Ruumisautot/ambulanssit (+flower cars)

Aloittaja redneck1, 08 lokakuu, 2020, 12:24

« edellinen - seuraava »

redneck1


hantta

Ikävä kyllä, ei ole kuvaa, mutta törmäsin nimimerkki Pe   qulin r.i.p. laittamaan kuvaan od: lla tai facessahautaustoimisto Saarisen -66 Plymouthiin, jossa aika reilusti korotettu katto, mm. Jarno Saarinen käytti samaa autoa Euroopanturneella, eli ainakin prätkä mahtui sinne. Myöhemmin auto on chopattu törkeästi, ja tavan mukaisesti mattamustalla peitetty isommat heitot.

hantta

Lainaus käyttäjältä: hantta - 03 marraskuu, 2020, 15:49Ikävä kyllä, ei ole kuvaa, mutta törmäsin nimimerkki Pe   qulin r.i.p. laittamaan kuvaan od: lla tai facessahautaustoimisto Saarisen -66 Plymouthiin, jossa aika reilusti korotettu katto, mm. Jarno Saarinen käytti samaa autoa Euroopanturneella, eli ainakin prätkä mahtui sinne. Myöhemmin auto on chopattu törkeästi, ja tavan mukaisesti mattamustalla peitetty isommat heitot.
Tai -67, en noita tunne ;)

Marklin


Gary Grand

The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

hantta

Hauska muisto hautausautoista, kaverini oli -90 luvulla töissä Saarisen hautaustoimistossa, ja oli keikka Turun ja Salon välille Paimioon. Vanhalla ykköstiellä oli tosipitkä alamäkiMotelli valtatie 1 jälkeen, johon kaveri latasi tyhjä arkku kyydissä samalla kokeillen, paljonko 740 Volvoon saa vauhtia, jolloin jatkettu kardaani lensi pellolle, ja Volvo rullaantui seuraavalle bussipysäkille. Sitten soitto hautaustoimistoon, jossa sitten varakuski lähti samanlaisella Volvolla jatkamaan keikkaa, mutta samassa kohdassa kaveri myös kokeili, mitä Volle kulkee, ja kardaani pellolle, saattoi tulla hiukan sanomista. Käsittääkseni ruumisvolvot tehtiin jo tehtaalla pidemmällä alustalla, tai sitten joku paja ei älynyt kokeilla, kestääkö jatkettu kardaani huippunopeuksia :d

Marklin


redneck1

Noin 30 000 alkuperäistä mailia ajettu 1955 Caddy flower car. Näiden flower carien arvo tuppaa pyörimään sadantonnin kieppeillä. Saa nähdä että meneekö kaupaksi.


https://www.ebay.com/itm/1955-Cadillac-Other/143832355679?hash=item217d13935f:g:TlwAAOSwXoJfqV5q



1320

Muutama vanha ruumisautokuva Suomesta. Nämä kuvat on Rantasen Hautaustoimiston sivuilta heidän vanhasta kalustostaan.

NCE-88 Chevy Caprice.


NL-417 '74 Chevrolet Malibu Classic.


TL-67 '59 Dodge Kingsway uutena Stadissa.


EAT-98 Ford Country Sedan.


Tämähän on edelleen hengissä, joskin ei maailman siistein kun on nähnyt melko pitkään laulukäyttöä. Tässä kuvattuna kesällä 2020.



Ja sitten yksi muualta netistä löytynyt. DeSoto Diplomat kylmäkyyti Tampereella 1964. Rekkari taitaa olla HB-431 ja auto on ollut Tuotannon Hautaustoimiston käytössä. Toivottavasti on vielä hengissä, hieno korimalli.

Tradition Never Goes Out of Style!

Pande

Tuo -59 Kingswayn kuva taitaa olla Porissa otettu.

Tampereen DeSoto näyttää kuvassa jotenkin vajaamittaiselta arkun kuljetukseen. Ihan kuin kuljettaja istuisi luonnottoman ryhdikkäänä jotta arkku sopii kyytiin. Varmaan kuva hämää jotenkin.
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.


Gary Grand

Tuo Buick olis aiwan unelma.. :P  :iwantit:

..mutta Cadikin olis suoraan ajoon-kuntonen.
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.


Tseitsei

Tuomas Gerdt näköjään ollut Lappeenrannassa viimeisellä matkallaan mersun ruumarilla GED-74. Mikäs tuon auton tarina on?

Pande

Lainaus käyttäjältä: Tseitsei - 28 marraskuu, 2020, 20:24Tuomas Gerdt näköjään ollut Lappeenrannassa viimeisellä matkallaan mersun ruumarilla GED-74. Mikäs tuon auton tarina on?
Kuva Iltalehdessä. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/23192999-4f90-4f7c-aa90-b5adfe1d8358#gallery



Olen joskus kuullut että jossakin itäisessä Suomessa on tällainen vähäisessä ammattiajossa edelleen. Kymen läänin kilvissähän se näyttää olevan.

Edit. Mersufoorumilla nimimerkki Karran viesti vuodelta 2004 että kyseinen auto on vuosimallia -65 ja Hautaustoimisto ja Kukkakauppa Tolvasella Lappeenrannassa. Tämänpäiväisestä kuvasta päätellen siis ilmeisesti edelleen.
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.