HendriXXX:n katiskat & kiroamiset

Aloittaja HendriXXX, 15 joulukuu, 2020, 14:05

« edellinen - seuraava »

juhapih

SMS:ltä voi odottaa mitä vain. Jollakin oli toimitusaika venähtänyt vuoteen kankaissa/vinyyleissä tai 3 vuoteen ovipahveissa. Joillakin tullut ongelmitta.

Piti tuolta tilata Mätärööriin pankkien musta "sametti". Rättiä ja kallista. Löysin Roverin mallista vastaavaa, jossa taustakangas mukana. Katon ulkovinyyli vaihtui kuparin ruskeasta tavalliseen mustaan... Ei arvaa tilata.


1320

Itse kun tilasin SMS:ltä verhoilukankaat Rambleriin, niin niiden toimitus kesti muutaman kuukauden eikä mitään ongelmia ollut. Ja itseasiassa lähettivät kangasta vahingossa tuplamäärän, eli törkeän kallis kangas muuttui samalla puolet halvemmaksi. :))

Toivottavasti tämä asia ratkeaa Henkan kannalta hyvin.
Tradition Never Goes Out of Style!

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: HendriXXX - 06 joulukuu, 2024, 08:48Ei sieltä löydy mitään neuvotteluhaluja asiaan, ku laitoin viestiä eilen. Nyt aamulla oli vaan paypalissa odottamassa se lisälasku, joka erääntyy välittömästi.

Mitenhän se paypalin ostajaturva tässä toimisi, saiskohan sieltä edes rahat takaisin.. kellään kokemusta?

Mun ymmärrykseni mukaan olen tässä asiassa oikeassa kieltäytyessäni lisämaksuista ja se alkuperäinen diili tässä pätee edelleen.
Kyllä minä kerran sain, puolivahingossa kun oli paketti joutunut hukkaan. Kuvittelin vain laittamani reklamaatiota myyjälle ja neuvotellaan kirkko keskelle kylää niin sehän palauttikin rahat. En tiedä mitä sitten jos ei halua palauttaa.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: juhapih - 06 joulukuu, 2024, 09:31SMS:ltä voi odottaa mitä vain. Jollakin oli toimitusaika venähtänyt vuoteen kankaissa/vinyyleissä tai 3 vuoteen ovipahveissa. Joillakin tullut ongelmitta.

Piti tuolta tilata Mätärööriin pankkien musta "sametti". Rättiä ja kallista. Löysin Roverin mallista vastaavaa, jossa taustakangas mukana. Katon ulkovinyyli vaihtui kuparin ruskeasta tavalliseen mustaan... Ei arvaa tilata.


Ai jaa se olikin tuo putiikki. Joo samaa kuullut että kestääää, parhaat jo myyneet auton eteenpäin kun tilattu tavara saapuu.

HendriXXX

Tänään oli ylläri omapostissa, eli pitäs tehä tullaus vinyyleille.  :o

Eli en siis maksanut sitä niiden lähettämää lisälaskua, vaan kehotin (ja jankkasin päivä tolkulla) sille Dougille, että olen alkuperäisen laskun jo kertaalleen maksanut ja postita ne nyt vaan asap.

Vielä toki tässä jännitysnäytelmässä on vaarana, että se vittuillessaan lähetti jotain väärää kamaa tai 4kg jotain oravannahkoja..  :oushit:

Tullin systeemit oli näköjään päivittyny ja se tullaus oli nyt paljo selkeempi ja helpompi tehä..  ::)

HendriXXX

Uiuijui.. siinä se pötkö nyt on. 8)


You cannot view this attachment.

You cannot view this attachment.

HendriXXX

Vihdoinkin sain aikaiseksi vilkasta noita jarruja tuosta Craisusta, ku semmoset hidastimethan ne on lähinnä vain ollut.

Ainakaan edestä löytynyt mitään näkyvää vikaa, kengissä on pintaa hyvin ja työsylintereissä liikkuu männät ok. Vuotoja ei myöskään ole.

Rummut on edessä 11" halkaisijaltaan ja kengät 3" leveät.

Pitää huomenna purkaa tuo toinen puoli kokonaan ja kurkata työsylkän sisuksiin. Mitata sen poraus samalla. Saa tilattua  korjaussarjat tai uudet sylkyt sitten laittaa, kun näkee minkä kuntoiset ne on.

Kengät ja rummut on kyllä aika uuden näköiset, että ne on kyllä vaihdettu jossain välissä. Sylkyt voi olla vanhemmat.

sämpy

Mulla lienee alkuperäiset sylinterit hyvin toimii.. tai siis hidasti, kunnes laitoin uuden tehostimen niin alkoi tehoakin löytymään.

Tietty kenkien pinta voi olla lasittunut, jarruletkut lähes tukossa tai jotain. Tuossa kuitenkin kai aika iso tehostin alunperinkin joka toimii?

Toki Dodge aika paljon kevyempi, mutta ei ole koskaan käynyt mielessä että rummuissa ei teho riittäisi hätäjarrutukseenkaan. Enempi häiritsee kun ei tiedä kevyessä jarrutuksessa kumpi etupyöristä aloittaa jarruttamisen ensinnä ja simpukassa väljää..
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

HendriXXX

Tänään ajelin pari kolme tuntia Craisulla hurua ja kyllä siinä nyt ihan ok jarrut on. Ei ne nyt mitkään huiput ole vieläkään, mutta vielä ne siitä paranee jonkin verran jahka saan sinne uudet kengät joka nurkkaan. Pientä mystiikkaa siellä vielä käytöksessä on, mutta pitää nyt ajella sillä ensin ja funtsia asiaa.
Tehostuksen kans oli aika mystisiä ongelmia ja vielä mystisempiä ratkaisuja, mutta nyt sekin toimi..

Jussi

Lainaus käyttäjältä: HendriXXX - 13 kesäkuu, 2025, 18:02Tänään ajelin pari kolme tuntia Craisulla hurua ja kyllä siinä nyt ihan ok jarrut on. Ei ne nyt mitkään huiput ole vieläkään, mutta vielä ne siitä paranee jonkin verran jahka saan sinne uudet kengät joka nurkkaan. Pientä mystiikkaa siellä vielä käytöksessä on, mutta pitää nyt ajella sillä ensin ja funtsia asiaa.
Tehostuksen kans oli aika mystisiä ongelmia ja vielä mystisempiä ratkaisuja, mutta nyt sekin toimi..
Kyl noi rumpujarrut edessä on aina ollu ja vissiin tulee olemaan mystiset. Koskaan ikinä en oo niitä saanu pitään tasaseen ja olemaan yllätyksettömiä.
En varmasti oo.

HendriXXX

Viikonlopun nyt ajelleena ja kaverikin sillä ajeli pitkät pätkät, ni ei ne toimi vieläkään ne jarrut niinkuin pitäisi. Kyllä sillä tuon pääsylkkärempan jälkeen silleen ajelee ja on se parempi ku aiemmin, mutta kun ei ole tarpeeksi hyvä.

Tehostin tehostaa vaan välillä, vain tietyissä olosuhteissa. Ei vittu voi käsittää miksi se tekee niin, mun mielestä tehostin joko toimii tai ei toimi..

Alipainetta on tarpeeksi, ei ole missään vuotoja, takaiskuvena kunnossa (kokeiltu useita) ja on oikeinpäin ku ei sitä väärinkään sinne saa, letkut on kunnossa. Tehostin on Rokkiauton niitä korjattuja..

Alipainetta tyhjäkäynnillä 18inHg ja sama on tasakaasulla ajaessa ihan missä nopeudessa tahansa. 2000rpm on noin 21inHg ja D päällä 16inHg. Alipainemittari seuraa kaasun asentoa tarkasti.

Tehostin toimii paikallaan ollessa D-vaihde päällä hyvin, sen tuntee polkimessa ja se poljin on oikean tuntuinen ja hiljaa liikkuessa tarraa miltei ku seinään. Sitten kunnolla lähtiessä liikkeelle poljin menee kovaksi ja se ei tehosta yhtään.

Aamulla ku lähden kylmällä autolla liikkeelle ni se tehostus pelaa noin 4km täydellisesti, useita kymmeniä jarrutuksia ja sitten se loppuu sen jälkeen ja poljin menee kovaksi. Mutta kun ajan tien poskeen, D päällä pumppaan jarrua vähintään 10 kertaa, että auto nytkähtää aina vähän eteenpäin, ni kun siitä lähden ajamaan ni kas kummaa taas on tehostus mukana pelissä, mutta vain ehkä sen 6 jarrutusta. Mitä enempi ajan niin sitä vähemmän tuo edellä mainittu keino toimii, lopuksi se pelaa vain sen yhden polkaisun enää ja poljin menee sitten aina kovaksi. Vaikuttaako siihen sitten lämpö. Pakosarja lämmittää kyllä yhtä sen kulmaa aika hyvin, 125ast on sen nurkan lämpö 20km ajon jälkeen. Saatan tänään kokeilla jotain peltiä siihen lämpökilveksi ihan vaan kokeeksi.

Alan kyllä kallistua siihen että tuo tehostin on ollut viallinen alusta asti, ku ei se tuossa ole toiminut koskaan oikein.

Jotain jumitustakin siellä tehostimen sisällä mietin, mutta ei sekään käy järkeen ku se pelaa aina tyhjäkäynnillä D tai pakki päällä ja myös hitaasti liikkuessa pelaa. Mutta sitten tyhjäkäynnillä parkilla tai vapaalla se poljin on taas kova.

Tehostimen ja sen uuden pääsylkyn välisen työntötangon säädin että siinä on pieni välys, ehkä sen 0,5mm. Samanlainen oli vanhassakin, ni sen mukaan sen laitoin. Kopin puolella se poljin ei paina tehostimen tankoa vapaa asennossa.

Kokeilematta vielä,
-sen tehostimen ja pääsylkän tangon hienosäätö, eli vähän suuntaan ja toiseen säätöä,
-Se lämpökilpi pellistä,
-alipainepumpulla avittaminen liikkeessä, jos se sittenkin kärsii alipaineen puutteesta jostain kumman syystä,
-katella vielä sitä polkimen pään kiinnitystä myös..

Gary Grand

Kuulostaa kyllä tehostimen venttiilin ongelmalta.

Jos tehostin alipainetta saa, niin ainoa tehostuksen ohjaukseen vaikuttava on se venttiilirakenne mihin jarrutangon pää polkimelta vastaa.

Tuo toimimattomuus välillä viittaa joko venttiilin jumitteluun, tai sitten jarrupolkimen tanko vaan on liian pitkä.
Tehostimen lämpeneminen voisi tuota jumittelua aiheuttaa, tai ainakin vaikuttaa sen esiintymiseen.
Onko jarrupolkimen tangolla tuo sama välys kuumentuneenkin tehostimen kanssa?

Jos tehostin toispuoleisesti kuumenee, niin voihan siellä alkaa mäntä kanittamaankin..



Nostaako polkimen palautusjousi sen tangon aina irti venttiilin istukasta?
Ts. Jos poljintanko jääkin ajotilanteessa välillä "makaamaan" tehostimen venttiiliä vasten..
Tää vois olla hyvinkin todennäköinen vikapaikka, jos polkimen akselilla minkäänlaista jumitusta on.
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

HendriXXX

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 16 kesäkuu, 2025, 11:54Tehostimen lämpeneminen voisi tuota jumittelua aiheuttaa, tai ainakin vaikuttaa sen esiintymiseen.
No aamulla leikkelin vanhasta peltisestä maalipöntöstä lämpökilven, jonka ruuvasin pääsylkyn pulttien alle (tosi komia tuli  :)) ) läksin ajelee kylille, ni yllätys oli suuri kun mulla oli 20km päässäkin vielä tehostetut jarrut.  :o

Kävin konttorilla kysäsee että joutasko jarrudynolla testata, ni testasihan se sitten. Edessä jotain 3,1 ja takana 2,0 ku vähä lämmitteli (edellisinä vuosina ollu 2,4 paikkeilla edessä ja sama 2,0 nurkilla takana) Siellä on nyt takana jarrunesteessä uitetut kengät (karhensin ne ja kliinerilla vaan putsasin ne) ja ku piti saada tuo näyttelyyn ni en kerennyt hommata uusia. Eli varmaan paranee niillä uusilla vielä kaikki jarrut.

Ajelin kotia ni edelleen ne pelasi, mutta ehkä ne vähä oli jo huonommat. Tehostimen lämpötila oli 60ast nurkilla aika tasaisesti nyt. Kylillä ollessa se oli jotain 45ast.

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 16 kesäkuu, 2025, 11:54Onko jarrupolkimen tangolla tuo sama välys kuumentuneenkin tehostimen kanssa?
Pitää testata tämä.

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 16 kesäkuu, 2025, 11:54Nostaako polkimen palautusjousi sen tangon aina irti venttiilin istukasta? Ts. Jos poljintanko jääkin ajotilanteessa välillä "makaamaan" tehostimen venttiiliä vasten..
Tämäkin pitää melkein vielä tarkistaa.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: HendriXXX - 16 kesäkuu, 2025, 13:22No aamulla leikkelin vanhasta peltisestä maalipöntöstä lämpökilven, jonka ruuvasin pääsylkyn pulttien alle (tosi komia tuli  :)) ) läksin ajelee kylille, ni yllätys oli suuri kun mulla oli 20km päässäkin vielä tehostetut jarrut.  :o

Ajelin kotia ni edelleen ne pelasi, mutta ehkä ne vähä oli jo huonommat. Tehostimen lämpötila oli 60ast nurkilla aika tasaisesti nyt. Kylillä ollessa se oli jotain 45ast.

:+1:
Hyvältä kuulostaa.
Ei tykkää pönttö moisista lämmöistä selkeästi! :wc:

Jos siellä jotain muuttaa lämmöstä muotoaan, niin ne tangon välyksetkin voi muuttua.. Ennemmin ehkä kuitenkin nuo muoviset venttiilin osat, ym. sisuskalut..
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

HendriXXX

Niin ja siis tuossahan on alunperin ollut käsittääkseni Midlandin jarrutehostin. Chryslerillä on Amerikan Joen mukaan ollu joku Road service silloin aikoinaan ja se on asennellu Kelsey-Hayes tehostimia sitten tien päällä yms.

Tuossa oli Kelsey-Hayes paikallaan, joten ilmeisesti jossain vaiheessa siihen on vaihdettu tuo tien päällä tms.

Sitten kysymysmerkki on se että onko tuohon laitettu tuon Kelsey-Hayesin yhteydessä joku adapterilevy sen taakse kun yksikään Rokkiauton tuohon malliin tarjoamista tehostimista ei omannu oikeata pulttijakoa tulipeltiin, vaan siellä selvittivät mistä löytyi oikea jako ja se oli 1970 Furyn tehostimesta joka tuossa nyt on tämä paikallaan oleva.

Ja siis nuo tehostimet on ollu yksikalvoisia kaikki, kuten tää paikallaan olevakin on.