Puslien valaminen polyuretaanista

Aloittaja 1purehell, 10 elokuu, 2024, 16:57

« edellinen - seuraava »

1purehell

Jos valan puslat siihen tarkoitetusta 2k polyuretaanista, niin kannattaako puslasta tehdä "kiinteä", eli metallinen sisä ja ulkokooli ja sörsselit väliin ja antaa kuivaa? Vai käsittelenkö osat irroitusaineella, niin että saan puslan purettua ja laitettua liukastetta väliin?  :thinking:
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

Jussi

En oikeen osaa tohon kannattamiseen sanoa mitään. Yhden kerran olen kokeillu ja aika nuukaa oli tiukkuden kanssa.
Mustangin jousilautasen akselille tein sorvilla uretaanista sopivat holkit, enkä edes paljon jättäny piukkuutta niihin, akseli meni liukastettuna hyvin viimesenä paikalleen. Mutta liian tiukat niistä vaan tuli. Porasin sit myöhemmin ulkoo puslan läpi akseliin asti reiän ja pistin rasvanipat. Sillä korjaantu suunnilleen toimivaksi.
En varmasti oo.

1purehell

Tässä olis tarkoituksena tosiaan valaa noi puslat itse. Polyuretaanin koneistaminen kun on mitä on.  ::)
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

HendriXXX

Paroniin laitoin uretaanipuslat kun kumisia ei enää saanut. Vanhoista kumipuslista piti käyttää ne ulko ja sisäholkit. Kasaus ohjeiden mukaan niin, että rasvat ihan joka väliin, ettei jää narisemaan. Se rasva oli semmosta vihreää mönjää, ja se ei lähtenyt mistään irti mihin sitä sotki ja uretaanin kans liukasta ku mikäkin.

Puslat oli selvästi valettu ensin karkeisiin mittoihin ja sen jälkeen koneistettu tarkaksi. Ne teki mulle mittojen mukaan yks jenkkiheppu.. reilun satasen kaikki puslat. Tosin, eihän tuon alustassa niitä montaa kyllä edes ole.

Hyvä siitä tuli. Ei ole narissu ja on kyllä kybien kans tiukka alusta.. mukavahan se alusta ei enää ole, paitsi ku painaa täysillä mutkatiellä.

1purehell

Mietin vain sitä, että miten tuo pusla kannattaa valmistaa. Eli, ulkokooli + 2k uretaani + sisäkooli yhteen, niin että paketti on kiinteä, vai siten, että saan sen uretaanin irti metalliosista. Sitten uudelleen nippuun ja väliin rasvaa?  :thinking:
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: 1purehell - 13 elokuu, 2024, 12:04Mietin vain sitä, että miten tuo pusla kannattaa valmistaa. Eli, ulkokooli + 2k uretaani + sisäkooli yhteen, niin että paketti on kiinteä, vai siten, että saan sen uretaanin irti metalliosista. Sitten uudelleen nippuun ja väliin rasvaa?  :thinking:

Onko siihen erityistä syytä miksi sen "kumin" pitäisi olla irti rungostaan?

1purehell

Niin sepä se justiinsa, että miksi sen tarvitsisi olla. 🤔
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: 1purehell - 18 elokuu, 2024, 18:07Niin sepä se justiinsa, että miksi sen tarvitsisi olla. 🤔
Mun käsityksen mukaan täytyis olla irti, koska uretaani ei jousta kuten kumi, vaan toimii irtoholkkien kanssa liukulaakerin tavoin. Kiinteillä holkeilla on yhtä puuta, eli ei salli edes jousituksen ylös-alas-liikettä.

HendriXXX

Lainaus käyttäjältä: '59 Kingswood - 18 elokuu, 2024, 18:35Mun käsityksen mukaan täytyis olla irti, koska uretaani ei jousta kuten kumi, vaan toimii irtoholkkien kanssa liukulaakerin tavoin. Kiinteillä holkeilla on yhtä puuta, eli ei salli edes jousituksen ylös-alas-liikettä.
Jep, noin se on. Tuota se jenkkiheeboki mulle silloin selitti..

Nikuzai

Uretaanejahan on erilaisia, mulla käsitys et jopa yhteensuuntaan joustavia

Eli ei puristu mutta kiertyy