Unelma-autot ja sairaat perversiot

Aloittaja Gary Grand, 02 marraskuu, 2020, 14:19

« edellinen - seuraava »

Aalto

Onneks on vielä vaihtoehtoja. Eikä polttiksien kysyntä heti lopu. Eri asia sitte jos joku EU määräys tulis ja pakolla lopetettas.

Numero triviaa tähän liittyen nii viime vuonna EU:ssa myydyistä uusista autoista oli 17,4 % täyssähkösiä. Osuus oli kasvanu vuodesta 24 noin 30 %.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Pande - 02 helmikuu, 2026, 12:29Tämmöisiä Isettaa imitoivia sähkövekottimia myydään hetikin ja itse asiassa tällaisella suristelisin suurimman osan ajoistani sekä sopisi hyvin talliin prätkän kanssa.

Microlino 15 900 euroa. Huiput 90 km/h, range 177 km.
Tuli semmonen ihmeellinen ajatus tästä, että jos hommais Amican ja laittais siihen kopan alle mönkkärin alustan.. :thinking:
Sähköllä vois olla vielä kiihottavampi peli. :oushit:

Pande

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 02 helmikuu, 2026, 18:41jos hommais Amican
Amica nyt on itsessään sairas perversio.  :)) Se taisi olla ihan eka "uuden ajan" koppimopo kun tuli markkinoille siinä kohtaa kun EU:hun liittymisen jälkeen nämä uudet ajoneuvoluokat tulivat mahdollisiksi saada liikenteeseen. Huvikseni silloin tilasin esitteenkin, joka jossakin pitäisi olla tallessa. Tämän kuvasin paljon myöhemmin.

Ei mutta siis ihan puolitosissani olen noita pieniä sähkötötteröitä katsellut sillä kun mulla on aika pieni talli johon prätkän lisäksi Mini tai vastaava auto sopivat yhtäaikaisesti vähän naftisti ja etummainen pitää ottaa ulos että toisen saa liikenteeseen. Mutta on mulla hallipaikkakin. Niin että jos tallissa pitäisi prätkän lisäksi jotakin tuollaista suristinta jolla voi lähitienoon asiointimatkat porhaltaa (ja eduksi vaan jos kulkine on jotenkin pimeän tai kummallisen näköinen) ja hallipaikalla voisi sitten pitää jotakin harvemmin käytettävää autoa.

Lerssinen

Yläasteaikaan jollain rikkaan kersalla oli sulky, ihan vitun järkyttävä laite mutta kateellisia oltiin silti.

Gary Grand

1959 Cadillac Fleetwood 60 Spesial Convertible..

Mutta mitäs sille on tehty.. :o

Ei tuo pahalta näytä vaikka orkkissiipiä enemmän arvostankin.. O0

Vaniukko

kuuskymppisen siivet on paremman näköset ku 59

FuryIII 71

^^Mua kyllä vähän särkee näköelimiin tuo. Varsinki toi jumalattoman korkea "vararengastötsä".  :shitfan:

LPR

Mikä tuollaisen "Isettan" ajoneuvoluokka on? Saakohan nopeutta rajoitettua ja muutoskatsastettua AM121 -ajokortilla ajettavaksi? Tytär täyttää kesällä 15 v. ja joku ajoneuvo on hankittava. Lukioon tai ihan mihin vaan kouluun kun ysiluokan jälkeen menee, niin koulumatka on vähintään 25 km eikä julkisia yhteyksiä ole.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 02 helmikuu, 2026, 18:54Yläasteaikaan jollain rikkaan kersalla oli sulky, ihan vitun järkyttävä laite mutta kateellisia oltiin silti.

Bond Bug olis kyllä pähee.

Marklin

Viime kesänä Kulman Pentin piknikissä Urjalassa oli myös Amica mukana:

LPR

Amica on L2e -luokan ajoneuvo eli kolmipyöräinen mopedi eikä L6e-luokan kevyt nelipyörä, kuten mopoautot yleensä. Merkittävä ero on ajokorttivaatimus. Amicalle riittää mopokortti AM120 ja muut tarvitsee mopoautokortin AM121. Ja mopokorttiahan ei tarvitse ennen 1.1.1985 syntyneet. Eli jos vaikka terveydentilan tai liikenteessä törttöilyn takia joutuu luopumaan ajo-oikeudesta, saa ennen vuotta 1985 syntynyt silti ajaa Amicalla. Myös Piaggio Ape on L2e -luokan mopedi.

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: Pande - 02 helmikuu, 2026, 12:29Tämmöisiä Isettaa imitoivia sähkövekottimia myydään hetikin ja itse asiassa tällaisella suristelisin suurimman osan ajoistani sekä sopisi hyvin talliin prätkän kanssa.

Microlino 15 900 euroa. Huiput 90 km/h, range 177 km.
Onhan se hieno, mutta ihan hirveen hintainen kapistus. Mun eka uusi auto maksoi aikoinaan 12K ja siinä oli sentään neljä pyörää.

Pertti K

Tossa on 5 - tai jos on varapyöräkin niin 6!

Gary Grand

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 03 helmikuu, 2026, 15:31Apupyörät?
No eiks siinä 2 etu-, 2 taka- ja 1 ohjauspyörä ole vai valehteleeko mun silmät?