13" ristikudosrenkaat

Aloittaja LPR, 09 toukokuu, 2024, 00:53

« edellinen - seuraava »

Pertti K

Ei kannata täällä sitä mainita, Jussi käy noukkimassa talteen...
Kyllä on ihanaa olla viisas insinööri

cdi

Jussilla on vielä selvittämättä viimevuotiset autonosat jotka raijasin itärajalta kaapelikioskille. Aika on menny auringon säätimien kalbroinnissa.

Nikuzai


LPR

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 12 elokuu, 2024, 00:42Oisko noi soppelin kokoset?


Osu vaan silmään moinen ilmo muuta en noista tiiä


https://huutokaupat.com/kohde/4919326/pyorannavat-ja-renkaat-2kpl-puretusta-cat-trukista
Ei kyllä kuvasta osaa sanoa. Jotenkin näyttää leveiltä suhteessa korkeuteen.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

LPR

Itseasiassa löysin kierroksen uusia 5,90-14C rättirenkaita. Nyt pitää tehdä vanteet niille. Ihan paniikkia ei ole, kun tuon yhden sain.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: LPR - 12 elokuu, 2024, 00:45Ei kyllä kuvasta osaa sanoa. Jotenkin näyttää leveiltä suhteessa korkeuteen.

Noissa on just ongelmana et niitä on korkeita ja leveitä ja sit leveitä ja matalia


Eikö niitä telaston kumeja valmisteta uutenakin, tosin hinnat voi olla ihan mitä vaan


Joku puheli terriin ettineensä renkaita ja uusien väärän kokoisten kumien hinnalla rahtifirma toi savenmaan laatikossa koko bankun telaston

LPR

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 12 elokuu, 2024, 00:51Noissa on just ongelmana et niitä on korkeita ja leveitä ja sit leveitä ja matalia


Eikö niitä telaston kumeja valmisteta uutenakin, tosin hinnat voi olla ihan mitä vaan


Joku puheli terriin ettineensä renkaita ja uusien väärän kokoisten kumien hinnalla rahtifirma toi savenmaan laatikossa koko bankun telaston
Etuvaunussa on 4.00-8 8PR. 4- ja 6-rättistä saa kohtuuhintaan, mutta tuo 8-rättinen on kallis. Välipyörissä 6-rättinenkin menettelee jollain 4-5 bar paineella, mutta kääntöpyörät pitää olla 8-rättiset ja 6,5 bar painetta. Tradotimillä ovat kuulemma täyttäneet umpikumille noita Terrin pyöriä, mutta kun minä kysyin, niin oli sitä mieltä, että pitäis olla halkaistava vanne. Pitää kysellä uudestaan, kun tekee telastoon remontin. Noilla vanhoilla ja varaosakoneen pyörillä ja kaikkialta muualta haalituilla koitan päästä telastoremonttiin asti ja sitten laitan kaikki uutta ja jos kääntöpyörät aiakin saisi umpikumilla. Nyt on telanohjureita niin monta poikki, että on riski repiä renkaan kupeet niihin, niin en uusia kumeja mielelläni laittaisi hajoamaan. Bankun kumejakin on, mutta kun ovat 60-luvun puolivälistä, niin ovat nekin jo aika lahoja.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: LPR - 12 elokuu, 2024, 01:25Etuvaunussa on 4.00-8 8PR. 4- ja 6-rättistä saa kohtuuhintaan, mutta tuo 8-rättinen on kallis. Välipyörissä 6-rättinenkin menettelee jollain 4-5 bar paineella, mutta kääntöpyörät pitää olla 8-rättiset ja 6,5 bar painetta. Tradotimillä ovat kuulemma täyttäneet umpikumille noita Terrin pyöriä, mutta kun minä kysyin, niin oli sitä mieltä, että pitäis olla halkaistava vanne. Pitää kysellä uudestaan, kun tekee telastoon remontin. Noilla vanhoilla ja varaosakoneen pyörillä ja kaikkialta muualta haalituilla koitan päästä telastoremonttiin asti ja sitten laitan kaikki uutta ja jos kääntöpyörät aiakin saisi umpikumilla. Nyt on telanohjureita niin monta poikki, että on riski repiä renkaan kupeet niihin, niin en uusia kumeja mielelläni laittaisi hajoamaan. Bankun kumejakin on, mutta kun ovat 60-luvun puolivälistä, niin ovat nekin jo aika lahoja.

Ville-pekka niminen yritys joskus teki PUR valuja mutten löytäny firman sivuja, omistaja/tekijä kulkee MATTI nimimerkillä uralroikan sivuilla.
Voin kysyä tekeekö ne vielä.

Ainakin viimeksi kun puheilla olin niin muotittaminen oli kalleinta