Volvo 850&V70

Aloittaja deeäxä, 13 tammikuu, 2020, 23:15

« edellinen - seuraava »

Janne-Pekka

Isän 850 alkoi satunnaisesti sytyttelemään merkkivaloja. Onko miten tyypullistä käytöstä? Kontaktihäikältä vaikuttaa. Käy ja kulkee normaalisti vaikka merkkivalot loimottaa
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.
Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Dodge B150 -84 Daily driver
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

Anza

Mitä valoja syttyilee? Se Lamdan kolmiovalo kait voi vanhemmissa syttyillä monestakin syystä.

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: Anza - 17 heinäkuu, 2023, 15:31Mitä valoja syttyilee? Se Lamdan kolmiovalo kait voi vanhemmissa syttyillä monestakin syystä.
Syttyi jotain 5kpl punaisia ja välillä vilahti myös srs. Käytin akun kengän irto päivällä niin äsken isä oli ajellut niin ei ollut vilautellut. Seurataan tilannetta.
Lambda valo ei osallistunut leikkiin.
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.
Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Dodge B150 -84 Daily driver
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

Anza

Volvo unohtaa vikakoodit akun irroittamalla joksikin aikaa. Toisaalta alhainen jännite voi aiheuttaa just kaikkien boksien ja antureiden sekoiluja. Jos mittarivalot häiritsee jatkossa, niin tarkistaisin latausjännitteen, maadoitukset ja akun kunnon ekana. Esim. jossain mk1 S60 menee moottorin maajohto runkoon pehkoksi ja sit alkaa hassuttelu.

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: Anza - 17 heinäkuu, 2023, 20:21Volvo unohtaa vikakoodit akun irroittamalla joksikin aikaa. Toisaalta alhainen jännite voi aiheuttaa just kaikkien boksien ja antureiden sekoiluja. Jos mittarivalot häiritsee jatkossa, niin tarkistaisin latausjännitteen, maadoitukset ja akun kunnon ekana. Esim. jossain mk1 S60 menee moottorin maajohto runkoon pehkoksi ja sit alkaa hassuttelu.
Jep maahäikkää epäilen. Pitää tutkia jos sekoilu jatkuu.
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.
Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Dodge B150 -84 Daily driver
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

Kyrpov

Onko yläpään laakereissa eroa? Yläpään kumin ja laakerin väliin jää parin millin rako vaikka mitä tekis ja se rälähtelee montuissa. Se ristimutteri on kiinni ja mistään ei tunnu saavan välystä umpeen. Muutenhan pisin koko kulman tarpeet iskaria lukuunottamatta uusiksi.
Sinä vain

puliukk0

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 09 elokuu, 2023, 14:25Onko yläpään laakereissa eroa? Yläpään kumin ja laakerin väliin jää parin millin rako vaikka mitä tekis ja se rälähtelee montuissa. Se ristimutteri on kiinni ja mistään ei tunnu saavan välystä umpeen. Muutenhan pisin koko kulman tarpeet iskaria lukuunottamatta uusiksi.

Ei äkkiseltään muistu tollasta, mutta vaihdoithan sen kumisen yläpään? Ne ruostuu ja murtuu sieltä kumin sisältä. Vaikka se keskiholkki oliskin vielä kiinni.

Chevytb02

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 09 elokuu, 2023, 14:25Onko yläpään laakereissa eroa? Yläpään kumin ja laakerin väliin jää parin millin rako vaikka mitä tekis ja se rälähtelee montuissa. Se ristimutteri on kiinni ja mistään ei tunnu saavan välystä umpeen. Muutenhan pisin koko kulman tarpeet iskaria lukuunottamatta uusiksi.
Uupuko sieltä se iso lovettu metalli prikka mikä tulee pölysuojan vaimennuskumin päälle

Eli tuo osa nr 6






🎶  Sähköt sain sähkökitaraan.🎶 Ja vitut, bassohan se on

Kyrpov

Kylse siellä on. Kumin vaihdoin keväällä. Nelonen eli se ristimutteri on pohjassa siihen kun pistää yläpään laakerin paikalleen ja kumitutterolätkä osa nro 2 päälle ja kiristää mutterin niin on väljää.

E: vai olisko sitä ristimutteria pitänyt ruuvata aukipäin eli niin, että iskarin varren kierrettä jää vähemmän näkyviin? Sillon yläpään kumikin nousis ylemmäs
Sinä vain

puliukk0

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 09 elokuu, 2023, 17:17Kylse siellä on. Kumin vaihdoin keväällä. Nelonen eli se ristimutteri on pohjassa siihen kun pistää yläpään laakerin paikalleen ja kumitutterolätkä osa nro 2 päälle ja kiristää mutterin niin on väljää.

E: vai olisko sitä ristimutteria pitänyt ruuvata aukipäin eli niin, että iskarin varren kierrettä jää vähemmän näkyviin? Sillon yläpään kumikin nousis ylemmäs

Jos ymmärsin oikein mitä tarkoitat, niin se väljä mikä jää 2 ja 3 väliin kun auto on alhaalla kuuluu olla.
Jos ei ole väljää niin se kuminen yläpää on rikki.

Se kakkonen estää vaan sen iskarin tippumisen isossa hypyssä, tavallaan ilman sitä voi ajaakkin.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: puliukk0 - 10 elokuu, 2023, 12:52Jos ymmärsin oikein mitä tarkoitat, niin se väljä mikä jää 2 ja 3 väliin kun auto on alhaalla kuuluu olla.
Jos ei ole väljää niin se kuminen yläpää on rikki.

Se kakkonen estää vaan sen iskarin tippumisen isossa hypyssä, tavallaan ilman sitä voi ajaakkin.
Juuri se väli. Sehän luo väkisin ääntä kun laakeri on pultattu paikalleen ja iskari on keskeltä mutterilla kiinni. Töyssyissä tämä liike eskaloituu.

Iskarin mutteri kun on kiinni niin parin millin klok klok liike yläpään laakeriasetelmassa.
Sinä vain

puliukk0

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 10 elokuu, 2023, 14:05Juuri se väli. Sehän luo väkisin ääntä kun laakeri on pultattu paikalleen ja iskari on keskeltä mutterilla kiinni. Töyssyissä tämä liike eskaloituu.

Iskarin mutteri kun on kiinni niin parin millin klok klok liike yläpään laakeriasetelmassa.

En tiedä puhutaanko nyt samasta sitten...
https://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=74312

palontie

Lainaus käyttäjältä: puliukk0 - 10 elokuu, 2023, 12:52Jos ymmärsin oikein mitä tarkoitat, niin se väljä mikä jää 2 ja 3 väliin kun auto on alhaalla kuuluu olla.
Jos ei ole väljää niin se kuminen yläpää on rikki.

Se kakkonen estää vaan sen iskarin tippumisen isossa hypyssä, tavallaan ilman sitä voi ajaakkin.


Tätä samaa muistelin,ja tainnut joskus kirjoittaakkin tänne.
Eniten vituttaa kaikki.

Kyrpov

Sinä vain

puliukk0

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 10 elokuu, 2023, 19:04no tämä on tätä! Hd yläkumihan se mullakin

Joo jos lukee pidemmälle niin siellä puhutaan siitä "väljästä" ja kuuluu olla myös.

Voiko (mitenkään vittuilematta) mahdollisesti olla rikkinäinen iskari, pariin omaan oon vaihtanu etu sekä takaiskarin kun kolissut ihan kuten joku koiranluu tai vastaava. Iskaria purettaessa siinä ollut ihan olemattoman pieni väljä kun varresta runkannut. Sellanen kolisee myös.

Mutta monet noista kumeista oli hd tai ei niin Volvoissa vuodessa jo paskana. Kumiosien laatu on ihan kuttaperkkaa nykyään, liekö joku pakollinen kierrätysmääräys niissäkin lisätä kierrätyskumia.