Transit, hiace ja muut pre 2000-luvun ei amerikkalaiset pakettiautot

Aloittaja Kyrpov, 25 tammikuu, 2021, 13:21

« edellinen - seuraava »

kuutio

All work and no play makes Jack a dull boy.

Bantam

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 25 tammikuu, 2021, 14:22oisko lucas se sähkövikanen? Koneen päältä näki kumpi pumppu oli kuvistakin jo ja molempia oli tarjolla.  Onko mitään vakiruostepaikkoja vai tyyliin kaikki kilpien välistä?

Takahelmakotelot oli ainakin ennen Transitin ruostepesät. Takapyörä heitti ne mössöä täyteen, ilmeisesti jostain saumoista? Aikoinaan olin Poliisin autohuutokaupassa, huomasin että myynnissä olleihin Transitteihin oli tehty pituussuuntaiset aukot takakoteloiden pohjiin, jotta sinne kertynyt paska pääsee niistä ulos. Tein silloin myös omaan Transittiinkin samanlaiset aukot, eikä niistä katsastuksessa koskaan itketty.

signet

Etuvetoiseen ransittiin kannattaa ottaa työkalupakkiin mukaan uusi dampperi.Niitä on mennyt 150-200tkm ajetuista pakuista ja 50-100tkm ajetuista matkailuautoista.Ja varmasti ei ole missään hyllyssä sillloin kun se reissussa räjähtää.Väittivät fordilla vielä ettei ole mikään tyyppivika...
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 25 tammikuu, 2021, 16:48Eikös vaggine-konserni kumminkin mieluisin? Siinä vähä uudemmassa Lteessäkin kone joku perkins johdannainen ja löytyy isojakin koreja mitä ei porttereissa
mulla on salattu ford-tausta  :-[
Sinä vain

kuutio

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 25 tammikuu, 2021, 21:05mulla on salattu ford-tausta  :-[

Hmmm.. Minkäsmoinen se olikaan se yks hihamerkki mitä jenkkivoorti-miehillä näkee.. hmm.. pahus ku ei nyt muista..... 🙃🙃..
All work and no play makes Jack a dull boy.

kuutio

Mutta kyllä mäkin noista vanhoista ransiiteista oon tykänny.. jollain perverssillä tavalla.
Löytyy yks - 89 viistokeula sillä paremmalla lootalla ja kestävämmällä perällä, pitkä ja puolkorkee. Ja edellinen malli lyhyt nappiviitosella ja ihan viimisiä eli jo 2.5 Dianalla.

Molemmat rojekteja.. Uudempi kopaltaan yllättävän hyvä kun on tuontiauto.
All work and no play makes Jack a dull boy.

Kyrpov

Onko se bosch lucas vaihtoehto miten vaihteleva suomessa? Vaparissakin "jopa" 75hv, saako ruuvaamalla lisää vai onko ne uudemmat jo sähkösiä koskemattomia? Kai turbostakin vähän saa ylimääräistä? Meinasin siis ihan syötön lisäystä ym en mitään sen kummempaa viriä
Sinä vain

kuutio

No maahantuoja kai turbotti noita vanhempiakin uutena, ihan samoin kun niitä maailman laajuisestikin aika erikoisia 1.3 työsuhde Sierroja.
Pumppumerkkien yleisyydestä ei mulla käsitystä mutta varmaan bossilaista yleisesti parempana pidetään. Viistokeulaa tuotiin muuten sekä germaaniasta että sumujen saarilta, ihan kuin aikanaan henkilöbiilejäkin. Jostain syystä se brittiversio oli edukkaampi ja käytettyjen ostajat osas kattoo missä tehty.
Ehkä noi pumppumerkitkin meni vähä valmistusmaan mukaan.
Tulipas sepustusta..
All work and no play makes Jack a dull boy.

kuutio

Ja muuten turbon ruikutuspunputin ainakin noissa vanhemmissa harvinaisempi löytää.. multakin joskus kyseltiin niin kehotin vaan laittaan vapariversion kun niitä löyty ja syöttöö vaa isommalle nii kuulemma oli pelannu
All work and no play makes Jack a dull boy.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 25 tammikuu, 2021, 23:26Onko se bosch lucas vaihtoehto miten vaihteleva suomessa? Vaparissakin "jopa" 75hv, saako ruuvaamalla lisää vai onko ne uudemmat jo sähkösiä koskemattomia? Kai turbostakin vähän saa ylimääräistä? Meinasin siis ihan syötön lisäystä ym en mitään sen kummempaa viriä
ei kai sille turbolle kannata hirveemmin arvoa antaa, mun mielestä ovat paljon harvinaisempia ja kaikki muut ongelmat vaan kasvaa, siis vaikka se että se jo muutenkin surkee perä on vielä kovemmalla rasituksella. Parempi kattoa muita asioita ja ottaa sitte turbo jos siinä muuten hyvässä yksilössä sellanen sattuu olemaan.

Kyrpov

Turbossa kiehtoo lähinnä se, että olis joku suorituskyky. En transitin suoritusarvoista tiedä, mutta esim hiacessa tais 68hv vapari olla tyyliin 30s 0-100kmh ja 90hv turbolla oltiin jossain 15-18s. Eihän nämä rallikäyttöön ole vaan hyvä ois mäet ylös päästä ja kiihdytyskaistat ym.




Muuten ei turbottomassa mitään vikaa ole





Oliko se perä aina surkee vai jossain tietyn koneen tai vuosimallin perässä?



E: näköjään turbossa aina lucas ja vaparissa bosch jos uskoman brittisivua
Sinä vain

sössö

sillä vaparilla pääsee ihan hyvin sen mitä tollasella pömpelillä pitääkin päästä. Mieluummin eti ehjä äläkä välitä mikä kone siinä sitte on. Sen peräylitysten paikkojen hitsaaminen on oikeesti aivan anaalista...ja sen siistin vaparin saa turbotettua jälkikäteenkin ja laitettua kunnon välijäähynkin sinne.

Muistaakseni joku perä oli vahvempi, muttei sekään mikään mahtava tainnut olla. Hämärä muistikuva että uudemmissa olisi ollu vahvempi mutten ole yhtään varma.

Poweri

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 25 tammikuu, 2021, 16:26Tiesit.

Tuo on joku Nissan NV 200. New Yorkissakin taksina käytetty.
Ei toi ole yhtään semmonen NV200 mitä olen täällä nähnyt.
Tuo



Edit. Ei tietenkään ole semmonen koska tuo on NV2500. Hevimpi versio on NV3500.

Niissä on Nisun 5.6 ja liki 400 hepoa, sillä koneella ei olla tientukkona. Takaveto, perustuu Titan pickuppiin, täysrunko.

Tosta on kaikenlaista versiota ja konversiota

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nissan_NV_(North_America)

Ovat ilmeisesti lopettelemassa tuotantoa. Vähän niitä täällä näkyykin, mutta esim calivieterissä ja arizonassa niitä näkyi paljon kun viimeksi kun pyörittiin.
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

Bantam

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 25 tammikuu, 2021, 23:37Pumppumerkkien yleisyydestä ei mulla käsitystä mutta varmaan bossilaista yleisesti parempana pidetään. Viistokeulaa tuotiin muuten sekä germaaniasta että sumujen saarilta, ihan kuin aikanaan henkilöbiilejäkin. Jostain syystä se brittiversio oli edukkaampi ja käytettyjen ostajat osas kattoo missä tehty.
Ehkä noi pumppumerkitkin meni vähä valmistusmaan mukaan.


Kyllä minullakin on sellainen käsitys, että pumppumerkit meni valmistusmaan mukaan. Olikohan vielä niin, että Lucas oli jakajapumppu ja Bosch rivipumppu? Laturit ja startit taisi olla yleensä samalla tavalla, mutta se jäi mieleen, että omassa -89 Transitissa oli Lucasin laturi, vaikka oli saksalainen Transit. Sellainen laturi, jossa on jarrutehostimen pumppu päässä. Eikö niitä sitten Bosch tehnyt vai mikähän oli syynä? Ostin sen Transitin uutena, joten ei sitä vaihdettukaan oltu.

Kyrpov

76hv "banaani"imarilla oleva vapari ainakin boschilainen, lättänäimusarjainen 70hv malli tais olla bosch myös uudemmissa.


Pre 94 tais sitten olla lucas/cav vaparissakin?
Sinä vain