Ford Barra

Aloittaja Kyrpov, 13 heinäkuu, 2024, 19:40

« edellinen - seuraava »

Kyrpov

Tälläsestä ei tainnut täällä olla puhetta vielä?

https://ranaco.fi/index.php?pageid=1&aid=100&bid=108&kieli=fi

https://barrapower.fi/

Saman puljun sivuja.

Kestänee ihan hyvin löylyä?
Sinä vain

Pande

Tästä uutisestako sinäkin sen bongasit?  :D

Vanha Mersu kiihtyi Valtosen käsittelyn jälkeen 322 km/h vauhtiin

Itse aloin tuota lukea ja ajattelin että jopas on W123 diesel saatu liikkumaan, mutta eipä se sitten Mersun moottorilla ollutkaan.
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

Stige

Eikös tää o se suorien kutosten LS

Toyopet

Australialaiset tuota tuntuu harrastavan.
Vähän kuin toyotan 2JZ mutta litran isompi tilavuus antaa vähän extraa.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Kyrpov

Kai Suomessakin useampi kun konetta myydään ihan varastosta? Hyvät arvot ja hintakaan ei mahdoton.

Painoa vaan rautakasin verran.
Sinä vain

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 13 heinäkuu, 2024, 21:46Kai Suomessakin useampi kun konetta myydään ihan varastosta? Hyvät arvot ja hintakaan ei mahdoton.

Painoa vaan rautakasin verran.
Japan Imports ainakin noita tuonut ja myynyt, ehkä muutkin.

Painaahan se tuon toitsun kuutonenkin liki pikkulohkon verran.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 13 heinäkuu, 2024, 22:21Painaahan se tuon toitsun kuutonenkin liki pikkulohkon verran.
Nojuu! Lähinnä mietin, ettei ihan joka kippoon sovellu tuokaan.
Sinä vain

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 14 heinäkuu, 2024, 00:34Nojuu! Lähinnä mietin, ettei ihan joka kippoon sovellu tuokaan.
No joo, ei se ihan kaikkiin. Onhan se kai kohtuullisen pitkäkin kone.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Gary Grand

Jonkun verran Barrasta on tullut luettua ja olishan se omanlaisensa kone. :P
Mittojen puolesta vaatii pitkälle koneelle suunnitellun konehuoneen, mutta oishan tuossa pihassa Buickki.. :))

Aftermarket osaa on vähän huonosti vielä tarjolla.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Keme

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 13 heinäkuu, 2024, 21:46Kai Suomessakin useampi kun konetta myydään ihan varastosta? Hyvät arvot ja hintakaan ei mahdoton.

Painoa vaan rautakasin verran.

Melko fyysinen moukarihan se on koon puolesta. Pitkä ja korkea.
Sinällään ihan mielenkiintoinen moottori, mut ehkä toi youtube-hype hieman vääristää tämänkin moottorin suorituskykyä. Ausseissa "kestää" ties miten suuria voimia ja vaikka kuinka kauan, kun "Vaihtaa vain kannenpultit yksi kerrallaan vahvempiin". Sit Suomessa noi ei kestäkkään. Jännä juttu, kun tänne rahdataan kaikista halvimmat vaparimosat "barra ku barra". Takohiluthan tohon saa helpolla ja kokolailla samaan rahaan kuin kaikkiin muihinkin kutosiin, ni kyllähä se sit kestää. Osien kannalta jonkinsortin ongelma on, et pelkästään Ausseissa valmistettuun moottoriin saa osatkin vain sieltä. Toki jotain saa Suomestakin ja GZracingilta Ruotsista.

Siitähän on jo joku vuosi aikaa, kun noita moottoreita tuli useampikin kappale tänne Suomeen ja ne oli facessa myynnissä. Siihen nähden noista on kuulunut aika vähän mitään. Mitä noita julkisia barratoteutuksia tulee mieleen, ni Latela Huttusellahan on nyt tommonen Sierran keulalla ja kai siitä jotain lukuja oli tullut dynossakin. Keskikorvella oli E91 drifting Bemarin keulalla hetken Barra, mut tippukohan siitä venttiili tjsp. ja keulalle tuli takaisin M50. Sit yhdessä Tamperelaisessa Pro2 E91 drifterissä oli myös Barra, mut siitä narahti kellarin laakerit ja tilalle tuli M60turbo.

Stige

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 14 heinäkuu, 2024, 08:28Jonkun verran Barrasta on tullut luettua ja olishan se omanlaisensa kone. :P
Mittojen puolesta vaatii pitkälle koneelle suunnitellun konehuoneen, mutta oishan tuossa pihassa Buickki.. :))

Aftermarket osaa on vähän huonosti vielä tarjolla.

Eihä se muuta aftermarkettia tarvii ku ahtimen  ;D

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Stige - 15 heinäkuu, 2024, 09:30Eihä se muuta aftermarkettia tarvii ku ahtimen  ;D
Noo..
Jos lähtee vaparimosasta tekemään, niin voi tarvita pakosatsia, tai muutakin pientä hilpettä.

Tee-Se-Itse -henkiselle ei niin iso ongelma pakosatsit, öljypohjat, koneenkiinnikkeet, ym. tai edistyneemmille puuttuvat Holleyn valmiit ohjaus-systeemit, jne. ole, mutta Barra ei silti nauti samaa tarjontaa kuin Lässy tai muovihemi.. ;D
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

pekka karvonen

Tuossa hauska pätkä barran turbotuksesta. Ei siinä kaikkea nippelitietoutta kerrota mutta potentiaali tulee esille:
https://youtu.be/QUpfSUKVjYc?si=oVp3s7jhHZ_JcQED
Ai mää vai? Näillä ripuliranteilla kö?