1965 Bel Air STW "Superfarmi"

Aloittaja 1purehell, 19 syyskuu, 2020, 16:37

« edellinen - seuraava »

1purehell

Putkihommia. 2,5" Bilteman rööriä ja yhdet Flowmasterin vaimentajat per puoli. Ostin joskus valmiit taka-akselin ylitykset, vaan eipä ne mihinkään sopineet.  ::) Kävin sunnuntaina Kokkolan näyttelyssä ja kävin samalla hakemassa Biltemasta lisää mutkia. Niistä tuli hyvät ylitykset.


Teen varmaan ulostulot takapyörien taakse, vähän piiloon.


Taakse jos vetää, niin putket jää tosi matalalle ja katkut tulee avattavasta ikkunasta sisälle.  :P



Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

1purehell

Kun sain putket tähän viimeisiä pätkiä vaille valmiiksi, niin tein kierroksen alustassa ja kiristelin kaikki pultit.

Sitten ajoin pesuhalliin ja viruttelin 7 vuoden pölyt pois päältä.






On siinä vielä tekemistä. Pysäköintijarrun vaijerimekanismi, peilit, pyyhkijät (toimii mutta varret irti), pyöränkulmat, avattava takaikkuna saada toimivaksi, koneen säätäminen (käy rikkaalla), kiinnikkeitä puuttuu sieltä täältä jne jne...

Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

1purehell

Ja kun vielä yhden lenkin kävin ajamassa, niin ohjaustehostimen letku poksahti irti letkukarasta.  :+1: Lisää remonttia.
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: 1purehell - 19 toukokuu, 2025, 20:59Teen varmaan ulostulot takapyörien taakse, vähän piiloon.
Jätin Bellyssä vähän perän alle alaviistoon ulostulot, niin jäipä kumistamaan mokomat. Vaikka on kahdet pöntötkin puolillaan. Tievauhdissa onneks häviää se ääni.
En varmasti oo.

1purehell

Oon tässä nosturin vapautumista odotellessa korjaillut avattavaa taka-ikkunaa. Sehän oli tyypillinen GM:n sähköikkuna, eli ei toimi oikein mitenkään.  ::)

Parempi olisi kuitenkin toimia, jos meinaa tuota peräosastoa käyttää jotenkin. luukkua kun ei saa auki, jos lasi ei toimi...
No ohjainkiskot ja niiden tiivisteet oli ihan tohjona, moottorin todella heikosti tehtaalta lukon kautta toteutettu maadoitus sökönä, moottorin kulmavaihteen vaseliinit lähinnä talia jne. Joku oli lisännyt jossain vaiheessa ylös/alas -ajoon sentään releet, toki nekin oli vähän sinnepäin asennettu.

Alunperin tuo ikkuna liikkuu kolmesta eri paikasta: Kojelaudan napista, takamatkustamon sisältä ja ulkopuolelta lukosta avaimella kääntämällä. (Ja moottorin kuumavirta kiertää kaikkien näiden läpi.  :panic: )

Hiekkapuhalsin ja fosforihapotin ohjainkiskot ja maalasin ne epoksilla. Varaosaliikkeestä löytyi niihin sopivahkoa U-tiivistettä, missä oli huopa sisällä.

Ohitin sen moottorin maadoitusta katkovan  "turvalaitteen", jolla estetään lasin liikuttaminen muuten kuin luukku kiinni -asennossa. (Pitää toteuttaa tuo ohjausreleiden maadoituksen kautta myöhemmin, kun vaihdan ne parempiin)

Purin nostomoottorin kulmavaihteen ja pesin hammaspyörät. Laitoin sisään notkeaa tuoretta vaseliinia.

Nyt ikkuna jaksaa jotenkin nousta ylös ja kiinni. Jospa se siitä notkistuu, kunhan tiivisteet vähän kuluu. Mulla on kaksi eri ikkunaa tarjolla. Kumpikin on aika naarmuilla, mutta luulen ettei näitä ihan joka paikassa ole tarjolla. Mennään siis tällä.

Suomenkielisessä 65/66 Impala/Bel Air/Biscayne -ryhmässä tuli taas pari uutta vanhaa kuvaa vastaan.



Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.