Qjet neulaventtiili

Aloittaja jusssi, 02 elokuu, 2020, 19:26

« edellinen - seuraava »

Jussi

Lainaus käyttäjältä: jusssi - 18 elokuu, 2020, 05:38Suotimet on uudet, kellot on uudet, tää on "remanufactured" muutaman vuoden takaa, sen jälkeen aika vähän ajettu. Siis hankittu korjattuna. Ja kyllä se ihan normaalisti toimi siihen asti kun ei enää toiminut. Ainoastaa tuo aiemmin mainittu tulviminen, kun oli se tiivisteen pala siellä.
Pakko epäillä nyt kasausvirhettä. Joku osa/asia ei oo oikein paikallaan.
En varmasti oo.

jusssi

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 18 elokuu, 2020, 13:49Pakko epäillä nyt kasausvirhettä. Joku osa/asia ei oo oikein paikallaan.
Joo varmasti todennäköinen vaihtoehto.
Purin nyt sen taas pois ja avattuani kannen ruuvit havaitsin sen keikkuvan paikallaan ja se kantoi siitä kohon akselipinnistä. Vaihdoin tiivisteen silloin taannoin kun se tulvi ja se laittamani tilsa oli huomattavasti ohuempi. 🤔   Oiskohan tuossa jotain..?. 🤏🏻
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: jusssi - 18 elokuu, 2020, 19:14Joo varmasti todennäköinen vaihtoehto.
Purin nyt sen taas pois ja avattuani kannen ruuvit havaitsin sen keikkuvan paikallaan ja se kantoi siitä kohon akselipinnistä. Vaihdoin tiivisteen silloin taannoin kun se tulvi ja se laittamani tilsa oli huomattavasti ohuempi. 🤔  Oiskohan tuossa jotain..?. 🤏🏻
Ei se kannen tiiviste ole paksu, jos kantaa kohon saranapinnistä, niin se ei oo paikallaan oikein. Toivottavasti et vetäny kantta kieroksi...
En varmasti oo.

jusssi

Eli siis sen ei kuulu olla paksu vai miten? Tuolla paksulla se kyllä kanna, eikä sitä oikein muutenkaan saa laitettua. 😩
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

jusssi

Nettiä myllättyäni saatoin huomata tuon kannen vääntymisen olevan hyvinkin yleinen asia näiden kanssa. Tuosta omasta mittasin ~0,4 mm vääntyneisyyttä. Ja ne etummaiset pultin kohdat eniten. Paksulla tiivisteellä sitä kai noissa huolloissa kompensoidaan. Voishan tuota vaikka harrastuksen ilosta yrittää oikaista... 💁‍♂️
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

jusssi

Tarkemmin kaasaria tutkittuani, huomasin sen rungon olevan myös vituiks kiristetty, itseasiassa enemmän kuin kansi. Tämäkin nettikeskutelujen mukaan hyvin yleistä, kun tällaset tunarit näitä ropaa. Paikalleen sitä koitin ja imusarjan välistä vuotaa, samalla lailla käydä rytkyttää kuin kesällä ennen kuin vaihdoin sinne tiivisteen. Se on kait niin vänkyrä, että ei kauan pidä tiiviinä, tämmöstä edellinenkin omistaja muisteli tapahtuneen. Nyt sitten mietin jotain kestävää ratkaisua asiaan ja voisi koittaa oikaista sitä runkoa, ei se ainakaan paljon huonommaksi menisi. Yksi vaihtoehto olisi laittaa ccc käyttöön, semmonen kaasarikin olisi ja tän tietokone on autossa mukana.  :thinking:
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

sössö

saisko sitä koneistettua suoraksi? Tai perinteinen lasilevyn päälle liimaa hiekkapaperia ja hinkkaa.

jusssi

Ei kuulemma passaa mennä koneistamaan, mutta rautalevyjen välissä puristamalla ja uuniin 200° puoleksi tunniksi oli jonkun kaasarigurun ohje.
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

Gary Grand

Alkaa olla Capricen Rokkiorkesterin säädön opettelu näköjään edessä.. ::)

Sain Laajakaistan kalibroitua ja kävin vetämässä tien päällä jonkun aikaa.

Tyhjäkäyntiseokset ~14.5-15.5, mikä oli jo tiedossakin. Pakokaasulappua varten mitattu heinäkuussa ja oli vähän laihalla.
Sitten kun alkaa kaasuun koskemaan, niin seokset menee 9 huonommalle puolelle. :))
Tien päällä cruise-alueella 9-10 välillä. :hiphopcar:
Täyskaasulla ~12

Saattaa vaikuttaa jopa kulutukseen.. :rotfl:
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.