1920 Willys-Overland Touring car

Aloittaja fileeraus, 18 joulukuu, 2020, 04:31

« edellinen - seuraava »

Kalu

Lainaus käyttäjältä: fileeraus - 04 kesäkuu, 2024, 21:33On juu, tässä kuva jos näkyy jotain silmiinpistävää.

Toi huohotin tötterö mihin menee letku, niin ei kai se oo tosta ylhäältä auki et imee lähinnä ulkoilmaa?

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 05 kesäkuu, 2024, 01:31Toi huohotin tötterö mihin menee letku, niin ei kai se oo tosta ylhäältä auki et imee lähinnä ulkoilmaa?
Jep, vasen sais olla ihan kiinni kyllä ja oikeakin aika rajoitetusti auki suodatuksen kanssa.
En varmasti oo.

LPR

Sattuuko se jako niissä polttelupyörissä? Vai meneekö toisille vanteille? Sama kuvio taitaa olla kuin "virallisissa" takakumeissa.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

fileeraus

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 05 kesäkuu, 2024, 01:31Toi huohotin tötterö mihin menee letku, niin ei kai se oo tosta ylhäältä auki et imee lähinnä ulkoilmaa?
Pitää tutkia? Koitin joskus avata ton hatun mutta siihen on jämähtänyt pultit jumiin sillain että ei aukea
- 1920 Willys-Overland Touring Car
- 1990 Ford P100

https://www.youtube.com/user/file582

fileeraus

Lainaus käyttäjältä: LPR - 05 kesäkuu, 2024, 03:53Sattuuko se jako niissä polttelupyörissä? Vai meneekö toisille vanteille? Sama kuvio taitaa olla kuin "virallisissa" takakumeissa.
Pobedan vanteet on joskus aiemminkin ollut tässä alla polttelukäytössä  8) Ne on kuitenkin aika tarkat kopiot usa-fordin vanteista, mm. vanneprofiili on identtinen. Ja itseasiassa pobedan vanne joutui kehän luovuttajaksi kun 30-luvun harvinaisessa vanteessa oli mätä kehä.  ^-^
- 1920 Willys-Overland Touring Car
- 1990 Ford P100

https://www.youtube.com/user/file582

fileeraus

Melkein toivoin että olisi löytynyt jotain selkeää korjattavaa.


- 1920 Willys-Overland Touring Car
- 1990 Ford P100

https://www.youtube.com/user/file582

rb

Tuki vähän tota vasenta puoltakin, jos se sillä menis alipaineiseksi.

fileeraus

Lainaus käyttäjältä: rb - 05 kesäkuu, 2024, 18:36Tuki vähän tota vasenta puoltakin, jos se sillä menis alipaineiseksi.
Vois koittaa. Mulla on joku alipainemittarikin niin kytken sen käyttöön samalla
- 1920 Willys-Overland Touring Car
- 1990 Ford P100

https://www.youtube.com/user/file582

fileeraus

Lainaus käyttäjältä: rb - 05 kesäkuu, 2024, 18:36Tuki vähän tota vasenta puoltakin, jos se sillä menis alipaineiseksi.
Tukin toista puolta ja laitoin ton alipainemittarin kaasarin juureen kiinni. Tietty pitäisi päästä ajelemaan ennenkuin tietää varmaksi että vuotaako stefa vielä.
Pitäisikö se sitten ajella leimalle seuraavaksi.

- 1920 Willys-Overland Touring Car
- 1990 Ford P100

https://www.youtube.com/user/file582

fileeraus

Saattoi öljyvuoto selvitä. Räkreis ukot tiesi parhaiten ja neuvoivat laittamaan paineilmaa kampikammioon niin ainakin näkee mistä vuotaa. Siitähän se öljypohjan tiiviste puhalsi juuri kampuran alta.

Kuvassa ohivuotomittari tökätty pcv venan tilalle. Ei sovi laittaa kovin isoa painetta, max 0.3bar, koska voima=paine x pinta-ala. Voi käydä hassusti ja esim valley pan posahtaa irti  ;D


- 1920 Willys-Overland Touring Car
- 1990 Ford P100

https://www.youtube.com/user/file582

slant sickness

Hyvä kun löytyi noin helppo vika. Mun slantissa oli ihan tiivis alakerta tommosella koeatuspaineella ja vuodonilmaisinvaahdolla testattuna. Mutkun imusarjassa oli sama paine tai enemmän, niin takastefa voiteli alustaa tosi hyvin.

Standard products pumppu mallia AIP27 eculla ahtojen mukaan ohjattuna imemässä tiivistettyä kampikammiota alipaineeseen auttoi ongelmaani. Taitaa pikkuslantti alkaa twistaamaan voiman alla?
Tenu-Dart, bioetanolikäyttöinen vanha auto.

fileeraus

Ei nyt vahvasti mene. Venailin postissa tulevaa öljyfiltterin kääntöjalkaa sillä odotuksella että tässä on ratkaisu ongelmiin, no ei mahtunut paikalleen kun joku on äkännyt mottiin jotkut erikoiset vesiproput niin ei sovi filtteri paikalleen.  ;D
Sitten tämä mikä kääntää filsun alaspäin melkein olisi käytettävissä mutta filtteri ottaa runkoon kiinni.






Älysin että tossa mun toisessa hempassa on joku tehtaan kääntöjalka, no nappasin sen tähän toiseen, nyt ainakin mahtuu romut paikalleen. Ainoa miinus on että tossa välissä on o-renkaat ja aikaisemmin en saanut o-renkaita tiivistymään. Jos ei vieläkään tiivisty niin sitten pitää kokeilla filtterin siirtosarjaa.
Tällä kokoonpanolla pakoputki menee uusiksi, mutta en leikkele sitä ennenkuin saan varmistuksen tiivistykseen.



- 1920 Willys-Overland Touring Car
- 1990 Ford P100

https://www.youtube.com/user/file582

samulis