MIelenkiintoiset artikkelit yms. autoharrastuksen saralta

Aloittaja Pertti K, 11 lokakuu, 2020, 18:12

« edellinen - seuraava »

Pande

Iltalehdessä esittelyssä -83 Mitsubishi Colt. Ihan mukava juttu. Kuten jutussakin todetaan niin GLX-mallissa olisi ollut 2x4 -vaihteisto, sehän nyt olisi Mitsun kyseessä ollen ollut oikein aikansa kuva.

Mitsubishi Colt 1200 GL

Tredialla olen ajanut sekä uudemmalla Coltilla, mutta en tuommoisella. Koeajon perusteella hyvin monet ominaisuudet ovat vastaavia kuin monissa muissakin tuon ajan pikkuautoissa.

Jarde440

Lainaus käyttäjältä: Pande - 18 tammikuu, 2024, 22:27Iltalehdessä esittelyssä -83 Mitsubishi Colt. Ihan mukava juttu. Kuten jutussakin todetaan niin GLX-mallissa olisi ollut 2x4 -vaihteisto, sehän nyt olisi Mitsun kyseessä ollen ollut oikein aikansa kuva.

Mitsubishi Colt 1200 GL

Tredialla olen ajanut sekä uudemmalla Coltilla, mutta en tuommoisella. Koeajon perusteella hyvin monet ominaisuudet ovat vastaavia kuin monissa muissakin tuon ajan pikkuautoissa.
Mulla oli tuollainen GLX 1.4 koneella ja kertoja vaihteistolla  8)

Pertti K

Saman värinen kuin minun Tredia, tosin varmaan puolet sen ikäisistä Mitsuista oli tuon värisiä.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 18 tammikuu, 2024, 23:03Saman värinen kuin minun Tredia, tosin varmaan puolet sen ikäisistä Mitsuista oli tuon värisiä.

Kuin myös meidän tredia oli ton värinen kertoja lootalla.

Olihan luihakka veivata keppejä kun kurvaili.

Pande

Niin no. Arvatkaa minkä värinen oli se -83 GLX-Tredia jolla jonkin verran ajelin 1984-86.  ;D

Mielestäni tuo väri yhdistyy nimenomaan Trediaan, niitä näki kovin harvoin minkään muun värisinä. Coltissa sen sijaan tulee yleisinä mieleen kullanruskea, tummanruskea, hopea ja sähkönsininen. Muitakin tietty oli, harvat Turbot muistikuvissa mustia.

sämpy

Itellä laitossa hopeinen tredia ja samanvärisiä oli useimmat mitsut mitä minä olen nähnyt. En tiennytkään ettei kaikissa colteissa ollut kertojaa, pelkkä pyörimissuunnanvaihtoratas niissä siis sitten.

Gary Grand

Pande

Päivän Hesarissa on Kia EV9:n esittely. Mielenkiintoiseksi sen tekee maininta, että tuohon isoon sähköautoon sopii jopa arkku sisään ja joku hautaustoimistoyrittäjä on jo sellaisen tilannut ruumisautoksi. Kun nuo ruumisautot tuntuvat herättävän suuria tunteita vaikka nykyisin useimmiten omaiset eivät ruumisautosta vilaustakaan näe, niin onko tässä sen alan tulevaisuus:

Oikeastaan sähköautohan siihen käyttöön on sopiva kun voi lipua äänettömästi sikäli kun jossakin saatoväen seuratessa joutuu hiljakseen ajamaan. Ja onhan noita nykyisinkin ollut autoja mitkä ilman korimuutoksia siihen käyttöön sopivat, olen 15 vuotta sitten ollut hautajaisissa joissa arkkua kuljetettiin Mersun R-mallin pitkällä versiolla.

Jutun nettiversio maksumuurin takana.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Pande - 24 helmikuu, 2024, 15:48Päivän Hesarissa on Kia EV9:n esittely. Mielenkiintoiseksi sen tekee maininta, että tuohon isoon sähköautoon sopii jopa arkku sisään ja joku hautaustoimistoyrittäjä on jo sellaisen tilannut ruumisautoksi. Kun nuo ruumisautot tuntuvat herättävän suuria tunteita vaikka nykyisin useimmiten omaiset eivät ruumisautosta vilaustakaan näe, niin onko tässä sen alan tulevaisuus:

Oikeastaan sähköautohan siihen käyttöön on sopiva kun voi lipua äänettömästi sikäli kun jossakin saatoväen seuratessa joutuu hiljakseen ajamaan. Ja onhan noita nykyisinkin ollut autoja mitkä ilman korimuutoksia siihen käyttöön sopivat, olen 15 vuotta sitten ollut hautajaisissa joissa arkkua kuljetettiin Mersun R-mallin pitkällä versiolla.

Jutun nettiversio maksumuurin takana.
Jos tilaa tuhkauksen, niin hoitavat kyydin sähkiksellä? :o

Valde

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 24 helmikuu, 2024, 15:54Jos tilaa tuhkauksen, niin hoitavat kyydin sähkiksellä? :o
Tai kuolemaantuomitulle takalasitarra:
Just electrocuted

FuryIII 71

Kai tää tänne sopii, ku en muutakaan keksiny. Eli stooria autojen tekemisestä "Mad Max - Fury Road"-leffaan.

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 27 helmikuu, 2024, 14:30Kai tää tänne sopii, ku en muutakaan keksiny. Eli stooria autojen tekemisestä "Mad Max - Fury Road"-leffaan.

Hullu-Matti ja Kehä kolmonen.

Saat juosta lökäpöksyjä karkuun kunnes sun veret imetään kun oot sidottuna vanhan foordin keulille.

Gary Grand

Koneviestin tarinaa sota-Kempsuista:

Tarinaa Kempsuista

Tuollainen CCKW pitäisi vielä hommata.. :P

Pertti K