Prätkien tekniikasta

Aloittaja palontie, 05 joulukuu, 2020, 14:37

« edellinen - seuraava »

Caprice305

Lainaus käyttäjältä: Bantam - 28 tammikuu, 2025, 19:28Eikös artikkelissa kuvattu tekniikka vastaa aika pitkälle 2T-dieseliä?
Niissä oli muistaakseni pakoventtiili? Mut joo.... Minkähänlaista käyrää ja tehoa tommonen ahdettu 2t antaa?

Bantam

Joo niin se varmaan olikin, itse muistelin väärin imuventtiili.

Caprice305

En mä kyllä varmaks sano itsekään  :))

palontie

Miksi ja mikä tarkoitus on tuolla takaiskuvenalla tuossa tankin huohotusletkussa?Kuva siis Vänän tankin alapuolelta.

Aalto

Eikö ihan vaan estää nesteen pääsy huohotin letkuun ja sen kautta ulos. Pyörässä monen suuntaset kiihtyvyydet kun heittelee polttoainetta ees taas. Eikä sais tankki tyhjentyy tietekää nurin mennessä.

Huohottimen tarkotus numero 1 estää alipaine tankissa. Vastakkaista juttua elikä kaasun painetta on teknisesti helpoin hallita esmes tankin korkin avulla. Eikä pien ylipaine ole silleen haitta niin ku alipaine on.

palontie

Joo.Suoraan toi letku menee pyörän alle.Sitä tossa ihmettelin kun tänään tosiaan hyytyi prätkä matkalle ja pakulla tuotiin himaan ja Tankki veksi ja tutkimaan vikaa,niin huomasin että mä olin ton letkun unohtanut kiinnittää tankkiin,ja kun tutkin tota letkua eteenpäin niin löysin ton takaiskun.

sössö

koklasitko avata tankin korkkia että saako korvausilmaa? En tiiä onko tommosessa pumppu mutta ne missä bensa vaan valuu on aika herkkiä korvausilman saannille.

Toki tuossa oli myös se joku vesiepisoodi, jos on käyny kuumana niin mitäköhä semmonen voi tehä tollaseen?

palontie

Enpä älynnyt avata kun hyydähti,siitä 5minsaa lähti käyntiin,kävi hyvin ja vajaan kilsan sai ajettua ja taas kävi hyvin.Himaan tulin ja tosiaan tankki veks ja toi irtonainen letku pisti silmään.Sen jälkeen toimi hienosti koeajolenkillä kaikissa nopeuksissa ja kunnon kiihdytyksissä eikä mitään nykimisä tms.Seokset sain jo aiemmin viikolla kohdilleen ja tulpat maitokahvin väriset.Satoi kyllä reippaasti kun hyytyi,mutta esim kun ton ostin niin kovassa sateessa sen Oulusta ajoin ja normisti toimi,joten vähän epäilyttää että olisi sateen aiheuttama.

palontie

palontie

Voiko olla oikeasti vaikutusta sillä kun voltin verran oli virtahäviötä puolien enskapiireille,ja nyt kun tein uudet johdotukset releen kautta niin ei ollut virtahäviötä enää.Tuntuisi että olisi paremmin vetoja ja taas rupes putkissa paukkumaan kun löysäsi kaasua,ja noin 1,5 viikkoa sitten sain säädöt kohdilleen.

sössö

voi olla tai sitte joku muu juttu sattu menemään kohdilleen, mutta alat pikkuhiljaa näköjään pääsemään japsipyöräilyn makuun :D

6PPC

Lainaus käyttäjältä: palontie - 04 heinäkuu, 2026, 18:20Voiko olla oikeasti vaikutusta sillä kun voltin verran oli virtahäviötä puolien enskapiireille,ja nyt kun tein uudet johdotukset releen kautta niin ei ollut virtahäviötä enää.Tuntuisi että olisi paremmin vetoja ja taas rupes putkissa paukkumaan kun löysäsi kaasua,ja noin 1,5 viikkoa sitten sain säädöt kohdilleen.

Voi olla, tosin Savossa päin volteilla mitataan jännitettä (ja jännitehäviöitä). Omiin projekteihin olen vetänyt aina oman johdotuksen sulakkeineen sytytykselle ja sitten muille härpäkkeille omansa.  Kärkivehkeissä kun puolien resistanssi on vielä korkeampi niin saa varmasti riittävän jännitteen

palontie

Lainaus käyttäjältä: 6PPC - 05 heinäkuu, 2026, 09:32Voi olla, tosin Savossa päin volteilla mitataan jännitettä (ja jännitehäviöitä). Omiin projekteihin olen vetänyt aina oman johdotuksen sulakkeineen sytytykselle ja sitten muille härpäkkeille omansa.  Kärkivehkeissä kun puolien resistanssi on vielä korkeampi niin saa varmasti riittävän jännitteen

Äsken piti ajaa pyörä tallista ulos, niin paremmin lähti käyntiin.

tevo

Äskön kävin illistelleen , tuskin ees lähtee käyntiin ..

palontie

Parhautta kawoissa on se että bensapumppu pyörii sitten kun kone on käynnissä :D