Volvo 850&V70

Aloittaja deeäxä, 13 tammikuu, 2020, 23:15

« edellinen - seuraava »

mikähelvetinkat

;D
taitaa muuten lähteä tuo lakru pois ilman tolpan ejektiota, kun vähän fundeeraa..  O0

100€ maksoi mätänetissä lakru silloin, kun juntuset sen vielä omistivat. mitä lie nyt  :thinking:
~ ? ‰

Anza

Otin tolpan pois että saa vetarin irti. Vetarin kanssa laakerin pultteihin ei päässyt käsiksi. Saman asian ajais varmaan joku alapallon irroitus. Mutta iskari meni vaihtoon samalla, niin sitä kautta helppo.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: mikähelvetinkat - 03 helmikuu, 2023, 18:27;D
taitaa muuten lähteä tuo lakru pois ilman tolpan ejektiota, kun vähän fundeeraa..  O0

100€ maksoi mätänetissä lakru silloin, kun juntuset sen vielä omistivat. mitä lie nyt  :thinking:
mk2 ainakin lähti, pikkasen piti vetaria pullauttaa sisemmäs että mahtu hylsä ahtaimpiin väleihin
Sinä vain

Anza

Vaihdoin Volvoon tulpat. Motonetistä viiden setti orkkis painatuksella n. 42€. Edelliset vaihdoin 50tkm sitten.

Pieni kämmi vaan kävi kun nokan solenoidin johto litysty pultin väliin. Niistä on aikapäivää sitten murentunu muoviset suojakuoret ja johdot valtoimenaan. No moottorin suojamuovia kiristäessä sinne väliin sujahti ja maadoitti oikkariin. Tinasin johdon kuntoon.

Moottorin valo syttyi ja vähäistä käyntihäiriötä. Vikakoodeina oli mm. Etu ja takalambdat, varkaudenesto, polttoaineen höyryn keräyksen "purge valve" ja nokan solenoidi.

Ilmeisesti noi ovat saman sulakkeen takana ja konehuoneesta pääsulakeboksista sulakkeen vaihtamalla vikakoodit sai nollattua.

Mikkis83

Tossa mukamas aloin laittamaan 855 veivilasien tilalle sähösiä ja aattelin alottaa keskikonsolista.

Entinen pois ja uutta tilalle, ni eipä olekaan töpseleille vastineita. Eli onko niin, että veivilasillisilla ei oo ees valmiutta johtosarjassa sähölaseille?
Paskallakin on tekijänsä:

Volvoja, voorteja, volkkari, sysleri, tatsuni.

SVK #02580

Mikkis83

Sen lisäks tosta on raksittu ja tulpattu kaikki pcv-venttiiliin liittyvät letkut pois. Niiden sijainti ois varmaan kans hyvä tietää. Tiiä vaikka vaikuttas käyntiin.

Ja moottorihan on B5234FT.
Paskallakin on tekijänsä:

Volvoja, voorteja, volkkari, sysleri, tatsuni.

SVK #02580

Kyrpov

Käykö mk2 takalambdaksi mikä vaan downstream bosch? Isoja hintaeroja eri automallien nelijohtosissa.
Sinä vain

Anza

Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 20 maaliskuu, 2023, 12:55Tossa mukamas aloin laittamaan 855 veivilasien tilalle sähösiä ja aattelin alottaa keskikonsolista.

Entinen pois ja uutta tilalle, ni eipä olekaan töpseleille vastineita. Eli onko niin, että veivilasillisilla ei oo ees valmiutta johtosarjassa sähölaseille?

En osaa vastata kysymykseen. Mutta mulla ois 855 vuosimallin 1993 johtosarja tarvittaessa.

Johtosarjan olemassaolo pitäis näkyä ehkä helpoiten oven töpselissä🤔. Vois olettaa että veivillisessä vs. sähkölasillisessa on oven liittimessä eri määrä johtoja, jos koko johtosarja on eri. Taas pelkkä keskikonsolin johtosarja napeille voi olla irtonainen.

Mikkis83

Mikähän tossa vois olla, kun ei kylmänä käy joutokäyntiä nimeksikään.

Käyntiinkin lähtee vasta sit, kun painaa hitusen kaasua ja ei se käynnissä pysy laisin, ennenkuin moottori alkaa lämmetä käyntilämpöön. Joku anturi jostain varmaankin?
Paskallakin on tekijänsä:

Volvoja, voorteja, volkkari, sysleri, tatsuni.

SVK #02580

Camino79

Eihän oo liimaventtiiliä?
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Mikkis83

 Mites se ilmenee?
Paskallakin on tekijänsä:

Volvoja, voorteja, volkkari, sysleri, tatsuni.

SVK #02580

Camino79

Pyörii startatessa kuin tulpaton mopo kunnes lähtee käyntiin. Yleensä vaatii enemmän rundia ja kaasun polkemista
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 22 maaliskuu, 2023, 15:54Pyörii startatessa kuin tulpaton mopo kunnes lähtee käyntiin. Yleensä vaatii enemmän rundia ja kaasun polkemista
Ainakin ukon 850 tokenee siitä täysin kunhan käyntiin saa veivattua lämä pohjassa.
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.
Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Dodge B150 -84 Daily driver
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

deeäxä

Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 22 maaliskuu, 2023, 07:39Mikähän tossa vois olla, kun ei kylmänä käy joutokäyntiä nimeksikään.

Käyntiinkin lähtee vasta sit, kun painaa hitusen kaasua ja ei se käynnissä pysy laisin, ennenkuin moottori alkaa lämmetä käyntilämpöön. Joku anturi jostain varmaankin?

kuulostaa pahasti siltä, että joko lämpötila-anturi tai imm, mikäli haisee nenään sille, että nyt palaa bensaa ylenmäärin.
Noin oli omassa, noilla oireilla ja tietenkään se lämpötila-anturi ei ollut syyllinen...

Imm:stä pitäisi tulla 0-5V, josta 0 laiha ja 5V rikkain mahdollinen, mittasin omastani silloin n. 9V...
Haulla löysin mittausohjeet, kun en nyt muista mistä nastasta se piti mitata mut johonkin niistä hitsauslankaa perille asti takapuolelta ja auton käydessä siitä langanpätkästä mitattiin voltit. vrcf:n sivuilta se ohej löytyi kuitenkin.
Chrysler 300 2D HT Coupe -71
Chevrolet rodi -31
Lexus GS300 -06
Toyota Corolla DX -81 1,6 2T-TIC/W50/1030 ikuisuus projekti

Mikkis83

Lainaus käyttäjältä: deeäxä - 23 maaliskuu, 2023, 13:11kuulostaa pahasti siltä, että joko lämpötila-anturi tai imm, mikäli haisee nenään sille, että nyt palaa bensaa ylenmäärin.
Noin oli omassa, noilla oireilla ja tietenkään se lämpötila-anturi ei ollut syyllinen...

Imm:stä pitäisi tulla 0-5V, josta 0 laiha ja 5V rikkain mahdollinen, mittasin omastani silloin n. 9V...
Haulla löysin mittausohjeet, kun en nyt muista mistä nastasta se piti mitata mut johonkin niistä hitsauslankaa perille asti takapuolelta ja auton käydessä siitä langanpätkästä mitattiin voltit. vrcf:n sivuilta se ohej löytyi kuitenkin.

Aikanaan kun mie ton sain, ni en kirveelläkään saanu sitä käyntiin. Mut sit kun imm koputteli aikansa, se alkoi käymään. Ja nytkii, kun sen heinäladosta pelastin, niin kun töpselin otti imm pois, niin se lähti käyntiin. Sittemmin imm on kyllä ollu paikallaan, kun tota oon käytellyt.
Paskallakin on tekijänsä:

Volvoja, voorteja, volkkari, sysleri, tatsuni.

SVK #02580