Volvo 850&V70

Aloittaja deeäxä, 13 tammikuu, 2020, 23:15

« edellinen - seuraava »

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 09 marraskuu, 2021, 08:23Nelivetoa en henkilöautoon tarvitse, lisää huollettavia ja hajoavia osia vaan. Kahdella kaverilla on nelikko v70. Toisella ihan perus ja toisella xc70. Napakoita ovat alustaltaankin vs normimallit varsinkin tuo xc.


Enemmän tuo tekniikkapuoli ja sen erot kiinnostaa, että pääsis keskittymään tiettyyn malliin.


Ite tykkään että se 6lovinen tomaatti on loogisemman tuntuinen kuin aw55nen (5lovinen) ja koska ne on viimesissä mk2sissa niin onhan ne pääsääntöisesti vähemmän ajettuja ja ei oo ainakaan vadtaan tullu juurikaan bensakoneissa roplemia joitain satunnaisia vvt-pyörävikoja lukuunottamatta. Itseäkin houkuttais hommata semmonen taas talvikäyttikseks awd:nä mutta ehkä mä nyt säästelen rahojani parempiin kohteisiin.

Mutta tomaattia ostatellessa tärkeintä on tsekata että onhan öljyt vaihdeltu säännöllisesti. Koneista osa väittää että 2,4t ois parempi pienemmällä porauksellaan että ei rupee syömään niin herkästi öljyä, mutta ainakaan omassa 2,5t:ssä ei ollut mitään öljynsyöntivaivaa vaikka oli yli 3satkua rullattu.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Kyrpov

Niin eli 2.4 ja 2.5 on ihan mekaaniset erot?
Sinä vain

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 09 marraskuu, 2021, 18:20Niin eli 2.4 ja 2.5 on ihan mekaaniset erot?


Google varmaan kertoo tarkemmin mutta näin muistelisin että porauksessa on ero. Nähtävästi ne 2.3t koneet on halutuimpia jatkojalostukseen juurikin paksumpien sylinteriseinien takia. Kannattaa varmistaa koska tää tulee nyt muutaman vuoden takaa ulkomuistista sillon kun ite niitä selvittelin  :thinking:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Kyrpov

Jossain luki, että tyyliin kaikki osat ois eri. jossain taas, että ois vaan paperilla litratilavuus muuttunut.


Siitäkään en varmuutta saanut oliko turboissa ero 2.4 ja 2.5 välillä.

T5sia oli pari edukkaasti myynnissa vaan ihmetyttää nuo suomi t5. Moni hopeanharmaita ym kuten perus 2.4 vapari. Monet perus turbot on rehevimmillä väreillä/sisustoilla
Sinä vain

Kyrpov

83mm on 2.4t ja 2.5t lohkoissa poraus, t5 malleissa 2.3 81mm. Sylinteriputkia on jonkunverran halkeillut ihan suomessakin, jostain syystä 2.5t on pahimmassa maineessa mutta siinähän on iskulla tehty se 100cc poraus sama 83mm....



Sinä vain

Kyrpov

Vedin ostohatun päähän ja kävin t5 volvoa testimässä 03 vai 04.

Vähän herkäntarkka tuo viislovinen kyllä oli. Väittäisin kuitenkin, että pelas. Jotain vikaa oli kun täyskaasukiihdytykselläkin meni vikuroimatta. Etuvetojahan piti rystyset valkosena puristaa kun kiihdyttää  ::)

No valmiiks oli vähän tuhti hinta mutta ohjausvaihteen vuoto sinetöi kauppojen syntymättömyyden.

Kovat nostajat näissä? Kuumanakin ihan hentonen lätkytys sieltä suunnalta.

Kuuluukos näissä kuulua puhallussuuntien vaihdoissa moottorien/läppien kääntö? Puhallussuuntia kun vaihtelin niin omaan korvaan aika äänekäs surina
Sinä vain

Anza


Kyrpov

Tuo ärrän pata uudemmissa lie 83mm, ulkomailla niitä oli  pytystä pajahdellut siitä se pelko hiipi itellekin. Mikään massiivinen vaiva se ei taida olla mutta en riskiä halua ottaa.
Sinä vain

Kyrpov

Onkos t5sessa mikä manuaali? 00->

Mitä vakio kykä ja massapyörä kestää vääntöä ja kestääkö koko lodju yleensä miten hyvin? Vanhakoppasissahan niitä särky
Sinä vain

palontie

Sä oot kyllä aika tarkka noinkin vanhan auton ostossa ;D

Eniten vituttaa kaikki.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: palontie - 21 marraskuu, 2021, 18:47Sä oot kyllä aika tarkka noinkin vanhan auton ostossa ;D

Oisko susta kivaa laittaa auton arvon verran rahaa heti remontteihin? Mun mielestä ei jos se on vältettävissä. Toki käytetty on arpa ja voi tulla yllättävä hajoaminen mutta huolellisella tsekillä ne on tosi hyvin vältettävissä ainakin kalliimmat.


Harvemmin mulla kuitenkaan menee 15-30min pidempään koeajolla ja tarkistuksella.
Sinä vain

Kyrpov

M56  kaikissa 850/v70 manuaali bensavolvoissa?  :o
Sinä vain

sössö

ensin mersu, nyt volvo. mitä seuraavaksi, ooppeli?

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 21 marraskuu, 2021, 18:51Oisko susta kivaa laittaa auton arvon verran rahaa heti remontteihin? Mun mielestä ei jos se on vältettävissä. Toki käytetty on arpa ja voi tulla yllättävä hajoaminen mutta huolellisella tsekillä ne on tosi hyvin vältettävissä ainakin kalliimmat.


Harvemmin mulla kuitenkaan menee 15-30min pidempään koeajolla ja tarkistuksella.
tohon on näitten vanhojen autojen kanssa jo rutinoitunut

palontie

Eniten vituttaa kaikki.