Unelma-autot ja sairaat perversiot

Aloittaja Gary Grand, 02 marraskuu, 2020, 14:19

« edellinen - seuraava »

Anza

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 18 joulukuu, 2024, 07:06No ei ne männänrenkaat pysty tiivistymään jos ne on aivan kuoleentuneet ja tossa vakio-koneistamolla tää on ollut se suurin syyllinen merkistä riippumatta noissa 3pyttysissä päkättimissä. Mutta tokihan nuo muutkin asiat vaikuttaa sit pitkässä juoksussa, mutta josnne männänrenkaat ei jaksa enää painaa itseään pytyn reunoille niin ei ne tiivisty vaikka siellä ois mimmonen virolainen hempukka imemässä kampikammiossa.


Mulla oli tuollanen VAG konsernin kolmesylinterinen 170tkm. En tiiä männänrenkaista, mutta ei se öljyä kyllä syöny vielä 280tkm kohdalla. 10tkm vaihtovälillä kerran lisäys muutaman desin.

Sillä longlife öljynvaihtovälillä varmasti olis ollu koko moottori ihan jankissa, vanhat öljyt tiivistyy lietteeksi ajanmittaan.
Sillä 20tkm vaihtovälillä usein lisätään se sama 4l uutta öljyä, mikä tulis lyhyemmällä vaihtovälillä vaihdettua suodattimen kanssa.


Camino79

Lainaus käyttäjältä: Anza - 18 joulukuu, 2024, 07:41Mulla oli tuollanen VAG konsernin kolmesylinterinen 170tkm. En tiiä männänrenkaista, mutta ei se öljyä kyllä syöny vielä 280tkm kohdalla. 10tkm vaihtovälillä kerran lisäys muutaman desin.

Sillä longlife öljynvaihtovälillä varmasti olis ollu koko moottori ihan jankissa, vanhat öljyt tiivistyy lietteeksi ajanmittaan.
Sillä 20tkm vaihtovälillä usein lisätään se sama 4l uutta öljyä, mikä tulis lyhyemmällä vaihtovälillä vaihdettua suodattimen kanssa.



Melkein lottoan että oli tehty jo mäntä/männänrengasjumppa noilla kilsoilla. Vagillahan niihin mäntiinkin tuli parannuksia yms.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

sössö

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 18 joulukuu, 2024, 07:06No ei ne männänrenkaat pysty tiivistymään jos ne on aivan kuoleentuneet ja tossa vakio-koneistamolla tää on ollut se suurin syyllinen merkistä riippumatta noissa 3pyttysissä päkättimissä. Mutta tokihan nuo muutkin asiat vaikuttaa sit pitkässä juoksussa, mutta josnne männänrenkaat ei jaksa enää painaa itseään pytyn reunoille niin ei ne tiivisty vaikka siellä ois mimmonen virolainen hempukka imemässä kampikammiossa.
jousivoimaa tarvitaan pelkästään käynnistyksessä kun paine eroa ei ole. Jos moottori käy, se jousi ei enää osallistu tiivistykseen vaan männänrenkaan takana oleva paine hoitaa tiivistyksen. Noettuminen toki estää paineenkin pääsyn sinne, mutta tässäkään ongelma ei ole jousen kuoleentuminen.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: sössö - 18 joulukuu, 2024, 12:04jousivoimaa tarvitaan pelkästään käynnistyksessä kun paine eroa ei ole. Jos moottori käy, se jousi ei enää osallistu tiivistykseen vaan männänrenkaan takana oleva paine hoitaa tiivistyksen. Noettuminen toki estää paineenkin pääsyn sinne, mutta tässäkään ongelma ei ole jousen kuoleentuminen.


Siinähän se onkin kun ne männänrenkaat pystyy käytännössä tiputtamaan pytyn läpi kun ne on löijäytyny eikä niissä ole enää yhtään pänninkiä.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Anza

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 18 joulukuu, 2024, 11:59Melkein lottoan että oli tehty jo mäntä/männänrengasjumppa noilla kilsoilla. Vagillahan niihin mäntiinkin tuli parannuksia yms.

Mulle tuli 108tkm ajettuna, ei mun käsittääkseni ollu mitään availtu tai isommin korjailtu.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Anza - 18 joulukuu, 2024, 13:45Mulle tuli 108tkm ajettuna, ei mun käsittääkseni ollu mitään availtu tai isommin korjailtu.
Eikös sata tonnia ole Vokkeloissa ollut moottorin peruskorjausväli? :thinking:

Ai että vanhoja muistan? ::) Nääh..
Kerran hankittu maine on ja pysyy.
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: sössö - 18 joulukuu, 2024, 12:04jousivoimaa tarvitaan pelkästään käynnistyksessä kun paine eroa ei ole. Jos moottori käy, se jousi ei enää osallistu tiivistykseen vaan männänrenkaan takana oleva paine hoitaa tiivistyksen. Noettuminen toki estää paineenkin pääsyn sinne, mutta tässäkään ongelma ei ole jousen kuoleentuminen.
Hei, sössö is back!!
Vielä on eilinen jossain.

Gary Grand

Noo.. ::)

Onhan siellä startatessakin hivenen paine-eroa. :o
Huonoillakin puristuksilla männänrenkaiden yli vaikuttaa helposti 10bar paine-ero. Kampikammion alipaineella ei juuri merkitystä ole.
Jos ne renkaat on jumissa, niin paine karkaa. Jos ne renkaat on heikot, paine ei juurikaan karkaa, kun paine-ero vaikuttaa myös renkaiden takana.

Toki ne kuoleentuneet öljyrenkaat päästää kaiken ohitseen, kun öljypkalvo pyrkii sylinterin seinämillä säilymään.
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 18 joulukuu, 2024, 12:54Siinähän se onkin kun ne männänrenkaat pystyy käytännössä tiputtamaan pytyn läpi kun ne on löijäytyny eikä niissä ole enää yhtään pänninkiä.
pänninki tulee käydessä paineesta, ei jousesta.

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 18 joulukuu, 2024, 13:52Onhan siellä startatessakin hivenen paine-eroa. :o Huonoillakin puristuksilla männänrenkaiden yli vaikuttaa helposti 10bar paine-ero.
se tarvitsee jousipännin jotta sinne saadaan se 10bar painetta starttaukseen. siinä kohtaa kun ruvetaan pyörittämään paine eroa ei ole mikä painaisi rengasta sylinterin seinämää vasten ja tiivistäisi, tarvitaan siis jousi.

Camino79

No käytännössä useamman moottorin kohdalta vian todenneena ja tutkineena jätän ot:n nyt tähän. Uskoo ken haluaa ja loput voi vetää vit... siis tonttulakin päähän  :fakjuu:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Anza


Gary Grand

The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - tänään kello 13:23
Tuon kun somesta bongasin niin katsoin, että onpas siinä volvoa tuunattu.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8