Telakaivinkoneen kanssa elämisestä

Aloittaja Gary Grand, 03 heinäkuu, 2020, 09:08

« edellinen - seuraava »

Lerssinen

Fiksua, ne hitsit ratkeaa kuitenkin ja ajellessa on hyvä seurata alkaako tela "haraamaan" ennenku tappi katoaa.. Jos kerkee huomata säästyy paljolta  ::)

Nimimerkillä : Rammerilla tapin "asennusta" lätäkössä

Therealsamppa









2009 vuodelta kuvia löytyi, ei itellä vielä nii priima ollut kamerakännykkä silloin  ;D  Tästä kun oli puhetta, pakko työntää kuvia tähän väliin, ei hukkaan menneet  ;D
Työhanskat hukassa, muuten kyllä tekisin!

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Therealsamppa - 27 syyskuu, 2020, 22:172009 vuodelta kuvia löytyi, ei itellä vielä nii priima ollut kamerakännykkä silloin  ;D  Tästä kun oli puhetta, pakko työntää kuvia tähän väliin, ei hukkaan menneet
Tosta viimesestä kuvasta tuli mieleen tää, kun kauha on "täynnä". Tuokin se vaan siitä siirty.
En varmasti oo.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Therealsamppa - 27 syyskuu, 2020, 22:17





2009 vuodelta kuvia löytyi, ei itellä vielä nii priima ollut kamerakännykkä silloin  ;D  Tästä kun oli puhetta, pakko työntää kuvia tähän väliin, ei hukkaan menneet  ;D

Ai!
Sattu oikeen päähän kun kuo vetopyörän akselin kuva osui silmään.. :panic:

Mutta sehän on ollu siisti peli silloin! :P

Ja aika kostean oloisella pohjalla kaiveltu kiviä.. Mä en Åkea uskaltais viedä suopohjalle. :oushit:
Do you feel strong enough?

Nikuzai

Näyttääkö toi vai onko oikeesti, et rattaan pää osuu telan tappiin?  :o


Kolme apinaa ja maailma on kiva paikka

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 10 lokakuu, 2020, 22:55Näyttääkö toi vai onko oikeesti, et rattaan pää osuu telan tappiin?  :o



Ei se nyt ihan kohdalle osu, mutta ei noissa jakokaan enää oikein ole.. ::)
Do you feel strong enough?

Hullu-Jussi

Kuva paljastaa, että perusketju on niin paljon väljistynyt (venynyt), että jako on pielessä vetopyörän kehän matkalla ainakin puolet telaholkin paksuudesta.

Ihan niin paha tilanne ei todellisuudessa ole, että vetorattaan hammas iskisi keskelle telaholkkia, kun tuolla koneella ajaa. Kuva paljastaa nimittäin myös sen, että koneella on juuri peruutettu, eli ajettu vetopää edellä. Silloin venynyt tela muodostaa pussin vetorattaan ja ensimmäisen alarullan väliin. Vetorattaan yläpuolella taas venynyt tela pyrkii nousemaan hieman koholle, koska vuorossa oleva holkki ei osu tarkalleen vetorattaan hampaiden väliin. Vetorattaan "tulopuolella" kulunut perusketju aiheuttaa käytännössä vain kahden telalenkin nivelen klapin verran virhettä. Paha se on sekin virhe, kun se syö joka kosketuksella vetoratasta ja holkkia.


Suuri Valkoinen Isä

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 10 lokakuu, 2020, 22:55Näyttääkö toi vai onko oikeesti, et rattaan pää osuu telan tappiin?  :o



Toi ratas nyt on ainakin finito. Hampaan kärki veitsenterävä.
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!
*WLM*

Zuinula

Emäntä kelkkoo risuja nuotioon mönkijällä ja kärryllä niin otin Kaken tuohon rankojen keräilyyn avuksi:


Therealsamppa







So, we meet again mister Åkerman  ;D  10v tauon jälkeen käymässä remontissa omalla pihalla.

Ilmeisesti jäähdyttäjä vuotaa, oli nesteet vähille menneet. Kesäkuumalla sitten leikkasi kiinni kevyesti, mutta kone pyörii kuitenkin. Savuttaa valkoista ja kuplia jäähdyttäjässä. Joko uusi käytetty motti tai ruveta kunnostelemaan tuota  ;D 

Tuossa hytin kuvassa on muuten Gary Grand vasemman kaivuukepin takana alavaunun kääntöjarruvipu mistä sillon höpisin. Lattialla on vain polkimet eteen ja taakse, ja lisähydrauliikkakierto.
Työhanskat hukassa, muuten kyllä tekisin!

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Therealsamppa - 07 joulukuu, 2020, 16:57





So, we meet again mister Åkerman  ;D  10v tauon jälkeen käymässä remontissa omalla pihalla.

Ilmeisesti jäähdyttäjä vuotaa, oli nesteet vähille menneet. Kesäkuumalla sitten leikkasi kiinni kevyesti, mutta kone pyörii kuitenkin. Savuttaa valkoista ja kuplia jäähdyttäjässä. Joko uusi käytetty motti tai ruveta kunnostelemaan tuota  ;D 

Tuossa hytin kuvassa on muuten Gary Grand vasemman kaivuukepin takana alavaunun kääntöjarruvipu mistä sillon höpisin. Lattialla on vain polkimet eteen ja taakse, ja lisähydrauliikkakierto.
Hieno "Peltomies" 8)
Ja uudempi kuin mulla.. :P
Mulla ei lattialla ole turhanaikaisia polkimia.. >:(
Ajo samoilla käsivivuilla kuin kaivu.. Pelastapa sitä jostain suosta omin avuin! :P  :))
Do you feel strong enough?

Therealsamppa







Tuskin Garya haittaa jos tänne muutaman säikeen kirjoittelen tästä Åkermannista?  ;D

Joku 10v sitten isäntä tuommosen latan hitsas tuonne nosto sylinterin yläpäähän, ei näköjään ole kestänyt  ;D  Täytyy tuohon perehtyä kans.

Moottori asiaa, nyt olis huutokaupoissa Volvo D6A210 Moottori, jostain 2000 vuosimallin Kuorma-autosta peräisin.

Täytyy seurailla mihin hinta nousee, jos ei tartu niin täytyy soittaa ja kysyä viimeinen hinta  ;D

Modernin näköinen kone, mutta mekaanisella Bosch syöttöpumpulla, sammutin ja kaasu siis.

Kytkinkopassa pitäis olla sama jako, ainut naittaminen on saada hydraulipumput kiinni vauhtipyörän. Ja koneenkannakkeet uusiksi  ;D
Työhanskat hukassa, muuten kyllä tekisin!

Gary Grand

En mä tätä oman koneen ketjuksi perustanut.. :o
Ehdottomasti kaikki telakaivureiden kanssa värkkäämiset tänne! 8)

On pikkusen Åkermanin puomi ottanut murtumaa. :o
Tuossa mun koneessa ei ole kuin pari paikkaa taittopuomissa!

Muoks.
Jos tässä jossain vaiheessa rikastun, niin laitan varmaan tilaukseen peruskorjaussetin tuohon mun TD70-koneeseen..
Do you feel strong enough?

Therealsamppa

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 12 joulukuu, 2020, 13:47Muoks.
Jos tässä jossain vaiheessa rikastun, niin laitan varmaan tilaukseen peruskorjaussetin tuohon mun TD70-koneeseen..

Niin tässä H9 on TD60 motti, satutko tietämään onko se fyysisesti samanlainen kun TD70? Itellä ei vielä oo käsitystä  ;D  Eihän se haittaa vaikka vähän isompi kone tulis.

Toki tuo D6A210 vaikuttaa mielenkiintoiselta, kestäis varmasti Åken loppuiän ja on varustettu kompressorilla niin paineilma laitteet pystyis valjastaa  ;D
Työhanskat hukassa, muuten kyllä tekisin!

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Therealsamppa - 12 joulukuu, 2020, 14:00Niin tässä H9 on TD60 motti, satutko tietämään onko se fyysisesti samanlainen kun TD70? Itellä ei vielä oo käsitystä  ;D  Eihän se haittaa vaikka vähän isompi kone tulis.

Toki tuo D6A210 vaikuttaa mielenkiintoiselta, kestäis varmasti Åken loppuiän ja on varustettu kompressorilla niin paineilma laitteet pystyis valjastaa  ;D
7-litrainen on mun  mielestä jonkun verran isompi kaikilta ulkomitoiltaankin :thinking:
Saattais olla jonkinmoinen tunkeminen H9:n konehuoneeseen. :o
Tai voihan siellä ollakin jo leveyssuunnassa riittävästi tilaa. :thinking: Ei kai nuo koneet siinä suunnassa paljon eroa. Pituussuunnassa varmaan enemmän eroa.

H12 konehuoneessa tilaa on ruhtinaallisesti tuonkin myllyn kanssa.
No, vertailukohtana on autokaluston tilat.. :)) Tuonnehan mahtuu seisomaan koneen viereen.. :))
Do you feel strong enough?