Millaiset humppavehkeet autossa?

Aloittaja Jooli, 25 joulukuu, 2020, 00:34

« edellinen - seuraava »

NonSenCe

mä pelkään että mun yli 20vuotias alpinen mankka on hajoamassa.. alkaa kaiuttimien ääni rätiseen ja sitten sammuu äänet täysin. eli mankan vahvari kuumenee ja on menussa kaput. teki kai kahtena eri kertana saman homman.

en oo uskaltanut enempää soittaa sitä siis. nyt vasta tuli mieleen että se mun piti kattoo tänään/eilen. 

mietin että toimerrunko/ehdinkö huomenna vaihtaan toisen huonomman mankan paikalleen väliaikaisesti ennen tapahtumaan lähtöä. eikä senkään mankan kunnosta nyt ihan sata varma ole. vuosia ollut irti autosta.

Murikka

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 22 heinäkuu, 2026, 01:50mä pelkään että mun yli 20vuotias alpinen mankka on hajoamassa.. alkaa kaiuttimien ääni rätiseen ja sitten sammuu äänet täysin. eli mankan vahvari kuumenee ja on menussa kaput. teki kai kahtena eri kertana saman homman.

en oo uskaltanut enempää soittaa sitä siis. nyt vasta tuli mieleen että se mun piti kattoo tänään/eilen. 

mietin että toimerrunko/ehdinkö huomenna vaihtaan toisen huonomman mankan paikalleen väliaikaisesti ennen tapahtumaan lähtöä. eikä senkään mankan kunnosta nyt ihan sata varma ole. vuosia ollut irti autosta.

Motonetistä äkkiä halpa kenwoodi tai vaikka pioneerin mvh-s420bt. Ovat ihan tolkun vehkeitä.

NonSenCe

kuuntelin vartin hiljasemmalla, mutta heti kun nosti voluumin yli 15 pimeni (20-21 kestänyt ennen soittaa aina vaikka tuntikausia)

pari tuntia myöhemmin kun käynnisti uudelleen niin soi kyllä taas pienemmällä äänenvoimakkuudella.

eli pääteaste siitä on kai menossa. nyyh. ikävä juttu. mä oon tykänny tosta alpinesta.

ja siinä uudessa mankassa pitää olla vieläkin cd koneisto mp3sia varten. belkkä bluutuut ei riitä. (jos riittäisi. ostaisin suoraan jonkun bluutuut vahvistimen ettei mankkaa lainkaan. mutta kun mä tykkään vielä fyysisistä levyistä, eikä mulla ole puhelimessa yhtään musiikkia muutenkaan.)

mulla taitaa olla pari ilman dsptä olevia vanhoja halpoja mankkoja tossa. hintaa ollut uutena 150e kai +10v sitten. pioneer deh-x3500ui. ja varmaankin saman ikänen kenwood kdc-100ub. en vaan oo vielä löytänyt irroitusrautoja niihin vielä. että jos ne sinne asentaa, pitää saada ne poiskin sen paremman tieltä.

sit kun jos sellasen hyvän löytäisi, josta oikeasti pitäisi. ei liian kirkas näyttö. minusta monet uudemmat ovat olleet räikeitä valoshow juttuja.. muistelen että toi pioneer oli kans sellanen, siksi se jääny kai pois käytöstä. ei saanut tarpeeksi himmeäksi että olisi voinut pimeässä käyttää ilman häikäisyä. (tosin en ole näitä oikeasti uusia nähnytkään millaisia ne ovat nykyään näytöiltään.. ovatko ns.rauhoittuneet toiminnoiltaan ja saako ne tosiaankin himmennettyä kunnolla.) pitäs olla yksinkertanen käyttää ns perustilassa, käännettävä voluuminuppi, eteen ja taakse kelausnapit jne. pika painikkeet radiokanaville. moottoroitu etulevy tai suoraan cd sisään työnnettävä (ei sellanen että pitää itte naksauttaa etulevy kiinni jos levyn vaihtaa). dsp ja muita mukavia säätö himmeleitä, akt suotimet esim (hyvä jos saisi 3 paria rca lähtöjäkin). toi alpine oli siitä kiva kun siitä sai ohjelmoitua etulevyn kääntymään ylöspäin (eli alhaalle asennettuna näyttö kääntyi paremmin näkyviin).

tarvii kai alkaa tutkimaan nettiä millaisia mankkoja on tarjolla nykyään.. 1din cd soitin kuitenkin on ns dinosaurus. tuskin sellasia enää ole montaa edes tarjolla. kun uusissa autoissa jo vuosikymmenen on ollut kiinteästi integroidut laitteet. pitäs muka olla touchscreen lääppimisnäyttö ja langattomat bluutuu tai netti yhteydät, spotify soittimet jne härpäkkeet. mä en halua sellasia älyttömiä älylaitteita autoni lähelle. pelkän puhelimen kantaminen mukana saa riittää. ja sen ei tartte "keskustella" minkään stereoiden kanssa. t.luddiitti.

sössö

mun tai kenen tuo nyt lieneekään alpinessa ei ole edes vielä mitään pääteastetta

Murikka

Voi luoja  :))
Mulla ei ole yhtään ikävä cd levyjä autossa.
Iteki pitäis jossain kohtaa investoida johonki esim 10-kanavaiseen bt dsp:hen niin pääsis kokonaan soittimesta eroon. Ovat vaan hyvät aika kalliita ja täs nyt olis vaikka ja mitä mitä tuohon rotteloon haluis hifipuolella päivittää.  ::)

sössö

joo ei CD ole varmaan yli 15 vuoteen ollut hyvä formaatti MP3 soittamiseen. CD on kaikelle sille herkkä mitä autossa on esim. tärinä ja jotkut poltetut levyt vielä enemmän mitä kaupasta ostetut.. Joskus 2000- vuoskymmenen lopussa CDlle pärjäävät muistitikut/mp3 soittimet oli vielä suht kalliita ja ne ei muistaakseni edes tukenut mitään nk. lossless formaatteja. eihän niihin toki semmosia olisi mahtunutkaan kun tyyliin 2 levyllistä. Nykysin saa 10 eurolla jotain 100+ gigasia tikkuja. Semmosella ei tartte enää välttämättä edes käyttää mp3 jos vehkeet riittää parempaankin laatuun.

Caravellessä oli joku halpa pioneerin radio+tikkusoitin jostain purkuautosta. Hyvin sekin mun mielestäni toimi, mutta demoa en osannu ottaa pysyvästi pois. Siihen näyttöönkin voi laittaa ensihätään esim. teipin jos vilkutus ärsyttää.
Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 24 heinäkuu, 2026, 01:41tarvii kai alkaa tutkimaan nettiä millaisia mankkoja on tarjolla nykyään.. 1din cd soitin kuitenkin on ns dinosaurus. tuskin sellasia enää ole montaa edes tarjolla. kun uusissa autoissa jo vuosikymmenen on ollut kiinteästi integroidut laitteet. pitäs muka olla touchscreen lääppimisnäyttö ja langattomat bluutuu tai netti yhteydät, spotify soittimet jne härpäkkeet. mä en halua sellasia älyttömiä älylaitteita autoni lähelle. pelkän puhelimen kantaminen mukana saa riittää. ja sen ei tartte "keskustella" minkään stereoiden kanssa. t.luddiitti.
jos siinä cutlassissa on ollu alunperin se iso delco radio niin siihen paikalle todennäkösesti mahtuu myös 2 din soitinkin kun se orggiskin on jotain sitä kokoluokkaa.