Unelma-autot ja sairaat perversiot

Aloittaja Gary Grand, 02 marraskuu, 2020, 14:19

« edellinen - seuraava »

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: leivonharri - 04 heinäkuu, 2022, 13:18Mutta mä oon kuskina tyyppi, joka hädin tuskin hallitsee ajoneuvoa, jossa on 2 vetävää ja 2 kääntyvää pyörää ja ne on eri pyörät.
Tuossahan ne ei olis eri.

Anza



Tässä olis vähemmän renkaita ja värikin kivan vihreä.

Osallistuin pari vuotta sit tapahtumaan kylällä missä haettiin ruminta peräkärryä ja pojat käynnisteli pitkiltä unilta samanlaista nelivetoista mersun kuorkkia. Tais se käyntiin lähteä. En jääny sen myöhempään, niin en tiiä kenen kärry oli rumin.

Jussi


Anza



Parikymppisenä yks kaveri tarjos renua. Siitä oli takapyörä jotenki nitkahtanu. Tukivarsi ruostunu kait. Ois maksanu jotain satasia markoissa. Joskus harmitellu, etten ostanu. Mutta se ois kuitenki ollu joku kaamee työmaa mikä ois jääny kesken.

Anza

Aika tyylikäskin ranskalainen auto DS, oisko jotain sukua sitikalle. Muotoilullaan laite spekuloi miltä urheiluauto näyttää 2035. Vasen kuskin puoli on avonainen ja oikealla puolella matkustaa kaksi ihmistä kuvun alla ja auto voi ajaa täysin itsenäisesti. Matkustamon lattia on läpinäkyvä jotein istuimella tuntuu kuin leijailisi tienpäällä. Täysin sähköinen kulkupeli. Koominen laite. Voin hyvin kuvitella miten suunnittelutiimi on pursunnut ideoita ja kädet ovat viuhtoneen. Tyypillinen ranskis siis



http://www.businessinsider.com/take-a-look-at-ds-automobiles-asymmetric-concept-sports-car-ds-x-e-tense-paris-motor-show-2018-10


Pertti K

Eikös DS ole Sitikan premium-merkki? Kivan näköisiä ovat jotkut kyllä.

Pande

Lainaus käyttäjältä: Anza - 09 heinäkuu, 2022, 22:46Parikymppisenä yks kaveri tarjos renua. Siitä oli takapyörä jotenki nitkahtanu. Tukivarsi ruostunu kait.
Mahtoiko tämä olla näille tyypillistä? Muistan jo ammoin kuulleeni vastaavasta tapauksesta.

Muutenhan jos tuollaisen haluaisi eikä olisi välttämätöntä tarvetta saada hyvin varhaista vuosimallia tai muuten juuri tiettyä mallia niin olisi varmaan viisasta etsiä mahdollisimman tuore ja vähän ajettu yksilö. Noitahan nimittäin valmistettiin niinkin pitkään kuin vuoteen 1994 saakka.

Anza

Aika hauska jos 90-luvulle asti valmistettu. Tosin jos ranskalaisia hakee jostain nettiautosta ja tekee rajauksen vanhemmat kuin 1990. Hakutulokset on kolme autoa. Kun taas jenkkejä ja muita, mersuja tms. voi olla kymmeniä tai satoja.

Voisko olla että ranskalaisia arvostetaan uutena ja vikaantuvat jo tuoreeltaan. Eli autoteollisuuden unelma. Myydä uusi sukupolvi tuotteita mahdollisimman pian, sekä paljon varaosia ja huoltoa siinä vähäisten käyttövuosien aikana.

Kuluttajat ei arvosta näitä vanhana kovin paljoa ja vanhemmista ranskiksista negatiivisia kokemuksia huoltokulujen ja vikaherkkyyden muodossa. Siksi niistä ei tuu samalla tavalla klassikkoja. Vain hardcore  patongin harrastajien keskuudessa

Pande

Suomessahan toki Tippa-Rellun myynti hiipui 70-luvun mittaan ja loppui kauan ennen kuin mallin valmistus loppui. Melko vaatimaton arjen käyttöauto on tietty usein mennyt romutukseen jo ammoin kun ruoste tai muut viat ovat alkaneet vaivata.

Nettiauton selailu tai harrastetapahtumissa käyminen sikäli vähän vääristää kuvaa, että myytävänä olevista jenkeistä ja Mersun paremmista malleista valtaosa on tuotu maahan käytettyinä tuonnin vapauduttua. Ranskalaisia ei varmasti siinä määrin ole tuotu, korkeintaan joku innokas harrastaja on hommannut jonkun erikoisuuden.

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: Anza - 10 heinäkuu, 2022, 10:09Aika hauska jos 90-luvulle asti valmistettu. Tosin jos ranskalaisia hakee jostain nettiautosta ja tekee rajauksen vanhemmat kuin 1990. Hakutulokset on kolme autoa. Kun taas jenkkejä ja muita, mersuja tms. voi olla kymmeniä tai satoja.

Voisko olla että ranskalaisia arvostetaan uutena ja vikaantuvat jo tuoreeltaan. Eli autoteollisuuden unelma. Myydä uusi sukupolvi tuotteita mahdollisimman pian, sekä paljon varaosia ja huoltoa siinä vähäisten käyttövuosien aikana.

Kuluttajat ei arvosta näitä vanhana kovin paljoa ja vanhemmista ranskiksista negatiivisia kokemuksia huoltokulujen ja vikaherkkyyden muodossa. Siksi niistä ei tuu samalla tavalla klassikkoja. Vain hardcore  patongin harrastajien keskuudessa
Ranskalainen auto (varsinkin Renault) on auto ihmiselle, jota kiinnostaa autoilu mahdollisimman vähän. Halpoja luokassaan uutena ja hinta putoaa nopeasti. Ensi silmäyksellä näyttää siltä, että rellun saa huomattavasti uudemman auton samalla rahalla. Autoiluun huolettomasti suhtautuva suhtautuu myös ylläpitoon niin ja näin. Vaikkakin rellulla ajava huollattaisi autoaan täsmällisesti, ensimmäinen huolto-ohjelman ulkopuolinen vika yllättää ja suistaa ehkä jo rajoilla olevan autoilubudjetin radaltaan. Huoltamohenkilöstö saattaa "haistaa" tämän kokemattomuuden ja hinnoitella yksinkertaisetkin asiat hankaliksi. Ensimmäisen tämmöisen "katastrofin" jälkeen auto menee halvalla vaihtoon, kun "se on sellainen ongelmakimppu jo" samanlaiseen mutta uudempaan. Halpa vaihturi on syntynyt.

Näillä eväillä auton romutuskynnys on matala, kun "automiehet" ei ranskalaisiin koske, joten korjattavissakin olevat viat ovat "satasen pommille" kohtuuttomat.

Pertti K

Kuka nyt ranskalaisen auton myis jos sellaisen on onnistunut hankkimaan?

sämpy

En minäkään ymmärrä, 2 ostanut ja molemmat on edelleen. Kun ei siitä saa myydessä mitään mutta se perkele toimii.

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 10 heinäkuu, 2022, 14:47En minäkään ymmärrä, 2 ostanut ja molemmat on edelleen. Kun ei siitä saa myydessä mitään mutta se perkele toimii.
Ja huomaat, ettei ne ole hirveen huonoja, vaikka kaikki esson asiantuntijat väittää niin? Ranskalaisissa on potentiaalia.

Anza

Uskaltaisko varovasti lähestyä ranskalaista tekniikkaa ostamalla volvon missä 1.6 renaultin moottori :thinking:

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Anza - 11 heinäkuu, 2022, 16:52Uskaltaisko varovasti lähestyä ranskalaista tekniikkaa ostamalla volvon missä 1.6 renaultin moottori :thinking:
Sammakonreisiä ja hapansilakkaa..