Transit, hiace ja muut pre 2000-luvun ei amerikkalaiset pakettiautot

Aloittaja Kyrpov, 25 tammikuu, 2021, 13:21

« edellinen - seuraava »

sössö

Lainaus käyttäjältä: Bantam - 28 tammikuu, 2021, 23:54Eikös HC-arvo korreloi paremmin bensan kulutukseen?
ei taida. Kun isoilla sytytysennakoilla hc on isompi mutta kuluttaa vähemmän. Toki sytkäkatkokset, kaasarin tulviminen tai yhden pytyn pimeneminen nostaa HCta ja sillon kuluttaa enemmän

Bantam

Juuri niin, sitä lähinnä ajattelinkin, että esim. palanut venttiili lisää kulutusta.

kuutio

All work and no play makes Jack a dull boy.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Bantam - 29 tammikuu, 2021, 00:06Juuri niin, sitä lähinnä ajattelinkin, että esim. palanut venttiili lisää kulutusta.


Enempi se co arvo korreloi kulutusta jos niistä luvuista jotain siinä mielessä haluaa tuijottaa  :D
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 29 tammikuu, 2021, 11:28Enempi se co arvo korreloi kulutusta jos niistä luvuista jotain siinä mielessä haluaa tuijottaa  :D
Kyllä tuo HC:kin siinä vaiheessa kun mennään mittarinäyttämän ulkopuolelle.. :shitfan:  :panic:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 29 tammikuu, 2021, 11:28Enempi se co arvo korreloi kulutusta jos niistä luvuista jotain siinä mielessä haluaa tuijottaa  :D
naapuri vanhanliiton autokorjaaja omisti boschin vanhan co mittarin ja sillä säädettiin monet autot. Co kun oli kunnossa niin muutkin arvot napsu hyvin kohdilleen
Sinä vain

sössö

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 29 tammikuu, 2021, 11:48Kyllä tuo HC:kin siinä vaiheessa kun mennään mittarinäyttämän ulkopuolelle.. :shitfan:  :panic:
kaverin derbi moposta katottiin noita arvoja ja siinä hc oli 15 000.

Siinä oli katalysaattoriki paikallaan vielä :))

Bantam

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 29 tammikuu, 2021, 11:28Enempi se co arvo korreloi kulutusta jos niistä luvuista jotain siinä mielessä haluaa tuijottaa  :D

Juu, tämä oli jo tiedossa. Oli joskus 110 Lada euro3, missä CO oli päästömittauksessa 4,5, haisi bensalle niin pahasti, että luulin jo jossain olevan vuoto. Vaihdoin molemmat lambdat ja katalysaattorin, niin sen jälkeen sekä CO että HCC oli 0. Ilmeisesti kuitenkin vika oli siinä ensimmäisessä lambdassa.

Kyrpov

Onko tollanen transitti muuten miten näppärä kääntösäteeltään? Keulallinen hiacehan on kankee ja rintteri taas kääntyy lähes paikallaan
Sinä vain

Bantam

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 29 tammikuu, 2021, 10:20https://youtu.be/qr8FVHBGMQ4

Tommosen vanhempikeulasen kun vielä
löytäs hyvän...

Itsellä oli aikoinaan kolme "possunokkaa". Eka Transit oli Perkins 4/99 koneella, se oli myös eka Transit jonka sai dieselkoneella. "Possunokkahan" tuli Transittiin, kun piti saada rivikone mahtumaan V-4 bensakoneen tilalle.

Bantam

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 30 tammikuu, 2021, 00:14Onko tollanen transitti muuten miten näppärä kääntösäteeltään? Keulallinen hiacehan on kankee ja rintteri taas kääntyy lähes paikallaan

Itse ei oikein osaa verrata, kun ei ole koskaan ollut muuta kuin Transitteja. Kyllä sitä Transittia sen jälkeen on mielestäni hyvin käännelly, kun tuli ohjaustehostaja.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Bantam - 30 tammikuu, 2021, 00:28Itse ei oikein osaa verrata, kun ei ole koskaan ollut muuta kuin Transitteja. Kyllä sitä Transittia sen jälkeen on mielestäni hyvin käännelly, kun tuli ohjaustehostaja.
miten jos vertaa henkilöautoon tms?
Sinä vain

Bantam

Ei se mun mielestäni yhtään pahempi ole käännellä kuin ne henkilöautotkaan, mitä mulla on ollut.

Se -89 malli (puolikorkea pitkä) oli vielä jäykällä etuakselilla ja lehtijousilla edestäkin (-91 saakka), 6-pulttisilla vanteilla ja perässä automaattilukko. Lyhyempi versio oli jo erillisjousituksella.

Jooli

Tää vanhempi koppa (valkonen vm89) tuntuis olevan vahvempi koriltaan mitä se seuraava malli, seuraavassa mallissa (punanen vm95) oli jo turbokin mut lucaksen pumppu ni ei se ollut yhtään sen pirteämpi mitä tuo vaparikaan, käynnisty vaan huonommin.
Tuo uudempi punanen oli kyl parempi ajaa pidemmän akselivälin ansiosta, valkonen oli kuormattuna aika levoton.
kyllä ne asiansa ajaa, aika idioottivarmoja laitteita kuitenkin jos löytää jonku tommosen mikä ei oo mätä, Tota punasta joutu takapyöränkoteloista ja vetokoukun yläpuolelta hitsaamaan.

Uusin transitti mitä mulla oli tais olla toi sininen 2001, etuvetona se liikku talvellakin ja kulutus putos ja tällä pystyi jo ohittelemaankin maantiellä, vaikka oli vaan 85hp mallia. Ajoasento vaan ihan hirveä verrattuna vanhempaan ja sitä on muutkin valittanut, sit näissä on niitä kaksoismassa ja pumppuvikoja aika paljon ollut  :(

6.2D vani oli huomattavasti mukavampi ja kulki paremmin vaikka niitä kaikki haukkuu laiskoiksi, joskin pakuna vähän hankala lastattava ahtaitten takaovien takia.

Sitä en oo tajunnu et miks matalaa ja varsinkin lyhyttä transittia on edes olemassa kun eihän semmoseen mahdu yhtään mitään tarpeellista kyytiin, noi mun oli pitkiä, sinisessä oli väliseinä ni ei tainnut vetää ku 2.8metristä tavaraa, valkosessa ei ollu ees väliseinää ni ovet kiinni kuskasin 3,6m lautoja,







Jooli

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 25 tammikuu, 2021, 16:45aattelin vähän pahimpaa ruostetta välttää ja turbotekniikkaa suosia niin tuo 94-00 valikoitu ja osin jo tarjonnankin vuoksi
valkkaa 93 tai 2001 ni säästät pari viikkoa hitsauksessa  ;)