Kiinan ilma ja vesi "webastot"

Aloittaja Kyrpov, 12 joulukuu, 2020, 10:17

« edellinen - seuraava »

palontie

Eikös @lerssiselläkin oli pitkä pakopillistä ja toiminut vuosikausia?Toi mun lämmönvaihdin on otettu kaukolämpö systeemistä ja hinnaksi tuli sixpack,joten konkkaa en tee.
Eniten vituttaa kaikki.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: palontie - 19 helmikuu, 2025, 04:24Eikös @lerssiselläkin oli pitkä pakopillistä ja toiminut vuosikausia?Toi mun lämmönvaihdin on otettu kaukolämpö systeemistä ja hinnaksi tuli sixpack,joten konkkaa en tee.
Hyvä aihio kokeilla, ei tuu iso vahinko. Ja jos toimii, niin mikäs sen parempi.
En varmasti oo.

palontie

Kuuden huoneiston rivarin lämpökeskuksesta.
Eniten vituttaa kaikki.

Kustom STW

Lainaus käyttäjältä: palontie - 19 helmikuu, 2025, 04:24Eikös @lerssiselläkin oli pitkä pakopillistä ja toiminut vuosikausia?Toi mun lämmönvaihdin on otettu kaukolämpö systeemistä ja hinnaksi tuli sixpack,joten konkkaa en tee.

Meikän kiinanvepasto on avaamatta tehtaan laatikossaan, toi Mitsun ILP hoitaa pelkästään ny tallin lämmityksen. Mut jos ton johonkin asennan ni sitä varten on jo 70 luvun jämerä vesipatteri jonka kautta ohjaan pakokaasut pihalle. Juuri eilen sattumalta kuulin että kaveri oli myös tehnyt noin omaan talliin ja toimii loistavasti.

Anza

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 19 helmikuu, 2025, 02:12Kun nyt edelleen varoituksesta huolimatta haluut jatkaa tuota kokeilua, niin laita se patteri. Se jäähdyttää vähemmän.
Kun usko nyt vaikka ihan huvikses, että sä et voi niistää siitä pakokaasusta kaikkee tarjolla olevaa lämpöä pois.

Eikös sen jollain savukaasujen pesurilla sais parhaiten ihan kaikki lämmöt talteen. Eli ajais ne pakokaasut vaikka johonkin tynnyriin, jossa virtausnopeus laskee pieneksi. Sumuttais vettä tai jotain neutralisoivaa nestettä tosi hienona sumuna lämpimien kaasujen päälle.

Vesisumu sitoo ne nokipartikkelit ja lämmön ja vajoaa pohjalle. Pöntön pohjalle nesteeseen virittää lämmönvaihtimen ja säännöllisin väliajoin poistaa pohjalta nokikerroksen.

Pöntön läpi tulevan jäännösilman/lämmön voisi ajaa sen syylärin läpi ja siirtää lopun lämmön pakokaasuista sillä ja tötteröstä pihalle loput hajut.

palontie

Eniten vituttaa kaikki.

sössö

Lainaus käyttäjältä: palontie - 19 helmikuu, 2025, 04:06Miksi se samanlainen systeemi toimii monilla vuosikausia?Mä vähän veikkaan että aggressa on isommat päästöt ja nokee hemmetin paljon enemmän.
kun ne itse webastotkaan ei toimi jos ne palopesät ei lämpeä kunnolla ja kerää nokipaakun.

Tässä nyt kun on joku äärimmäinen säästö menossa niin siellä tietty poltetaan löpöä mihin sotketaan kaikki vähänkin palamiskelponen joukkoon

Lerssinen

Pitkän pillin purin ja muutin lyhyeksi taas kun tuli talliin ILP, löpökiinalainen on ollut sen jälkeen vain -30 kelien ylläpitolämpönä ja sulatustarpeisiin. Tänäkin talvena pelas ihan hienosti, en oo edes kertaakaan puhdistanu sitä  ;D

palontie

Lainaus käyttäjältä: sössö - 19 helmikuu, 2025, 17:18kun ne itse webastotkaan ei toimi jos ne palopesät ei lämpeä kunnolla ja kerää nokipaakun.

Tässä nyt kun on joku äärimmäinen säästö menossa niin siellä tietty poltetaan löpöä mihin sotketaan kaikki vähänkin palamiskelponen joukkoon

En mä polta kuin pö
Eniten vituttaa kaikki.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Anza - 19 helmikuu, 2025, 09:35Eikös sen jollain savukaasujen pesurilla sais parhaiten ihan kaikki lämmöt talteen. Eli ajais ne pakokaasut vaikka johonkin tynnyriin, jossa virtausnopeus laskee pieneksi. Sumuttais vettä tai jotain neutralisoivaa nestettä tosi hienona sumuna lämpimien kaasujen päälle.

Vesisumu sitoo ne nokipartikkelit ja lämmön ja vajoaa pohjalle. Pöntön pohjalle nesteeseen virittää lämmönvaihtimen ja säännöllisin väliajoin poistaa pohjalta nokikerroksen.

Pöntön läpi tulevan jäännösilman/lämmön voisi ajaa sen syylärin läpi ja siirtää lopun lämmön pakokaasuista sillä ja tötteröstä pihalle loput hajut.
Pesuri vois toimia jos lämpöero on iso. Jos taas vesi palautuu suht saman lämpöisenä takaisin niin pumpputyyli. Näin ainakin voimalaitoksissa.
Sinä vain

LPR

Lainaus käyttäjältä: sössö - 19 helmikuu, 2025, 17:18kun ne itse webastotkaan ei toimi jos ne palopesät ei lämpeä kunnolla ja kerää nokipaakun.

Erän henkilön empiiristen kokeiden perusteella ehta Webasto kärsii polttaa 50 % paistorasvaa seassa. Suodattimen läpi toki, että isoimmat ranskalaiset ja näkinpätkät jää sinne. Yli 50 % seos vaatii esilämmityksen.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20