Nissan King Cab (Terrano) dieselissä tehot hukassa joillakin vaihteilla

Aloittaja slant sickness, 12 syyskuu, 2020, 20:40

« edellinen - seuraava »

slant sickness

Kaverin puolesta kyselen...

Vuosituhannen vaihteen Nissan avolava kävi pajalla jakoketjun vaihdossa. Moottori piristyi ja kulutus laski. Pajalle mentiin, koska moottorin diagnostiikka varoitteli.

No nyt kulkee, mutta vain 1, 2 ja 5 vaihteilla. 3 ja 4 vaihteilla ei mene kuin "pintakaasulla" eli kuin olisi päättänyt tehonrajoituksesta. Turbo on mekaanisella hukkaportilla ja ilmeisesti puhaltaa, koska joillakin vaihteilla vetoa on hyvin. Mutta muu moottorin ohjaus sisältää elektroniikkaa ja ilmeisesti tekniikan, jolla tämä tietää, millä vaihteella mennään. Ja nyt rajoitus on niin kuin väärille pykälille.

Oisko jollekulle täällä tuttu moinen kampe? Se ketjunvaihtaja ei tähän osannut juuta, ei jaata sanoa.
Tenu-Dart. 225 kokoinen moottori päivittyy 170 kokoiseksi. Kokoero kompensoidaan T3/4 mallisella solmulla pakoputkessa. Polttoaineena edelleen RE85 - vihreät arvot kunniaan.

Lerssinen

TD sarjan kone vai onko jo YD ?

Terveisin 86, 87, 88 ja 91 kinkäppi sekä 04 terrano ollu.

slant sickness

Kysäisit heti vaikean. Arvaten siitä, ken sen osti uutena, niin se on just ja just vuosituhannen vaihteen tältä puolelta. Peralaudassa oli 2,5 moottorin kokona.
Tenu-Dart. 225 kokoinen moottori päivittyy 170 kokoiseksi. Kokoero kompensoidaan T3/4 mallisella solmulla pakoputkessa. Polttoaineena edelleen RE85 - vihreät arvot kunniaan.

Lerssinen

No nyt kun ajatuksella luki niin ei se TD kone ole kun niissä on jakopää hammasrattailla  ;D

Jos se on se YD25DDTi (tai sukua) niin onnea ja menestystä, on melko susi kone nissanin tekeleeksi  :-X
https://www.steves.co.za/a-few-potential-faults-on-the-nissan-navara-2-5/

slant sickness

On se nyt kuitenkin jo pitkään palvellut ja tuskin se on koneen vika, että veto on kateissa 3 ja 4 vaihteella ja taas työntää vitosella niin ettei puutu mitään. Olisko siellä per vaihde tehorajoituksia jotka nyt on sekaisin?
Tenu-Dart. 225 kokoinen moottori päivittyy 170 kokoiseksi. Kokoero kompensoidaan T3/4 mallisella solmulla pakoputkessa. Polttoaineena edelleen RE85 - vihreät arvot kunniaan.

sössö

Meil oli joku tollanen mutta mulla olisi hämärä muistikuva että olis sellanen vaihteisto ettei sentiedä mikä vaihde on päällä. Meil oli ajettu päälle 100 000 ja oli kans outoa laiskuutta. Ei ikinä selvinny kun vaihdettiin pois.

Jooli

Noissa on vaihdekepin juuressa anturi ja jos se luulee olevansa vapaalla ni ei kulje oikein mihinkään, yks vehje kulki vaan jos painoi keppiä hanttaria kohti
Olen vegaani

Jooli

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 12 syyskuu, 2020, 21:56On se nyt kuitenkin jo pitkään palvellut ja tuskin se on koneen vika, että veto on kateissa 3 ja 4 vaihteella ja taas työntää vitosella niin ettei puutu mitään. Olisko siellä per vaihde tehorajoituksia jotka nyt on sekaisin?
No joko on vaihteiden anturi vaihdettu ja auto toimii?
Olen vegaani

slant sickness

Lainaus käyttäjältä: Jooli - 29 syyskuu, 2020, 23:55No joko on vaihteiden anturi vaihdettu ja auto toimii?
Vasta nyt ehdin olla juttusilla Nissanin omistajan kanssa. Ei ollut vielä selvittänyt, missä anturi(t) sijaitsevat. Vinkkejä?
Tenu-Dart. 225 kokoinen moottori päivittyy 170 kokoiseksi. Kokoero kompensoidaan T3/4 mallisella solmulla pakoputkessa. Polttoaineena edelleen RE85 - vihreät arvot kunniaan.

Jooli

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 28 helmikuu, 2021, 21:01Vasta nyt ehdin olla juttusilla Nissanin omistajan kanssa. Ei ollut vielä selvittänyt, missä anturi(t) sijaitsevat. Vinkkejä?
En enää muista mut se tais vaihdekepin pussin alta näkyä, mutta auton alakautta se vaihdettiin
Olen vegaani

NV-550

Asiaan liittyen kaverilla on -91 Mitsun Pajero joka kadottaa tehot 4 ja 5:lla. Eli 3:lla on vielä vetoja kunnolla mutta heti 4:n jälkeen "puutuu",ei oikein vastaa kaasuunkaan. Ja siis 2.8 diisseli manuaalilaatikolla. Voisko tuossakin olla joku anturivika laatikossa? Siihen on vaihdettu:polttoainelinja,turbo,egr,suuttimet. Sori kun änkesin toisen tekemän jutun väliin..☺

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: NV-550 - 27 maaliskuu, 2021, 11:14Asiaan liittyen kaverilla on -91 Mitsun Pajero joka kadottaa tehot 4 ja 5:lla. Eli 3:lla on vielä vetoja kunnolla mutta heti 4:n jälkeen "puutuu",ei oikein vastaa kaasuunkaan. Ja siis 2.8 diisseli manuaalilaatikolla. Voisko tuossakin olla joku anturivika laatikossa? Siihen on vaihdettu:polttoainelinja,turbo,egr,suuttimet. Sori kun änkesin toisen tekemän jutun väliin..☺
-1991 ja 2.8?
Ei ole tehtaalainen combo kyseessä..
Mistähän tekniikka on napattu? Ja minkä vuotinen?

Gen 2 Pajeroissa ei manuaaleissa mun mielestä ole mitään antureita vaihteille pakkivaloa lukuunottamatta. :thinking:
Obelix, jolla niin pitkät viikset että takertuis tarralenkkareihin.

NV-550

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 27 maaliskuu, 2021, 14:07-1991 ja 2.8?
Ei ole tehtaalainen combo kyseessä..
Mistähän tekniikka on napattu? Ja minkä vuotinen?

Gen 2 Pajeroissa ei manuaaleissa mun mielestä ole mitään antureita vaihteille pakkivaloa lukuunottamatta. :thinking:
Huutokaupasta kaveri osti tuon syksyllä,tuon vian takia oli myynnissäkin. Minä ajoin sen Turusta ja kun alla oli jotkut 32" mutarenkaat niin eihän sillä meinannu päästä maantiellä mihinkään! Reipasta 60km/h pysty vaan ajamaan kun yksinkertasesti loppu voima. 3:lla jos olis hirvenny ajamaan niin niin oisin ollu kotonakin 3h aikasemmin. Tuo moottori on minuakin ihmetyttäny,oon kuvitellu että 2.5 ois noissa.Sen verran sain lisätietoa että on -96 mallin Pajerosta otettu moottori tuohon ja on kuulemma 3v toiminu ihan hyvin. Eli on ihan Mitsun oma kone.

Kyrpov

Ihan mututumutumutu, onko pajerossa ahtoja kun noi 4 ja 5 vaihde on käytössä? Toki luuulis kolmosellakin esiintyvän.



Sitten vielä enemmän asiaan kuulumatonta mutuilua. Escort dieselissä kun pumppu rupes olemaan ehtoolla niin isoilla vaihteilla se oireili ensin, ei ollut enää vetoja ja woimia kuten ennen.
Sinä vain

NV-550

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 27 maaliskuu, 2021, 14:22Ihan mututumutumutu, onko pajerossa ahtoja kun noi 4 ja 5 vaihde on käytössä? Toki luuulis kolmosellakin esiintyvän.



Sitten vielä enemmän asiaan kuulumatonta mutuilua. Escort dieselissä kun pumppu rupes olemaan ehtoolla niin isoilla vaihteilla se oireili ensin, ei ollut enää vetoja ja woimia kuten ennen.
3:lla kun kiihyttää kunnolla ja sitte ku pistät nelosen silmään niin heti kuin puolet tehoista katoais,siinä kun huitaset vielä vitosen niin hyvä ettei sammu..onkohan yksinkeetasesti pumppu loppusuoralla?