Vauhtipyörän puntituksen tarkistus?

Aloittaja Toyopet, 28 toukokuu, 2024, 12:41

« edellinen - seuraava »

Toyopet

Millähän ilveellä saisi tarkistettua vauhtipyörän, onko sen painotus oikein?
Pari koneistamoa olen kysynyt, tasapainotusvehkeet niillä on mutta tämmöinen, että ei tasapainoteta vaan pitäisi lähinnä saada se epätasapainon määrä selville, ei tunnu onnistuvan.

On olemassa vetolevy, joka on varmasti oikeassa painotuksessa moottoriin nähden ja sitten on vauhtipyörä, joka joko on tai sitten ei ole. Se vauhtipyörä kävi yhdessä koneessa kiinni ja ravisti siinä mutta sitten ei tieto kulkenut, että oliko se kone vakiorojuilla kasassa.

Tietäisi vaan itse, että meneekö takuuhommiksi vai ei.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Mudracer

Onko siinä vauhtipyörässä joku puntti?
X

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 28 toukokuu, 2024, 13:02Onko siinä vauhtipyörässä joku puntti?
Semmoinen valumöltti siinä on takana.

LT1:n vauhtipyörä
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Mudracer

Jaa tää on se, juu siinä on pikku puntti vaikka on sisäisesti 0-puntissa. Tuskin ovat sitä saaneet valettua väärään paikkaan mutta voihan pulttijako olla päin vituuuva.
X

Kalu

Mulla on aikoinaan ollut ihan samanlainen homma.
Puntituskonees vetolevyyn ruuvas painoja kii niin että oli nollapuntissa. Sit tuon painon ruuvas vauhtipyörään samaan kohtaan kiinni ja sai todettua että näin vauhtipyöräkin oli nollapuntissa. Sit ilman sitä väliaikasta painoa vauhtipyörä sit oli oikeassa "epätasapainossa"...

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 28 toukokuu, 2024, 14:25Jaa tää on se, juu siinä on pikku puntti vaikka on sisäisesti 0-puntissa. Tuskin ovat sitä saaneet valettua väärään paikkaan mutta voihan pulttijako olla päin vituuuva.
Kuvia kun katselee, niin osassa noista on sitä punttia koneistettu ja tässä se on ihan valun jäljiltä.

Mutta täytyy tietty tuo pulttijako verrata vetolevyyn, kun onhan se sinällään samassa kohti.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

cdi

  Mun mielestä onnistuu vaikka mp-renkaan punnitus akselissa.Pitää vain sorvata keskiö joka sopii vautipyörään ja akseliin.