Gear vendor ylivaihdemötikkä

Aloittaja Smirkelimies, 07 syyskuu, 2024, 17:53

« edellinen - seuraava »

Smirkelimies

https://youtu.be/oH1H1guKA5Q?si=iS90knlD2gI5-hEm

DD speed shopin ukkeli kehuu tuossa th 400:en jatkoksi laitettua vaihdekertojaa. Sillä 3 vaihteisesta automaatista saa 6 vaihteisen.

Lieköhän tommosista kokemuksia Suomessa?

M: Löytyhän esim OD:ltä juttua tuosta jo yli 10 vuotta sitte. Kirjottelivat että sinänsä hyvä mutta kallis.

1purehell

Tuttu vaihdelootaseppä Haapavedeltä väänsi vanhan Transitin ylivaihdeyksiköstä ylivaihteen jenkkilootan perään.  ;D Samojahan ne on kuin Gear Vendorit, toki vähän pienempiä ja tehonkesto ei ole samaa luokkaa. Eli näitä mitä löytyy melkein kaikista brittivehkeistä + Volvoista.
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

LPR

Lainaus käyttäjältä: 1purehell - 08 syyskuu, 2024, 21:13Tuttu vaihdelootaseppä Haapavedeltä väänsi vanhan Transitin ylivaihdeyksiköstä ylivaihteen jenkkilootan perään.  ;D Samojahan ne on kuin Gear Vendorit, toki vähän pienempiä ja tehonkesto ei ole samaa luokkaa. Eli näitä mitä löytyy melkein kaikista brittivehkeistä + Volvoista.
Fordilla oli jenkkiautoissakin noita 50-60-luvulla kolmivaihteisen manuaalin perässä myös kasin kanssa. Ainakin joissain 60-luvun Fairikoissa oli ja kaverin 50-luvun Mainlinessa.

Brittiautoissa oli sellainen sähkökytkentä, ettei loikkaria saanut päälle kuin nelosella. Ei olisi välttämättä kestänyt kiihdyttelyä pienemmillä vaihteilla.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Stige

4L80E ajaa saman asian, 8HP jos oikein hifistellä haluaa.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Stige - 08 syyskuu, 2024, 21:524L80E ajaa saman asian, 8HP jos oikein hifistellä haluaa.
Juu, ei varmaan johonkin perus jenkkiautomaattiin toinna laittaa, kun valmiita loikkarilaatikoita löytyy, mutta johonkin erikoisempaan vois olla ihan käypänenkin ratkaisu, jos haluaa maantiellä kierroksia alas.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: 1purehell - 08 syyskuu, 2024, 21:13Tuttu vaihdelootaseppä Haapavedeltä väänsi vanhan Transitin ylivaihdeyksiköstä ylivaihteen jenkkilootan perään.  ;D Samojahan ne on kuin Gear Vendorit, toki vähän pienempiä ja tehonkesto ei ole samaa luokkaa. Eli näitä mitä löytyy melkein kaikista brittivehkeistä + Volvoista.
Laycock de Normanville, model J, nimittäin transitissa.
Se on 4v lootan hännän tilalla ja lootan kylkeen laitettu pari rajoittavaa katkaisijaa, ettei ylivaihde mene päälle vaihteen ollessa ykkösellä tai kakkosella.

Näppärä loota, ohjeen mukaan pitäisi napsutella ilman kytkintä mutta potki kyllä sen verran, että tuli aina vähän kytkimellä kevennettyä.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Jussi

Lainaus käyttäjältä: LPR - 08 syyskuu, 2024, 21:48Brittiautoissa oli sellainen sähkökytkentä, ettei loikkaria saanut päälle kuin nelosella. Ei olisi välttämättä kestänyt kiihdyttelyä pienemmillä vaihteilla.
Nelosella? Oliks noita vielä siihen aikaan?
Mulla oli Consulissa loikkari, siinä oli keskipakokytkin, joka salli sen vasta kun kolmosella oli tarpeeksi vauhtia. Siinä oli kick-down myös kaasupolkimen alla.
En varmasti oo.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 09 syyskuu, 2024, 01:47Nelosella? Oliks noita vielä siihen aikaan?
Mulla oli Consulissa loikkari, siinä oli keskipakokytkin, joka salli sen vasta kun kolmosella oli tarpeeksi vauhtia. Siinä oli kick-down myös kaasupolkimen alla.
Vaikka MGB:ssä on loikkari nelivaihteisen perässä. Ja Britithän käytti nelivaihteisia hyvinkin varhain Fordia lukuunottamatta.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 08 syyskuu, 2024, 22:56Laycock de Normanville, model J, nimittäin transitissa.
Se on 4v lootan hännän tilalla ja lootan kylkeen laitettu pari rajoittavaa katkaisijaa, ettei ylivaihde mene päälle vaihteen ollessa ykkösellä tai kakkosella.

Näppärä loota, ohjeen mukaan pitäisi napsutella ilman kytkintä mutta potki kyllä sen verran, että tuli aina vähän kytkimellä kevennettyä.
Ransetissa myös luonnollisia rajotteita ylivaihteen käytölle  ;D  Helvetin pitkässä alamäessä vois olla jees niin ei kierrä kone liikaa.
Sinä vain

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 09 syyskuu, 2024, 07:21Ransetissa myös luonnollisia rajotteita ylivaihteen käytölle  ;D  Helvetin pitkässä alamäessä vois olla jees niin ei kierrä kone liikaa.
Tehtaan jäljiltä 4v lootalla oli 4.11 perä ja loikkarilootalla 4.44 tms. perä.
Meillä kun vaihdettiin 4v  tilalle loikkariloota ja perä pysyi "harvana", niin ei ollut alamäessäkään ongelmia liiasta kiertämisestä. Joskus taisi jyrkkään mäkeen saada mittariin 140km/h tasaisella se 115-120km/h mittarissa oli aika maksimi, ei jaksanut enempää mennä.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 09 syyskuu, 2024, 10:27Tehtaan jäljiltä 4v lootalla oli 4.11 perä ja loikkarilootalla 4.44 tms. perä.
Meillä kun vaihdettiin 4v  tilalle loikkariloota ja perä pysyi "harvana", niin ei ollut alamäessäkään ongelmia liiasta kiertämisestä. Joskus taisi jyrkkään mäkeen saada mittariin 140km/h tasaisella se 115-120km/h mittarissa oli aika maksimi, ei jaksanut enempää mennä.
mulla taitaa olla 5.11 vai 5.14ko se on. 120 ollaan punarajalla ja sen se vetää.
Sinä vain