Ylivaihdeaski 440 perään

Aloittaja Gary Grand, 15 huhtikuu, 2020, 13:26

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Kattelin tuollaista netistä:
https://www.summitracing.com/parts/jpt-92457

Ovat tänä päivänä jo pahuksen kalliita, mutta vaikuttaisi Mopar-foorumien kokemusten mukaan toimivalta ratkaisulta. Noiden hinnat kolme-neljä vuotta sitten alkoi vielä kakkosella.. :o
Rahan vois kuitenkin sijoittaa tuohon mieluummin kuin TF727:an..

Tämä tulis multa jo löytyvän RH46-askin ja tulossa olevan 440:n väliin. TH700 olis ehkä oman osaamisen ja osien hinnan suhteen parempi vaihtoehto, mutta vakio ei tässä tapauksessa taitaisi kauaa pelata, kun on tulossa suht raskaaseen autoon ja ison koneen perään. :iwantit:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Mudracer

Et kertonu mihin ruumiiseen toi "46" aski olisi tulossa? Kaikki "henkilömallit" on kannakkeen kohdalta vitun ahtaita ja toi ploota ei mahdu siinä olemaan ilman rälläkkää, polttopilliä ja lekaa.
X

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 15 huhtikuu, 2020, 17:26Et kertonu mihin ruumiiseen toi "46" aski olisi tulossa? Kaikki "henkilömallit" on kannakkeen kohdalta v*tun ahtaita ja toi ploota ei mahdu siinä olemaan ilman rälläkkää, polttopilliä ja lekaa.
1967 C-koppa.
Lodju on tällä hetkellä jo sovituksessa paikallaan, eikä todellakaan menny heittämällä. Kardaanitunnelin leikkasin irti ja laitetaan kiinni sellaseen asentoon että sopii olemaan..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Camino79

Mites jos sinne ymppäis joko prepatun 4l80 tai sit perinteisen th400sen gearvendorilla? Hinnat controllereineen 4l80seen ei varmaan kauas heitä toisistaan?  ???
GM only 😉
+Pihatraktori :D

deeäxä

mitä jos ei kuitenkaan...
kun kuitenkin on nurkissa jo pyörimässä rh46, joka melko pienellä sovituksella menee, ni ei taida olla hirveän järkevää investoida transvestiitti yhdistelmiin.
olis eri asia, jos pitäisi kaikki hankkia tyhjästä.
Chrysler 300 2D HT Coupe -71
Chevrolet rodi -31
Lexus GS300 -06
Toyota Corolla DX -81 1,6 2T-TIC/W50/1030 ikuisuus projekti

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 15 huhtikuu, 2020, 23:03Mites jos sinne ymppäis joko prepatun 4l80 tai sit perinteisen th400sen gearvendorilla? Hinnat controllereineen 4l80seen ei varmaan kauas heitä toisistaan?  ???
Ensin tarttis sen 4L80, sitten soviteosat.
Nyt tarttis vaan yhden soviteosan kun loota jo on..

@Mudracer Kannattaako a-500 edes ajatella laittavansa tommosen patin perään?
Sellanenkin nurkassa makaa ja samalla sovitteella kävis.. ::)

Tai minkä verran rahaa vaatii että a-500 kestää edes varalootana?
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Mudracer

Juu työläshän toi moparin oman toosan laitto on ja A-500 on ihan yhtä ahdas.  Ei C ruumis ole 700 toosalle liian raskas. Olen ite piinannu yli 7000kg kokonaispainoisella yhdistelmällä 700 toosaa tuhansia kilsoja. Tässäkin maassa liikkuu monta B ja E ruumista joissa stroukkikoneen persiissä 700 tai 4L60E. A-500 toosan heikoin lenkki on loikkari mutta sen voi vahvistaa 600 sarjan toosan loikkariosilla.
X

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 16 huhtikuu, 2020, 10:45Juu työläshän toi moparin oman toosan laitto on ja A-500 on ihan yhtä ahdas.  Ei C ruumis ole 700 toosalle liian raskas. Olen ite piinannu yli 7000kg kokonaispainoisella yhdistelmällä 700 toosaa tuhansia kilsoja. Tässäkin maassa liikkuu monta B ja E ruumista joissa stroukkikoneen persiissä 700 tai 4L60E. A-500 toosan heikoin lenkki on loikkari mutta sen voi vahvistaa 600 sarjan toosan loikkariosilla.
Eli siinä tapauksessa mulla olis jo kaks sopivaa laatikkoa tuon JW:n turbaanikopan perään tallissa.
Vois vaikka pitää Moparin Moparina ja GM:t omilla lootillaan.. :))

Tuntuu jotenkin hankalalta alkaa laittamaan soviteosia joka väliin.. 4L60 vaatis sovitteen koneen ja lootan väliin/ startille ja vielä turbiinin ja koneen väliin.
Sama tietysti 4L80:n kanssakin, enkä sitä halua muutenkaan. Julmetun raskas möykky ja vastustaa menoakin aikalailla. ::)  Kestävähän se on kyllä..

Miten voima muuten menee tuon Moparin loikkarin läpi? En ole sitä avannut, kun on pelannut hienostai kaikissa tähän asti..
Onko loikkari ohitettu paketti kun ei ole toiminnassa, vai kiertääkö voima sen osien läpi aina?
Jos tuo loikkarin planeettapaketti ohitetaan kolmoselle asti, niin sen kestohan riippuu vain OD:lla polkemisesta?
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Mudracer

Toi JW:n koppa ei käy A-500 toosaan.
Woima menee loikkarin läpi silleen että JOUSI pitää pakkoja nipussa ja kun loikkari menee päälle niin mäntä kumoaa jousivoiman ja pistää vielä yhden levypakan kiinni.

Tuolta löytyy adapteri jolla saa A-500 toosan isolohkoon.
http://smrtrans.tripod.com/smrtransmissionsintro/id9.html
X

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 16 huhtikuu, 2020, 11:58Toi JW:n koppa ei käy A-500 toosaan.
Woima menee loikkarin läpi silleen että JOUSI pitää pakkoja nipussa ja kun loikkari menee päälle niin mäntä kumoaa jousivoiman ja pistää vielä yhden levypakan kiinni.

Tuolta löytyy adapteri jolla saa A-500 toosan isolohkoon.
http://smrtrans.tripod.com/smrtransmissionsintro/id9.html
Perk..
Niinpä tietenkin. Katkes jo ajatus.. :-[ Eri toosahan tuo 500/904 tietenkin on.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Mudracer

904 ja A-500 on konekopaltaan ja osittain sisältäkin samiksia.
A-518,618,46,47 ja 48 on taas samiksia.
X

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 16 huhtikuu, 2020, 12:16904 ja A-500 on konekopaltaan ja osittain sisältäkin samiksia.
A-518,618,46,47 ja 48 on taas samiksia.
Jep. Tää totuus unohtui äsken.. :-[

44RH on sitten samaa perhettä vielä noiden a500 ja 904 kanssa?
Onko tässä paljonkin eroja noihin? Saattaa vaan kaverilta jäädä yks tallin lattialle.. :o
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Mudracer

44RH plootaa ei taida olla? "Järein" 500 sarjan toosa on 44RE.
Tässä pikkuplootikossa tulee eteen turbaanimurhe. Tossa on ameriikanjojelin myymä vakiosta muokattu haiperffi joka kesti muovihempan persiissä 100kilsaa.

X