manual shows 1961 to mid January of 1968 as 9.620" (MPR311) with plus .060" (MPR311A) and minus .060" (MPR311B)as available.
Then in mid January of 1968 the length changed to 9.590" (MPR312) which is .030" under stock length. Those are Melling part numbers, I might add.
Eli ymmärränkö minä nyt oikein, että kun mulla on 66-mallin kone, jossa on 69-mallim nokka, ni minä tarviin kans saman vuosmallin tönärit?
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 28 kesäkuu, 2025, 10:11Google-haku sanoo:
This is always a fun one. My manual shows 1961 to mid January of 1968 as 9.620" (MPR311) with plus .060" (MPR311A) and minus .060" (MPR311B)as available.
Then in mid January of 1968 the length changed to 9.590" (MPR312) which is .030" under stock length. Those are Melling part numbers, I might add.
Eli ymmärränkö minä nyt oikein, että kun mulla on 66-mallin kone, jossa on 69-mallim nokka, ni minä tarviin kans saman vuosmallin tönärit?
Noin pien ero pituudessa ei tee mitään vielä, pitäs olla tyylii 5mm heitto ainaskin et painais nostajan pohjaan ja rupeis venttiiliä kantamaan.
mikäs kirjain on siinä nokassa joka on nyt paikallaan? kirjainnokat pitäs kyllä ihan ristiin käydä
Tossa kerkesin vähän perehtyy asiaan. Näkyysä ainaki ku laittaa vänkärin puolelle venakoneiston paikalleen, ni kaikki pyörii niinku pitääkin. Mut sit ku pelkkää ykköspyttyä pyörittää, ni takerrus tapahtuu just ennen yläkuolokohtaa, kun ois puristustapahtuma.
En ihan oo pysyny sun perässä näissä hommissa, mut mikä niiden kansien historiikki tähänpäivään on? Ookkonää sää purkanu ja kasanu niitä, vai joku muu, vai suoraan "ajosta"?
Kun tuli mieleen et vena jumissa, tai sit jousi pohjaa, vaikka ihan sen takia et se ei ole paikoillaan.
Ja kyllä, tuo jousen paikallaan olemattomuus on tullut nähtyä ihan tunnetun koneistamon kansien kasaamisen jäljiltä...
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 28 kesäkuu, 2025, 19:47Tossa kerkesin vähän perehtyy asiaan. Näkyysä ainaki ku laittaa vänkärin puolelle venakoneiston paikalleen, ni kaikki pyörii niinku pitääkin. Mut sit ku pelkkää ykköspyttyä pyörittää, ni takerrus tapahtuu just ennen yläkuolokohtaa, kun ois puristustapahtuma.
Liikkuuko sillon ykkösen venat, eli vaihto menossa pakotahdista imuun? Jos niin, jotain häikkää imuvenan jousessa/keinussa tms. siinä paikoin. Koska pakohan on jo auki kun pyörität siihen kohin ja imun pitäs alkaa aukeemaan.
Puristustahdissahan kumpikin vena on kiinni, eli siinä kohdin ei voi tökätä venojen takia.
Tuo moottori oli paikallaan siinä vihiriässä 58 edselissä, mikä mulla oli. Piti napata se pois, kun se huohotti niin paljon.
Mitään muuta ei oo koneistamolla käynyt, kun lohko, johon laitettiin uudet nokkalakrut.
Sitä ennen, ku purin ton, kone kehräsi kuin kissa. Kansille en oo tehny mittään muuta ku nappasin ne pois ja nakkasin paikalleen.
Kun venakoneisto on paikallaan (kirrattu), työntötangot ei ees pyöri.
Tänään jatkettiin villagerin kanssa. Sinne se vaan 4L60E meni antivoortin orkkis kannakeraudan kera
(https://img.aijaa.com/b/00638/15363309.jpg)
Sit pitikii siirtyä etupuolelle. Ja eipä ollu ihan kusella käydessä tehty homma. Ohjaustehostimen työsylinteri otti koko ajan kiinni öljypohjan takaosaan ja sitä kairatessa se päivä sit menikin.
Tossa ollaan vasta alkutekijöissään
(https://img.aijaa.com/b/00635/15363310.jpg)
Ton perästä tuo potero syveni puolen senttiä. Ja ton centerlinkin pultin kanta hävis myös tohon mutteriin asti. Ja aikaa menikii lähes puol päivää.
Välihuomautuksena teille, jotka suunnittelette samaa; tehkää tuo homma sellasilla puslilla ja nivelillä, jotka ei oo ollu niillä sijoillaan neljääkymmentä vuotta! Ni nuo ohjausen osat vois sit vaikka olla omilla paikoillaan, eikä tarviis arvailla, et onkohan tää nyt varmasti niinku pitää.
Ja koskapa eletään millipelinä, mittaliuskana toimi lidlin paistpisteen pussi.
(https://img.aijaa.com/b/00917/15363312.jpg)
Jos tuo menee tonne väliin, jopa kaksinkerroin, ni eikös se oo sillon riittävä välys?
Mut siellä se on. Nyt sit arpomaan, et milläs me pakokaasut suolletaan pihalle. Ohjailusimpukka on nääs ihan homo ja valurautasarja ei vaan mahu sitä oiva tavalla ohittamaan.
(https://img.aijaa.com/b/00610/15363314.jpg)
Jos tää ois olluki se neekeri-malli, minkä luulin ostaneeni, ni jo ois ollu tulta pytyssä. Mut tällä mennään, mitä on annettu.
Kardaani pitää kans hommata jostain. Niitä saapi tarjotella. Pitkä sen ainakii pitäs olla.
Hö. Mitähän nyt. Yhen äkin tuo FE pyöriikin, niinku pitää.
Jatkan tutkintaa huomenissa, jos kerkeen. Pitäs tehä halkoja ja käyä yks passatti tontille.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 30 kesäkuu, 2025, 22:04Hö. Mitähän nyt. Yhen äkin tuo FE pyöriikin, niinku pitää.
Jatkan tutkintaa huomenissa, jos kerkeen. Pitäs tehä halkoja ja käyä yks passatti tontille.
Olisko kuiten ollu se mitä vähän tuolla aiemmin tarjoilin... Kun vanhan öljyssä olleen nostajan päästää vapaaksi, niin sehän ponkasee täyteen pituuteen. Ja sit kun kasaa venakoneiston uudestaan, niin siinä saa odotella joskus aika pitkäänkin, että ne vapaana olleet nostajat on taas oikeessa mitassaan. Odottelu on aika nuukaa niissä, missä ei ole esipänningille säätöä, eli esm. Olds.
Tossahan ei taida myöskään olla muuta säätöä ku keinuvipuakseli kiinni asti...
Mennään tolla ajatuksella :cheers:
154-155cm pitkä kardaani ois hakusessa, jos jollakulla ois joutilaana.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 10 heinäkuu, 2025, 18:18154-155cm pitkä kardaani ois hakusessa, jos jollakulla ois joutilaana.
Mistä kohin mitattuna?
Mulla on kyllä yks, mutta voi olla lyhä. Mökillä nyt niin ei saa mitattua...
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 10 heinäkuu, 2025, 18:55Mistä kohin mitattuna?
Mulla on kyllä yks, mutta voi olla lyhä. Mökillä nyt niin ei saa mitattua...
Silmien keskeltä keskelle pitäis olla. 157cm oli hitusen liian pitkä, kun mallailtiin.
Sain tuossa mukamas evukkaasti Holleyn moottorinohjuun ruikkimaan bensaa tohon villageriin. Pitänee siis ottaa lähes kaikki irti ja kahtoa mitä tulee kuikkaamaan lohkosta läpi. Tuo moottoritilan kuva ja sen roippeet liittyy.
Jaa. Kaikki kuvat on näkyy hävinny.
Sedaniin(kin) pitäs liimata kattoverhoilu. Mulla on tämmöstä
(https://cdn.broman.group/api/image/v1/image/491B4890BC6A8E500C4CDF9A6183CD3AAE74D37E.bison-tix-kontaktiliima-750-ml-60-2598.webp)
Tekeekö tolla mittään?
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 31 heinäkuu, 2025, 07:41Sain tuossa mukamas evukkaasti Holleyn moottorinohjuun ruikkimaan bensaa tohon villageriin. Pitänee siis ottaa lähes kaikki irti ja kahtoa mitä tulee kuikkaamaan lohkosta läpi. Tuo moottoritilan kuva ja sen roippeet liittyy.
Jaa. Kaikki kuvat on näkyy hävinny.
Sedaniin(kin) pitäs liimata kattoverhoilu. Mulla on tämmöstä
(https://cdn.broman.group/api/image/v1/image/491B4890BC6A8E500C4CDF9A6183CD3AAE74D37E.bison-tix-kontaktiliima-750-ml-60-2598.webp)
Tekeekö tolla mittään?
Tarkoitat kattoverhoilun liimaamisella että ikkuna ja oviaukkojen reunat ja tolpat jotka käännetään?
Kyllä pysyy, muista odottaa kunnolla ennenkuin liität toisiinsa ja kumpaankin puoleen liima.
Vai onko verhoilu rautalanka tangoilla keskeltä?
No pysyy se tuolla liimalla vaikka olisi muutenkin kiinni.
Lainaus käyttäjältä: Markok - 31 heinäkuu, 2025, 07:50Kyllä pysyy, muista odottaa kunnolla ennenkuin liität toisiinsa ja kumpaankin puoleen liima.
Ja se tosiaan tuntuu jo kuivalta (ei toki yön yli kovettunu) eikä tartu sormeen mutta ne liimapinnat tarttuu toisiinsa ku tauti. Toi kontaktiliima on hyvä valinta noihin ja on kokemusta Kuplan kattoverhoilusta, Falconin penkeistä jne. Falconin penkistä kuskin perseen alta paikkapala alko vähän kulmasta repsottamaan (1-2cm) noin 7 vuoden ajelun jälkeen.
Lainaus käyttäjältä: Markok - 31 heinäkuu, 2025, 07:50Tarkoitat kattoverhoilun liimaamisella että ikkuna ja oviaukkojen reunat ja tolpat jotka käännetään?
Kyllä pysyy, muista odottaa kunnolla ennenkuin liität toisiinsa ja kumpaankin puoleen liima.
Ihan että sais kankaan kiinni kattopeltiin. Kankaan ja pellin väliin pitänee liimata eka vielö retkipatjan tms palasia?
Pysyy, oon jotain oviverhoiluita tehny tommosella ja on pysynyt.
Uskaltaisin laittaa :+1:
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 31 heinäkuu, 2025, 09:36Ihan että sais kankaan kiinni kattopeltiin. Kankaan ja pellin väliin pitänee liimata eka vielö retkipatjan tms palasia?
Meinaat siis poiketa normista? Tulee vaikee homma, jos yhtään siistiä haluut. Ja kattopelti pitää olla puhdas, ruosteeton ja maalattu et siihen voi edes yrittää liimata jotain.
Eikö oo niitä rautalankoja tallessa? Ja vanhaa huonoa verhoilua malliksi?
Alkuperänen verhoilu on poltettu jo aikoja sitten. Ne tangot on vielä tähteillä.
Arvelin koittoo tehä mukamas helpoimman kautta ja virittää ihan vaan tavan kankaan kattoon ja toivoa, että se siellä sit pysyykin.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 01 elokuu, 2025, 11:57Alkuperänen verhoilu on poltettu jo aikoja sitten. Ne tangot on vielä tähteillä.
Arvelin koittoo tehä mukamas helpoimman kautta ja virittää ihan vaan tavan kankaan kattoon ja toivoa, että se siellä sit pysyykin.
Harmi kun ei ole se vanha tallessa. Oon ite tehny paristakin tosi huonosta sen verran mallia, et on saanu leikattua ne palat liki oikeeseen kokoon ihan vaan saksimalla saumoista auki sen vanhan. Siitä piirto uudelle kankaalle ja ompelu kasaan, viimeseks sit jostain kankaasta vaan pussit niille raudoille.
Saishan sen mittailtuakin kun heppais ne raudat paikoilleen, mut siinä on jo vähän tekemisen makua.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 31 heinäkuu, 2025, 07:41Sain tuossa mukamas evukkaasti Holleyn moottorinohjuun ruikkimaan bensaa tohon villageriin. Pitänee siis ottaa lähes kaikki irti ja kahtoa mitä tulee kuikkaamaan lohkosta läpi. Tuo moottoritilan kuva ja sen roippeet liittyy.
Jaa. Kaikki kuvat on näkyy hävinny.
Sedaniin(kin) pitäs liimata kattoverhoilu. Mulla on tämmöstä
(https://cdn.broman.group/api/image/v1/image/491B4890BC6A8E500C4CDF9A6183CD3AAE74D37E.bison-tix-kontaktiliima-750-ml-60-2598.webp)
Tekeekö tolla mittään?
Koita nuuhkia sitä. Tiijjä minkä äjjäyksen antaa?
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 31 heinäkuu, 2025, 07:41Sain tuossa mukamas evukkaasti Holleyn moottorinohjuun ruikkimaan bensaa tohon villageriin. Pitänee siis ottaa lähes kaikki irti ja kahtoa mitä tulee kuikkaamaan lohkosta läpi. Tuo moottoritilan kuva ja sen roippeet liittyy.
Jaa. Kaikki kuvat on näkyy hävinny.
Sedaniin(kin) pitäs liimata kattoverhoilu. Mulla on tämmöstä
(https://cdn.broman.group/api/image/v1/image/491B4890BC6A8E500C4CDF9A6183CD3AAE74D37E.bison-tix-kontaktiliima-750-ml-60-2598.webp)
Tekeekö tolla mittään?
jotain tolla aikanaan liimasin, tais olla aika paskaa. Moni bison on ollut.
joo ei oo toi termarikoppaan sopivaa... saattaa jäähä vuotamaan ::)
Tilanne Villagerin kanssa on semmoinen, että seuraavaksi arvaillaan, mikä kyykkää seuraavaksi.
Moottorista alakerta(miun kasaama), loota 4L60E vaiko talous. Konehuoneeseen ilmesty eilen kaks jotain Temun 70e pakokaasuahdinta.
Kuvaa ei oo, koska aijaa ei toimi. Mut voitte vaan kuvitella, miten hieno se kötöstys on. Ihan ite hitsasin.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 15 elokuu, 2025, 20:43Tilanne Villagerin kanssa on semmoinen, että seuraavaksi arvaillaan, mikä kyykkää seuraavaksi.
Moottorista alakerta(miun kasaama), loota 4L60E vaiko talous. Konehuoneeseen ilmesty eilen kaks jotain Temun 70e pakokaasuahdinta.
Kuvaa ei oo, koska aijaa ei toimi. Mut voitte vaan kuvitella, miten hieno se kötöstys on. Ihan ite hitsasin.
:iwantit:
nyt niitä kuvia!! :pamppua:
Ihan sama minkä jakelun kautta.. :suspect:
Ranger sai jäähdyttimen letkut paikalleen ja kans bensapumppu löyti paikkansa. Nyt voikii koittoo, pysyykö jäähdyttimessä enää vedet sisällä. Varmuudella on ollu nestettä sisuksissa vuonna 2018.
Pikkulohkoa varten piti joskus siirtää akku kuskin puolelle ja nyt sen teline otti kiinni öljytikkuun.
Onneks Villagerissa oli hyväkuntoinen teline (taitaakin oikeesti olla varaosa-auto) ni siitä saapi sit akun sille kuuluvalle paikalleen.
(https://i.postimg.cc/DZVddmqL/20250814-154411.jpg)
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 17 elokuu, 2025, 07:59(https://i.postimg.cc/DZVddmqL/20250814-154411.jpg)
Kattelinkin just instan puolella.. :P
Lompsa kestää kun tekee ajan kanssa. :))
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 17 elokuu, 2025, 08:13Kattelinkin just instan puolella.. :P
Lompsa kestää kun tekee ajan kanssa. :))
ennemmin ukrainan sota loppuu kun mikkikseltä raha :iwantit:
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 17 elokuu, 2025, 07:59(https://i.postimg.cc/DZVddmqL/20250814-154411.jpg)
Hyi mutta perverssillä tavalla aika jees tulee :)
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 17 elokuu, 2025, 08:13Kattelinkin just instan puolella.. :P
Lompsa kestää kun tekee ajan kanssa. :))
No jooo. Kait tässä kalleimmat hankinnat on jo hankittu, luulisin? Nuohan ei ollu sen reilu 70e/kpl.
Tän sulan aikana kait tuo pitäs koettaa käyntiin saada, että pääsis omassa tallissa jatkamaan.
Tankki pitää ainakin vaihtaa ja hitsata lattioita sieltä sun täältä tulevan talven aikana.
Sampossa kävi vähän paikat kuumina
(https://i.postimg.cc/KjRCspN3/20250819-175229.jpg) (https://postimg.cc/N2vNK4ZQ)
No eipä mittään, ku purkamaan naapurin puimurista ehjä ja matka jatkuu.
.. ja naapuri tykkääpi moisesta jekusta ..
Lainaus käyttäjältä: tevo - 19 elokuu, 2025, 20:19.. ja naapuri tykkääpi moisesta jekusta ..
Ei kerrota sille siitä :rolleyes:
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 19 elokuu, 2025, 19:00Sampossa kävi vähän paikat kuumina
(https://i.postimg.cc/KjRCspN3/20250819-175229.jpg) (https://postimg.cc/N2vNK4ZQ)
No eipä mittään, ku purkamaan naapurin puimurista ehjä ja matka jatkuu.
Ihan väärä toimintatapa, olisit jättänyt Sampon siihen ja käynyt ostamassa "uuden" tilalle.
Täälläpäin yksi, kuulemma jo edesmennyt, isäntä ei korjannut mitään koneita vaan osti ehjän aina tilalle.
Kerran puimuri meni tukkoon kesken puinnin ja remmit alkoi savuta, reippaana miehenä oli ottanut puukon esiin ja vetänyt hihnat poikki, ennenkuin sammutti koneen, ja jätti sen koneen siihen mihin sammutti.
Siellä on jokunen niittokone ja paalain pitkin peltoja, tai ainakin oli ellei perikunta ole siivonnut pois. Vähän kyllä epäilen.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 19 elokuu, 2025, 19:00Sampossa kävi vähän paikat kuumina
(https://i.postimg.cc/KjRCspN3/20250819-175229.jpg) (https://postimg.cc/N2vNK4ZQ)
No eipä mittään, ku purkamaan naapurin puimurista ehjä ja matka jatkuu.
Et sitte ole ajatellu vaihtaa nyykkäriin?
Lainaus käyttäjältä: Kähmy545 - 20 elokuu, 2025, 09:04Et sitte ole ajatellu vaihtaa nyykkäriin?
Siniset teipit kylkeen ja se on sit siinä?
Tuosta Ford/New Holland sinisestä tuli mieleen, kun eräs kylän isäntä maalautti @LowCrowlla 4000 fordinsa lokarit ja ruuttasin sitten sen lopun maalin (se isäntä ei halunnut sitä loppua itselleen kuivumaan) oman traktorin takakauhaan.
Papparainen tuli sitten käymään ja kauhan huomasi heti. Vanhan valmettilaisen silmää häiritsi fordin sininen loota valmetin perässä, kuittaili värinvaihdosta, ei kuulemma sovi sininen maatalouskoneisiin.
No nyt vasta cutlassia maalatessa käytin lootaa koealustana ruiskun säädössä ja se on pääosin kullanvärinen.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 20 elokuu, 2025, 09:48Siniset teipit kylkeen ja se on sit siinä?
Itellä kahden sampon jälkeen NH TX 34 ja tuli tunne, että tämähän on Texasia.
Tuo porilainen on siitä kiva vehe, että kun niitä tuntuu olevan metsät täynnä, ni varaosia on helppo saada virka-ajan ulkopuolellakin C:-) O0
Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 20 elokuu, 2025, 08:46Ihan väärä toimintatapa, olisit jättänyt Sampon siihen ja käynyt ostamassa "uuden" tilalle.
Täälläpäin yksi, kuulemma jo edesmennyt, isäntä ei korjannut mitään koneita vaan osti ehjän aina tilalle.
Kerran puimuri meni tukkoon kesken puinnin ja remmit alkoi savuta, reippaana miehenä oli ottanut puukon esiin ja vetänyt hihnat poikki, ennenkuin sammutti koneen, ja jätti sen koneen siihen mihin sammutti.
Siellä on jokunen niittokone ja paalain pitkin peltoja, tai ainakin oli ellei perikunta ole siivonnut pois. Vähän kyllä epäilen.
Muhoksella oli kuulemma aikoinaan maatila jota veljekset pitivät.Olivat ostaneet uuden tuliterän auton ja myyjä oli sanonut että talvirenkaat tulee vielä mukaan.Toinen veljeksistä oli sanonut että ei me renkaita vaihdella ja olivat ottaneet samanlaisen auton talvirenkailla.
Huikkaportti löyti paikkansa
(https://i.postimg.cc/YCs34fsm/20250828-140855.jpg) (https://postimg.cc/rD5W3Wc8)
Kövin purkamassa Jetta mk2 raadosta tankin
(https://i.postimg.cc/d3KLRrGv/20250831-143533.jpg) (https://postimg.cc/dk4sw7WS)
Pittää koettaa tuo saaha paikalleen. Joskii tota täyttöputkea pitää mitä luultavimmin chopata.
Hirveeta hommaa. Täähän käy ihan työstä. Oisko tossa menny 8h aikoo.
(https://i.postimg.cc/htZXTrPx/20250911-183537.jpg) (https://postimg.cc/ZW3Yh6NK)
(https://i.postimg.cc/RVXhxRt8/20250911-183530.jpg) (https://postimg.cc/Lng2zjNB)quick image upload (https://postimages.org/)
3", koska pienempi ei kuulema yksinkertaisesti riitä mihinkään.
8" minimi,
Sit pitäs löytee fyysesti pien laturi, mut tehoa sais olla sen 100A. Oliko se, et max 14cm sais koko höskän korkeus olla kaikkineen.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 12 syyskuu, 2025, 07:36Hirveeta hommaa. Täähän käy ihan työstä. Oisko tossa menny 8h aikoo.
(https://i.postimg.cc/htZXTrPx/20250911-183537.jpg) (https://postimg.cc/ZW3Yh6NK)
(https://i.postimg.cc/RVXhxRt8/20250911-183530.jpg) (https://postimg.cc/Lng2zjNB)quick image upload (https://postimages.org/)
3", koska pienempi ei kuulema yksinkertaisesti riitä mihinkään.
Nyt en kyllä tykkee :'(
Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 12 syyskuu, 2025, 10:20Nyt en kyllä tykkee :'(
Nooo, mulla on pötkökutonen ja c4 oottamassa ton räjähdystä.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 12 syyskuu, 2025, 11:32Nooo, mulla on pötkökutonen ja c4 oottamassa ton räjähdystä.
Sitä ootellessa :coolsmoke:
Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 12 syyskuu, 2025, 11:37Sitä ootellessa :coolsmoke:
Tuskin siihen menee vuottakaan :rotfl:
Pitkilleen ihan vooteilua.
Fairlanen turvallisten yksipiiristen jarrujen tilalle aloin laittelemaan epävakaata kaksipiirijarrujärjestelmää.
Pääsylkkä on 69 mustangista ja voihan juutas sentään; se helevetin sylkkä ei ollu ku nakata paikalleen! Miten voi olla, et jokin asia voi FoMoColla pysyä samana useamman vuoden.
Aikasa kun putkia väänteli, ni taitaapa olla niin, että uusia putkiakaan ei tarvii vetää, vaan riittää, et laittaa vaan uudet nipat ja #vetoja.
Sehän valmistuu käsiin!
Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 10 marraskuu, 2025, 20:00Sehän valmistuu käsiin!
No siltä vaikuttaa :panic:
Jospa tässä hidastais hommia (jarruttais, ehe ehe) ja rupeiski samoilla lämmöillä sen 10v sitten hommatun levyjarrusetin tonne eteen.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 10 marraskuu, 2025, 19:25Pääsylkkä on 69 mustangista ja voihan juutas sentään; se helevetin sylkkä ei ollu ku nakata paikalleen! Miten voi olla, et jokin asia voi FoMoColla pysyä samana useamman vuoden.
varmaan inssi saanu kenkää kun noin huonosti suunnitellut
tai esitetään todennäköisempi tapahtumakulku. Kaikki näyttää samalta ja näyttää sopivan hienosti mutta käytössä ei toimi kun olemme muuttaneet kaikkea mikä ei näy, mitään näkyvää emme muuttaneet joten nämä pitää vaan tietää C:-)
Lainaus käyttäjältä: sössö - 11 marraskuu, 2025, 01:55tai esitetään todennäköisempi tapahtumakulku. Kaikki näyttää samalta ja näyttää sopivan hienosti mutta käytössä ei toimi kun olemme muuttaneet kaikkea mikä ei näy, mitään näkyvää emme muuttaneet joten nämä pitää vaan tietää C:-)
Jos muistelen oikein Falconin rakentelua niin noinhan tuossa tulee käymään jos tuossa pääsylkässä on propo-venttiilit rumpujarruille ja vaihtelee levyt sinne. Falconissa tais tehostamattomassa olla ne siinä pääsylkässä, ja piti laittaa putkien väliin ku tuli tehostin+pääsylkkä W202:sta Mersusta. Luultiin että ne oli jakoblokissa mutta aamulla töihin lähtiessä ei ollu jarruja ja pikkuhiljaa ne löyty ku ajeli. ;D
Kantsii tarkistaa, muistelen että näky ku katto sinne putkien reikiin jousi ja venan pää eli ei oo läpireikä.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 10 marraskuu, 2025, 19:25Pitkilleen ihan vooteilua.
Fairlanen turvallisten yksipiiristen jarrujen tilalle aloin laittelemaan epävakaata kaksipiirijarrujärjestelmää.
Pääsylkkä on 69 mustangista ja voihan juutas sentään; se helevetin sylkkä ei ollu ku nakata paikalleen! Miten voi olla, et jokin asia voi FoMoColla pysyä samana useamman vuoden.
Aikasa kun putkia väänteli, ni taitaapa olla niin, että uusia putkiakaan ei tarvii vetää, vaan riittää, et laittaa vaan uudet nipat ja #vetoja.
Kuten tossa jo sanottiinki ni kannattaa varmistaa et se pääsylkkä ja/tai propo valve on tarkotettu just X jarruille eli levy-rumpu varmaan tässä tapauksessa.
Jarrupääsylinteri, tehostetut rumpujarrut edessä, Ø 1.000 in / 25.4 mm
Eli voipi vaikka miettii, et saisko ton levysetin kötöstettyä Edseliin.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 11 marraskuu, 2025, 11:37Jarrupääsylinteri, tehostetut rumpujarrut edessä, Ø 1.000 in / 25.4 mm
Eli voipi vaikka miettii, et saisko ton levysetin kötöstettyä Edseliin.
Tehhää edselii omansa vaa, nou roplem. Vähemmä työtä todnäk ku käytttää edselin oman olka-akselin.
Lainaus käyttäjältä: Stige - 11 marraskuu, 2025, 14:44Tehhää edselii omansa vaa, nou roplem. Vähemmä työtä todnäk ku käytttää edselin oman olka-akselin.
Tekis miel sanoo, et kaks settiä kerralla. Mut oon tässä miettiny, voisko GeeäMmäilu olla yhtä surkeeta, mitä voorteilu C:-)
Kaikestahan saa surkeeta.
Se on ihan oma valinta. ::)
Lainaus käyttäjältä: Vuokralainen - 11 marraskuu, 2025, 16:56Kaikestahan saa surkeeta.
Se on ihan oma valinta. ::)
Täytyy todeta että näillä keleillä ulkoasennushommat harrasteena menee jo vittuiluksi parhaiten tuntemalleni ihmiselle.. :dontknow:
Jarrurevohka jatkuu.
Tossa kun tota takapiiriä taikinoin ja se putki kun on rautaa, ni mietinpä toisenki kerran, et kuparisen ois jo tällä ajalla vetäny ja tehnyt päätkin.
Ni nyt kun etupiirin toiseen putkeen taistelin päätä ja kun sen pään sain tehtyä (ja hyvä pää tulikin) ja putkenpäämasiinaa irroittaessa se helevetin putki sitten katkes, ni totesin viisaammaksi vetää etupään putket kokonaan uusiksi kuparista.
Jatkuu tuonnempana :blackout:
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 18 marraskuu, 2025, 19:48Jarrurevohka jatkuu.
Tossa kun tota takapiiriä taikinoin ja se putki kun on rautaa, ni mietinpä toisenki kerran, et kuparisen ois jo tällä ajalla vetäny ja tehnyt päätkin.
Ni nyt kun etupiirin toiseen putkeen taistelin päätä ja kun sen pään sain tehtyä (ja hyvä pää tulikin) ja putkenpäämasiinaa irroittaessa se helevetin putki sitten katkes, ni totesin viisaammaksi vetää etupään putket kokonaan uusiksi kuparista.
Jatkuu tuonnempana :blackout:
Laita kuiten kuparinikkeliä, se on parempaa kun pelkkä kupari. Jos et oo jo ostanu putkee.
(https://i.postimg.cc/FKpSNvQS/20251124-103611.jpg) (https://postimg.cc/677qfDq6)
Kylläpäs jos osaa vastustaa, ni sentään jarrut puoltaa :coolsmoke:
Olkoon nuin seuraavaan kertaan asti. Nyt pitää taas perehtyä vualeenpunasen antivoortin sielunmaisemaan.
Koettelee, muttei hylkää.
FE kun losotti öljyjään öp-anturin juuresta, ni aloinpa ottamaan sitä jalkaa pois. Siinä siis erikseen vielä öp-mittari. Ni napsahtipas koko anturihässäkkä poikki ja kierreosa jäi sinne filtterin jalkaan :blackout:
Eipä ole Midaksen kosketus ei, vaan Mikkiksen vastaava antireaktio :smashhead:
Just another day in the office :pckahvi:
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 24 marraskuu, 2025, 13:12Koettelee, muttei hylkää.
FE kun losotti öljyjään öp-anturin juuresta, ni aloinpa ottamaan sitä jalkaa pois. Siinä siis erikseen vielä öp-mittari. Ni napsahtipas koko anturihässäkkä poikki ja kierreosa jäi sinne filtterin jalkaan :blackout:
Jos sulla on isohkoja torx kärkiä, niin pistä vaseliinia sinne nipan reikään, terota torxin pää leikkaavaksi ja naputa sisään siihen reikään. Vois irrota ja rasva kerää murut ettei mee sinne sisään.
Lainaus käyttäjältä: TwistOla - 24 marraskuu, 2025, 14:44Eipä ole Midaksen kosketus ei, vaan Mikkiksen vastaava antireaktio :smashhead:
Kaikki muuttuu paskaksi mihin koskee? :shitfan:
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 24 marraskuu, 2025, 17:38Jos sulla on isohkoja torx kärkiä, niin pistä vaseliinia sinne nipan reikään, terota torxin pää leikkaavaksi ja naputa sisään siihen reikään. Vois irrota ja rasva kerää murut ettei mee sinne sisään.
Löysin vahingossa vastakierretappisarjan ja sillä sai tökön pois. Nyt siinä on pelkkä öp-anturi. Luulis kait tuo paineiden olevan olemassa, kun kerta oon sen ammattitaitoisesti rempannut ;D
Sehän on helppo ja halpa testata ku lyö myllyn käyntiin. :))
Ku laitat käyntiin niin älä anna Mikkiksen kosketusta sille.. :oushit:
Ensviikolla tullee uus temu-kaasari, ni pääsee kokeilemaan ;D
Villageriin on nyt kardaaniaihio varattuna hollolassa. Ja ensviikolla tullee kans ovokolta jarrutehostin, jonka "pitäis käydä" ja sehän se riittää. Tuskin tuo ihan mahoton on saada toimimaan, vaikka onkin sähönen. Onhan ihminen kuussakin käyny ja hurjimmat nähnyt vitun.
Vois kait tuo käyä ihmisten ilmoillaki joskus, kun aikoo ois ollunna viimeset kaks viikkoo vaikka mihin, mut meninkin sit lopulta tänään talliin.
Van nyt on kötöstetty alustava versio sähöisiin pyyhkijöihi vualeenpunaseen antivoortiin. Mk4 golfin takalasinpyyhkijään modattuna edselin pyyhkijöiden vivuston pyörittäjä.
Kuva on paska, mut sauma SEMA-tasoa
(https://i.postimg.cc/wj3MLG8C/20251129-192005.jpg) (https://postimg.cc/rDXqLgpj)
Mut kait tästä jotain ideaa saa :blackout:
Tohon mun karvalakkimalliin oli sentään uutena ruksattu yks ökymallin lisävaruste. Sähköiset tuulilasinpyyhkiät.
Nuo alipaineiset on ihan hyvät silloin, kun ei sada vettä O0
Lainaus käyttäjältä: Kalu - 29 marraskuu, 2025, 22:33Tohon mun karvalakkimalliin oli sentään uutena ruksattu yks ökymallin lisävaruste. Sähköiset tuulilasinpyyhkiät.
Mun -60 Mercuryssäkin oli sähköllä, mutta voi hitto ne käyttö"vivut". Vaijerit tuplana ja vetopyörässä vielä muuttuva "välityssuhde" et saatiin meneen ne lasin reunaankin. Ja kun välitys muuttu, niin ne otti aina loppukiihdytyksen siellä ulkoreunoilla. Nekin oli kyllä parhaimmillaan sillon kun ei satanu.
Ainii, niissähän oli muuten myös ihan tihkukytkin orkkiksena... Alipaineella nykästiin kytkintä käyttävää kalvoa ja sit sai vuotaa alipaineen pois pienestä reiästä. Ja kun oli vuotanu tyhjäks, niin pyyhkijät vetäs kerran ja uus alipaine kalvolle.
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 30 marraskuu, 2025, 00:00Mun -60 Mercuryssäkin oli sähköllä, mutta voi hitto ne käyttö"vivut". Vaijerit tuplana ja vetopyörässä vielä muuttuva "välityssuhde" et saatiin meneen ne lasin reunaankin. Ja kun välitys muuttu, niin ne otti aina loppukiihdytyksen siellä ulkoreunoilla. Nekin oli kyllä parhaimmillaan sillon kun ei satanu.
Ainii, niissähän oli muuten myös ihan tihkukytkin orkkiksena... Alipaineella nykästiin kytkintä käyttävää kalvoa ja sit sai vuotaa alipaineen pois pienestä reiästä. Ja kun oli vuotanu tyhjäks, niin pyyhkijät vetäs kerran ja uus alipaine kalvolle.
Joo tallikaverin '60 kaukossakin ne pyyhkiät koitti panoraamalasia pyyhkiä sillein, et hyvä ettei jo sivulasien puolella käynny... Siinä kyl tais olla ihan vain tangoilla vipstaakelit.
No Merkkuria köyhemmissä malleissa, kuten antivoortti, ne viipottimet viuhtoo vaan siinä suurinpiirtein suoraan näkökentässä. Se jännä et täs sähkömallissakin nupilta menee vaijeri sinne moottorille ja liikuttaa siinä jotain lirpaketta, ihan niinkuin vakuumimoottorissakin. No toinen yhdistelee sähköä ja toinen jotain ilmareikiä...
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 29 marraskuu, 2025, 21:56Vois kait tuo käyä ihmisten ilmoillaki joskus, kun aikoo ois ollunna viimeset kaks viikkoo vaikka mihin, mut meninkin sit lopulta tänään talliin.
Van nyt on kötöstetty alustava versio sähöisiin pyyhkijöihi vualeenpunaseen antivoortiin. Mk4 golfin takalasinpyyhkijään modattuna edselin pyyhkijöiden vivuston pyörittäjä.
Kuva on paska, mut sauma SEMA-tasoa
(https://i.postimg.cc/wj3MLG8C/20251129-192005.jpg) (https://postimg.cc/rDXqLgpj)
Mut kait tästä jotain ideaa saa :blackout:
Toistakymmentä vuotta sitten nakkasin itsekkin pika-asennuksena/"väliaikaisratkaisuna", -55 Belairin maahantuontikatsastukseen pyyhkijöille,muistaakseni jonkin japsin takalasinpyyhkimen moottorin. No näyttäis noista Uskalin Jannen videoista katsottuna,olevan edelleen sama viritys siellä paikoillaan...
(https://i.postimg.cc/brDjwDhb/20251204-131921.jpg) (https://postimg.cc/YLHPXSjq)kuvien katselulinkki (https://postimages.org/fi/)
Syväluotaus kaasariin. Kumma ku ei toimi. Ja sit siellä oli vääntyneenä joku ihme pillikin.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 04 joulukuu, 2025, 14:50Syväluotaus kaasariin. Kumma ku ei toimi. Ja sit siellä oli vääntyneenä joku ihme pillikin.
Ruosteessa ja kovia kokeneen näkönen. Puuttuuko kiihotupumpun ruikastakin toinen lähtö?
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 04 joulukuu, 2025, 15:14Ruosteessa ja kovia kokeneen näkönen. Puuttuuko kiihotupumpun ruikastakin toinen lähtö?
Omassa Carterissa nuo oli aika löyhästi kiinni.
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 04 joulukuu, 2025, 15:14Ruosteessa ja kovia kokeneen näkönen. Puuttuuko kiihotupumpun ruikastakin toinen lähtö?
Minäpä en oikein tiiä, mitä tuosta voi uupua, tai ei uuvu. Ihan mielenkiinnosta purkasin. Ei oo mittään hajua moisen sielunelämästä.
Alkuviikosta ois pitäny tulla temu-kaasari, mut edelleen tuo oottaa lentskari-kyytiä jossain hevolanjeerassa.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 04 joulukuu, 2025, 20:45Minäpä en oikein tiiä, mitä tuosta voi uupua, tai ei uuvu. Ihan mielenkiinnosta purkasin. Ei oo mittään hajua moisen sielunelämästä.
Alkuviikosta ois pitäny tulla temu-kaasari, mut edelleen tuo oottaa lentskari-kyytiä jossain hevolanjeerassa.
(https://i.ibb.co/KxwhKr3j/Scan-20221107.jpg) (https://ibb.co/gZV94RBM)
En kai minä ihan paska oo, vaikka oonkin. Tuo perkelehän ol käynnissä ihan pidemmänkin aikaa.
Ekaa kertaa käyvä moottori vualeenpunasen antivoortin keulalla sitten vuoden 2018 :hiphopcar:
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 05 joulukuu, 2025, 14:54En kai minä ihan paska oo, vaikka oonkin. Tuo perkelehän ol käynnissä ihan pidemmänkin aikaa.
Ekaa kertaa käyvä moottori vualeenpunasen antivoortin keulalla sitten vuoden 2018 :hiphopcar:
l
Sä käyttelet ihan yhtenään sitä.. >:(
Mä elättelen toiveita että Impi kävis ekan kerran Suomessa 🤣
Tuotu ilmeisesti -01 maahan..
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 05 joulukuu, 2025, 14:54Ekaa kertaa käyvä moottori vualeenpunasen antivoortin keulalla sitten vuoden 2018
Jaa siel on nykyää joku B20 motti...
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 05 joulukuu, 2025, 18:04l
Sä käyttelet ihan yhtenään sitä.. >:(
Mä elättelen toiveita että Impi kävis ekan kerran Suomessa 🤣
Tuotu ilmeisesti -01 maahan..
No tuokin on jo kolmas moottori ton keulilla. Suahan nähä, onko miten pitkäikänen ;D
Sopivasti kättä taskuun, ni voishan tuon myydäkin.
Kai muistit laittaa koneeseen öljyä ettei vaan sattuisi mitään...
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 06 joulukuu, 2025, 07:49No tuokin on jo kolmas moottori ton keulilla. Suahan nähä, onko miten pitkäikänen ;D
Sopivasti kättä taskuun, ni voishan tuon myydäkin.
Tietää mitä tilalle sit :rolleyes:
Sevyn pikkulohko?😍
Oi kyllä. 325cid :coolsmoke:
Nyt ku on intoa, ni 2D ois mukamas ajokunnossa :o se tais olla 2019, kun siitä hävis jarrut ja jo tänään ne retusoin toimiviksi :blackout:
E: tossa kun fairlanen jarruja kötöstin, no käsi osu pakoputken lähtöön ja se heilu. No ei kai tuo perkele käy oiva tavalla, kun 10cm päästä lambdasta horii ilmaa sekaan.
Ei vaan meinoo saada pitäväks nuita pakosarjan lähtöjä, kun ovat nuo putket niin muhineet.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 07 joulukuu, 2025, 14:17Nyt ku on intoa, ni 2D ois mukamas ajokunnossa :o se tais olla 2019, kun siitä hävis jarrut ja jo tänään ne retusoin toimiviksi :blackout:
E: tossa kun fairlanen jarruja kötöstin, no käsi osu pakoputken lähtöön ja se heilu. No ei kai tuo perkele käy oiva tavalla, kun 10cm päästä lambdasta horii ilmaa sekaan.
Ei vaan meinoo saada pitäväks nuita pakosarjan lähtöjä, kun ovat nuo putket niin muhineet.
Laita v pannat tilalle
Lainaus käyttäjältä: Stige - 07 joulukuu, 2025, 15:12Laita v pannat tilalle
Saisinkohan minä ne migillä siinä pysymään? Iso virta ja vähissä erin? Niin mie ainaki funtsin, et pitäs onnistua?
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 07 joulukuu, 2025, 16:59Saisinkohan minä ne migillä siinä pysymään? Iso virta ja vähissä erin? Niin mie ainaki funtsin, et pitäs onnistua?
Jos laitat joustot putkiin, niin tuskin irtoavat..
Tai minä laittaisin. :rolleyes:
Aina mukavampi kun tietää että haitariputki joustaa, eikä pakosarja tai -putki.. :dontknow:
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 07 joulukuu, 2025, 16:59Saisinkohan minä ne migillä siinä pysymään? Iso virta ja vähissä erin? Niin mie ainaki funtsin, et pitäs onnistua?
Samanlailla ku lässykässäki?
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 07 joulukuu, 2025, 17:03Jos laitat joustot putkiin, niin tuskin irtoavat..
Tai minä laittaisin. :rolleyes:
Aina mukavampi kun tietää että haitariputki joustaa, eikä pakosarja tai -putki.. :dontknow:
Joustot luonnollisesti on kaikissa putkissa, mitä jälkikäteen värkkäillään :+1:
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 07 joulukuu, 2025, 19:16Joustot luonnollisesti on kaikissa putkissa, mitä jälkikäteen värkkäillään :+1:
:+1:
Sitten vaan V-bandit hitsaten.
Kyllä se pakosarja sen verran hitsattavissa(ainakin kikkaillen lämmön kanssa..) on, vaikka oliskin paskaa valua.
Tää päivä on ollu silkkaa valaistumista.
Nää valot on mitä ilmeisimmin palaneet viimeks vuona 1987
(https://i.postimg.cc/8kWqfLBX/20251208-135349.jpg) (https://postimg.cc/0rktLM47)
Ja se oli muistaakseni 2018, kun
@Pertti K hoksi, että yksi lyhdyistä oli pimeänä. Ja jo nyt sain aikaseks tehä asialle jotain
(https://i.postimg.cc/ryntWtV1/20251208-182158.jpg) (https://postimg.cc/DmGZ30b0)
E: ja mitä ilmeisimmin männänrenkaat on jo kaikki poikki ammattitaidottoman kasaamisen johdosta poikki, kun tuo lähti käyntiin ilman apuvirtaa. Eli väljä paska.
Mulle tuli privaattivideo pörisevästä perseestä.
Näinköhän tässä kohta kehkeytyy jonkin sortin mustasukkaisuus draama...
Niitä saunailtojen videoita on ennenkin herra mikkis jakanut perseensä lailla pitkin poikin :soosoo:
Tänäänpä tolla tuli ajettua ensimetrit. Se olikin eka siirros omin voimin sitten vuoden, muistelen, 2018.
Ja vieläpä isolohkon voimin, ni mikäpä on ollessa :iwantit: :coolsmoke:
Nyt pitää saada tuo lataamaan. Ja jostain kumman syystä öljynpaineen merkkivalo ei vieläkää pala, vaikka johdon kytkee siihen anturiin. Muuten se kyllä palaa, kun sen kytkee maihin.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 11 joulukuu, 2025, 20:18Ja jostain kumman syystä öljynpaineen merkkivalo ei vieläkää pala, vaikka johdon kytkee siihen anturiin. Muuten se kyllä palaa, kun sen kytkee maihin.
Jos siellä onkin öljynpaineet? :o
:coolsmoke:
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 11 joulukuu, 2025, 21:26Jos siellä onkin öljynpaineet? :o
:coolsmoke:
No sitä mieki mietin. Mutta että sammuksissa ollessakin ;D
Jotain oon mie muutenki tehny väärin, ku tuo on lähes laakin peli :-\
(https://i.postimg.cc/vmVTvjzb/20251216-205353.jpg) (https://postimg.cc/5Hff4sTR)
Semmonen tuli. Mitä tossa suoralla virralla koettelin, ni ei tolla varmaan lämmitellä kabiinia. Korkeintaan pidetään enimmät sumut pois tuulilasin alareunalta.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 16 joulukuu, 2025, 21:01Semmonen tuli. Mitä tossa suoralla virralla koettelin, ni ei tolla varmaan lämmitellä kabiinia. Korkeintaan pidetään enimmät sumut pois tuulilasin alareunalta.
No ei varmaan kauheesti puhalla, jos sulla oli noi tulpat paikallaan lähtöputkissa... Ja ulkoilmaahan se tarttis siihen "sumunkin" poistoon.
;D
Oli yks noista tulpista auki. Ilmantulon ulkoa, jotta sen saa tulemaan tohon. Siitä voi tulla melkoinen viritys :oushit:
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 17 joulukuu, 2025, 18:58Luulis ainakin kestävän...
(https://i.postimg.cc/JzBgKNSq/20251217-192559.jpg) (https://postimg.cc/v4b3ZVYg)
No meininki ois ;D
Tää kotterohan on vähän niinku harjotuskappale, villageriin on tehtävä sama kötöstys.
Kyllä neste kiertää kun noin julmat putket
Lits läts
i was takin a bath
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 17 joulukuu, 2025, 19:49Tää kotterohan on vähän niinku harjotuskappale, villageriin on tehtävä sama kötöstys.
Onko kumpikin alkujaan ilman lämmityslaitetta?
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 18 joulukuu, 2025, 00:20Onko kumpikin alkujaan ilman lämmityslaitetta?
Ei kyllä molemmissa on lämmityslaitteet. Mutta kennot kun on mitä on. Sedanin kenno ainakin losotti ihan sitä tehden, kun joskus koetin.
Uusi taitaus maksaa ~$100 ja siihen sit tullit ja rahdit päälle, ni kokeillaas ny aluksi näin.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 18 joulukuu, 2025, 07:36Ei kyllä molemmissa on lämmityslaitteet. Mutta kennot kun on mitä on. Sedanin kenno ainakin losotti ihan sitä tehden, kun joskus koetin.
Uusi taitaus maksaa ~$100 ja siihen sit tullit ja rahdit päälle, ni kokeillaas ny aluksi näin.
Mitäs jos koettas soveltaa ton tulleen kennon sinne omaan lämppäriin? Tulos olis kyllä kertaluokkaa parempi.
Ei huono ajatus!
Tai ostaa oe tai koteloon käypänen autokenno missä olis kapasiteettia.
Suurinpiirtein sopivan mallisia kennoja voisi löytyäkin, mutta lähtöjen siirrot, ym. tahtoo mennä itsellä ostopalveluksi.
Mikkis saattaisi kätevänä vaikka hitsata paskassa kieriteltyyn alumiinikennoon sopivat..
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 18 joulukuu, 2025, 18:17Suurinpiirtein sopivan mallisia kennoja voisi löytyäkin, mutta lähtöjen siirrot, ym. tahtoo mennä itsellä ostopalveluksi.
Mikkis saattaisi kätevänä vaikka hitsata paskassa kieriteltyyn alumiinikennoon sopivat..
Aika usein ne kennojen lähdöt on loogisesti jos tässä sitten ei ole alkup toinen vas alanurkassa ja toinen oik ylä.
Kumiletkullakin jo saa paljon aikaan ja kaikenlaisia supisteita ja holkkeja on.
Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 18 joulukuu, 2025, 18:28Aika usein ne kennojen lähdöt on loogisesti jos tässä sitten ei ole alkup toinen vas alanurkassa ja toinen oik ylä.
Kumiletkullakin jo saa paljon aikaan ja kaikenlaisia supisteita ja holkkeja on.
Mitä tässä on omissa käsissä pyörinyt, niin aika monessa ovat rinnakkain toisessa päässä..
Jos tuon Antifoortin lämppäri on yhtään samanlainen pirunnyrkki kuin Impissä, niin ymmärrän tuon ajatuksen jollain tasolla.
No, saa nähdä mitä Impissä tapahtuu kun pistää nesteet sisään.. Kaikki kuitenkin säätyy alipaineella, eikä mikään mahdu kojetaulun alta pois eli se pitäisi saada ensin pois tieltä. Eikä lähde yhtenä, eikä edes kymmenenä palana.. :shitfan:
jos orggis ei ton kalliimpi niin varmaan olisi helpoin.
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 18 joulukuu, 2025, 18:17Suurinpiirtein sopivan mallisia kennoja voisi löytyäkin, mutta lähtöjen siirrot, ym. tahtoo mennä itsellä ostopalveluksi.
Mikkis saattaisi kätevänä vaikka hitsata paskassa kieriteltyyn alumiinikennoon sopivat..
Kupariltahan noi uuden kennon putket ainakin näyttää. Ja kyllä uuteen kupariin aika helppo on lisäosia juotella kun ei niitä tartte syväpuhdistaa tai hapotella, ihan peruspuhdistus riittää. Jyrkkiäkin mutkia taitaa kapillaariosina vielä saada putkiliikkeistä, juottuu tuohon hommaan riittävästi ihan tinalla.
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 18 joulukuu, 2025, 18:34Mitä tässä on omissa käsissä pyörinyt, niin aika monessa ovat rinnakkain toisessa päässä..
Jos tuon Antifoortin lämppäri on yhtään samanlainen pirunnyrkki kuin Impissä, niin ymmärrän tuon ajatuksen jollain tasolla.
No, saa nähdä mitä Impissä tapahtuu kun pistää nesteet sisään.. Kaikki kuitenkin säätyy alipaineella, eikä mikään mahdu kojetaulun alta pois eli se pitäisi saada ensin pois tieltä. Eikä lähde yhtenä, eikä edes kymmenenä palana.. :shitfan:
Mopar voi olla poikkeus, mutta kyllä yleensä on sen kopan saanut alapuolelta otettua pois. Toki ne vanhat muovit mitkälie kuitupaskat kutistuu ajan myötä, niin voi olla jumppaa että saa irti ja joutuu epoksilla liimailemaan irronneita osia että saa takasin ja kaikki ruuvit ei mene, alumiiniteipillä saa hyvin rakoja umpeen. Alipainevehkeet alkaa toimimaan kun kytkee ne oikein ja korjaa letkut, yleensä ei niistä toimilaitteista mikään ole varsinaisesti rikki.
Se orggis lämppäri yleensä vaan aina on paremmin toimiva mitä tommonen työkonemalli, tommosen työkonepönton voisi laittaa vaikka takalämppäriksi farmariin tai vaniin, mikä ei sieltä takaa ihan hirveesti talvella lämpeä kun ei sinne mene ilmaa mistään. se 150€ ei ole kova hinta kennosta vrt. tappelee tommosten kanssa, juottelee jotain putkimutkia ja siltikään ei välttämättä toimi. Noita työkoneviritelmiä on niissä pickupeissa missä ei ole orggiksena ollu lämppäriä ja silti laahattu suomeen ja suomessa laitettu joku tommonen.
Johonki edseliin nyt ajattelin että se lämppäri olisi jo rareparts osastoa, yllättävää että saa rockauto-osana.
Lainaus käyttäjältä: sössö - 18 joulukuu, 2025, 19:11Mopar voi olla poikkeus, mutta kyllä yleensä on sen kopan saanut alapuolelta otettua pois. Toki ne vanhat muovit mitkälie kuitupaskat kutistuu ajan myötä, niin voi olla jumppaa että saa irti ja joutuu epoksilla liimailemaan irronneita osia että saa takasin ja kaikki ruuvit ei mene, alumiiniteipillä saa hyvin rakoja umpeen. Alipainevehkeet alkaa toimimaan kun kytkee ne oikein ja korjaa letkut, yleensä ei niistä toimilaitteista mikään ole varsinaisesti rikki.
Se orggis lämppäri yleensä vaan aina on paremmin toimiva mitä tommonen työkonemalli, tommosen työkonepönton voisi laittaa vaikka takalämppäriksi farmariin tai vaniin, mikä ei sieltä takaa ihan hirveesti talvella lämpeä kun ei sinne mene ilmaa mistään. se 150€ ei ole kova hinta kennosta vrt. tappelee tommosten kanssa, juottelee jotain putkimutkia ja siltikään ei välttämättä toimi. Noita työkoneviritelmiä on niissä pickupeissa missä ei ole orggiksena ollu lämppäriä ja silti laahattu suomeen ja suomessa laitettu joku tommonen.
Johonki edseliin nyt ajattelin että se lämppäri olisi jo rareparts osastoa, yllättävää että saa rockauto-osana.
Mopareissakin on poikkeuksensa.. Imperial aina siihen vaikeimpaan suuntaan.
Jos tuon lämppärisysteemi osoittautuu vaikeaksi saada toimimaan tai peräi enemmän hajalla olevaksi, niin otan käyttöön suunnitelman B.. tai Mikkis. ;D
Nakkaan sinne ihan toisen auton yksinkertaisen lämppäri-ilmastointipaketin.
Nykytekniikkaa, tehoa ja pieni koko.
Tuollaisen miniatyyrin voisin johonkin Buickiin ajatella laittavani.. Saattaisi olla aika liki alkuperäistä toiminnoiltaan. :))
Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 18 joulukuu, 2025, 18:11Tai ostaa oe tai koteloon käypänen autokenno missä olis kapasiteettia.
Mk2 jetta/golf on myös lähellä totuutta.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 18 joulukuu, 2025, 20:45Mk2 jetta/golf on myös lähellä totuutta.
(https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRU_f3agTdxah9w8QFrSgvm9MUjqxNH7AN7nvJDTHKgQw&s=10)
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 18 joulukuu, 2025, 20:08Mopareissakin on poikkeuksensa.. Imperial aina siihen vaikeimpaan suuntaan.
no juu, muttei se varmaan sen kummosempi ole mitä cadillacin tai lincolnin automaatti ilmastointi. aika sama systeemi molemmissa
Jos 100$ saa ensinnäki ostettua orkkista JA KUPARISTA niin ei tarviis kyllä miettiä miten tekee eli ostoon. :panic:
Falconiin oli '17 nurkilla helvetin hyvällä tuurilla SparePartislta 92€ kuparinen, alumiinista en halunnu 20$ Rokkiautosta ku jos on huonompi lämmitysteho. Ebaysta oli sillonki 100$ noi kennot kuparisina. Hajos vielä tietty jossain -20 pakkasilla, onneks löyty läheltä ni ei tainnu ku viikko mennä ilman kennoo, tais lasee -15 nurkilla ja oli yllättyny ettei se ihan niiin karmeeta ollu ajella ilman kennoo, ja ikkunat oli auki ;D
150€ jos lähtee kuparinen ja on tarkotus tehä auto jolla tulee ajeltua niin helppo olis mulla sijottaa siihen, plussaa siitä ettei tarvi kikkailla tuommosia ja varmaan pelaa. :thinking: Ekana toki kantsii tutkia onko jonku muun vehkeen kenno lähellä, eipä sillä oo väliä mistä se on.
Laittais 140 sarjan volvon lämppärin niin tarkenee.
Lainaus käyttäjältä: sössö - 18 joulukuu, 2025, 18:42jos orggis ei ton kalliimpi niin varmaan olisi helpoin.
Joo tuo on vielä järkevän hintanen. Tohon fairlaneen tais olla++$300. Siinäkin vuotaa kenno ja paikkaus ei näemmä auttanut.
Kiito kysymästä, ei oo liiemmin kinostanu mikään, kun tuotantolaitoksessa ollu yhtä perkelettä koko alkuvuosi.
No eilen ja tänään oli syöpätykki puolen tuntia käynnissä ja nyt on vualeenpunasessa antivoortissa jäähdytin paikallaan. Ylävesiletkuun ei löytyny sopivaa jatkoa, ni pitää käyä joku päivä paikalliselta automuseolta ostattelemassa joku pakoputki ja pätkiä siitä sopiva jatko.
Villageriin oon kans jotain ryönää koetettu haalia, mut niistä sit, joskus toiste.
Joo potkipa tossa lehmä käden sen verran paskaksi, että ei tässä oo minkään tekijäksi ollu vähään aikaan, vaikka ois ollu tekijäks.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 21 helmikuu, 2026, 21:24Joo potkipa tossa lehmä käden sen verran paskaksi, että ei tässä oo minkään tekijäksi ollu vähään aikaan, vaikka ois ollu tekijäks.
Ei perhana.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 21 helmikuu, 2026, 21:24Joo potkipa tossa lehmä käden sen verran paskaksi, että ei tässä oo minkään tekijäksi ollu vähään aikaan, vaikka ois ollu tekijäks.
Kai sä siitä pihvejä teit?
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 21 helmikuu, 2026, 21:24Joo potkipa tossa lehmä käden sen verran paskaksi, että ei tässä oo minkään tekijäksi ollu vähään aikaan, vaikka ois ollu tekijäks.
oisit potkassu takasii (sarkasmivaroitus)
Kyllä se sen jälestä asettu, kun otti apuvälineet käyttöön :pckahvi:
Riittikö pelkkä potkurauta🤔, joo olen maitotilalta lähtöisin...
Nokkapihdit teki poikaa ;D
Ja viikolla tuo lähtikii outokumpuun jatkojalostukseen.
Käsi alakaakin vähissä erin olla ees jonkinlaisessa kuosissa, ojennus tekee vielä imakkata.
Kyllä tuo alkaa jo vähissä erin kykenemään jo jotain tehäkin.
Eilen koitin saada tota sedania pysymään käynnissä uudella kaasarilla, mut heikkoa oli. Pitäs perehtyä, mitä ruuvien säätely vois auttaa. Myös öp-anturi näkyysä kusee öljyt läpi.
Jostain kuuluu myös kalkatusta, mut epäilen, että se on vesipumppu.
No ei se kyllä oo vesipumppu.
Alkaa olla jo huumori koetuksella :blackout:
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 01 maaliskuu, 2026, 09:21Eilen koitin saada tota sedania pysymään käynnissä uudella kaasarilla, mut heikkoa oli. Pitäs perehtyä, mitä ruuvien säätely vois auttaa. Myös öp-anturi näkyysä kusee öljyt läpi.
Jostain kuuluu myös kalkatusta, mut epäilen, että se on vesipumppu.
iha ensteks ruuvat sitä tyhjäkäyntiruuvia nii paljo auki et se käy edes, sit voit ruveta miettii muita säätöjä ku saat eka ees sen pyörimää jotenki, iha sama vaikka sit 1500 rpm
jos se uusi kaasari on oikeasti uusi eikä vaan uusi tähän autoon niin se uusi kaasari voi olla myös tukossa jostain koneistus tms. jätteestä, jollei sitä ole avattu ja putsattu ennen asennusta.
Joo niin pitää putsia se kaasari jossain välisså.
Pitää koettaa tänään aukoa jakopää ja kattoa, onko sieltä päässy jotain irtoamaan. Omituista rilinää kuuluu nääs jostain ja ainoat pyörivät osat on moottorissa ja vaihteistossa.
olds 307 oli jakopää moro niin piti semmosta tasasta kohinaa. Etsin vikaa pitkään, laakeroin laturin, ihmettelin vesipumppua jne
Tossa on uus jakopää.
Äsken purin jo jakopään kopan esille. Kampuran hihnapyörän sokka lähti maata kiertävälle radalle, kun taistelin hihnapyörän holkin pois. Aikani (semmosen puolen tuntia) kun etin, sorkin ja paukuttelin paikkoja, ni se putos etupuskurin sisäpuolelta. Voi jeesus sentään.
Melkeen tekis miel sanoa, et se rilinä kuuluu kyllä jostain moottorin takapäästä. Pitää koettaa saada joku paikalle, että vois varmistaa asian.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 05 maaliskuu, 2026, 19:21
Kuulostaa kuin vetäisi raskaasti lastattua pulkkaa betonilattialla räikkäliinan avustuksella.
tai joku vetolevy rahnaa johonki pelliin tms
Vetolevyn tienoilla vissiin jotain on viturallaan
Siihen minäkin alan kallistua. Voikohan olla, et startti ottais kiinni siihen?
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 05 maaliskuu, 2026, 20:44Siihen minäkin alan kallistua. Voikohan olla, et startti ottais kiinni siihen?
Kun kyse on voortista, niin helposti. Ne keskenään yhteensopivat startti-vetolevy-yhdistelmät kun ei yleensä ole yhteensopivia.
Koneen sisältä toi ei kyllä taida tulla ja ilman hihnoja ei ulkona pyöri ku dampperi ja vetolevy. Se voi vetolevy osua bendixin kehään, niin siitä toi vähän "kilisevä-kihisevä" ääni. Löysää startin pultit ja kokeile.
Sen takia voorttiin saa eripaksuja shimmilevyjä startin väliin...
mutta onko tossa startti niinkun GMmissä vai pitkittäiskiinnityksellä niinkun euroautoissa?
Lainaus käyttäjältä: sössö - 06 maaliskuu, 2026, 00:38mutta onko tossa startti niinkun GMmissä vai pitkittäiskiinnityksellä niinkun euroautoissa?
Mulla ei oo ollu yhtään FE lohkosta, niin enpäs muista. Arvaan silti, ettei ole alta sillai ku Geeämmissä.
Netin mukaan äkkiä pitkittäin on pultattu ja kolmella pultilla vielä.
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 06 maaliskuu, 2026, 00:54Mulla ei oo ollu yhtään FE lohkosta, niin enpäs muista. Arvaan silti, ettei ole alta sillai ku Geeämmissä.
Netin mukaan äkkiä pitkittäin on pultattu ja kolmella pultilla vielä.
Pitääkö siis niitä pitkittäisiäkin shimmata? En kyllä ylläty mahdollisesta vastauksesta koska ford O0
Lainaus käyttäjältä: sössö - 06 maaliskuu, 2026, 01:01Pitääkö siis niitä pitkittäisiäkin shimmata? En kyllä ylläty mahdollisesta vastauksesta koska ford O0
Juu, pitää. Koska vetolevy osuu bendixiin...
Mussukkaan piti laittaa 3mm shimmi, kun reilummin kiihdyttäessä aina alko kilisemään. Sen verran pääs bendixi heilumaan et taakse mennessä osu kehälle. Vaikka oli just muka oikeet osat...
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 06 maaliskuu, 2026, 01:15Juu, pitää. Koska vetolevy osuu bendixiin...
Mussukkaan piti laittaa 3mm shimmi, kun reilummin kiihdyttäessä aina alko kilisemään. Sen verran pääs bendixi heilumaan et taakse mennessä osu kehälle. Vaikka oli just muka oikeet osat...
huhhuh, onneksi en vaihtanu lincolniin starttia aikanaan vaikka aika ankee oli orggis jättistartti asentaa alakautta kun kaiken moottorin asennuksen jälkeen huomasi sen olevan lokasuojan päällä :))
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 06 maaliskuu, 2026, 01:15Juu, pitää. Koska vetolevy osuu bendixiin...
Mussukkaan piti laittaa 3mm shimmi, kun reilummin kiihdyttäessä aina alko kilisemään. Sen verran pääs bendixi heilumaan et taakse mennessä osu kehälle. Vaikka oli just muka oikeet osat...
Muistaakseni mun piti kanssa shimmata startti Sportsrooffiin..
Oon kyllä saanu gayämmän starttejakin shimmata.
Camarossa oli varsin pienet toleranssit ja tosa mun pikkiksessä oli taas isot shimmit kun vaihdoin siihen aikoinaan.
Muotakin ollu mut noi nyt äkkisestää tili mieleen.
Lainaus käyttäjältä: sössö - 05 maaliskuu, 2026, 19:46tai joku vetolevy rahnaa johonki pelliin tms
Johoo! Startti pyörii koko ajan vetolevyn mukana C:-)
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 08 maaliskuu, 2026, 14:33Johoo! Startti pyörii koko ajan vetolevyn mukana C:-)
miten se mahtuu? Yleensä vaan hammasratas ottaa kontaktia
Ostin tossa temukepin
(https://i.postimg.cc/zvqqLf23/20260309-184024.jpg) (https://postimg.cc/zb2s6qr1)
Ja mallailin sitä, mut ei oo oikein järkevä vaihtoehto sohvapenkin kanssa. Keppi, siinä missä sen liikerata ois järkevä, että se ei ottas kiinni kojelautaan, ois penkki meikäläisen koiville passeli.
Mut vähänkii jos pitäs siirtää penkkiä lähemmäs, ni eipä oo oikein hyvä. Ja nyttenkin pitäis urkittaa, että sais pienimmät vaihteet sisään.
(https://i.postimg.cc/pTFcHWk7/20260310-190019.jpg) (https://postimg.cc/hzK18qkb)
Jos oikein oon antanu itteni ymmärtää, ni ton ratas-systeemin pitäs olla tossa jousipakassa kiinni. Joku tietäjä vois vahvistaa miun aivoitukset? Kierteytys on ainakin melko kulunut.
Ainakin se rilinä hävis, kun ton taisteli pois. Enpä ois osannu arvata, että se sopii putoamaan pois vasta sitten, kun eturenkaat on käännetty äärioikealle, jotta apusimpukan käsi on poissa putoamisreitiltä.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 10 maaliskuu, 2026, 19:16Jos oikein oon antanu itteni ymmärtää, ni ton ratas-systeemin pitäs olla tossa jousipakassa kiinni. Joku tietäjä vois vahvistaa miun aivoitukset?
Vois kuvitella joo. Nyt ei taida olla mullakaan yhtään heittobendix starttia jemmassa et pääsis varmistaan muistikuvaa.
Hyllyssä olis lättäpään bendix, mut se on hiukan erilainen. Y-Blockissa on kans joku tommonen, mut sen hipelöinnistä ei oo mitään muistikuvia.
Toihan on nyt siinä "startti asennossa" ja moottori kun pyörähtää käyntiin, tai ees lupaa, niin se heittää tuon kuvan suunnassa tuonne ylös "lepoasentoon".
Pyöriiks tuo nyt herkästi tolla kierteellä eestaas, vai onks se jämähtäny tohon asentoon?
Yhtään en muista mitä tuon bendix mötikän sisällä on, vaikka sellanen joskus parkkipaikalle startatessa purkaantuikin, et oliko siellä joku "räikkä tsydeemi" vai mitä...
Lainaus käyttäjältä: Kalu - 11 maaliskuu, 2026, 02:03Hyllyssä olis lättäpään bendix, mut se on hiukan erilainen. Y-Blockissa on kans joku tommonen, mut sen hipelöinnistä ei oo mitään muistikuvia.
Toihan on nyt siinä "startti asennossa" ja moottori kun pyörähtää käyntiin, tai ees lupaa, niin se heittää tuon kuvan suunnassa tuonne ylös "lepoasentoon".
Pyöriiks tuo nyt herkästi tolla kierteellä eestaas, vai onks se jämähtäny tohon asentoon?
Yhtään en muista mitä tuon bendix mötikän sisällä on, vaikka sellanen joskus parkkipaikalle startatessa purkaantuikin, et oliko siellä joku "räikkä tsydeemi" vai mitä...
Tollanenhan toimii sillai, et startin lähtökiihdytys vetäsee bendixin rattaineen starttikehälle noilla akselin loivilla pooreilla. Ja sit heti kun kone lupaa, niin se ampuu rattaan takas tonne jousen luokse. Mut joku jarruhan siinä pitäs olla, ettei tärinästä valu takas hankaamaan starttikehää, siksi se vois kuulua olla kiinni siinä jousessa.
Ja kyllä siinä rattaan pesässä taitaa olla lisänä vielä normaali rullakytkin, eli spragi.
Minäpä autan ja hakusanaki oli kyllä niin yksinkertanen juntti ku olla ja voi :rotfl:
https://letmegooglethat.com/?q=fe+startti
Josta Marjankaan linkissä näyttäis että olis bendix ja rataspaketti kiinni toisissaan? :thinking:
https://www.konekorjaamo.fi/fin/startti_ford_fe_y_block_56_61-p-94783-3379
Mallailinpa tossa Teslan jarrutehostinta
(https://i.postimg.cc/vZ6zHQ86/20260314-182802.jpg) (https://postimg.cc/LJ2fxF1H)
Tuo on Model3 peruja. Alunperin, miten se ol suunniteltu, ni ei puhettakaan, että se ois mahtunu olemaan. Tuo, minkä miellän alipainesysteemiksi, otti kiinni konepeiton saranaan.
Nyt ei onneks tarvinnu tehä muuta ku kääntää pääsylinteri ylösalasin ja antaa lämpöä nestesäiliölle, että se mahtuu menemään perille asti. Muuten se säiliö ois ottanu kiinni tohon alipainesysteemiin.
FE:n, eikä varmaan SBF kanssa ei ois puhettakaan, että ton sais paikalleen, kun ottais kiinni venakoppiin. Suahan nähä, sopiiko tuo olemaan noin LS kanssa, vai onko keksittävä jottain muuta. Aika alas tulee nyt tuo alipainezydeemi.
Laita Teslasta se moottorihi ni mahtuu? :thinking:
Se on vielä niin kallista puuhaa, että ei teidän rahat (lue: maatalaloustukiaiset) mahda riittää ;D
(https://i.postimg.cc/mZMX5VYX/20260409-141740.jpg) (https://postimg.cc/23k7qQXh)
Pitkilleen Villager-kuulumisia! Tänään se sai jottiin mustangin levyt keulilleen. Muuta tuo ei tarvinnu ku reipasta ja avointa mieltä.
Enste entisistä rummuista keskiöt pois ja sorvissa ~sentti pois reunoilta ja sinnehän ne männä mulahti levyn sisälle. Isommalti ongelmaa tuotti ne mussen satulat. Ne ei tuu sopimaan tuonne mitenkään järkevästi, kun ottaavat laikab etupuolella kiinni kallistuksenvakaajaan. Ja takana sit kiinnitys on muutenvaan sula mahottomuus. On siis keksittävä jotkii pienemmät, kiinteät satulat.
Eikä nuo nääkää ilman spacereita tuu mahtumaan olemaan.
(https://i.postimg.cc/4dwdfptB/20260409-125643.jpg) (https://postimg.cc/LYYRvYx1)
miten pienet noi vanteet on?
Eikai yli 13" tartte olla? ..
Tarkennettakoon, että se ol tuo beathill racingin pääjehu, kun oli arkkitehtinä noiden jarrujen kaa. Ei miulta moista avarakatseisuutta ois löytyny.
Nii ja sain myös vilkut toimimaan, kun muksin nyrkillä erinäisiä paikkoja. Sen verran alko olla jo päivä pitkällä, et meni ajatus laihalle, että en ruvennu sen kummemmin valoja yms turaamaan.
E: ja vanteet on sopivan passelin kokoset levyjarru-setupin kaa.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 09 huhtikuu, 2026, 19:19Enste entisistä rummuista keskiöt pois ja sorvissa ~sentti pois reunoilta ja sinnehän ne männä mulahti levyn sisälle. Isommalti ongelmaa tuotti ne mussen satulat. Ne ei tuu sopimaan tuonne mitenkään järkevästi, kun ottaavat laikab etupuolella kiinni kallistuksenvakaajaan. Ja takana sit kiinnitys on muutenvaan sula mahottomuus. On siis keksittävä jotkii pienemmät, kiinteät satulat.
Nii, olikos tossa vielä rumpu ja napa ns. yhtäpuuta?
Eihän toi vakaaja kuvassa nyt kovin lähellä ole, vaan kääntäessä tietty lähenee.
Kehno kun en älynny ottaa kuvaa, kun ne oli erillään. Mut joo, yhtä ja samaa, tiukkaa, kokonaisuutta ne oli.
Ja ne mustangin satulat on vaan niin julmetun syvälle menevät, että sen takia ne ottaa kiinni. Ja sit vielä vähän hölmösti keskelle satulaa tulee se letku, ni seki hankaloitti.
Paristo-jenkissä tuntuis olevan soppelin kokoset satulat. Tai sit joku vw. Kunhan ny ois fasistien tekele, ni eiks se riitä ;D
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 10 huhtikuu, 2026, 00:10Nii, olikos tossa vielä rumpu ja napa ns. yhtäpuuta?
Eihän toi vakaaja kuvassa nyt kovin lähellä ole, vaan kääntäessä tietty lähenee.
Juuh oli yhtäpuuta.
Takapuolelle jos laitto satulan ni alapuolelle ei saa pulttia ees huonosti, ja etupuolella on vakaaja just keskellä satulaa mistä kohin satula kaikkein syvin sinne. Renkaat jos käänty ilman rojuja vaikka 30 astetta ni satulan kanssa siitä oli jälellä ehkä 10 ku oli vakaajassa kiinni jo.
Noh ei suuria murheita ku satuloita maailma pullollaan erinäkösiä.
Kaasari-hommia. Aamulla purin perintö-sysleristä kaasarin ja täräytin sen...ööö..kolmen vuoden seisonnan jäliltä käyntiin. Sit veljen kuplasta säädeltiin kaasaria ja nyt sit illankähmyssä aloin perehtymään antivoortin kiina-kaasariin.
Vaikka mie en oikein mitään ymmärräkään, mut sen luulisin ymmärtäväni, että kohokammioista ei mene bensaa sinne, minne pitäs. Kyllä se käy, kun suhhuuttaa illodiinia suoraan kaasarin kurkkuun, mut sammuu, kun sen lopettaa. Öljynpaineet oli ~4bar. Kai se on ihan hyvä. No, jatkuu huomenna, jos satun löytämään jostain sopivia avaimia, et saa siittimet pois. Tai luulisin niiden olevan ne, mihin menee jotkii pillit kaasarin kannesta ;D
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 11 huhtikuu, 2026, 21:58Kaasari-hommia. Aamulla purin perintö-sysleristä kaasarin ja täräytin sen...ööö..kolmen vuoden seisonnan jäliltä käyntiin. Sit veljen kuplasta säädeltiin kaasaria ja nyt sit illankähmyssä aloin perehtymään antivoortin kiina-kaasariin.
Vaikka mie en oikein mitään ymmärräkään, mut sen luulisin ymmärtäväni, että kohokammioista ei mene bensaa sinne, minne pitäs. Kyllä se käy, kun suhhuuttaa illodiinia suoraan kaasarin kurkkuun, mut sammuu, kun sen lopettaa. Öljynpaineet oli ~4bar. Kai se on ihan hyvä. No, jatkuu huomenna, jos satun löytämään jostain sopivia avaimia, et saa siittimet pois. Tai luulisin niiden olevan ne, mihin menee jotkii pillit kaasarin kannesta ;D
Tonne toisaalle jo laitoinkin et bensapinta pitäs tarkistaa. Jos ne jää kovin alas, niin ei se bensa jaksa siirtyä sinne kurkulle.
No eihän se bensapinta mitä ollu sillä seinälläkään. Nyt tuo jo käypi ihan joutavaakin.
(https://i.postimg.cc/nhR43HH9/IMG-20260602-WA0006.jpg) (https://postimg.cc/WdZq3cqs)
(https://i.postimg.cc/c1RfV7sz/20260602-130916.jpg) (https://postimg.cc/4n3Kc9Hv)
(https://i.postimg.cc/527r8dTv/IMG-20260602-WA0005.jpg) (https://postimg.cc/RWtGz8MV)
Teslan jarrujen asennussarja makaa pitkin pihaa.. :suspect:
Mietipä, miten se asentaja makaa ;D
Sattupa vielä niin, että putkien liittimissä ol sama kierre, mitä letkuissa.
Jossain vaiheessa lie joku setti laitettava taaksekin.
E: ja tilasinpas vahingossa kahet apukuskin puolen satulat, ni nyt on sama tilata kahet kuskin puolen satulat, ni onpahan sit tohon toiseenki olemassa satsi.
Ja jälleen kiitos
@Stige lle noiden suunnittelusta!
Olin menossa peltotöihin, mutta matkalla mukaan tarttuki amazoniin uus moottori
(https://i.postimg.cc/7Y3gpHs9/20260604-184653.jpg) (https://postimg.cc/dL0kCYKZ)
Ja onkohan tässä vielä semmonen isovenakansi?
(https://i.postimg.cc/J0wk2vbV/20260604-184804.jpg) (https://postimg.cc/KkNjK9qJ)
Ni ei tarviis vieläkään tota B20E:n kantta, joka on oottanu asennustaan jonkun 15v, laittaa paikalleen ;D
Sisuksiin sen sijaan on tulossa kaikkee parannusta, mutta niistä sit joskus enemmän lissee.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 04 kesäkuu, 2026, 19:46Olin menossa peltotöihin, mutta matkalla mukaan tarttuki amazoniin uus moottori
Kaikkea siellä teilläpäin viljelläänkin... :o
Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 04 kesäkuu, 2026, 20:32Kaikkea siellä teilläpäin viljelläänkin... :o
Ja sinun rahoilla :spend:
Mieluummin tuohon ku johonki helvetin kehitysapuun. :spend:
https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/42149278? oisko noista mitää apuja
Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 04 kesäkuu, 2026, 20:32Kaikkea siellä teilläpäin viljelläänkin... :o
muilla nousee kiviä pellosta, mikkiksellä b20 koneita
Lainaus käyttäjältä: sössö - 04 kesäkuu, 2026, 22:41muilla nousee kiviä pellosta, mikkiksellä b20 koneita
Mikä on pahempi kun rutto perunapellossa? Epävolvon tinakone kun nousisi tai joku ford johdannainen :wc:
Lainaus käyttäjältä: 2885 - 04 kesäkuu, 2026, 22:39https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/42149278? oisko noista mitää apuja
En harrasta verkkokalastusta?
Lainaus käyttäjältä: 2885 - 04 kesäkuu, 2026, 22:39https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/42149278? oisko noista mitää apuja
Varmaan nuokin nousee pellosta jossakin vaiheessa.
Lainaus käyttäjältä: sössö - 04 kesäkuu, 2026, 22:41muilla nousee kiviä pellosta, mikkiksellä b20 koneita
Köh...itseasiassa naapuri-viljelijän pellosta ;D
Ja taitaakin olla 240 volvosta, kun on vaijerikaasulla.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 05 kesäkuu, 2026, 13:06Köh...itseasiassa naapuri-viljelijän pellosta ;D
Oot käyny vieraalla vaolla? :D
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 05 kesäkuu, 2026, 13:07Oot käyny vieraalla vaolla? :D
Ee kae se maalaene kato vaekka vähä naapurin vaossa käö kyntämässä.
Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 05 kesäkuu, 2026, 13:06Köh...itseasiassa naapuri-viljelijän pellosta ;D
Ja taitaakin olla 240 volvosta, kun on vaijerikaasulla.
muutaman vuoden päästä alkaa tulemaan 144 ja amazonin koneet vasta pintaan mistä voi sitte kivitalikolla noukkia