Unelma-autot ja sairaat perversiot

Aloittaja Gary Grand, 02 marraskuu, 2020, 14:19

« edellinen - seuraava »

Markok

Kuorma-autokin on takana hieno!

1320

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 02 maaliskuu, 2023, 15:13Ilmesty kans lärvikirjaan toi. Puikki. Ihan karmeen näkönen, niinkuin noiden muutkin rottarodit sötöstykset...


Noissa "rat rodeissa" tuntuu kyllä olevan yleinen ominaisuus se että projektin lähtökohta on yleensä hienompi kuin valmis tuote... En ole kanssa koskaan ymmärtänyt mikä noissa on hienoa.


Anza



Urkki. Suomalainen käsityön taidonnäyte.

Pande

Lainaus käyttäjältä: Anza - 04 maaliskuu, 2023, 09:36

Urkki. Suomalainen käsityön taidonnäyte.
Urkin Jaakko Jukka myi kai aika pian eteenpäin, mutta hänen seuraava luomuksensa Manu oli Riihimäellä arkipäiväinen näky liikenteessä vuosia. Tyylilaji sama, pääväri vihreä mutta korimalli taisi olla avolava.

Gary Grand

Tuolla eteläpohjanmaalla seikkaillessa osui silmiin muutama Mosse.. :thinking:

Joku ihme fiksaatio näköjään niihinkin.. :panic:
Kattelin just myytäviä Mosseja.. :hiphopcar:

Asmo

Lainaus käyttäjältä: 1320 - 03 maaliskuu, 2023, 11:25Noissa "rat rodeissa" tuntuu kyllä olevan yleinen ominaisuus se että projektin lähtökohta on yleensä hienompi kuin valmis tuote... En ole kanssa koskaan ymmärtänyt mikä noissa on hienoa.

Persaukisten sekä saamattomien hommia. ;D

Gary Grand


tevo

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 04 maaliskuu, 2023, 20:30Tuolla eteläpohjanmaalla seikkaillessa osui silmiin muutama Mosse.. :thinking:

Joku ihme fiksaatio näköjään niihinkin.. :panic:
Kattelin just myytäviä Mosseja.. :hiphopcar:


Tosta pätkähti aatoksiin..

Muinoin Saarisen Olan (kirjottannee/avustannee Kopteria/iin tms.) kera saatiin hitonhieno idea krapulapäissään Jalasjärven Kurssikeskuksessa, misä toilailtiin ja saatiin Automaalari jatkokurssi sekä erikoisMaalauksen- paperit, mitehä tää meni tähän?..

No, tankattiin Olan oranssi lavaMosse menoliemellä ja heinäpaaleilla, sekä ittemme juotavalla . ja eiku ontörout, kohti rannikkokaapunkia...

Mikälie Ristiina se oli, torille huutammaan ja ärisemmään, saatiin vaihettua heinäpaali silakkakilo i paatinpohja... mitälie olivat niljakkkaat...

tevo

Lainaus käyttäjältä: tevo - 04 maaliskuu, 2023, 20:50Tosta pätkähti aatoksiin..

Muinoin Saarisen Olan (kirjottannee/avustannee Kopteria/iin tms.) kera saatiin hitonhieno idea krapulapäissään Jalasjärven Kurssikeskuksessa, misä toilailtiin ja saatiin Automaalari jatkokurssi sekä erikoisMaalauksen- paperit, mitehä tää meni tähän?..

No, tankattiin Olan oranssi lavaMosse menoliemellä ja heinäpaaleilla, sekä ittemme juotavalla . ja eiku ontörout, kohti rannikkokaapunkia...

Mikälie Ristiina se oli, torille huutammaan ja ärisemmään, saatiin vaihettua heinäpaali silakkakilo i paatinpohja... mitälie olivat niljakkkaat...


Ja tostamuistui Olan c-kasetit... jokkaisessa kannessa motorpyöränkuva ,ainavaan karmeempaa ulinaa mitä enämpi kassetteja vaihteli..
Elekää kyselkö "musiikin"esittäjiä...

Toyopet


Kalu

No mitäs, onhan Asmolla tollanen hymyilevä keltainan pallo tuossa kommentin perässä.
Minäkin voin laittaa...


Jussi

Lainaus käyttäjältä: Anza - 04 maaliskuu, 2023, 09:36

Urkki. Suomalainen käsityön taidonnäyte.
Aikalailla yhtä hieno ku kymmenien täkäläisten kotivenepuuseppien vahoihin veneisiin vanerista rakentamat uudet hienot hyttirakenteet. Niitä on kamalista aivan hirveisiin, edes siedettävää saa ettiä.

palontie

Lainaus käyttäjältä: tevo - 04 maaliskuu, 2023, 21:01Ja tostamuistui Olan c-kasetit... jokkaisessa kannessa motorpyöränkuva ,ainavaan karmeempaa ulinaa mitä enämpi kassetteja vaihteli..
Elekää kyselkö "musiikin"esittäjiä...

Mitäs musaa niissä oli ja bändejä?

Anza

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 05 maaliskuu, 2023, 01:48Aikalailla yhtä hieno ku kymmenien täkäläisten kotivenepuuseppien vahoihin veneisiin vanerista rakentamat uudet hienot hyttirakenteet. Niitä on kamalista aivan hirveisiin, edes siedettävää saa ettiä.


Kiinnitin ensialkuun ihan samaan huomiota. "Isä teki sen puusta". Meillä suomessa esteettiset arvot tai tiimityö eivät ole monenkaan mielestä tärkeitä asioita. Sen sijaan itsenäisesti ja lähes aina yksin työskentely, ilman avun pyytämistä on tyypillistä. Suorastaan ihanne. Tuote myös valmistetaan itselle, sitä ei lähtökohtaisesti suunnitella muiden arvioitavaksi. Muotoilu, ulkonäkö tai myyntiaspekti eivät ole listalla ensimmäisinä, vaan funktionaalisuus tai valmistettavuus.

Sen vuoksi Urkkia ei pitäisi suoraan verrata saksalaiseen tai italialaiseen autoon. Se on ennemmin tutkielma sinnittelystä. Yhden yksilön kamppailusta hallita suvereenisti kaikki auton rakentamisen osa-alueet muotoilusta valmistamiseen ja insinöörityöhön, sekä tekniseen osaamiseen.