Unelma-autot ja sairaat perversiot

Aloittaja Gary Grand, 02 marraskuu, 2020, 14:19

« edellinen - seuraava »

Pertti K

Jos jotain positiivista pitäis keksiä niin yhään autoa ei pilattu tuota tehdessä.
Kyllä on ihanaa!

(allekirjoitusta muokattu vihapostista ja tappouhkauksista johtuen)

leivonharri

Vielä on eilinen jossain.

Anza

Mulle ois kyl kelvannu erikseen, mutta ei yhdistettynä. Ei tullu tuplasti parempi

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 14 joulukuu, 2024, 10:46Vois sitä rahat varmaan huonomminkin käyttää. En nyt vaan keksi miten...
Polttamalla ?
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 14 joulukuu, 2024, 11:46Polttamalla ?
Ei, tuon kyllä keksin. Tai nojoo, sielläpäin ei varmaan tarvi lämmitykseen pitää tulia, että vähän siinä ja siinä.
Kyllä on ihanaa!

(allekirjoitusta muokattu vihapostista ja tappouhkauksista johtuen)

Anza



Horseless carriage. Kuvan laite saattoi olla Sears tavaratalon myymä rakennussarja. Reilun kymmenen vuoden päästä noista ajoista Ford tarjosi A mallin, joka on edelleen suosittu rakentelukohde joissain piireissä.

leivonharri

Keskimoottorisena toi olis paljon enemmän sportif.

Ei muuta kun mallailemaan lättäpääkasia penkin alle lämmittämään. voi joutua metrin madaltamaankin ja leveämmät kumit kromimankuloilla.
Vielä on eilinen jossain.

Anza

Eikös sähkömoottorilla saa ajella pyörätiellä. Jos virittäis jostain akkumoposta voimansiirron ja köröttelin 20kmh lähikauppaan kesäkelillä. Viikon ostoksetkin tulis samalla

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Anza - 16 joulukuu, 2024, 19:22Eikös sähkömoottorilla saa ajella pyörätiellä. Jos virittäis jostain akkumoposta voimansiirron ja köröttelin 20kmh lähikauppaan kesäkelillä. Viikon ostoksetkin tulis samalla
Ai saaketti sitä spandex-pellejen vihan määrää.. :pokaali:
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

Pertti K

Kyllä on ihanaa!

(allekirjoitusta muokattu vihapostista ja tappouhkauksista johtuen)

sössö

Lainaus käyttäjältä: Pande - 07 joulukuu, 2024, 23:14Kuva kirjasta Autokäsikirja 1960. DeSoto Diplomat diesel. 4 sylinteriä, 58 hevosvoimaa.



En muista nähneeni tietoa paljonko tuollaisia tänne tuotiin. Sehän olisi ihan oikeasti historian tallentamista jos joku tuollaisen Suomi-auton löytäisi ja entisöisi.  :)

olen nähnyt tuollaisen joskus amerikanautoiluni alkuaikoina Porissa, mutta luulin sen olevan siipi fury. Onkin ilmeisesti ollut de soto. Siinä on kai koneena perkins p4, olin siinä muistikuvassa, että olisi ollut p6...ellei ole swapattu isompaa.

Kuvittelin, että tuo on ollut jokin suomiswappi, mutta olen ollut ilmeisesti senkin suhteen väärässä.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 07 joulukuu, 2024, 12:31Eipä ne pytyt kulu kun männänrenkaat on sama kun stefat laittais  :shitfan:

Siihen se öljynkulutus näissä nykykipoissa perustuu kun sisäiset kitkat on vedetty minimiin ja männänrenkaissa ei lähtöjäänkään oo hirveää puristusta/levitystä enää, joten hetken päästä on rengasvälit tukossa ja alkaa öljynsyönti. Tai siis öljynsyöntihän on alkanu jo siinä vaiheessa mutta you got the point...

Käytännössä järkiään varsinkin näissä 3pyttysissä ahdetuissa puksuttimissa ominaisuus, ei edes tyyppivika vaan tosiaan ominaisuus.
Männänrenkaan/renkaat tiivistää palotilan ja kampikammion paine-ero, eikä jousivoima. Tämän vuoksi virikoneisiin ei laiteta kovempaa jousivoimaa omaavia renkaita vaan pumpataan kampikammio tietyissä rajoissa tyhjäksi. VAGssa öljyn syönti liittyi surkeisiin huohottimiin, mitkä ei sitä paine-eroa pystynyt tekemään. kooltaan alimittaisiin öljyrenkaisiin minkä välistä se öljy ei vaihtunut tarpeeksi nopeasti ja jäi sinne renkaisiin kärtsäämään. Joissain oli vielä päin persettä hoonatut pytyt ja muistaakseni männissäkin joku matalakitkainen ihmepinnoite mikä ei toiminut pidemmällä välillä ollenkaan. Epäilen että tältä akselilta löytyy kaikkien noiden öljynsyöjien ongelmat, etenkin jos vielä päälle on joku öljyjruiskutus jäähy männille.

LS koneissa on monissa nämä ihan samat probleemat, missä umpisurkea huohotin yhdistettynä öljyruiskuihin täyttää kaikki männänrenkaat öljystä ja öljy palaa sinne. En tiedä onko lisäksi vielä alimittaiset öljyrenkaat näissä, en yhtään ihmettelisi vaikka olisi. GM tosin myönsi jossain vaiheessa huohottimen ja öljyruiskujen ongelmat ja tarjosi "korjauksiaan" (mitkä aika huvittavia etenkin jälkimmäinen), mutta VAG ei tainnut juuri mitään koskaan asialle tehdä. :dontknow: En muista sisältyikö GMmän korjausohjeisiin myös mäntien vaihto erilaisiin vai pelkästään männänrenkaiden vaihto.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Anza - 07 joulukuu, 2024, 08:501900-luvun alussa noihin on käytetty hyväksi katsottuja matskuja. Joku umpijöötistä tehty painava korkki voi olla messingistä jne. Ei oo ollu sellanen säästövimma kun nykyään.

Voin melkein kuulla kaikuja vuosisadan takaa kun suunnittelija on miettinyt että eikös me tehdä tää koko jäähdytysjärjestelmä messinkivalusta, niin kaikki on sit samanväristä, eikä ruostu heti.
Ku nykyään asia on päinvastoin ja tehdään jostain hapristuvasta kierrätysmuovista ettei vaan kestäis yli viittä vuotta.

Siinä on saanu rahalle vastinetta.
Tuolta saa vieläkin:
https://www.ft.com/content/724be07e-8c28-4895-a78c-2828fe2a9211

How to build a supercharged Bentley
Meet the Devon family making vintage motors roar again

Camino79

Lainaus käyttäjältä: sössö - 18 joulukuu, 2024, 02:51Männänrenkaan/renkaat tiivistää palotilan ja kampikammion paine-ero, eikä jousivoima. Tämän vuoksi virikoneisiin ei laiteta kovempaa jousivoimaa omaavia renkaita vaan pumpataan kampikammio tietyissä rajoissa tyhjäksi. VAGssa öljyn syönti liittyi surkeisiin huohottimiin, mitkä ei sitä paine-eroa pystynyt tekemään. kooltaan alimittaisiin öljyrenkaisiin minkä välistä se öljy ei vaihtunut tarpeeksi nopeasti ja jäi sinne renkaisiin kärtsäämään. Joissain oli vielä päin persettä hoonatut pytyt ja muistaakseni männissäkin joku matalakitkainen ihmepinnoite mikä ei toiminut pidemmällä välillä ollenkaan. Epäilen että tältä akselilta löytyy kaikkien noiden öljynsyöjien ongelmat, etenkin jos vielä päälle on joku öljyjruiskutus jäähy männille.

LS koneissa on monissa nämä ihan samat probleemat, missä umpisurkea huohotin yhdistettynä öljyruiskuihin täyttää kaikki männänrenkaat öljystä ja öljy palaa sinne. En tiedä onko lisäksi vielä alimittaiset öljyrenkaat näissä, en yhtään ihmettelisi vaikka olisi. GM tosin myönsi jossain vaiheessa huohottimen ja öljyruiskujen ongelmat ja tarjosi "korjauksiaan" (mitkä aika huvittavia etenkin jälkimmäinen), mutta VAG ei tainnut juuri mitään koskaan asialle tehdä. :dontknow: En muista sisältyikö GMmän korjausohjeisiin myös mäntien vaihto erilaisiin vai pelkästään männänrenkaiden vaihto.


No ei ne männänrenkaat pysty tiivistymään jos ne on aivan kuoleentuneet ja tossa vakio-koneistamolla tää on ollut se suurin syyllinen merkistä riippumatta noissa 3pyttysissä päkättimissä. Mutta tokihan nuo muutkin asiat vaikuttaa sit pitkässä juoksussa, mutta josnne männänrenkaat ei jaksa enää painaa itseään pytyn reunoille niin ei ne tiivisty vaikka siellä ois mimmonen virolainen hempukka imemässä kampikammiossa.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Anza

Lainaus käyttäjältä: sössö - 18 joulukuu, 2024, 03:50Tuolta saa vieläkin:
https://www.ft.com/content/724be07e-8c28-4895-a78c-2828fe2a9211

How to build a supercharged Bentley
Meet the Devon family making vintage motors roar again

Tosi hienoa että tuollaisia Petersenin pajoja on olemassa! Olis mielenkiintoista käydä pällistelemässä. Heidän retusoimien autojen hinta asettuu 350-500t punnan välille ja työ parin vuoden aikana 16 työntekijän voimin.

Sellasta se varmaan on ollutkin ennen massatuotantoa.