Haukkukaa vaggine?

Aloittaja kuutio, 11 toukokuu, 2020, 12:40

« edellinen - seuraava »

Anza

2011 1.2 tdi "pitäis" olla lyhennetty kolmesylinterinen versio nelisylinterisestä 1.6l tai 1.8l moottorista. Ymmärtääkseni tässä commonrail ruiskutuksella varustetussa tekniikan ihmeessä olisi pietzo-suuttimet🤔. Mersuissa osoittautuneet huonoiksi verraten vanhanliiton magneettiventtiilillä ohjatuihin suuttimiin.

Tuota omaa käytin dieselhuollossa kun venttiilikopan reiästä suuttimen tiivisterengas puski kevyesti jotain märkää läpi. Samalla vaihdettiin kaikkiin kolmeen suuttimeen tiivisteet ja putsattiin suuttimet. Kilsoja oli tuolloin noin 200tkm. Dieselhuollon ammattilainen osasi kertoa että suutin kun paskeentuu karstasta tarpeeksi, se alkaa maadottaa suutinrungon kautta kanteen, eikä toimi enää.

Nyt on lähemmäs 300tkm mittarissa ja vaikka kaikenlaista on joutunut moottorin ympärille uusimaan on suuttimet toistaiseksi toimineet. Samoin moottori.

Kaktus

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 09 heinäkuu, 2024, 22:12CAYC-koneessa suutinvikoja siemensin suuttimien kanssa kai ollut ainakin alussa. Onko täällä kokemuksia?
Ei itsellä kokemusta, mutta suuttimista tuntuvat paljon kyselevän merkkipalstoilla. Suositus, että vaihda kaikki kun eka laukeaa. 500e/e kpl, halvemmat contit/vdonei vissiin tahdo kestää.

Samat egr ja kaksoismassaongelmat tuntuu myös olevan.
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

Kyrpov

Suuttimiakin on kai b loppuset vanhat ja s loppuset uudet jos olisi takuuseen laitettu tuoreempana? Kaksoismassasta liikkunut paljon ristiriitaista tietoa. Moni väittää, että juuri missään 1.6tdissä sitä ei olisi?
Sinä vain

Vaniukko

Lainaus käyttäjältä: Kaktus - 10 heinäkuu, 2024, 05:36Ei itsellä kokemusta, mutta suuttimista tuntuvat paljon kyselevän merkkipalstoilla. Suositus, että vaihda kaikki kun eka laukeaa. 500e/e kpl, halvemmat contit/vdonei vissiin tahdo kestää.

Samat egr ja kaksoismassaongelmat tuntuu myös olevan.
1500-2000e suuttimiin on aika vitusti rahaa,ja silti se tärisevä paskatunkio ei kule yhtään kovemmin ku ennenkään🤣

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Vaniukko - 10 heinäkuu, 2024, 12:001500-2000e suuttimiin on aika vitusti rahaa,ja silti se tärisevä paskatunkio ei kule yhtään kovemmin ku ennenkään🤣
Onse vitusti, liikaa. Ja auton hintaan suhteutettuna myös.
Sinä vain

Kaktus

Niin on, siksi en tuollaista ostaisikaan.  ;D

1.9 ja bosch.  :mosh:
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

Anza

Mulla olis kolmepyttynen myytävänä. Vähemmän suuttimia. Toimii! Hyvänä pidetty. Halpakin!

Pertti K

Mulla 8-pyttynen ostettavissa, saa varmaan tukkualennuksen jos alkaa siittimiä vaihtamaan. En oo kyllä kuullut että ne olisi mitenkään suosittu varaosa-artikkeli tuossa.
Kyllä on ihanaa olla viisas insinööri

Kustom STW

K70 Volkkreita en jaksa haukkuu kun ne oli aikoinaan harrasteautoina.

Mut sen jälkeen muutama vuosi sitten oli muutaman kk ajan 150€ maksanut 1.8 golf variant ajossa, kunhan eka hitsasin sen ja hain leiman. Olihan se tosi tylsä. Ovet jäätyi jumiin ja vei 12 litraa seka-ajossa, onneksi siitä sai vähän korvausta kun oli eräässä TV tuotannossa se muka siviilipoliisiautona.

Poweri

Eräs perhetuttu osti uuden golf r mallin ja turbotti sen myös heti uutena. Ihan järjetön laitos. Käytännössä mikään auto ei pysy perässä, menee kympin puolelle varttimaililla. Ulospäin vakio....

Hulluinta minusta on että se on ajanu siihen joku 100tkm, varmaan ylikin jo tässä vaiheessa eikä ongelmia ole ollu. Pensankulua en nyt muista mutta nähtävästikin ihan kohtuullinen, ja miksei olisi.
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

Bantam

Ostin aikoinaan kaverilta -76 Paskatti Variantin. Siinä oli virtalukossa häikkää, ja kerran liukkaalla tiellä huomasin olevani vastakkaisen puolen ojassa nokka tulosuuntaan. Kiitin onneani ettei tullut silloin rekka vastaan.

Vaniukko

ainoat volkkarit mitä vois harkita on type-1 ja type-3 eli kupla ja porrasperä tai luiskaperä,ne on komeita.