6.2D vani käy välillä huonosti

Aloittaja Jooli, 12 tammikuu, 2020, 17:42

« edellinen - seuraava »

Mulkku

Lainaus käyttäjältä: Jooli - 19 tammikuu, 2020, 15:07Osaisko tai viitteiskö joku ny selventää tyhmälle mistä mä tiiän et mäntä on ylhäällä et uskallan ottaa lukot auki tosta venan päästä? jotain arviota vois nostajien liikkeistä nähä et millon on imu ja pakotahdit ja siitä sit arpoa?
No kun pystyt sitä venttiiliä painamaan niin laita kaveri pyörittämään räikällä konetta ja
huomaat kun mäntä nostaa venttiilin ylös, siellä ei ole kuin n.5mm tilaa kun mäntä ylhäällä.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Jooli - 19 tammikuu, 2020, 15:07Osaisko tai viitteiskö joku ny selventää tyhmälle mistä mä tiiän et mäntä on ylhäällä et uskallan ottaa lukot auki tosta venan päästä? jotain arviota vois nostajien liikkeistä nähä et millon on imu ja pakotahdit ja siitä sit arpoa?

En oo vielä kameraa saanu et voisin sillä ehkä nähdä jostain suuttimen reiän kautta?
Vai pitääkö mun tehä tähän jotain paineilma sovitteita suuttimen reikään, mikä ei välttämät auta jos venakin on ottanu itteensä?
Sillon ainakin mäntä on ylhäällä kun sen pytyn venat vaihtaa, eli toinen menee kii ja toinen alkaa aueta.

Ilmallakin pysynee, kun se vielä välillä kävi kunnolla, eiköhän se vena pidä sen verran. Toki varmempi tunne, kun mäntä ylhäällä.
En varmasti oo.

'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: Jooli - 19 tammikuu, 2020, 15:07Osaisko tai viitteiskö joku ny selventää tyhmälle mistä mä tiiän et mäntä on ylhäällä et uskallan ottaa lukot auki tosta venan päästä? jotain arviota vois nostajien liikkeistä nähä et millon on imu ja pakotahdit ja siitä sit arpoa?
Niistä kampiakselin ajoitusmerkeistä oli jo sillon aiemmin juttua...Kun 2. syl. kyseessä, dampperin merkki 90 astetta ennen jakokopassa olevaa 0-merkkiä.

'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: Mulkku - 19 tammikuu, 2020, 15:27siellä ei ole kuin n.5mm tilaa kun mäntä ylhäällä.
n. 2mm, tai ehkä jopa alle...

Jooli


Jooli

Ehjä venajousi paikallaan, mut se on silti löysempi mitä nämä muut kun käsin painelee, tiiä sit sainko jonku miljoonan verran ajetun väsyneen jousen sinne tilalle.   :-\

Samalla huomasin et keinuvivun venttiilinpää oli kuopalla ja venan päässäkin vähän jo jälkeä, ni vaihdoin sen nyt parempikuntoseen. Oiskohan hakannu siellä ittensä kuopalla, kun venajousi oli poikki tms.
No huomenna käymään ja kokeilee miltä kuulostaa




Jooli


Jooli

https://joonaslindqvist.kuvat.fi/kuvat/autot/G20/VID_377700326_170755_530.mp4
Ja taas sama homma, nopeest vilkastuna sama pakovenan jousikin, no kesti se jotain 5tkm  :o

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Jooli - 05 huhtikuu, 2020, 10:28https://joonaslindqvist.kuvat.fi/kuvat/autot/G20/VID_377700326_170755_530.mp4
Ja taas sama homma, nopeest vilkastuna sama pakovenan jousikin, no kesti se jotain 5tkm  :o
Olikos se edellinen katkennu siellä samassa päässä ku katkes se keinuakseli?

Jos nyt on sama poikki, niin pitää alkaa miettiin syytä.
En varmasti oo.

Jooli

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 05 huhtikuu, 2020, 14:52Olikos se edellinen katkennu siellä samassa päässä ku katkes se keinuakseli?

Jos nyt on sama poikki, niin pitää alkaa miettiin syytä.
Alunperin tosiaan meni keinuvipuakseli poikki, sit hetkeä myöhemmin alko nää oireet ja vaihdoin 2-pytyn pakovenan jousen, nyt otin sen auki ku tuntu löysenmältä mitä muitten pyttyjen. Vaihdoin toisen käytetyn jousen ja sekin jäi löysemmäksi muihin verrattuna.
Mitähän multa puuttuu tosta jousen ja kupin välistä, vai puuttuuko mitään  :o