Kevään miitti, ajankohta ja järjestäjä?

Aloittaja Stige, 23 marraskuu, 2020, 23:48

« edellinen - seuraava »

cdi

No en tiedä miten viime miitin järjestelyt meni mutta kukin maksoi majoituksesa itse suoraa.Se on OK
  Ongelma tulee jos joutuu mökin vuokraamaan ei niitä voi yks mies vuokrata ja ottaa taloudellista vastuuta jos joku luistaa.
   Käytäntö on ollut muissa miiteissä että joku ottaa sen huvilan/mökin nimiinsä ja ilmoittaa kuinka monta sinne ottaa maksajia  Eli ei se taloudellinen vastuu saa kaatua sen järjestäjän päälle. Tähän asti on mennyt hyvin mut pelkään että se kostaa jos tyyli ei muutu niissä poisjäänneissä tahtoo tulla lumipalloilmiö ja sitten koko paska on sen järjestäjän piikissä.

Eli järjestäjä leipoo mökkihinnan sopivaksi ja sopii mikä on viimeinen varauspäivä mökin omistajan kanssa .ja sit joku tilaa sen mökin suoraan ja hommaa asukkaat tai on yksin ja maksaa yksin.
   Tää on mun ehdotus

Camino79

Lainaus käyttäjältä: cdi - 24 marraskuu, 2020, 19:30No en tiedä miten viime miitin järjestelyt meni mutta kukin maksoi majoituksesa itse suoraa.Se on OK
  Ongelma tulee jos joutuu mökin vuokraamaan ei niitä voi yks mies vuokrata ja ottaa taloudellista vastuuta jos joku luistaa.
   Käytäntö on ollut muissa miiteissä että joku ottaa sen huvilan/mökin nimiinsä ja ilmoittaa kuinka monta sinne ottaa maksajia  Eli ei se taloudellinen vastuu saa kaatua sen järjestäjän päälle. Tähän asti on mennyt hyvin mut pelkään että se kostaa jos tyyli ei muutu niissä poisjäänneissä tahtoo tulla lumipalloilmiö ja sitten koko paska on sen järjestäjän piikissä.

Eli järjestäjä leipoo mökkihinnan sopivaksi ja sopii mikä on viimeinen varauspäivä mökin omistajan kanssa .ja sit joku tilaa sen mökin suoraan ja hommaa asukkaat tai on yksin ja maksaa yksin.
   Tää on mun ehdotus

Jotakuinkin näin toimittiin peurungassa. Maksoin itse mökin ja keräilin sit rahat sitä mukaa kuin porukkaa tuli/vaihtui  :+1:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 24 marraskuu, 2020, 20:18Jotakuinkin näin toimittiin peurungassa. Maksoin itse mökin ja keräilin sit rahat sitä mukaa kuin porukkaa tuli/vaihtui  :+1:
Eli stige  ja lomakylä jäi puille paljaille  ;D
Sinä vain

cdi

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 24 marraskuu, 2020, 20:18Jotakuinkin näin toimittiin peurungassa. Maksoin itse mökin ja keräilin sit rahat sitä mukaa kuin porukkaa tuli/vaihtui  :+1:

Entäs sitte kun kun on 3-4 kymmenen hengen mökkiä ja kaikkie tuukkaan?

Camino79

Lainaus käyttäjältä: cdi - 24 marraskuu, 2020, 22:05Entäs sitte kun kun on 3-4 kymmenen hengen mökkiä ja kaikkie tuukkaan?

No juu, mutta eipä niin isoa miittiä oo ollu vielä tarjolla  ;D
GM only 😉
+Pihatraktori :D

cdi

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 24 marraskuu, 2020, 22:06No juu, mutta eipä niin isoa miittiä oo ollu vielä tarjolla  ;D

No ei vielä ,mutta isommissakin on oltu ennen hyvään aikaan,ehkä tääki kehittyy.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: cdi - 24 marraskuu, 2020, 22:05Entäs sitte kun kun on 3-4 kymmenen hengen mökkiä ja kaikkie tuukkaan?
Sitte etukäteismaksu.

cdi

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 25 marraskuu, 2020, 08:19Sitte etukäteismaksu.

Sitten se täytyy hoitaa käteisenä kädestä käteen. Muuten saattaa joutua tekeen verottajalle tiliä miksi pankkitili paisuu yht äkkiä.Pankki ei imoitusvelvollisuudestaan tingi. Tai on perustettava yhdistys ry.  Tää kaikki on aikanaan läpikäyty......tulos oli  ry.

Tosin käytäntö muotoutui sellaiseksi jonka edellä kerroin ......parempaa ei olla vielä keksitty.

Pertti K

Onko se miten iso operaatio se tilinteko? Ehkä ne voi maksaa suoraan vuokranantajan tilillekin, se varmaan on tottunut sitä tiliä tekemään.

Stige

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 25 marraskuu, 2020, 11:57Onko se miten iso operaatio se tilinteko? Ehkä ne voi maksaa suoraan vuokranantajan tilillekin, se varmaan on tottunut sitä tiliä tekemään.

Ja näinhän tehtiin nytkin, kaikki makso omat majotuksensa ja aamupalansa, turhia välikäsiä siinä tarvita.

Tosin jos aivan rehellisiä ollaan ni ei sitä verottajaakaan tommoset kiinnosta kyllä pätkääkään.

cdi

no voi vittu kun ei mee jakeluun. Tähänmennessä maksettu aina käteisellä joko suoraan vuokran antaja lle tai puuhamiehelle rahana käteen.
   Siihen miinaan on jo menty muualla että järjestäjä saa osanottomaksut tililleen ja hoitaa sieltä vuokrat  ,se verottajan kysely tulee vasta vuodenpäästä jos tulee ja hommaa siinä sitten todisteet miten on menetelty.......mut joo tää oli tässä tehkää miten tahdotte varoitettu on.  Ehkä se on toivottavampaa että oppii kantapäänkautta.

Pertti K

Se onkin jo opittu että aina tulee joku ilmoittamatta valmiiseen pöytään.

cdi

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 25 marraskuu, 2020, 18:16Se onkin jo opittu että aina tulee joku ilmoittamatta valmiiseen pöytään.

Kuka ei ole tullut valmiiseen pöytään?  Maksanut olen oman osani joka kerta ilmoittamatta.

Mutta paa äänestys kumpiko jää pois seuraavasta miitistä niin propleema on hoidettu.

Kaarne

Olisiko siellä mahdollista pelata porukalla sitä kiekonammunta renkaan tasapainotusta?

cdi

Lainaus käyttäjältä: Kaarne - 25 marraskuu, 2020, 18:49Olisiko siellä mahdollista pelata porukalla sitä kiekonammunta renkaan tasapainotusta?

Teetkö sä sillä tiedolla mitään?