Kokemuksia palveluntarjoajista

Aloittaja Gary Grand, 21 helmikuu, 2020, 10:09

« edellinen - seuraava »

Harri S

Hieman tarinaa taas tästä välitystoiminnasta USA:sta Suomeen (Tarina on maannu OD:lla parisen vkoa ja lisään sen myös tänne).

Ostin välittäjän X kautta auton viime vuoden heinäkuun lopussa Georgiasta ja se tuli Hämeenlinnaan marraskuun puolivälissä.
Kaikki meni ihan ok, tavara ja rahat liikkui jouhevasti.
Maksut laittelen aina pikana Atlantin taa jolloin ne oli perillä alle vuorokaudessa, eikä siellä pääsä tarvi ventata rahoja saatikka tehdä reissuja omaan piikkiin.
Bensat ja vaivat myös maksan aina, vaikkei kauppoja syntyiskään.
Myös suuren maan haasteet ymmärrän eikä mulla ole tapana päivittäin/viikoittain kysellä ostamieni autojen liikkeistä, vaan mulle riittää tieto milloin ne on maasta lähteneet.
Mielestäni tuo on reilu peli kun moni siellä tekee hommia muun työn ohessa ja haku/katsominen vie usein koko työpäivän.

Ostamani auton matka kulki auton myyjältä Etelä-Georgiasta suoraan NY satamaan kontitettavaksi, ja sieltä tänne Suomeen.
Kaikki meni sujuvasti kuten aiempienkin autojeni hankinnoissa, mitä nyt auton papereita piti pyydellä erikseen, jotta auto saatiin tullattua Hämeenlinnassa ja vaikka ostin palvelun tältä kyseiseltä välittäjältä X nyt ekaa kertaa.

Mulla oli ajatuksena saada auton mukana myös varaosia jouta tiesin siihen tarvitsevani;
Vm. -66 lepakko-ohjauspyörä rattiputkineen, puskurin ja sisustanosat, uusi matto ja uudet 20" ratrodvanteet, koska niiden lentorahdit oli aika rouheat ja autosta puuttuneet osat usein laitetaan mukaan autoon, varsinkin kun se odotti satamaanvientiä ja kontitusta muutamia viikkoja. Noi 1.gen Toronadon osat ei ole niitä helpoimpia löytää kun jäkktuotantoa ei juurikaan ole, mutta sain kuin sainkin haalittua kaiken tarvittavan kasaan + uudet vanteet ja maton joulukuun loppuun mennessä tälle välittäjälle X toilitettuina, koska yhdellä harrastajatutulla oli sieltä sopivasti auto lähdössä, heti tammikuun alussa, samaisen välittäjän X toimesta ja tavarat kulkis myös sen kyydissä, kun kerran autossa reilusti vapaata tilaa oli, ja kuten välittäjän kanssa myös sovittiin.

Osat tuli neljästä eri paikasta seurantanumeroineen ja niiden saapumista sovittelin välittäjän aikataukujen mukaisiksi ja seurantanumerot annoin ja paketit liikkui ja ne kaikki välittäjä myös kuittas viestillä vastaanotetuiksi.
Matto saapui välittäjälle 18.11. Puskurin ja sisustanosat 22.11. Rattiakseli ja ratti 8.12. Ja ne Detroit Steel Wheelsin 20" vanteet 27.12.
Välittäjä laitteli kuvat osista autoon pakattuna 30.1.2022, sitten ja ei muuta kuin shippausta odottelemaan, sehän oli juuri suunniteltu tapahtuvaksi.
Asia hieman venyi, ei huolta.
Kuukausilla.

Huhtikuun alussa 7.4. Tuli tieto että kaikki minun auton kyydissä olleet osat on varastettu viimeistä nippeliä myöten auton matkalla välittäjän hoteista NY sataman kontituspaikalle.
Asian luvattiin hoituvan ja vakuutusyhtiötä varten tarvitaan luettelo ja kuitit osista ja niiden arvosta.
Varkaus kyllä korvataan. Se on varmaa, joten huoli pois.
Toimitinkin tavaralistauksen kuvineen jo saman päivän aikana.

Parin päivän päästä 10.4 sain tiedon että asia on vakuutusyhtiön käsittelyssä.

21.4. Sain tiedon että asiaa käsitellään rahtifirmassa ja vakuutusyhtiössä yhä, ja laitoin takaisin että ymmärrän että suuressa maassa asiat ei etene aina nopeasti.

Toukokuussa 9.5. Kysyin itse suoraan välittäjältä että missä asia suhteen mennään ja vastaus tuli heti että korvausvaade on lähetetty ja siihen oli viikkoa sitten pyydetty lisäselvityksiä ja jotka välittäjä oli myös sinne lähettänyt. Mitään kielteistä ei ollut vakuutusyhtiöltä tullut.

Tässä kuussa 2.7. Laittelin kyselyä kun oli jo kuukausia edellisestä kyselystä kulunut niin vastaus tuli reilun viikon päästä 10.7. että vakuutus kattaa pelkän auton ja korvauksia ei makseta.
Kysyin sitten että kai rahtifirmalla joku vastuu asiassa on kun kerran rahtiin pakatut osat on heidän hoteistaan pöllitty (ilm. kuljettajan myötävaikutuksella/avustuksella),
niin vastaus 10.7. oli että osat ei olleet rahtikirjassa, vain auto... koska silloin rahtikustannukset on halvemmat...

Perkele. Näähän on ihan perusasioita jo maallikollekin ja asiakkaan kustannuksella nyt kikkailtiin alemmilla rahtikustannuksilla ja halvimmalla/kelvottomimmalla rahtifirmalla. Ja se pahin skenaario tapahtui.

Vastasin tähän heti ihan asiallisesti, että mun tavoite asiakkaana tässä oli säästää se kallis lentorahti, rahdata isot tavarat meriteitse ja vaivasta ja shippauksesta maksan aina käyvän hinnan. Ja jos tavarat on lähetetty satamaan ilman rahtiasiakirjoja, asia on sama kuin ne olis voinu ihan hyvin lahjoittaa sille kuskille/rosvolle jo siinä luovutusvaiheessa.

Laitoin hänelle 11.7. vielä viestiä vastuunjakamisesta ja jopa syntyneiden taloudellisten tappioiden jakamisesta, mutta tuli vain syvä hiljaisuus kunnes 19.7 tuli vastaus rahanvähyydestä ja selityksiä kirjaamattomalle rahdille (säästö rahtikuluissa).

Tää varkauscase on kestänyt nyt reilu nelisen kuukautta ja koko paska näyttää kaatuvan allekirjoittaneen syliin/tappioksi. En ole casessa ainoa ja melkoisia ristiriitoja on eri osapuolille syötetyissä tarinoissa, joita en avaa tässä vaan keskityn omaan osuuteeni.
Olen ollut erittäin ymmärtäväinen ja luottavainen. Tappiot mitataan tuhansissa euroissa ja välittäjä katos kuin "pieru saharaan" eikä edes lue mun viimeisimpiä sovintoesitysviestejä, joita olen sille lähettänyt kaksi 19.7.
Välittäjä pyysi viime syksynä laittelemaan suosituksia mm. OD:lle, kun kusettajafirmat on synkistäneet rehtien välittäjien mainetta.

Eniten mua tässä hommassa vituttaa rahanmenon lisäksi syntynyt radiohiljaisuus ja mun luottamuksen väärinkäyttö ja se että mä olisin voinu hoitaa tuon välityshomman muutaman muun luottovälittäjän kanssa ja olisin todennäköisesti saanu ne osatkin lopulta nopeammin hyppysiini jo kevättalven aikana, kun kuvittelin tältä kyseiseltä homman hoituvan. Ne osathan makas sen välittäjän hoteissa nelisen kuukautta, ennen kuin ne saatiin sille "viimeiselle matkalleen".

Tällä viikolla säikeeseen tulee jatkoa.
Se joko loppuu osaltani tähän ja kuittaan tappiot, tai välittäjä antaa mulle vastauksen joka tyydyttää mua.
Koska taas reilu 2 vkoa on maannu lukemattomat sovintoesitykset välittäjän postilaatikossa.
Päätoiminen harrastaja

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 01 elokuu, 2022, 09:28Hieman tarinaa taas tästä välitystoiminnasta USA:sta Suomeen (Tarina on maannu OD:lla parisen vkoa ja lisään sen myös tänne).

Ostin välittäjän X kautta auton viime vuoden heinäkuun lopussa Georgiasta ja se tuli Hämeenlinnaan marraskuun puolivälissä.
Kaikki meni ihan ok, tavara ja rahat liikkui jouhevasti.
Maksut laittelen aina pikana Atlantin taa jolloin ne oli perillä alle vuorokaudessa, eikä siellä pääsä tarvi ventata rahoja saatikka tehdä reissuja omaan piikkiin.
Bensat ja vaivat myös maksan aina, vaikkei kauppoja syntyiskään.
Myös suuren maan haasteet ymmärrän eikä mulla ole tapana päivittäin/viikoittain kysellä ostamieni autojen liikkeistä, vaan mulle riittää tieto milloin ne on maasta lähteneet.
Mielestäni tuo on reilu peli kun moni siellä tekee hommia muun työn ohessa ja haku/katsominen vie usein koko työpäivän.

Ostamani auton matka kulki auton myyjältä Etelä-Georgiasta suoraan NY satamaan kontitettavaksi, ja sieltä tänne Suomeen.
Kaikki meni sujuvasti kuten aiempienkin autojeni hankinnoissa, mitä nyt auton papereita piti pyydellä erikseen, jotta auto saatiin tullattua Hämeenlinnassa ja vaikka ostin palvelun tältä kyseiseltä välittäjältä X nyt ekaa kertaa.

Mulla oli ajatuksena saada auton mukana myös varaosia jouta tiesin siihen tarvitsevani;
Vm. -66 lepakko-ohjauspyörä rattiputkineen, puskurin ja sisustanosat, uusi matto ja uudet 20" ratrodvanteet, koska niiden lentorahdit oli aika rouheat ja autosta puuttuneet osat usein laitetaan mukaan autoon, varsinkin kun se odotti satamaanvientiä ja kontitusta muutamia viikkoja. Noi 1.gen Toronadon osat ei ole niitä helpoimpia löytää kun jäkktuotantoa ei juurikaan ole, mutta sain kuin sainkin haalittua kaiken tarvittavan kasaan + uudet vanteet ja maton joulukuun loppuun mennessä tälle välittäjälle X toilitettuina, koska yhdellä harrastajatutulla oli sieltä sopivasti auto lähdössä, heti tammikuun alussa, samaisen välittäjän X toimesta ja tavarat kulkis myös sen kyydissä, kun kerran autossa reilusti vapaata tilaa oli, ja kuten välittäjän kanssa myös sovittiin.

Osat tuli neljästä eri paikasta seurantanumeroineen ja niiden saapumista sovittelin välittäjän aikataukujen mukaisiksi ja seurantanumerot annoin ja paketit liikkui ja ne kaikki välittäjä myös kuittas viestillä vastaanotetuiksi.
Matto saapui välittäjälle 18.11. Puskurin ja sisustanosat 22.11. Rattiakseli ja ratti 8.12. Ja ne Detroit Steel Wheelsin 20" vanteet 27.12.
Välittäjä laitteli kuvat osista autoon pakattuna 30.1.2022, sitten ja ei muuta kuin shippausta odottelemaan, sehän oli juuri suunniteltu tapahtuvaksi.
Asia hieman venyi, ei huolta.
Kuukausilla.

Huhtikuun alussa 7.4. Tuli tieto että kaikki minun auton kyydissä olleet osat on varastettu viimeistä nippeliä myöten auton matkalla välittäjän hoteista NY sataman kontituspaikalle.
Asian luvattiin hoituvan ja vakuutusyhtiötä varten tarvitaan luettelo ja kuitit osista ja niiden arvosta.
Varkaus kyllä korvataan. Se on varmaa, joten huoli pois.
Toimitinkin tavaralistauksen kuvineen jo saman päivän aikana.

Parin päivän päästä 10.4 sain tiedon että asia on vakuutusyhtiön käsittelyssä.

21.4. Sain tiedon että asiaa käsitellään rahtifirmassa ja vakuutusyhtiössä yhä, ja laitoin takaisin että ymmärrän että suuressa maassa asiat ei etene aina nopeasti.

Toukokuussa 9.5. Kysyin itse suoraan välittäjältä että missä asia suhteen mennään ja vastaus tuli heti että korvausvaade on lähetetty ja siihen oli viikkoa sitten pyydetty lisäselvityksiä ja jotka välittäjä oli myös sinne lähettänyt. Mitään kielteistä ei ollut vakuutusyhtiöltä tullut.

Tässä kuussa 2.7. Laittelin kyselyä kun oli jo kuukausia edellisestä kyselystä kulunut niin vastaus tuli reilun viikon päästä 10.7. että vakuutus kattaa pelkän auton ja korvauksia ei makseta.
Kysyin sitten että kai rahtifirmalla joku vastuu asiassa on kun kerran rahtiin pakatut osat on heidän hoteistaan pöllitty (ilm. kuljettajan myötävaikutuksella/avustuksella),
niin vastaus 10.7. oli että osat ei olleet rahtikirjassa, vain auto... koska silloin rahtikustannukset on halvemmat...

Perkele. Näähän on ihan perusasioita jo maallikollekin ja asiakkaan kustannuksella nyt kikkailtiin alemmilla rahtikustannuksilla ja halvimmalla/kelvottomimmalla rahtifirmalla. Ja se pahin skenaario tapahtui.

Vastasin tähän heti ihan asiallisesti, että mun tavoite asiakkaana tässä oli säästää se kallis lentorahti, rahdata isot tavarat meriteitse ja vaivasta ja shippauksesta maksan aina käyvän hinnan. Ja jos tavarat on lähetetty satamaan ilman rahtiasiakirjoja, asia on sama kuin ne olis voinu ihan hyvin lahjoittaa sille kuskille/rosvolle jo siinä luovutusvaiheessa.

Laitoin hänelle 11.7. vielä viestiä vastuunjakamisesta ja jopa syntyneiden taloudellisten tappioiden jakamisesta, mutta tuli vain syvä hiljaisuus kunnes 19.7 tuli vastaus rahanvähyydestä ja selityksiä kirjaamattomalle rahdille (säästö rahtikuluissa).

Tää varkauscase on kestänyt nyt reilu nelisen kuukautta ja koko paska näyttää kaatuvan allekirjoittaneen syliin/tappioksi. En ole casessa ainoa ja melkoisia ristiriitoja on eri osapuolille syötetyissä tarinoissa, joita en avaa tässä vaan keskityn omaan osuuteeni.
Olen ollut erittäin ymmärtäväinen ja luottavainen. Tappiot mitataan tuhansissa euroissa ja välittäjä katos kuin "pieru saharaan" eikä edes lue mun viimeisimpiä sovintoesitysviestejä, joita olen sille lähettänyt kaksi 19.7.
Välittäjä pyysi viime syksynä laittelemaan suosituksia mm. OD:lle, kun kusettajafirmat on synkistäneet rehtien välittäjien mainetta.

Eniten mua tässä hommassa vituttaa rahanmenon lisäksi syntynyt radiohiljaisuus ja mun luottamuksen väärinkäyttö ja se että mä olisin voinu hoitaa tuon välityshomman muutaman muun luottovälittäjän kanssa ja olisin todennäköisesti saanu ne osatkin lopulta nopeammin hyppysiini jo kevättalven aikana, kun kuvittelin tältä kyseiseltä homman hoituvan. Ne osathan makas sen välittäjän hoteissa nelisen kuukautta, ennen kuin ne saatiin sille "viimeiselle matkalleen".

Tällä viikolla säikeeseen tulee jatkoa.
Se joko loppuu osaltani tähän ja kuittaan tappiot, tai välittäjä antaa mulle vastauksen joka tyydyttää mua.
Koska taas reilu 2 vkoa on maannu lukemattomat sovintoesitykset välittäjän postilaatikossa.
En tykkää.
En varmasti oo.

Harri S

Eli ko. firma on Johannes Enterprises, Atlanta.

Sama meininki ja selitykset kuin sillä surullisen kuuluisalla Fa..ontilla.
Ei oo mun ajatukset näemmä taas kolmeen viikkoon kiinnostaneet kun ei taas kiinnosta edes viestien lukeminen, joten minunkin aktiviteetit tämän asian suhteen päättyy tähän.
Tyhjän saa pyytämättäkin.
Päätoiminen harrastaja

Mikaa7146

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 07 elokuu, 2022, 21:08Eli ko. firma on Johannes Enterprises, Atlanta.

Sama meininki ja selitykset kuin sillä surullisen kuuluisalla Fa..ontilla.
Ei oo mun ajatukset näemmä taas kolmeen viikkoon kiinnostaneet kun ei taas kiinnosta edes viestien lukeminen, joten minunkin aktiviteetit tämän asian suhteen päättyy tähän.
Tyhjän saa pyytämättäkin.
Olen uskonut että Johannes olisi ollut luotettava välittäjä, ilmeisesti nyt jokin tökkii silläkin. Poikonen oli kans yhden sortin myyjä, rahat kun siirtyi hänelle niin yhteydet katkes kuin veitsellä leikaten.

Harri S

Niin mäkin luulin mutta tämän casen myötä on niin paljon erilaisia kummallisuuksia ilmenny, että luotto firmaan on nolla.
Molemmilta olen ostanu auton mutta noiden maarahtien suhteen se shippaus JE on aina NY satamaan ryssänkuskien ja kaikksta halvimpien rahtien kera ja minimiasiapaperein (puuttellisin), isolla riskillä.
Laskutuksessa mullakin kuitenkin käypä rahtihinta 1$/maili, viime vuonna autosta, jo ennen polttoaineen hintojen nousua.
Ymmärrettävästi mitään tositteitakaan ei noista maarahdeista saa, joten yksi anasaintakeino sekin.
Päätoiminen harrastaja

Mikaa7146

Ilmeisesti yksi ansainta keino joillekkin on siivota autot jo ennen kontitusta. Mun toimituksesta jäi matkalle myös ennalta maksettuja tavaroita. Onneksi auto tuli ja oli odotettua parempi. Vituttaa silti tollaset ihme sinksaamiset ja sneikkaillut, meriselityksineen.

Zuinula

Pitäähän se kehua, kun on aihetta. @Janne-Pekka hoiti vimosen päälle firman työkalupakun maalauksen ja huollot. Vielä viime hetkellä saatiin myös takaoven pirunnyrkkikin ratkaistua ;D  Suosittelen.

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: Zuinula - 02 lokakuu, 2023, 13:15Pitäähän se kehua, kun on aihetta. @Janne-Pekka hoiti vimosen päälle firman työkalupakun maalauksen ja huollot. Vielä viime hetkellä saatiin myös takaoven pirunnyrkkikin ratkaistua ;D  Suosittelen.
Kiitos kehuista, viimetippaanhan se tietysti jäi ja melkoinen sorhattava kyllä oli se takaoven kahvasysteemi.  ;D
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.
Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Dodge B150 -84 Daily driver
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.