Nissan King Cab (Terrano) dieselissä tehot hukassa joillakin vaihteilla

Aloittaja slant sickness, 12 syyskuu, 2020, 20:40

« edellinen - seuraava »

slant sickness

Kaverin puolesta kyselen...

Vuosituhannen vaihteen Nissan avolava kävi pajalla jakoketjun vaihdossa. Moottori piristyi ja kulutus laski. Pajalle mentiin, koska moottorin diagnostiikka varoitteli.

No nyt kulkee, mutta vain 1, 2 ja 5 vaihteilla. 3 ja 4 vaihteilla ei mene kuin "pintakaasulla" eli kuin olisi päättänyt tehonrajoituksesta. Turbo on mekaanisella hukkaportilla ja ilmeisesti puhaltaa, koska joillakin vaihteilla vetoa on hyvin. Mutta muu moottorin ohjaus sisältää elektroniikkaa ja ilmeisesti tekniikan, jolla tämä tietää, millä vaihteella mennään. Ja nyt rajoitus on niin kuin väärille pykälille.

Oisko jollekulle täällä tuttu moinen kampe? Se ketjunvaihtaja ei tähän osannut juuta, ei jaata sanoa.

Lerssinen

TD sarjan kone vai onko jo YD ?

Terveisin 86, 87, 88 ja 91 kinkäppi sekä 04 terrano ollu.

slant sickness

Kysäisit heti vaikean. Arvaten siitä, ken sen osti uutena, niin se on just ja just vuosituhannen vaihteen tältä puolelta. Peralaudassa oli 2,5 moottorin kokona.

Lerssinen

No nyt kun ajatuksella luki niin ei se TD kone ole kun niissä on jakopää hammasrattailla  ;D

Jos se on se YD25DDTi (tai sukua) niin onnea ja menestystä, on melko susi kone nissanin tekeleeksi  :-X
https://www.steves.co.za/a-few-potential-faults-on-the-nissan-navara-2-5/

slant sickness

On se nyt kuitenkin jo pitkään palvellut ja tuskin se on koneen vika, että veto on kateissa 3 ja 4 vaihteella ja taas työntää vitosella niin ettei puutu mitään. Olisko siellä per vaihde tehorajoituksia jotka nyt on sekaisin?

sössö

Meil oli joku tollanen mutta mulla olisi hämärä muistikuva että olis sellanen vaihteisto ettei sentiedä mikä vaihde on päällä. Meil oli ajettu päälle 100 000 ja oli kans outoa laiskuutta. Ei ikinä selvinny kun vaihdettiin pois.