Dampperin valinta

Aloittaja Retard, 13 heinäkuu, 2022, 08:15

« edellinen - seuraava »

Retard

Joo-o, Miten tuo dampperi, kun paikallaan ollut ATI merkkinen niin voiko sen tilalle laittaa jonkun toisenlaisen ?
Kone vanhan ajan sbc... näin kait tänä päivänä on jo sanottava kun on kaiken maailman ls:ää

Gary Grand

Samahan se on minkä laittaa kunhan on samalla tasapainotuksella.
Eli sisäisesti tai ulkoisesti painotettu..
Tietty paremmat/hienommat sitten ihan eri hintaluokassa kuin halpisversiot. :P
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

Retard

Onko koolla merkitystä ?

kuutio

Lainaus käyttäjältä: Retard - 13 heinäkuu, 2022, 09:03Onko koolla merkitystä ?

Naiset väittää kohteliaisuussyistä ettei oo.. Mutta onhan sillä..
All work and no play makes Jack a dull boy.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Retard - 13 heinäkuu, 2022, 09:03Onko koolla merkitystä ?
Koolla ON merkitystä. :))
No, se pienempikehäinen on kevyempi ja vähentää pyöriviä massoja, mutta yleensä vaikuttaa myös apulaitteiden pyörintänopeuteen.
Tuskin ongelma, jos laturi/vesipumppu on kunnossa ja syyläri pelaa.
Jos se orkkis on tiedossa, niin laittaa samankokoisen..

Onkohan stroukki/400sbc:n muuten edes olemassa ulkoisesti tasapainotettua pienikehäistä dampperia? :thinking:
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

Mudracer

No ei se dampperin halkaisija vaikuta apulaisten pyörimisnopeuteen :banghead: .
Tehtaan hipokoneissa on aina ollut suurin eli 8" damppeeros.
X

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 14 heinäkuu, 2022, 13:45No ei se dampperin halkaisija vaikuta apulaisten pyörimisnopeuteen :banghead: .
Tehtaan hipokoneissa on aina ollut suurin eli 8" damppeeros.
..kele. :smashhead:
Ihan oikein.
On vaan aivot kääntyny Lässytykseen hihnapyöränkin osalta.. :P
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

Retard

Uusi dampperi paikallaan ,
Asia mikä kokematonta ihmetytti oli dampperin asennus syvyys ?

Kyllä se pohjaan asti meni, mutta onko kaikki ok , jos akseli on n.4 cm dampperin sisällä ja n. 3cm akselista matkaa olisi dampperin ulkopintaan  ?
(Luulisi olevan jämäkämpi jos itse dampperi tulisi akselin päälle eikä jäisi akselin etupuolelle?)

Kasaanko loppuun ja kokeilemaan vai teenkö jotain ?

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Retard - 02 elokuu, 2022, 08:55Uusi dampperi paikallaan ,
Asia mikä kokematonta ihmetytti oli dampperin asennus syvyys ?

Kyllä se pohjaan asti meni, mutta onko kaikki ok , jos akseli on n.4 cm dampperin sisällä ja n. 3cm akselista matkaa olisi dampperin ulkopintaan  ?
(Luulisi olevan jämäkämpi jos itse dampperi tulisi akselin päälle eikä jäisi akselin etupuolelle?)

Kasaanko loppuun ja kokeilemaan vai teenkö jotain ?
Niinku noin?



Se dampperin "putki" asettuu jakoketjun pyörää vasten ja tyhjää jää sisälle akselin pään eteen.
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

Retard

Juuri niin.

Aha, normijuttu

(Tarkistin dampperin pohjaavan rattaaseen.) Eli kaikki ok.


Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Retard - 02 elokuu, 2022, 09:34Juuri niin.

Aha, normijuttu

(Tarkistin dampperin pohjaavan rattaaseen.) Eli kaikki ok.


Viisaampi varmistaa. 8)
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.