Samulin kaikenlaiset kattilat

Aloittaja samulis, 05 elokuu, 2023, 22:06

« edellinen - seuraava »

Harri S

Täältä ääni C6 Corvetelle jos veten hankintan päädyt.
Päätoiminen harrastaja

samulis

Miata haissut pari päivää ihan helvetisti bensalle, alkoi eilen ja kotiin ajon jälkeen maistu koko loppuillan 98e ja päätä särki.
No ihmekkö tuo, onneks ei ole 944 turbo missä ahdin on imusarjan alla ja varmistaa tulipalon.

VIDEO-2025-06-18-17-53-13
Onpas huono laatuinen video, mut siellä bensaletku rikki ja ruikkii benzin.

You cannot view this attachment.
Olihan se aika loppu. Meinasin et lyhennän sentin ja ajan Motonetista hakemaan uuden, ei tarvinnut.

Öljyt ja venttiilikopan tiiviste tuli vaihdettua viikonloppuna, loppui paikan merkkailu. Hiukan oli happamaks päässyt, viime kesänä muistaakseni viimeeks vaihdettu, tossa oli kaks kolmas osaa tiivisteen alapinnasta. Ihmekkö että on kussut.
You cannot view this attachment.

Mopo seissyt, pitää ostaa ketjut ja ehkä rattaat, pitää kattoa missä kunnossa etunen on.
Ajokaveri kaatui ja mursi nilkkansa niin ei oo tullu ajettua. Kävin Miata kerholaisen kanssa ajelee, mut se piti Tenere 700 sellaista vauhtia ettei omalla ollut enään hauskaa. Itellä kun ei oo ABS jarruja niin ei voi laskea joka mutkaan ABS:iin nojaten. 400km ja 9h rajoilla ajamista kävi jo hiukan työstä.

samulis

Olipahan taas sirkus.

Kävin ostamassa Finjectorilta EV14 870cc suuttimet, ikivanhojen RX-7 460cc suuttimien tilalle (40€ jos kiinnostaa, tosin suosittelen EV14).
Piti mennä parin päivän päästä kaverin tallille asentaa paikalleen ja säädellä Megan asetukset samalla kohdalleen.
Mut en mä malttanu odottaa, pelti auki, työkalut kouraan ja purkamaan.

You cannot view this attachment.

Pitäis heittää poikkituella keihästä kun se on joka helvetin hommassa aina tiellä. No en sit jaksanut napsasta nipparia vaan siirtelin tankoa eestaas koko aika pois tieltä, olishan siihen menny kaikki kaks sekunttia
Venakopan tiivistettä asentaessa asentelin huohtinkannun ja  vedin sen letkut nippareilla kiinni poikkitukeen. Ostin pöntön joltain Miata nuorelta (Kemppi sukunimenä) joka puhdetöinä hitsaili alumiinisia huohotinkannuja, lupas et istuu hyvin konehuoneeseen. Istuhan se, huonosti, tunnin tappelun ja muokkaamisen jälkeen. Halvemmalla olis saanut hyväks tiedetyn merkki tuotteen mut tulipahan tuettua nuorta harrastajaa. Samalla kun vaihtelin venakopan tiivisteen niin poistin kopasta turhat jarruina toimivat pellit huohotuksen tieltä.

Aikani kun kiroilin sain vanhat suuttimet pois.
Uudet suuttimet paikalleen, välistä piti pudotella osia ja tonkia milloin mistäkin kolosta. Sade senkun paheni, mut se on kumma kun on intoa ja motivaatiota niin pikku kesä sade ei haittaa vähääkään. Sain jo koko paketin kasaan kunnes huomasin et liittimet ei 1 ja 4 pytyssä mahdu olemaan paikallaan, niin ne tais mainostaa sivuilla et kannattaa ottaa lyhkäset jatkot missä on pienempi liitin niin mahtuu, mut ei siinä myydessä sit kaupanneet ni jäi ostamatta.
Hetken pähkäiltyäni totesin et ne liittimet saa luvan osoittaa kumpikin poispäin koneesta niin sopivat olemaan.

Romut läjään ja läppärin kanssa yhteys etätukeen Whatsapp videopuhelulla. Megalle naputtelin suuttimien koon, injektorin dead timen ja sen jälkeen hakemaan "Required Fuel:illa" oikeaa arvoa niin kone heräs tulille. Säätäessä tuli käytettyä akku tyhjäks kun kokeiltiin eri kombinaatiota millä sais hommaan tolkkua. Akkulaturi kiinni ja jatkettiin pähkäilyä mikä olis sopiva Required Fuel arvo jolla sai AFR tontille.
No se löytyi, laturi irti, Priuksen vanha akku varuiks konttiin kaapeleiden kera ja koeajolle. Tyhjäkäynti on vähän alhainen ja tahto stumpata jos päästää kaasun nopeesti.

Ai hitto että käy siististi ja nätisti, hävis kaikenlainen epäsiisteys käynnistä, kiihdytyksestä hävis kulmikkuus. Ilo ajaa kun kehrää ku kissa. Suosittelen vahvasti päivittämään jos harraste pelissä on 90 luvun suuttimet.

Kävin Rusan pihas kääntyy ja pihasta poistuessa stumppasin ulosajoon. No ei se mitään, kontti auki (Miatas on akku kontis) ja kaapeleilla apuvirtaa. Ainut et akku oli sippi, olin unohtanu laittaa sen lataukseen sen jälkeen kun kaveri oli lainannu saadakseen Citroën CX GTI Turbon nostettua ajokorkeuteen hinuria varten, hattiwatti omistaja ajoi CX:ää nestekaasulla auton hinurin lavalle kun bensalinjat on ruosteesta tukossa.
No joku noheva heppu lähemmästä idästä tuli avuks ja antoi virtaa jotta sain pelin taas tulille. Eikun kotiin kun peli oli taas käynnissä, pääsin tuuskin mäkkärin ohi kun päätin säätää Required Fuel:in arvoa pari kymmenystä pienemmälle että sais AFR kohdilleen. 5.3 sijaan kirjoitin 5,3 jonka kone tunnisti 53 ja auto sammu. Että pitää olla ADHD eikä malttaa sen vertaa et kotia pääsis tai olis edes pysähtyny pysäkille. No eiku soittaa kaveri jeesaamaan, Prius paikalle ja kun siinäkin on akku kontissa, sai aika tovin odotella et tie on tyhjä että sai käännettyä autot perseet vastakkain. Peli tulille ja kotia. Kotona laturiin laittaessa huomasin et miinus kenkä, joka on tietenkin hankalasti kontin puoleisessa reunassa, on maalattu mustaks. Ihmettelin kun oli niin saakelin hankala saada hetkittäin virtaa kulkemaan.

Ruuvauspajalle Porvooseen on varattu aika, saa penkissä säätää, hepulla on nakutustunnistin käytössä niin saa ottaa minkä kone kestää.
Semmosta.

samulis

Kävin kaverilla säädättää karttaa ja asetuksia lähemmäs todellisuutta. Positiivinen yllätys et akku on kuollut, saan huomenna Optiman kohtuu hintaan niin eipä tarvitse sitäkään murehtia. Huomisen joutuu selviämään kontissa olevalla vara-akulla, starttailee kaapeleilla.
Auto on säätöjen mukaan ollut 1999cc vapari ja kylmäkäynnistys rikastus on ollu aina päällä 5%. Vaparin kartoilla eli maksimi on ollu 100 ja ahdettuhan menee pitkälle yli satkun. Kylmäkäynnistys rikastus on pudonnut pois vasta 105c° kohdalla joten ikuisesti menty ryyppy päällä. No ei mennä enään.

Viron parhaan "säätäjän" säätämä.
Elektroninen painee säätö oli "All Of It" säädöissä
Bensakartta säädetty päin persettä ja
Ryyppy aina päällä.

samulis

On tää kyllä virityksiä täynnä. Akku on kiinni remmillä ja pyhällä hengellä. Pitää tehdä oikea kiinnitys. Sellainen patteri sinne nyt sit tuli. Aina oon tollasta halunnu ja sulovilen hengessä kun halvalla sai.
You cannot view this attachment.