Ruumisautot/ambulanssit (+flower cars)

Aloittaja redneck1, 08 lokakuu, 2020, 12:24

« edellinen - seuraava »

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 20 lokakuu, 2020, 15:09Tuon ikäisissä on tasaus perässä. Vaikka kuinka monta ukkoa laittaisi takapenkille niin se pitää aina vakiokorkeuden (olettaen ettei mikään ole rikki).

Muutaman kerran miettinyt että tuo systeemi olisi ollut hirmu kätevä 80-luvun jenkkifarmareissa. Niissä kun tuppaa perä olemaan melko matalalla jos auto on aivan täynnä tai asuntovaunu koukussa.
Minulla oli electra farkussa tuo tasonsäätö. Kompura kuskinpuolen lokarin päällä ja tasoanturi taka-akselilla. Tosin en tiedä oliko automatiikka vaan otettu irti vai oliko rajakatkaisija rikki. Jos halusi lisää puhtia jousitukseen, niin suoraa virtaa kompuralle tai vähemmäksi sitten laskemalla venttilin kautta pihalle. Se venttiili oli ihan kuin rengaspaineventtiili ja teoriassa kompuralla ja rengaspainemittarilla olisi saanut ilmaa mutta tavan 8bar max kompura ei sitä yläasentoon saanut, toistakymmentä baria se alkuperäinen kompura työnsi. Mutta jossain 3bar huitteilla mukavimmillaan.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 28 marraskuu, 2020, 20:50Minulla oli electra farkussa tuo tasonsäätö. Kompura kuskinpuolen lokarin päällä ja tasoanturi taka-akselilla. Tosin en tiedä oliko automatiikka vaan otettu irti vai oliko rajakatkaisija rikki. Jos halusi lisää puhtia jousitukseen, niin suoraa virtaa kompuralle tai vähemmäksi sitten laskemalla venttilin kautta pihalle. Se venttiili oli ihan kuin rengaspaineventtiili ja teoriassa kompuralla ja rengaspainemittarilla olisi saanut ilmaa mutta tavan 8bar max kompura ei sitä yläasentoon saanut, toistakymmentä baria se alkuperäinen kompura työnsi. Mutta jossain 3bar huitteilla mukavimmillaan.

Ainakin monroen ilmaiskareissa max paine oli ilmotettu 10bar. Ja tosiaan tuonhan on saanu lisävarusteena kasari-farkkuihin  ;)
Just tossa oli ilmavirran kanssa puhetta että sillä saattas olla yks sarja jouten mulle  :rolleyes:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

kuutio

Monissa metron tuomissa oli toi tsydeemi. Mullakin oli 95 Subbarin rek. Otteella että ajovalojen korkeussäätö toteutettu taka-akselin, maahantuojan rakennussarjalla numero se jase.
Käytännössä Monroen takaheilahduksenvaimentimet ilman painesäädöllä, pikkukompura oikeanpuoleisessa takalokerossa ja plus/miinus katkaisija kojelaudan alla
All work and no play makes Jack a dull boy.

redneck1

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 28 marraskuu, 2020, 20:50Minulla oli electra farkussa tuo tasonsäätö. Kompura kuskinpuolen lokarin päällä ja tasoanturi taka-akselilla. Tosin en tiedä oliko automatiikka vaan otettu irti vai oliko rajakatkaisija rikki. Jos halusi lisää puhtia jousitukseen, niin suoraa virtaa kompuralle tai vähemmäksi sitten laskemalla venttilin kautta pihalle. Se venttiili oli ihan kuin rengaspaineventtiili ja teoriassa kompuralla ja rengaspainemittarilla olisi saanut ilmaa mutta tavan 8bar max kompura ei sitä yläasentoon saanut, toistakymmentä baria se alkuperäinen kompura työnsi. Mutta jossain 3bar huitteilla mukavimmillaan.
Näitäkin on näköjään erilaisia. Cadillaceissä aina ollut automatiikalla, mutta mulla tulikin yllättäen mieleen että meidän uudemmassa farmarissa on joku kompura takana. Nappia painamalla sai ylemmäs. Sitä sai jatkuvasti pärisyttää kun se vuosi ilmaa pois pikku hiljaa.

Marklin

jariha

ruumiit kasvanu? meillä lukee takaovessa 2620... pituus antaa mulle ainaki loppukyydin kun oon niin pitkänhuiskee komiapoika :))
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-97 Volvo V70 2.5Tdi paku
-02 Toyota Yaris Verso 1.3
-05 Opel Combo 1.3 -98 Renault Laguna 1.8rt -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: jariha - 13 joulukuu, 2020, 09:33ruumiit kasvanu? meillä lukee takaovessa 2620... pituus antaa mulle ainaki loppukyydin kun oon niin pitkänhuiskee komiapoika :))
Poikittainko meinasit että ne sut laittaa kyytiin? :o
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

jariha

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 13 joulukuu, 2020, 11:57Poikittainko meinasit että ne sut laittaa kyytiin? :o

oon testannu ja melkein mahuin koko pituuveltani poikittainni ;)
-05 Opel Combo 1.3 -98 Renault Laguna 1.8rt -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: jariha - 13 joulukuu, 2020, 12:01oon testannu ja melkein mahuin koko pituuveltani poikittainni ;)
Onnettoman kapeita autoja.. :o
Imperialin takakontissa mahtuis hyvin kolme mun kokoista kaveria nukkumaan poikittain!?! :))
173cm/100kg
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

jariha

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 13 joulukuu, 2020, 12:03Onnettoman kapeita autoja.. :o
Imperialin takakontissa mahtuis hyvin kolme mun kokoista kaveria nukkumaan poikittain!?! :))
173cm/100kg

noi uuvet on kapeempia 159cm/80kg :o

1320

Lainaus käyttäjältä: Pande - 31 lokakuu, 2020, 17:49Onkohan yhtään tällaista El Camino -ruumisautoa säilynyt jälkipolvien ihasteltavaksi? Hiukan budjettiratkaisun makua verrattuna ulkomaisten koritehtaiden tuotteisiin. Kuva Timo Laitisen kirjasta Auto 70-luvulla. En muista itse koskaan luonnossa nähneeni vastaavaa.

Sattumalta muita kuvia selatessa tuli vastaan juuri tällainen El Camino ruumisauto kuvattuna 2010 Big Wheelsissä Pieksamäellä. Katselin rekkaria, niin sehän näyttäisi olevan jopa sama laite kun tuossa vanhassa kuvassa! Vähän on päässyt kulahtamaan, mutta pääasia että on hengissä (toivottavasti vieläkin).

Kuvan on ottanut Cruisingnight.fi.

Tradition Never Goes Out of Style!

Pande

Lainaus käyttäjältä: 1320 - 14 joulukuu, 2020, 19:09Katselin rekkaria, niin sehän näyttäisi olevan jopa sama laite kun tuossa vanhassa kuvassa!
No voi peeveli!  :o  Yritin kirjasta tihrustaa, mutta ei kilvestä sen paremmin saanut selvää kuin tuosta skannauksesta mutta kyllä se isolla todennäköisyydellä näyttää sama olevan.

Hyvä kun on (ainakin ollut) tallessa, vaikka ei välttämättä silmiä hivelekään.
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

deeäxä

^^
no nyt on "el camala" sanan varsinaisessa merkityksessä.  :o
Chrysler 300 2D HT Coupe -71
Chevrolet rodi -31
Lexus GS300 -06
Toyota Corolla DX -81 1,6 2T-TIC/W50/1030 ikuisuus projekti

1320

Täytyy myöntää, että hienompiakin versioita on kyllä nähty.  ;D  Mutta hienoa että tuollainenkin on säilynyt, ei varmasti ole yleinen laite enää tänä päivänä, tosin tuskin noita on hirveästi tehty alun alkaenkaan.

Täytyypä syöttää kilpi Trafiin ja katsoa mikä on tän hetken tilanne... Näyttäisi siltä että viimeksi leimattu tuolloin 2010, nyt poistettu liikenteestä. Toivottavasti on vielä olemassa.
Tradition Never Goes Out of Style!