Unelma-autot ja sairaat perversiot

Aloittaja Gary Grand, 02 marraskuu, 2020, 14:19

« edellinen - seuraava »

Markok

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 04 maaliskuu, 2023, 20:30Tuolla eteläpohjanmaalla seikkaillessa osui silmiin muutama Mosse.. :thinking:

Joku ihme fiksaatio näköjään niihinkin.. :panic:
Kattelin just myytäviä Mosseja.. :hiphopcar:

Keuruulta tunnen muutaman mosse miehen, yhden umpikylken hitsasin ja koneen remontoin sinne tutulle.
Täällä Etelä-Pohjanmaalla en mossejä ole onneksi hetkeen nähnyt.. sen tiedän että aikoonaan niitä on ollut, nyt ne harrastajat vanhainkodeissa tai jopa viimeisessä sijoituspaikassa. :(

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Markok - 05 maaliskuu, 2023, 07:45Keuruulta tunnen muutaman mosse miehen, yhden umpikylken hitsasin ja koneen remontoin sinne tutulle.
Täällä Etelä-Pohjanmaalla en mossejä ole onneksi hetkeen nähnyt.. sen tiedän että aikoonaan niitä on ollut, nyt ne harrastajat vanhainkodeissa tai jopa viimeisessä sijoituspaikassa. :(
On mulla yks nuorempi kaveri, joka on hurahtanu Mosseihin. ;D
Siis kaksvitonen ja Mosseja taitaa olla neljä tällä hetkellä. :o

palontie

Meillä oli mopoikäisinä(ei kuten @Janne-Pekka)vaan 13-15v farmarimosse peltoautona ja se oli umpikylkinen,se kyllä oli siinä hommassa aika pätevä auto.

Janne-Pekka

Kyllähän kaks farmarimossea löytyy.  :))

Pande

Lainaus käyttäjältä: Anza - 05 maaliskuu, 2023, 05:14Sen vuoksi Urkkia ei pitäisi suoraan verrata saksalaiseen tai italialaiseen autoon. Se on ennemmin tutkielma sinnittelystä. Yhden yksilön kamppailusta hallita suvereenisti kaikki auton rakentamisen osa-alueet muotoilusta valmistamiseen ja insinöörityöhön, sekä tekniseen osaamiseen
Harmittaa kun en netistä tai käsillä olevista lehdistä löytänyt kuvaa Manusta. Muistini mukaan se oli jossakin määrin sopusuhtaisemman näköinen kuin Urkki ja tosiaan pitkään tekijänsä käyttöautona. Sen verran muisti palaili että tekiköhän Jaakko Jukka vielä Urkki kakkosen ennen Manua.

Joo en minä tällaisia lähde arvostelemaan millään hyvä/huono-asteikolla tai vertaamaan johonkin Pininfarinan koriräätälöintiin. Ehkä tässä ollaan vähän samalla sektorilla kuin ite-taiteen tekijät.

Anza

Makuasioita, omasta mielestäni liian kummallisen näköinen ollakseen jonkin selkeästi tunnistettavan tyylin edustaja. En osaa arvostaa.

Mutta toisaalta Urkista huokuu pohjimmiltaan asenne ettei muiden mielipiteet paljoa kiinnosta. Sitä en osaa sanoa onko laitos toteutettu leikkimielisenä huvitteluna, unelmien autona vai mistä sairaasta perversiosta siinä on kyse.

Pande

Lainaus käyttäjältä: Pande - 05 maaliskuu, 2023, 10:04Harmittaa kun en netistä tai käsillä olevista lehdistä löytänyt kuvaa Manusta.
No löytyipäs mustavalkoinen kuva Tuulilasista 9/79. Tämä siis oli tekijänsä käyttöautona jonnekin 90-luvun puoliväliin jos oikein muistan, ellei pidempäänkin.


Bantam

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 05 maaliskuu, 2023, 07:55On mulla yks nuorempi kaveri, joka on hurahtanu Mosseihin. ;D
Siis kaksvitonen ja Mosseja taitaa olla neljä tällä hetkellä. :o

Vieläköhän Korpilahdella "Ladaritari" keräilee Ladoja?

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tata-on-todellinen-lada-rakkaus-ladaritarilla-on-jo-50-menopelia/5808986

Turre11

Lainaus käyttäjältä: Bantam - 05 maaliskuu, 2023, 11:44Vieläköhän Korpilahdella "Ladaritari" keräilee Ladoja?

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tata-on-todellinen-lada-rakkaus-ladaritarilla-on-jo-50-menopelia/5808986

Ainakin pari vuotta sit oli kovasti innostusta, kun oltiin kaljoittelemassa.  En just jaksa muistaa, mutta olisko kokoelma lähennelly 100 laitetta? Yhdenlainen kylähulluhan se on, mutta muuten mukava kaveri

Pertti K

Jokohan sen Typhoonin maalausrojekti mahtaa olla valmis? Yhtäaikaa etittiin maalaria. Osia tilailin sille yenkeistä kun ei vissiin ollut kovin rautainen kielitaito.

-21 marraskuussa näköjään viimeksi viestitelty. Ei ollut silloin ainakaan edennyt.

Markok

Lainaus käyttäjältä: palontie - 05 maaliskuu, 2023, 08:00Meillä oli mopoikäisinä(ei kuten @Janne-Pekka)vaan 13-15v farmarimosse peltoautona ja se oli umpikylkinen,se kyllä oli siinä hommassa aika pätevä auto.

Peltoautona tämäkin umpikylki 430 oli ollut. Alavudella, ei varmaankaan sama? Oli joskus kolaroitu apukuskin ovi/lokasuoja kohtaan.

Markok

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 05 maaliskuu, 2023, 07:55On mulla yks nuorempi kaveri, joka on hurahtanu Mosseihin. ;D
Siis kaksvitonen ja Mosseja taitaa olla neljä tällä hetkellä. :o

Kyllä kaikelle harrastajia näköjään on ;D  jokuhan kerää kuulemma pex karkkiukkojakin.

palontie

Lainaus käyttäjältä: Markok - 05 maaliskuu, 2023, 14:01Peltoautona tämäkin umpikylki 430 oli ollut. Alavudella, ei varmaankaan sama? Oli joskus kolaroitu apukuskin ovi/lokasuoja kohtaan.


Tikkurilassa oli,joskus 78-80

Markok


Anza

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 04 maaliskuu, 2023, 20:30Tuolla eteläpohjanmaalla seikkaillessa osui silmiin muutama Mosse.. :thinking:

Joku ihme fiksaatio näköjään niihinkin.. :panic:
Kattelin just myytäviä Mosseja.. :hiphopcar:

Facessa on mosse myynnissä.