MIelenkiintoiset artikkelit yms. autoharrastuksen saralta

Aloittaja Pertti K, 11 lokakuu, 2020, 18:12

« edellinen - seuraava »

Pertti K

Pande

Taidettiin joskus keskustella roiskeläppäpakon poistumisesta. Edelleen minua askarruttaa. Iltalehdessä oli artikkeli, jossa kirjoitetaan mm. "Lopulta vuonna 1995 roiskeläpät, muiden kansallisten erikoisuuksien ohella, poistuivat pakollisten varusteiden listalta."

Mutta minä olen ihan varma että 1987-88 tuli joku muutos jonka jälkeen poistin omasta Polostani roiskeläpät takaa kun ne olivat maahantuonnin yhteydessä typerästi sellaisilla peltisuikaleilla asennettu lokasuojaan porattuihin reikiin, siis sellaiset ihan metritavarasta leikatut läpät eikä mitkään muotoonvaletut loksun reunaan kiinnitetyt joita Volkkareissa paljonkin oli. Ja siitä ainakin olen varma että 1992 sitä osittain maalautin niin siinä yhteydessä reiät laitettiin umpeen.

Pitäisi tutkia vanhoja Tuulilaseja tai muistaakseni kertaalleen yritin tätä hakeakin. Vai onko siten, että etuvetoisissa eturoiskeläpät olivat tuonne 1995 asti pakolliset?

Pertti K

Onkohan Sievissä (ollut?) eniten Maybacheja asukaslukuun suhteutettuna. Kempele varmaan kärkikahinoissa myös.

https://www.is.fi/autot/art-2000012328391.html

Valde

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 10 lokakuu, 2026, 09:28Onkohan Sievissä (ollut?) eniten Maybacheja asukaslukuun suhteutettuna. Kempele varmaan kärkikahinoissa myös.

https://www.is.fi/autot/art-2000012328391.html
Taka-akseli kuplasta?

Ja lainaus:
LainaaMaybachia ajettiin aina valkoiset hanskat kädessä
Eli dimexit jalkaan, remppahuppari niskaan ja sätkä huulessa painas menee tolla. Joku "autosnobi" sais slaagin?

LPR

Lainaus käyttäjältä: Valde - 10 lokakuu, 2026, 13:59Taka-akseli kuplasta?

Ja lainaus:Eli dimexit jalkaan, remppahuppari niskaan ja sätkä huulessa painas menee tolla. Joku "autosnobi" sais slaagin?
Onpa harvinaisen ruma. Vaikka loistoautoissa ei useinkaan mittasuhteet miellytä silmää, on tämä poikkeuksellisen epäsuhtainen.

leivonharri

Pertti K

tevo

Maybechiin liittyen kevyesti ohi aiheen.

Joskus edesmenneellä taisin näpytelläkki..

´99 kesällä , se viiminen ku IC laukkas Oulun teitä, laskeuvuin Puokkarin kohalla kaasuitin suunnilleen kokonaanauki pikitiele etelää kohti.
Vilikasin olanyli jotta ökymersu lähestyy kiihytyskaistaa joten sinkkiä kirreemäle sen millinverran mitä anto myöten ja sujuvasti letkaan sekkaan.

Ohitte pyyhälsi kys.omanen härveli Saksankilivisä ja takaluukusa teksti Maybach .

Tosin seuraavasa rampisa hän poistuin, varmaan pesemään 5% 2T öljyjäämät tuuliklasista ..

LPR

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 10 lokakuu, 2026, 15:04Kateellisten ininää.  ;D
Ylipäätään en osaa kuvitella saksalaista loistoautona, koska niissä on poikkeuksetta kivikova jousitus ja epämukavat istuimet. Miten onnistuisivat loistomalliin tekemään muuta, kun ei muihin malleihin? Tai jos osaavat loistoautoihin, niin miksi ei onnistu muihin?

LPR

Lainaus käyttäjältä: tevo - 10 lokakuu, 2026, 16:01Maybechiin liittyen kevyesti ohi aiheen.

Joskus edesmenneellä taisin näpytelläkki..

´99 kesällä , se viiminen ku IC laukkas Oulun teitä, laskeuvuin Puokkarin kohalla kaasuitin suunnilleen kokonaanauki pikitiele etelää kohti.
Vilikasin olanyli jotta ökymersu lähestyy kiihytyskaistaa joten sinkkiä kirreemäle sen millinverran mitä anto myöten ja sujuvasti letkaan sekkaan.

Ohitte pyyhälsi kys.omanen härveli Saksankilivisä ja takaluukusa teksti Maybach .

Tosin seuraavasa rampisa hän poistuin, varmaan pesemään 5% 2T öljyjäämät tuuliklasista ..

Daimler alkoi valmistaa Maybachia 2002. Joku oli varmaan itse teipannut Mersuun tekstin, sillä nimi ei ollut käsittääkseni edes minkään Mersun lisävarustepaketin tai muun erikoismallin nimenä.

Pande

Lainaus käyttäjältä: LPR - 10 lokakuu, 2026, 16:43Ylipäätään en osaa kuvitella saksalaista loistoautona
Tokihan maailman varmastikin tunnetuin yksittäinen loistoautomalli joka kelpasi tunnetuille hemmoille paavista John Lennoniin sekä keskeisimmille diktaattoreille vuosikymmenien ajan oli saksalainen.

sämpy

Ei kai afrikkalainen diktaattori-apina osannut muuta vaatia kuin kivikovan jousituksen ja istuimet.

isalmela

Lainaus käyttäjältä: LPR - 10 lokakuu, 2026, 14:08Onpa harvinaisen ruma. Vaikka loistoautoissa ei useinkaan mittasuhteet miellytä silmää, on tämä poikkeuksellisen epäsuhtainen.
Tuo valokuva pitäisi laittaa esimerkiksi kurssille "älä ikinä ota näin huonoja valokuvia", kaikki mittausuhteet vääristyneet. Säynäjäkankaan Sepolla oli Kempeleessä tuollainen, ihan järkevän näköinen auto. Naapurissa asuva nuori taksikuski sillä usein ajeli, kun Seppo ei halunnut mennä tavallisen taksin kyytiin

leivonharri

Tuommoinen majaili satunnaisesti mun työpaikan parkkihallissa viime talvena. Joku limusiinipalvelu vuokrasi parkkiruutuja.

Onhan se iso ja "pramea olematta pramea", mutta kun en mä oikein välitä noista 2000-luvun ässämersuistakaan.