Unelma-autot ja sairaat perversiot

Aloittaja Gary Grand, 02 marraskuu, 2020, 14:19

« edellinen - seuraava »

a.turunen

Vanahasa lantikasa on kori alumiittia, vaan ossaa se seki hapettua puhki. -78 vm vehkeessä pari pientä reikää korissa mutta runko on mustaa ja sitä on saanu hitsata ihan tosissaan :))

Zuinula

Lainaus käyttäjältä: Anza - 16 heinäkuu, 2022, 18:32Sellasen kuvankin oon nähny kun oli joku 1930-luvun lopun Ford tehty koko auton pellit rosterista. Tehtaalla kait olivat rikoneet muotit painamalla rst pellistä viimeset vedot sarjan loppuessa. Oisko niitä 5kpl sellasia valmistettu.



https://www.hemmings.com/stories/2017/05/24/stainless-steel-1936-ford-part-of-17-car-collection-donated-to-early-ford-v-8-museum

Edit. Olihan niitä 6kpl tehty
Clevelandin liepeillä museossa oli muitakin tiskipöytä- foordeja:




Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Anza - 16 heinäkuu, 2022, 18:32Sellasen kuvankin oon nähny kun oli joku 1930-luvun lopun Ford tehty koko auton pellit rosterista. Tehtaalla kait olivat rikoneet muotit painamalla rst pellistä viimeset vedot sarjan loppuessa. Oisko niitä 5kpl sellasia valmistettu.



https://www.hemmings.com/stories/2017/05/24/stainless-steel-1936-ford-part-of-17-car-collection-donated-to-early-ford-v-8-museum

Edit. Olihan niitä 6kpl tehty
Ja A8n oli joku kiillottanut puhtaalle pellille ja lakka päälle. Vai taisi ollakin S8?

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: a.turunen - 16 heinäkuu, 2022, 19:04Vanahasa lantikasa on kori alumiittia, vaan ossaa se seki hapettua puhki.
Juujuu, mutta ei ruostu.

Anza

De Loreanin pellit tais kans olla harjattua rosteria ja kori lasikuitua. Runko erillinen.

Pertti K

Bemmissä magneetti tarttuu vaan takaneljänneksiin ja kattoon (sikäli kun ei oo lasia). Etulokarit tuntuis kyllä muovisille ja puskurit tietty, muut varmaan köykämiiniä.

LPR

Vanhat Range Roverit on ihan hiton pahoja ruostumaan koriltaan. Näkyvät pintapellit on alumiinia, muuten koko korikehikko on huonosti maalattua terästä. Ruostumista vielä tehostaa sähköpari.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: LPR - 16 heinäkuu, 2022, 20:12Vanhat Range Roverit on ihan hiton pahoja ruostumaan koriltaan. Näkyvät pintapellit on alumiinia, muuten koko korikehikko on huonosti maalattua terästä. Ruostumista vielä tehostaa sähköpari.
Ainakin kynnykset kerta vuoteen leimalle. Olis ehkä saanu vähän pidemmän välin, kun olis poistanu ne kahdeksat edelliset pellit sieltä alta...

B-66

Vw Routan, omituisin rebadge malli nimeään myöten,väärin kirjoitettu Touran:



https://en.m.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Routan

sämpy

Lainaus käyttäjältä: LPR - 16 heinäkuu, 2022, 20:12Vanhat Range Roverit on ihan hiton pahoja ruostumaan koriltaan. Näkyvät pintapellit on alumiinia, muuten koko korikehikko on huonosti maalattua terästä. Ruostumista vielä tehostaa sähköpari.

Riippuu mikä on vanha. Noin niinku vähäisellä käytännön tutkiskelulla, ysäri eli loppuajan classicit ruostuu pahemmin mitä 70-lukuiset.

Tosin eroa voi olla käyttäjässäkin. Ne vanhimmat mitä säilyneet, olleet ehkä paremmalla pidolla ja aikanaan suojailtu kuten silloin oli tapana. Ysärit taas on olleet enempi "ajetaan niin kauan kuin liikkuu" -tyyppisessä hoidossa.

LPR

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 18 heinäkuu, 2022, 14:04Riippuu mikä on vanha. Noin niinku vähäisellä käytännön tutkiskelulla, ysäri eli loppuajan classicit ruostuu pahemmin mitä 70-lukuiset.

Tosin eroa voi olla käyttäjässäkin. Ne vanhimmat mitä säilyneet, olleet ehkä paremmalla pidolla ja aikanaan suojailtu kuten silloin oli tapana. Ysärit taas on olleet enempi "ajetaan niin kauan kuin liikkuu" -tyyppisessä hoidossa.
Tarkoitin ylipäätään 1. korimallia. Ja ruostuu ne vanhatkin. Kaverin -72 malliseen sai kyllä useamman neliön laittaa, eikä silloin ollut edes kovin iäkäs. Olisko tuo hitsattu -89 tai -90.

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 18 heinäkuu, 2022, 14:04Riippuu mikä on vanha. Noin niinku vähäisellä käytännön tutkiskelulla, ysäri eli loppuajan classicit ruostuu pahemmin mitä 70-lukuiset.

Tosin eroa voi olla käyttäjässäkin. Ne vanhimmat mitä säilyneet, olleet ehkä paremmalla pidolla ja aikanaan suojailtu kuten silloin oli tapana. Ysärit taas on olleet enempi "ajetaan niin kauan kuin liikkuu" -tyyppisessä hoidossa.
https://en.wikipedia.org/wiki/Survivorship_bias

sämpy

Noin juuri. nyt ne ysifemmat on saman ikäisiä kuin seitenkakkonen oli vuonna 89.

Monessa mallissa on tuntunut, että ne ykköskoppaiset on hävinneet. Mutta sitten kun koko mallipolvi käy sen 20-30 vuoden iän kohdalla tulevan eloonjäämiskamppailun läpi, voi ollakin että niitä ykköskorisia on lopulta eniten hyväkuntoisina museoautoina.

redneck1

Lainaus käyttäjältä: Anza - 16 heinäkuu, 2022, 18:32Sellasen kuvankin oon nähny kun oli joku 1930-luvun lopun Ford tehty koko auton pellit rosterista. Tehtaalla kait olivat rikoneet muotit painamalla rst pellistä viimeset vedot sarjan loppuessa. Oisko niitä 5kpl sellasia valmistettu.



https://www.hemmings.com/stories/2017/05/24/stainless-steel-1936-ford-part-of-17-car-collection-donated-to-early-ford-v-8-museum

Edit. Olihan niitä 6kpl tehty
Joskus Veekasissa ollut varmaan 90-luvun lehdessä juttua tästä. Ruostumattomilla autoilla ajettiin älyttömiä määriä, kone meni ja kori jäi edelleen täydellisessä kunnossa.

Fordi totesi ettei tällaisia voi laskea markkinoille kun ovat liian kestäviä. ;D Kukaan ei ostaisi uutta enää sen jälkeen.

WBBC

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 16 heinäkuu, 2022, 03:11En keksiny, mihin se oli menossa.

Ei varmaan suoraan metsästä uskaltanut kääntyä oikealle polulle, kun on kyydissä noin raskas yläpainoinen kuorma. Olisi saattanut kaatua?