Honda CB 350Four x 2

Aloittaja Harri S, 16 huhtikuu, 2025, 15:23

« edellinen - seuraava »

Harri S

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 18 toukokuu, 2025, 03:58Tulipa mieleen, ettei oo kyllä ihan kauheen isot männät tuollaisessa.

Poraus on 47mm joten aika pienet männät.

Tänään en tehny museopyörälle mitään kun aika meni Austinilla ajellessa mutta raaseriin ostin tutulta hienon kilpakatteen.

Päätoiminen harrastaja

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 18 toukokuu, 2025, 17:27Poraus on 47mm joten aika pienet männät.


Tuosta 47mm porauksesta tuli mieleen, että onkohan käytetty yhteisiä osia dax 72cc:n kanssa, missä siinäkin 47mm poraus?
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Harri S

Todennäköisesti Daxin männät.
Päätoiminen harrastaja

Peto

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 18 toukokuu, 2025, 17:27Poraus on 47mm joten aika pienet männät.

Tänään en tehny museopyörälle mitään kun aika meni Austinilla ajellessa mutta raaseriin ostin tutulta hienon kilpakatteen.



Saatanan hieno kate O0  Tonne suojakuvun alle vielä keltainen kusivalo alle 8) 

Harri S

Tänään saapui runko Italiasta. Hinta halpa, runko suora ja rahtikin vain 35€ kotiovelle vaikka rungolla on painoa ja kokoa kuin lehmävasikalla.
Mukana tuli myös tahahaarukka ja ketjusuoja.

Pesin ensiksi öljypiet pois bräkliinerillä ja fairyllä. Asemoin sen sitten huvipajaan työpöydälle moottorin sovitusta varten.





Sitten olikin melko jupuaminen että sain raskaan moottoripaketin ujutettua koloonsa kun kevyt runko ei meinannut pysyä millään paikallaan. Lopuksi oikea asento kuitenkin löytyi ja moottori istuu rungossa omalla paikallaan.



Tänään saapui postissa Italiasta pakoputken kiinnityskruunut holkkeineen joilla saan pakoputkiston paikalleen sekä käytetty laturinkopan peitelätkä.
Ostin tähän tänään myös täydellisen keulan t-kappaleineen USA:sta, öljynsuodattimen Vantaalta ja johtosarjan Saksasta. Sytytyspuolat tulee Kiinasta kuten venttiiliensäätökorkitkin.
Päätoiminen harrastaja

Springer

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 20 toukokuu, 2025, 17:23Sitten olikin melko jupuaminen että sain raskaan moottoripaketin ujutettua koloonsa kun kevyt runko ei meinannut pysyä millään paikallaan.
Itse olen laittanut moottorin kyljelleen ja sitten ujuttanut rungon siihen. Huomattavasti kevyempää pyöritellä runkoa kuin moottoria.

rb


palontie

Lainaus käyttäjältä: Springer - 20 toukokuu, 2025, 19:39Itse olen laittanut moottorin kyljelleen ja sitten ujuttanut rungon siihen. Huomattavasti kevyempää pyöritellä runkoa kuin moottoria.

Sama
Eniten vituttaa kaikki.

Harri S

👍 Tuo konsti on hyvä tietää kun maalattuja osia kasailee niin ei mene rungon maalit heti ruvelle.

Tänään hain puuilosta pulttitarpeita eli pätkät 10mm ja 12mm tankoa koska 240-330mm pituiset pultit ei ole missään hyllytavaraa.
Moottorin etuosa on tuettu ylhäältä yhdellä 10mm pultilla tuohon irtonaiseen korvakkeeseen joka tuli takaswingin ohella rungon mukana ja oli yksi osasyy tämän kyseisen rungon ostamiseen.
Alhaalta puolestaan kahdella 10mm pultilla molempiin alarunkoaisoihin.



Moottorin takaosasta puolestaan ylhäältä noin 250mm pitkällä 10mm pultilla ja alhaalta 330mm pitkällä 12mm pultilla jotka tein noista ostamistani irtotangoista.
Mitään kierretankoa tähän ei tule koska se syö löystyytyään ajanoloon alumiinisen moottorin korvakkeet pilalle.
Yläkorvakkeen oikean puolen irto-osa puuttui, se on irroitettava jotta moottori mahtuu sujahtamaan kehdon sisään.



Tein uuden osan 4mm teräslevystä ja lisäksi moottorin yläkorvakkeen ja rungon väliin tulee molemmille puolille 12mm ja 22mm teräsholkit jotka sorvasin umpitangosta.









12mm alapultti oli hieman "ylipitkä" koska jalkatappien korvakkeet tulee kiinni samalla pultilla.
Nyt moottori on pultattu tukevasti runkoon kiinni.



Päätoiminen harrastaja

samulis

Mulla on Harri mennyt ohi missä vaiheessa ja mistä toinen pyörä ilmestyi, koitin lukea tarinan uudestaan mutten viisastunu.

Harri S

Toinen alko vähän niin kuin vahingossa kun ostin moottorin mitä mun ei alunperin pitäny ostaa ollenkaan.
Päätoiminen harrastaja

Harri S

Tänään saapui italiasta ostamani ruosteinen ilmaputsarikotelo ja viimeviikolla laitoin öljysudin ja uudet venansäätökorkit paikalleen.
Ostin tuon kotelon lähinnä siksi että siinä oli mukana kaikki releet ja lataussäätimet sun muut ja jotka on yksittäin ostettaessa kalliita. Saan siitä myös OEM akkukaapelin tuohon museopyörääni.
Akun kiinnitysremmi oli näemmä unohtunu matkasta mutta mukana tuli lähes kokonainen johtosarja ja molemmat sytytyspuolat joka oli hyvä asia kun Kiinasta tilaamani ovat ilmeisesti etanapostin kyydissä.



Kasailin sähköosat kiinni runkoon ja startin solenoidin joutu avaamaan ja rasvaamaan se kun on tehty alunperinkin avattavaksi.







Putsasin ja viilasin molemmat kärjet ja kipinä löytyi, eli osat oli ehjiä ja ajattelin päräyttää tuon moottorin käyntiin mutta vituiksihan sekin suunnitelma meni kun kaikki kaasuttimet tulvi pahasti ja avatessa niistä kaikista puuttui mm. pääsuuttimet ja neulaventtiilit. Puuttuneen öljyfilsun huomasin jo aiemmin ja se tuli hankittua samointein.
Olis ollu hyvin aikaa tarkistaa myös nuo kaasarit muita osia odotellessa...

Onneksi säät sentään suosii ja kävinkin ajelemassa muutaman kymmenen kilsan lenkin tuolla valmiilla prätkällä.
Päätoiminen harrastaja