Volvo 850&V70

Aloittaja deeäxä, 13 tammikuu, 2020, 23:15

« edellinen - seuraava »

Anza

Oiskohan ollu joku volvo kun marjastaja jätti avaimet ja lompakot kivelle ja meni autoon vaihtamaan kenkiä tms. Ovet napsahti lukkoon ja kahvoista ei aukea, eikä mitään lukkojen avausnappia. Soitteli sitten huoltoon ja sieltä neuvoivat miten repiä verhoilu takaluukusta että saa sörkittyä lukon auki. Sedanissa ei ois onnistunu. Ihan loistava stalkkerin tai ihmiskaappaajan auto.

jariha

alkaa jo mk1 farkuissa tuo lukkopelleily takaluukussa... mullakin ollu noita luukkuja missä ei pääsäsääntöisesti oo lukkoa pl. pakun orkkis roskiin heitetty luukku ja nyt vkonloppuna hankkimani luukku? Tällähetkellä paikallaan olleessa luukussa ja irrallaan olevassa vääränvärisessä sekä yhdessä myydyssä vääränvärisessä luukussa ei ollut lukkoa eikä sisäkahvaa... 00-mallisessakaan ei ole lukkoa/kahvaa :o  liekkö joku erikseen tilattava lisävaruste ollu koska ei se mihinkään varustepakettiin sidonnainen näy olleen?
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-97 Volvo V70 2.5Tdi paku
-02 Toyota Yaris Verso 1.3
-05 Opel Combo 1.3 -98 Renault Laguna 1.8rt -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm

Kyrpov

Kaverilla vapari manuaali mk2 on lukko myöskin. Onkohan ajovalo.net vielä alkuperäiset lisävarustelistat  :thinking:
Sinä vain

Rusty

 :( Alkoi Volvon konehuoneesta kuulumaan hyvin epämiellyttävä ääni tänään. En edes uskaltanut katsoa vielä että mikä perkele siellä ääntää..
Ah, ahtaita aikoja.

Anza

Ilmastoinnin kompuran laakeri tietenki. Eli se vapaakytkin. Se alkaa kurluttaa tai joku apulaitehihnan kiristin tai rulla. Vai onko joku naputtava ääni

Rusty

Lainaus käyttäjältä: Anza - 15 helmikuu, 2022, 23:27Ilmastoinnin kompuran laakeri tietenki. Eli se vapaakytkin. Se alkaa kurluttaa tai joku apulaitehihnan kiristin tai rulla. Vai onko joku naputtava ääni

Kurlutus kuvaa ihan hyvin sitä ääntä.
Ah, ahtaita aikoja.

Anza

Kompuran laakeri saatto olla äänetön, mutta kun anto moottorille kierroksia, niin alko resonoimaan ja äänteli.
Katkeava apulaitehihna pääsee jakohihnan väliin. Tai siitä joku varoitteli.

Rusty

Täytyy perehtyä asiaan kun ehtii. Nyt tuli haudankaivuuhommia tähän väliin.
Ah, ahtaita aikoja.

Rusty

Koitin kuunnella ohuen rautaputken kanssa mistä se vois tulla ja laturi olis vahvin veikkaus mutta kun en kumminkaan oo varma...  :thinking:
Ah, ahtaita aikoja.

Anza

Ota moniurahihna pois kokonaan. Sit kuuntelet moottorin käydessä. Minuutin tai pari kärsii käyttää ilmankin. Toki voi vikavaloja syttyä. Mutta siitä vois selvitä onko apulaitteet äänenlähteenä, vai jotain muuta. Ja sit käsikopelolla heiluttelemalla vois tunnustella laturin, kiristimen laakerin ja apurullien laakerit välystä ja pyöräyttämällä käsin kun hihna poissa.

Mä tein 13mm lenkistä ja 30x5mm lattaraudan jatkoksi hitsaamalla yhteen sellasen aputyökalun millä sai käännettyä hihnankiristimen löysälle ja hihnan pois. Kiristinrulla on konehuoneestä käsin syvällä.  Se hihna luikertelee siihen malliin että kannattaa piirtää reitti muistiin ennen irrotusta.

jariha

aloittaisin yllä olevalla ohjeella 2-koppasessa...
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-97 Volvo V70 2.5Tdi paku
-02 Toyota Yaris Verso 1.3
-05 Opel Combo 1.3 -98 Renault Laguna 1.8rt -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm

palontie

Eikä siihen avaimeen tartte hitsata jatkoa,kyllä sen ihan hyvin mahtui avaimella löysäämään.
Eniten vituttaa kaikki.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: palontie - 20 helmikuu, 2022, 07:46Eikä siihen avaimeen tartte hitsata jatkoa,kyllä sen ihan hyvin mahtui avaimella löysäämään.
hyvää jatkoa jos oma ei riitä ehehe ehe
Sinä vain

Kyrpov

Saattaa "volvonkin" kulutus kokea parannuksen. Leima tulossa ens kuussa ja aattelin kurkata pyörien taakse joka nurkassa.

Takana toinen jarrusatula hirtätti jokseenkin ja toisella puolella oli käkkärin kamppeet jumissa ja pyörä pyöri voimalla vaan puoli kierrosta.

Takana aika uudet jouset ja niissä oli painatus 74637 T278746 vaan en sillä löytänyt mitään. Iskarit oli vanhemman oloset.
Sinä vain

Kyrpov

 Niinjuu olihan sitä kymysyskin. Takajarrujen uloin pala oli molemmin puolin aika kiinteä siinä kiinnikeraudassaan. Koitin vähän sipsasta rautaa vaan ei siinä korroosiotakaan ollut.

Kuuluuko olla tiukka sovite? Yleensähän pala hölskyy ja elää hieman paikallaan.
Sinä vain