Buick Electra -82 diesel

Aloittaja viri-viri, 06 toukokuu, 2023, 23:16

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Rusty - 17 heinäkuu, 2023, 08:09Hyvällä tuurilla vois löytyä.  ::)


Noissa B/C-bodyissa se tiiviste on takaovessa, ei oviaukon kantissa.
Mikään yleismallinen ei käy.. :-\
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Rusty - 17 heinäkuu, 2023, 08:09Hyvällä tuurilla vois löytyä.  ::)


toi pelas jeepissä hienosti ja ransettiinkin käy vakion tilalle
Sinä vain

Toyopet

https://www.biltema.fi/autoilu---mp/styling/reunalistat/tiivistava-reunalista-4-m-2000035555
Tuota crownin alkuperäisten tilalle olen jo yhteen oviaukkoon laittanut.
Vielä olisi löydettävä buick/olds/chevy-tyyliset siihen oveen, tuossa kun on alkujaan tuplatiivisteet. Aika samankaltainen profiili on molemmissa.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Kyrpov

Perkale halvempaa kun puuilossa
Sinä vain

Harri S

Puuilon tiiviste on siksi parempaa kun siellä metrihinnaksi tulee aina vähintään 100€ kun mukaan tarttuu aina jotain muutakin tarpeellista tavaraa.
Biltemassa ei meinaa löytää tuota pelkkää tiivistettäkään sieltä hyllyistä ja motonetissa hylly löytyy, mutta se on aina tyhjä nettisaldosta huolimatta ja koska myös heräteostosten hylly on tyhjä, niin siellä maksat lopulta vain matkoista.
Päätoiminen harrastaja

puliukk0

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 17 heinäkuu, 2023, 13:03Puuilon tiiviste on siksi parempaa kun siellä metrihinnaksi tulee aina vähintään 100€ kun mukaan tarttuu aina jotain muutakin tarpeellista tavaraa.
Biltemassa ei meinaa löytää tuota pelkkää tiivistettäkään sieltä hyllyistä ja motonetissa hylly löytyy, mutta se on aina tyhjä nettisaldosta huolimatta ja koska myös heräteostosten hylly on tyhjä, niin siellä maksat lopulta vain matkoista.

Motonetin saldot on kyllä paikkakunnasta riippumatta aina ihan *tun sekasin. Viimeks hain pakonsanelemana (vältän kauppaa) hihnan mitä piti olla 28 saldoilla, oli yks. Yleensä nolla.

Ennen (yli 15v sitten) tuolla jokaisella oli oma alue minkä saldoa tarkkailtiin ja huonosti pidetystä omasta nurkasta sai jopa kirjallisia varoituksia. Helteillä ei saanut kantaa juomapulloa mukana ja liitto oli vähän väliä yhteyksissä firmaan perusasioista. Vessassakaan ei saanut käydä silloin kun oli hätä. Kamala paikka olla töissä... Liekö muuttunut.

sössö

ei taida tuollainen malli sopia.

viri-viri

Ajankohtauskatsaus: elämme vaarallisia aikoja

Buickin kanssa homma karkasi lapasesta. Takapenkin alle kun piti uutta peltiä laittaa niin tulipa vastaan rungonkiinnike. Tai se mitä siitä oli jäljellä. Kumi näkyy korin puolelle. Toisella puolella ei oo pulttiakaan paikoillaan, onkohan jo ruostunut poikki? Sit pikainen tarkastelu, ja samaa vaivaa koko takapäässä... viisaampi ois jo luovuttanut ja pistänyt osina myyntiin  :))  Seuraavana siis suunnitelmissa hitsata kaikki mitä nyt pystyy, jotta pystyy vääntyilemättä korin nostamaan. Ja sit hitsaillaan taas lisää. Paikkoa tarvii ainakin a-pilarit, ja takakaaret ennen nostoa. Ja tietty tuo lattia loppuun. Helmat tässä sain jo aika pitkälti tehtyä. Vielä vähän auki millä tuon korin nostais, moottorinostimella keulasta ja tunkilla takapäästä? Vaiko jollain viritelmällä Valmetilla koppa pois? Perkule kun ei oo trukkipiikkejä.



Keulan purin jo pois niin sai vähän vaihtelua hitsuuhommiin. Tuttua hommaa kun tämä tuli aikaisemmassa Buickissa tehtyä, niin aikalailla päivässä oli keulan pellit irti ja kone tallin nurkassa. Huomionarvoisena seikkana, koneen takaosasta on ilmesesti joskus jätetty nostolenkki pois. Eikun ratkaisua etsimään, "miljoonalaatikosta" löytyi Volvon vinokoneen, oisko termarikotelossa ollut nostolenkki, mikä meni lähes suoraan paikoilleen. Imusarjan pulttien tasalla oli jonkun verran korkeuseroa, joten aika ihme oli. Tulipas voittajan tunne kun kerrankin pääsi vähällä!




Takaovien tiivisteet selvisi mittojen perusteella, ihan rockautosta saa sittenkin sopivat, eli väärä hälytys! Muuten osien kanssa kävi aikainen joulu, kilpailevalta foorumilta löysin vanhahkon myynti-ilmoituksen, jossa oli oikeastaan kaikki alustan uudet osat myynnissä projektin keskeytymisen takia. Sijaitsivat vielä rapian puolen tunnin ajomatkan päässä! Kyllähän niistä kauppoihin päästiin, ja kaupan päälle mukaan tarttui hyvinkin vähäruosteiset hiekkapuhalletut etuovet. Kotona tuli huomattua että näissä olikin sen verran erillaiset pokkaukset joten eivät oikein tähän istu. Oldsin farkusta oli ovet irroitettu. Ne olis tuossa ylimääräsenä jos joku haluais lunastaa?



Jottei olisi Buickin kanssa jo tarpeeksi hommaa, niin velipoika meni myös ostamaan ensimmäisen harrasteautonsa, Aspen vuodelta -79. Olipa hienoa saada uusi kanssaharrastaja lähipiiristä! No, kuitenkaan velipojalla ei ole säilytystilaa - "joo kyllä se voidaan meille tuoda" - eikä juuri kokemusta autojen ropaamisesta - "kyllä mää siinä sitten auttelen". Ja sitten löysi itsensä Aspenia laittamassa. Aspeni oli kadehdittavan hyvässä kunnossa; jäänyt ajosta suuliin säilöön noin 15 vuotta sitten, hyvällä pidolla ollut, kotelosuojaakin oli levitelty ennen säilytystä! Ajamalla tuotiin meille, mutta pikkulaittoa on vielä. Takakoteloon oli joku rätti jäänyt keräämään kosteutta, niin sieltä oli päässyt ruostumaan läpi. No itse hitsailin näkyviin paikkoihin saumat ja veli sai harjoitella sitten nuo puskurin takaset yms. Vielä tarvisi vähän kittailua/maalia päälle ja perushuolto tehdä. Iskarit, jarruremppaa ja muuta pientä. Tää on ihan pian liikenteessä!





Tälle viikolle joutui vielä työkeikalle, mutta kohta pääsee jatkamaan "lomailua" ja hommat jatkuu!


Toyopet


Lainaus käyttäjältä: viri-viri - 26 heinäkuu, 2023, 21:02Vielä vähän auki millä tuon korin nostais, moottorinostimella keulasta ja tunkilla takapäästä? Vaiko jollain viritelmällä Valmetilla koppa pois? Perkule kun ei oo trukkipiikkejä.
Myö @LowCrow kanssa tuo yksi koppa nostettiin ihan kuormaliinoilla. Oliko kolme liinaa päässään ja yhdellä aina keluttiin ylöspäin ja sitten pari lukkoon kantamaan, kun siihen nostoliinaan teki tilaa.
Laskuun tuli jo hommattua ketjutalja.

Toista nostaessa oli jo kalusto parempi, trukkimasto traktorin perässä ja toiseen päähän moottorinosturi.

Minulla on traktorin peräänkin moottorinnostosarvi, vanhan lepakkosammon akselit mäkeen ja runko siihen nostokolmioon ylösalaisin ja hitsillä kiinteäksi. Semmoinen sovellettu laite. Sillä on monet koneet jo nostettu ja saa siirrettyä pihan nurkalta toiselle. :)
Ja hydraulisella työntövarrella ja nostolaitteella on yhdessä aika pitkä liikevara.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

viri-viri

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 26 heinäkuu, 2023, 21:28Myö @LowCrow kanssa tuo yksi koppa nostettiin ihan kuormaliinoilla. Oliko kolme liinaa päässään ja yhdellä aina keluttiin ylöspäin ja sitten pari lukkoon kantamaan, kun siihen nostoliinaan teki tilaa. Laskuun tuli jo hommattua ketjutalja.

Mistä kohtaa koria nostitte?

isalmela

Lainaus käyttäjältä: viri-viri - 26 heinäkuu, 2023, 21:02Ajankohtauskatsaus: elämme vaarallisia aikoja

Buickin kanssa homma karkasi lapasesta. Takapenkin alle kun piti uutta peltiä laittaa niin tulipa vastaan rungonkiinnike. Tai se mitä siitä oli jäljellä. Kumi näkyy korin puolelle. Toisella puolella ei oo pulttiakaan paikoillaan, onkohan jo ruostunut poikki? Sit pikainen tarkastelu, ja samaa vaivaa koko takapäässä... viisaampi ois jo luovuttanut ja pistänyt osina myyntiin  :))  Seuraavana siis suunnitelmissa hitsata kaikki mitä nyt pystyy, jotta pystyy vääntyilemättä korin nostamaan. Ja sit hitsaillaan taas lisää. Paikkoa tarvii ainakin a-pilarit, ja takakaaret ennen nostoa. Ja tietty tuo lattia loppuun. Helmat tässä sain jo aika pitkälti tehtyä. Vielä vähän auki millä tuon korin nostais, moottorinostimella keulasta ja tunkilla takapäästä? Vaiko jollain viritelmällä Valmetilla koppa pois? Perkule kun ei oo trukkipiikkejä.



Keulan purin jo pois niin sai vähän vaihtelua hitsuuhommiin. Tuttua hommaa kun tämä tuli aikaisemmassa Buickissa tehtyä, niin aikalailla päivässä oli keulan pellit irti ja kone tallin nurkassa. Huomionarvoisena seikkana, koneen takaosasta on ilmesesti joskus jätetty nostolenkki pois. Eikun ratkaisua etsimään, "miljoonalaatikosta" löytyi Volvon vinokoneen, oisko termarikotelossa ollut nostolenkki, mikä meni lähes suoraan paikoilleen. Imusarjan pulttien tasalla oli jonkun verran korkeuseroa, joten aika ihme oli. Tulipas voittajan tunne kun kerrankin pääsi vähällä!




Takaovien tiivisteet selvisi mittojen perusteella, ihan rockautosta saa sittenkin sopivat, eli väärä hälytys! Muuten osien kanssa kävi aikainen joulu, kilpailevalta foorumilta löysin vanhahkon myynti-ilmoituksen, jossa oli oikeastaan kaikki alustan uudet osat myynnissä projektin keskeytymisen takia. Sijaitsivat vielä rapian puolen tunnin ajomatkan päässä! Kyllähän niistä kauppoihin päästiin, ja kaupan päälle mukaan tarttui hyvinkin vähäruosteiset hiekkapuhalletut etuovet. Kotona tuli huomattua että näissä olikin sen verran erillaiset pokkaukset joten eivät oikein tähän istu. Oldsin farkusta oli ovet irroitettu. Ne olis tuossa ylimääräsenä jos joku haluais lunastaa?



Jottei olisi Buickin kanssa jo tarpeeksi hommaa, niin velipoika meni myös ostamaan ensimmäisen harrasteautonsa, Aspen vuodelta -79. Olipa hienoa saada uusi kanssaharrastaja lähipiiristä! No, kuitenkaan velipojalla ei ole säilytystilaa - "joo kyllä se voidaan meille tuoda" - eikä juuri kokemusta autojen ropaamisesta - "kyllä mää siinä sitten auttelen". Ja sitten löysi itsensä Aspenia laittamassa. Aspeni oli kadehdittavan hyvässä kunnossa; jäänyt ajosta suuliin säilöön noin 15 vuotta sitten, hyvällä pidolla ollut, kotelosuojaakin oli levitelty ennen säilytystä! Ajamalla tuotiin meille, mutta pikkulaittoa on vielä. Takakoteloon oli joku rätti jäänyt keräämään kosteutta, niin sieltä oli päässyt ruostumaan läpi. No itse hitsailin näkyviin paikkoihin saumat ja veli sai harjoitella sitten nuo puskurin takaset yms. Vielä tarvisi vähän kittailua/maalia päälle ja perushuolto tehdä. Iskarit, jarruremppaa ja muuta pientä. Tää on ihan pian liikenteessä!





Tälle viikolle joutui vielä työkeikalle, mutta kohta pääsee jatkamaan "lomailua" ja hommat jatkuu!


Laitatko mulle vielä tarkat linkit rockautoon, mitkä ovat oikeat tiivisteet. Möin juuri omani ja uusi omistaja haluaa kaikki ovien ja takaluukun tiivisteet. Kiitos
Diesel on puhtaampi

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: viri-viri - 27 heinäkuu, 2023, 10:01Mistä kohtaa koria nostitte?

Se oli sedan koppa ja lasit pois, niin tulipellin läpivienneistä läpi ja kojelaudan ympäri  ja jotain lankkua tukena ja takana samanlailla hattuhyllyn kannakkeiden ympäri ja lankku siellä alla vielä tukemassa.

Tuo trukkimastolla nostettu oli farkku ja niillä piikeillä perästä luukun alta ja edessä se moottorinosturi ketjulla kiinni useammassa pultinreiässä, mitä siinä nyt sattui olemaan, jotain lokarin kiinnikepultteja ne taisi olla.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

palontie



Näyttää Jeepiltä mutta hyväpeltiseltä .
Eniten vituttaa kaikki.

viri-viri

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 27 heinäkuu, 2023, 10:15Laitatko mulle vielä tarkat linkit rockautoon.
Tuossa ne takaovien tiivisteet: https://www.rockauto.com/en/parts/metro,LM18LS,door+seal+/+weatherstrip,1430


Kiitos @Toyopet tiedosta, saa taas vähän suunniteltua pidemmälle tuota korin nostoa...


Camino79

Ite kun nostin capricesta kopan pois, niin hitsasin korin helmaan 50x50x3 palkit ja 2-pilarinosturilla ylös.

Samahan onnistuu myös tunkkaamalla ja se palkitus tukee sitä koriakin samalla.
GM only 😉
+Pihatraktori :D