Unelma-autot ja sairaat perversiot

Aloittaja Gary Grand, 02 marraskuu, 2020, 14:19

« edellinen - seuraava »

Anza

Vielä lisäyksenä ettei noi uudet tavallaan ees oo Volvoja siinä positiivisessa merkityksessä. Viimeinen Volvo taitaa olla vaikka V70: senä kakkoskoppanen. Kun kolmoskoppanen V70 on Fordin kanssa yhteispeliä ja pohjalevy sama kun Mondeossa tms.

Volvon henkilöautot myytiin Fordille 1999 ja siitä suurelle kiinalaiselle autonvalmistajalle Geelylle 2010.

Moottori on Volvon valmistama pitkälle 2010-luvulle ainakin. Kolariturvallisuus on varmaan Volvon suunnittelua, mutta korien komponentit, kuten tukivarret jne yhteistyötä ja ruostesuojaus on huomattavasti heikompi näissä myöhempien aikojen autoissa.

Hyvänä esimerkkinä tämä uudehko Volvo lähtenyt ruostumaan ovenkahvasta. Ei uskalla edes ajatella mitä alustassa on.
https://m.nettiauto.com/volvo/v60/12969646?vifAdCount=13&vifNav=Y

V60 2011 D5

Volvon synti on ollut valmistaa liian kestäviä autoja. Se ei ole kannattavaa noin pienelle toimijalle.

LPR

Lainaus käyttäjältä: WBBC - 15 heinäkuu, 2022, 17:46Jos asuisin maaseudulla, niin voisin hyvinkin hankkia GAZ 66 -kuormurin, vaikka juuri videon kaltaiseen hyötykäyttöön. Makeet on soundit.
En ostais tai vastaanottais mitään venäläistä vaikka ilmaiseks saisin. Tai jos ilmaiseks joutuis vastaanottamaan, niin pitäis kruntsia etukuormaimella pienemmäks ennen romu-ukolle myyntiä ja samalla varmistais, ettei kukaan enää ajoon ota sitä.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Dohc

Lainaus käyttäjältä: Anza - 16 heinäkuu, 2022, 09:12Vielä lisäyksenä ettei noi uudet tavallaan ees oo Volvoja siinä positiivisessa merkityksessä. Viimeinen Volvo taitaa olla vaikka V70: senä kakkoskoppanen. Kun kolmoskoppanen V70 on Fordin kanssa yhteispeliä ja pohjalevy sama kun Mondeossa tms.

Volvon henkilöautot myytiin Fordille 1999 ja siitä suurelle kiinalaiselle autonvalmistajalle Geelylle 2010.

Moottori on Volvon valmistama pitkälle 2010-luvulle ainakin. Kolariturvallisuus on varmaan Volvon suunnittelua, mutta korien komponentit, kuten tukivarret jne yhteistyötä ja ruostesuojaus on huomattavasti heikompi näissä myöhempien aikojen autoissa.

Hyvänä esimerkkinä tämä uudehko Volvo lähtenyt ruostumaan ovenkahvasta. Ei uskalla edes ajatella mitä alustassa on.
https://m.nettiauto.com/volvo/v60/12969646?vifAdCount=13&vifNav=Y

V60 2011 D5

Volvon synti on ollut valmistaa liian kestäviä autoja. Se ei ole kannattavaa noin pienelle toimijalle.
Höh! Eikös ovet, etulokarit ja luukut pitäis alumiinista tehdä, niin ei ruostu? Varmaan perkeleenmoinen meteli myös noilla oorenkailla ajaessa?  :o
Aina ei voi  onnistua, mutta aina voi epäonnistua!

Anza

Joku sanos että mateennahkat vanteilla. Ei kait alumiinia oo kun jossain mersun lokareissa tai vanhoissa rangerovereissa

Pertti K


Dohc

Lainaus käyttäjältä: Anza - 16 heinäkuu, 2022, 18:11Joku sanos että mateennahkat vanteilla. Ei kait alumiinia oo kun jossain mersun lokareissa tai vanhoissa rangerovereissa
Oon mää tutkinut magneetilla, niin mm. siinä mun surullisen kuuluisassa F10 BMW 528 oli ovet, etulokarit ja konepelti alumiinia myös kun ei magneetti tarttunut. Takaluukusta en muista, voi olla sekin ollut?

Nykyisessä Ässässä ainakin konepelti, etulokarit, ovet ja takaluukun kansi alumiinia.
Aina ei voi  onnistua, mutta aina voi epäonnistua!

Anza

Sellasen kuvankin oon nähny kun oli joku 1930-luvun lopun Ford tehty koko auton pellit rosterista. Tehtaalla kait olivat rikoneet muotit painamalla rst pellistä viimeset vedot sarjan loppuessa. Oisko niitä 5kpl sellasia valmistettu.



https://www.hemmings.com/stories/2017/05/24/stainless-steel-1936-ford-part-of-17-car-collection-donated-to-early-ford-v-8-museum

Edit. Olihan niitä 6kpl tehty

a.turunen

Vanahasa lantikasa on kori alumiittia, vaan ossaa se seki hapettua puhki. -78 vm vehkeessä pari pientä reikää korissa mutta runko on mustaa ja sitä on saanu hitsata ihan tosissaan :))

Zuinula

Lainaus käyttäjältä: Anza - 16 heinäkuu, 2022, 18:32Sellasen kuvankin oon nähny kun oli joku 1930-luvun lopun Ford tehty koko auton pellit rosterista. Tehtaalla kait olivat rikoneet muotit painamalla rst pellistä viimeset vedot sarjan loppuessa. Oisko niitä 5kpl sellasia valmistettu.



https://www.hemmings.com/stories/2017/05/24/stainless-steel-1936-ford-part-of-17-car-collection-donated-to-early-ford-v-8-museum

Edit. Olihan niitä 6kpl tehty
Clevelandin liepeillä museossa oli muitakin tiskipöytä- foordeja:




Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Anza - 16 heinäkuu, 2022, 18:32Sellasen kuvankin oon nähny kun oli joku 1930-luvun lopun Ford tehty koko auton pellit rosterista. Tehtaalla kait olivat rikoneet muotit painamalla rst pellistä viimeset vedot sarjan loppuessa. Oisko niitä 5kpl sellasia valmistettu.



https://www.hemmings.com/stories/2017/05/24/stainless-steel-1936-ford-part-of-17-car-collection-donated-to-early-ford-v-8-museum

Edit. Olihan niitä 6kpl tehty
Ja A8n oli joku kiillottanut puhtaalle pellille ja lakka päälle. Vai taisi ollakin S8?

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: a.turunen - 16 heinäkuu, 2022, 19:04Vanahasa lantikasa on kori alumiittia, vaan ossaa se seki hapettua puhki.
Juujuu, mutta ei ruostu.

Anza

De Loreanin pellit tais kans olla harjattua rosteria ja kori lasikuitua. Runko erillinen.

Pertti K

Bemmissä magneetti tarttuu vaan takaneljänneksiin ja kattoon (sikäli kun ei oo lasia). Etulokarit tuntuis kyllä muovisille ja puskurit tietty, muut varmaan köykämiiniä.

LPR

Vanhat Range Roverit on ihan hiton pahoja ruostumaan koriltaan. Näkyvät pintapellit on alumiinia, muuten koko korikehikko on huonosti maalattua terästä. Ruostumista vielä tehostaa sähköpari.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Jussi

Lainaus käyttäjältä: LPR - 16 heinäkuu, 2022, 20:12Vanhat Range Roverit on ihan hiton pahoja ruostumaan koriltaan. Näkyvät pintapellit on alumiinia, muuten koko korikehikko on huonosti maalattua terästä. Ruostumista vielä tehostaa sähköpari.
Ainakin kynnykset kerta vuoteen leimalle. Olis ehkä saanu vähän pidemmän välin, kun olis poistanu ne kahdeksat edelliset pellit sieltä alta...
En varmasti oo.